درباره کمپین پشیمانی از رای به حسن روحانی

گروه سیاسی الف،   3961006169 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی روزها و هفته های گذشته کمپینی با عنوان پشیمانیم و با محوریت ابراز ندامت از رای به حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری هشت ماه پیش در فضای مجازی بوجود آمده است.

درباره کمپین پشیمانی از رای به حسن روحانی

چهره های مهم این کمپین برخی سلبریتی ها هنری و ورزشی مانند علی کریمی، نوید محمدزاده، رضا صادقی، مهدی فخیم‌زاده،مهدی پاکدل، مهدی سلوکی و... بوده اند که این حرکت با استقبال مردم نیز روبه رو شد. این افراد همگی در جریان انتخابات ریاست جمهوری به طور جدی چه در فضای مجازی و چه در میتینگ ها و تبلیغات انتخاباتی مردم را تشویق به رای دادن به حسن روحانی می کردند و حتی برخی از این افراد در سفرهای شهرستانی با روحانی همراه بودند.

به نظر می رسد نقطه آغاز موج پشیمانی از رای به روحانی مصادف با ارائه لایحه بودجه 97 به مجلس شورای اسلامی در روز 19 آذر باشد. بر اساس لایحه بودجه( اگر به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد) سال آینده می باید تعرفه خروج از کشور سه برابر شود، یارانه 35 میلیون نفر قطع ، بنزین 1500 تومان و دلار 4200 تومان شود. به همین دلایل ساعاتی از ارائه لایحه بودجه به مجلس نگذشته بود که سیل انتقادات به ویژه از طرف هنرمندان و ورزشکاران طرفدار دولت به سوی بندهای لایحه در فضای مجازی شکل گرفت. علاوه بر این طعنه پراکنی های جسته و گریخته، پای هشتک هایی مانند «پشیمانیم» و «کاش به عقب برگردیم» هم به فضای مجازی باز شد. هشتک هایی که در اصل، واکنش کنایه آمیز به شعار ویژه ستادهای حامی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ بود؛ به عقب بازنمی گردیم!

در واقع کمپین اعتراضی بوجود آمده در فضای مجازی درباره مسائل اقتصادی، دامن گیر شدن رکود ، ناامیدی فزاینده حاکم در بازار کسب و کار و عدم تحرک اقتصادی بود و اصولاً پایه شکل گیری کمپین مسائل سیاسی نبود. اما از همان ابتدا دولتمردان و اصلاح طلبان تلاش کردند تا این حرکت خودجوش را به عنوان دسیسه و حرکتی توطئه آمیز معرفی کنند. چنانچه حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی حجت‌الاسلام روحانی آن را «پویش فرمایشی» و «کار دولت قبل!» نامید و در کانال تلگرامی خود نوشت: « پویش فرمایشی پشیمانی با پشتیبانی کسانی شکل گرفت که باید در مورد کارهای کرده و نکرده خود به تک تک مردم ما پاسخگو باشند. آنها ثروت و سعادت ملت را به تاراج دادند».

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز درباره انتقادهایی که به دولت در شبکه‌های اجتماعی می‌شد گفت: اوضاع به این صورت که در فضای مجازی جلوه داده می‌شود، نیست. مردم هنوز دولت را دوست دارند و اگر عده‌ای عنوان می‌کنند که پشیمانند به نظر می‌رسد باید از آنان پرسید که شما کی رای دادید؟ شاید خیلی از آنان جزو کسانی نباشند که رای داده بودند.

نوبخت با اشاره به شکل‌گیری کمپین ما پشیمانیم در فضای مجازی گفت: دولت متعلق به همه مردم است و ما از نظرات مردم آگاهیم اما می‌دانیم که عده‌ای لباس نقد پوشیدند و هیچگاه در کنار دولت و ملت نبودند.

این در حالی است که بسیاری از نظرات کاربران الف که ذیل مطلب سخنگوی دولت دیروز منتشر شد به این موضوع اذعان داشتند که به روحانی رای داده اند ولی در حال حاضر بدلیل شرایط نابسامان و عدم مدیریت صحیح دولت از رای خود پشیمان هستند.

اکثریت اصلاح طلبان نیز همین رویکرد دولتی ها را در پیش گرفتند و کمپین اعتراضی درباره عملکرد دولت را نتیجه توطئه دانستند و معتقد بودند که هرگز بدنه اصلاح طلبان با آن همراهی نخواهد کرد. از سوی دیگر تلاش شد بعد از موج اعلام «پشیمان هستیم»، به طور موازی موج دیگری با عنوان «ما پشیمان نیستیم» به راه بیفتد که به نوشته روزنامه آفتاب‌یزد در عمل آنچه روی داد این بود؛ کمپین «ما پشیمان نیستیم» هرگز به مانند «ما پشیمان هستیم» فراگیر نشد.

اما موضوع مهم این است که بدلیل اوضاع نامناسب اقتصادی، موج گرانی کالاهای اساسی، مدیریت ضعیف دولت در حوزه های مختلف و ... پیش بینی شروع اعتراضات به دولت روحانی تا حدودی قابل پیش بینی بود. اما در پیش گرفتن سیاست انکار و ندیدن اعتراضات مردم می تواند سرمایه اجتماعی دولت و البته اصلاح طلبان را روز به روز کاهش دهد و دولت را با چالش هایی بیشتر در آینده مواجه کند. به عبارتی مسئله شفاف و واضح این است که فراگیری و گستردگی کمپین «پشیمان هستیم» بدلیل منطبق بودن آن با شرایط روز جامعه است که اگر این موضوع صحیح نبود رئیس جمهور چند روز بعد از این موج، از ایرانیان نمی‌خواست تا بر سر پیمان شان با او باقی مانده و به وی پشت نکنند.

به همین دلیل است که باید گفت جنبش «پشیمانیم» به عنوان زنگ خطر و هشداری برای دولت روحانی است و در پاسخ به روند پرابهام شرایط آینده اقتصادی و معیشتی شکل گرفته است. از این رو اگر دولت به سمت کارآمدی و پاسخگویی حرکت نکند پیامدی جز افزایش نارضایتی عمومی، ناامید شدن افکار عمومی و گستردگی موج پشیمانی حامیان دولت را به همراه خواهد داشت و این یک خطر جدی می باشد.

دیدگاه کاربران

متنفر از دروغگو۱۷۸۷۴۳۱۳:۳۹:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۶
من نیز پشیمانم
ناشناس۱۷۹۲۱۴۲۱:۰۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۶
پشیمانی مال یک دقیقه مونه
سولماز۱۷۹۹۴۳۱۶:۰۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۷
این از ضعف تیم رسانه ای و تبلیغی دولت هست که یک عده می توانند جوسازی و موج سازی کنن و الا اکثر اصلاح طلبان حمایت مجدد خودشون رو از روحانی اعلام کردند.بازم دمش گرم که اجازه انتقاد میده که البته یک عده فرصت طلب هم بتونن از آب گل آلود ماهی بگیرن.
رضا۱۸۰۲۱۷۲۱:۰۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۷
پشیمانی یعنی قدرت تشخیص من در گذشته درست نبود پس چه دلیلی دارد که تشخیص فعلیم درست باشد یا اینکه اصلا رای نداده ام و فقط دارم فیلم پشیمان بودن را در می آورم
ناشناس۱۷۸۷۵۸۱۳:۴۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۶
سبد رای اصلاح طلبان گفتمانی نیست ، بلکه با « بزن و برقص» و توسط بازیگران و... جمع می شود.. این شیوه رای جمع کردن ، طبیعی است که هشتک «پشیمانم» را در پی داشته باشد.
ناشناس۱۷۹۳۴۰۰۰:۴۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۷
اگر بزن و برقص برای رای جمع کردن کار ساز است پس داری اعتراف میکنی که مردم از این افسردگیه حاکم در کشور خسته شدند
ناشناس۱۷۹۳۶۶۰۱:۴۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۷
تتلو در تیم کی بود؟
ناشناس۱۸۰۰۷۸۱۸:۰۰:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۷
مردم از چهر ه های عبوس و غم واندوه به ستوه آمده اند .
ناشناس۱۷۸۷۶۵۱۳:۴۸:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۶
من پشیمان نیستم ولی ناراحتم وانتقاد دارم
ناشناس۱۷۹۵۵۶۱۰:۳۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۷
-- میگم آقا رسول نظرت در مورد " کمپین " چیه ؟!! ... از رای که دادی پشیمانی ... نیستی ؟ ... ها !! -- راستش چه عرض کنم ! ... یک روز پشیمونم ، یک روز پشیمون نیستم ، یک روز دولت را پیش خود مواخذه می کنم ... یک روز از صمیم قلب براش دعا می کنم !! ... اما واقعیت اینه که کَشتی دولت گرفتار طوفان اقتصادی شده ، باد مخالف براش وزیدن گرفته ... در این دریای متلاطم ... اما قربونتم باید ملتفت باشیم که همه ما در این کشتی حضور داریم ... خدای نکرده کسی کشتی را سوراخ کند برای همه ما بد میشه ... پیش دوست و دشمن داخلی و خارجی !!به نظرم شاعر درست میگه که : " دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد یار و غمخوار یکدیگر باشیم تا بمانیم خرم و آزاد "!! هی ی ی ی ی ی روزگار ! این شعر را تو کتاب فارسی کلاس اول ابتدایی که شش سال بیشتر نداشتیم تو گوش مون زمزمه می کردند ... انگار دیروز بود !! ... مثل برق ... کی باور میکنه !!!
ناشناس۱۷۸۷۸۰۱۳:۵۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۶
حقوق شهروندی در دولت بدین شرح است: حفظ آبروی نجومی‌بگیران، رسانه‌ای نکردن نام آنها و عدم افشای نام آنانی که معوقات کلان بانکی دارند، حقوق شهروندی یعنی عدم شفافیت در بودجه برخی نهادهای دولتی و حقوق شهروندی یعنی کارت‌های بازرگانی یک روزه برای افرادی خاص در جهت قاچاق کالا و مرگ قطعی تولید داخل. البته این تنها بخش کوچکی از حقوق شهروندی با تعریف این دولت است.
ناشناس۱۷۸۷۸۴۱۳:۵۹:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۶
سال قبل رئیس‌جمهور اعلام کرد رشد اقتصادی به نزدیک 8 درصد رسیده است! چندی قبل وزیر صنعت گفت برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی حداقل نزدیک به 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی لازم است! بنده باید چه قضاوتی داشته باشم؟
ناشناس۱۷۸۷۸۵۱۴:۰۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۶
دولت هزینه‌‌های زیادی به عنوان طرح خروج از رکود از بیت‌المال مردم صرف کرد. حال سوال این است که نتیجه آن چه شد؟ چرا به جای رونق، رکود بیشتری بر اقتصاد کشور حاکم شده است؟
ناشناس۱۷۸۷۸۶۱۴:۰۰:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۶
من از رای که به روحانی دادم هرگز پشیمان نیستم بسیار هم خرسندم زیرا روحانی تنها رییس جمهوری بود که جزیئات بودجه را منتشر کرد ودر کنار ان به مردم گفت با تصویب این بودجه مجبور به تحمل این تور مها خواهیم بود درود بر روحانی که مردم را اگاه کرد کمپین ما پشیمانیم هم از طرف کسانی راه اندازی شد که از این اگاهی راضی نبودند
سجاد۱۷۹۴۶۶۰۹:۱۲:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۷
ناشناس عزیز شما که از ریز بودجه مطلعید لطفا در مورد بودجه نهاد ریاست جمهوری هم صحبت کنید. روحانی تنها بخشی از بودجه که آن هم عمدتا بودجه فرهنگی بود تنها برای بازی رسانه ای و فرار از پاسخگویی علنی کرد.
ناشناس۱۷۹۵۵۳۱۰:۳۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۷
کسی که خواب است بیدارش کنید کسی که خود را به خواب زده است بیدار شدنی نیست
ناشناس۱۷۸۷۸۹۱۴:۰۱:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۶
آقای رئیس‌جمهور، آقای ترکان را که اعتقاد دارد ایرانی غیر از پخت آبگوشت و قورمه سبزی هنر دیگری ندارد به عنوان مشاور خود در موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده برگزیده است! بنویسید جناح‌بازی تا چقدر؟ با این وضع و احوال طبیعی است که کشور پیشرفت نکند.
ناشناس۱۷۸۷۹۰۱۴:۰۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۶
مشکل دولت در مدیران فرسوده و به قول خودشان آویزان و معتقد به زندگی اشرافی و بی‌اعتقاد به اقتصاد مقاومتی است. بسیارند مدیرانی که روحیه کاسبکاری دارند. با این وضع کشور چگونه جلو برود و مشکلات مردم حل بشود؟
ناشناس۱۷۸۷۹۳۱۴:۰۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۶
آقای روحانی! افرادی که در سخنرانی‌های ساختارشکنانه شما (نظیر آخرین سخنرانی که وجهه نورانی نظام را در افکار عمومی جهان زشت معرفی کردید)، شما را با کف و سوت تشویق کردند، مصداق این شعرند که: این دغل‌دوستان که می‌بینی/ مگسانند گرد شیرینی! آخرت خود را با چنین کسان گره نزنید آقای رئیس‌جمهور.
ناشناس۱۷۸۷۹۵۱۴:۰۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۶
تعرفه واردات خودرو هم بالا رفته و باید این ارابه های مرگ وطنی رو بخریم !!!!!
بازنشسته۱۷۸۸۰۳۱۴:۱۱:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۶
نوبخت سخن گو دولت شکم سیر از جای گرم بلند شده تخم 600تومانی حقوق کم زندگی نکرده ببیند چه خبره
ناشناس۱۷۹۴۶۱۰۹:۰۱:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۷
همین که سایه جنگو از سرتون برداشتن باید ممنون هم باشید دیگه رویتان را زیاد نکنید!
ناشناس۱۷۸۸۰۹۱۴:۱۴:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۶
بارزترین کارهای دولت دربعد داخلی طرح تحول سلامت وکنترل تورم بود که وضعیت طرح تحول سلامت برای همه روشن است که حتی وزیربهداشت نیزازآن ناامید شده وکنترل تورم نیز به رکود وبی کاری مضاعف منجرشده است حالا مردم به چه تدبیردولت امیدوارباشند معلوم نیست وضع کارکنان دولت وکارگران هم که نیزبه گفتن ندارد با این سیاست سازمان برنامه وبودجه که بااسنادخزانه می خواهد دولت راتا5سال آینده بدهکارکند
مهدی۱۷۸۸۳۵۱۴:۲۹:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۶
بهتر بود این را هم می گفتید که چنین حرکتهایی توسط کسانی آغاز شده که حداقل سالی چند بار سفرهای خارج کشور دارند و نمی خواهند پول ویزا برای آنها پرداخت کنند. و با خودروهای پرمصرف خارجی رفت و آمد می کنند و لذا علاقه ای ندارند که هزینه های زندگیشان بالا برود. این افراد قط نگران خودشان هستند و نه نگران مردم.
ناشناس۱۷۸۸۴۲۱۴:۳۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۶
من به روحانی رای دادم هشتمم گرو نهمه اما از رای به روحانی پشیمان نیستم البته نمی دانم الف منتشر می کند یانه !
ناشناس۱۷۹۱۳۶۱۹:۲۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۶
خوشبختانه در دو دوره که در انتخابات شرکت کرده ام به ایشان رای ندادم که رای خود رو پس بگیرم چون مشخص بود که ایشان می خواهندبرای مدتی با شیب ملایم گفتار درمانی کنند
ناشناس۱۷۸۸۸۱۱۴:۵۵:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۶
ملت نخواهد گذاشت امثال احمدی نژاد به قدرت باز گردند
ناشناس۱۷۹۳۱۶۰۰:۱۴:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۷
آنقدر که برای ترساندن مردم و توجیه عملکردهای مسئولان فعلی این مطلب رو تکرار کردین ، دیگه خیلی خیلی " نخ نما " شده .
ناشناس۱۷۸۸۹۵۱۵:۰۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۶
باید اتفاقا به شجاعت دولت آفرین گفت وگرنه پیش بینی مخالفت با افزایش قیمت که واضح است. مهم اینه که الان که تورم مهار شده آیا درسته به بهانه های واهی طی این ۳۸ سال همچنان بیت المال صرف سوخت بشه
حق۱۷۸۹۰۱۱۵:۱۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۶
انها که پشیمانند به رئیسی رای داده اند
علی۱۷۹۵۴۳۱۰:۲۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۷
من به روحانی رای دادم پشیمانم.
ناشناس۱۷۸۹۹۴۱۶:۲۸:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۶
چرا مردم بعد از هر رای همیشه پشیمان می شوند ؟ دلیل : چون مردم مجبور هستند از افراد معرفی شده انتخاب کنند که آنها هم همان کارهای نفر قبل را انجام می دهند
ناشناس۱۷۹۰۴۰۱۶:۵۸:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۶
ما که غلط کردیم از کرده خودمان!
ناشناس۱۷۹۰۶۳۱۷:۴۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۶
به پیر به پیغمبر من به خاطر گرونی خودرو پشیونم که به ایشون رای دادم.
ناشناس۱۷۹۰۶۶۱۷:۴۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۶
این چه حقوق شهروندی است که هر سال به حقوق من و امثال من کارگر صد هزار تومان اضافه می‌شود و به نورچشمی‌ها، ژن‌های خوب و نجومی‌ها چند میلیون؟
ناشناس۱۷۹۰۶۹۱۷:۴۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۶
ماه است که یارانه بنده را قطع کرده‌اند. چند روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند پرداخت خواهد شد خوشحال شدیم ولی سپس متوجه شدیم ما را سر کار گذاشته‌اند. الان هم که خرشان از پل رد شده به مردم می‌خندند و هر کاری می‌خواهند می‌کنند.
ناشناس۱۷۹۰۷۰۱۷:۵۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۶
مردم چگونه می‌توانند در مورد بودجه 97 اظهار نظر کنند وقتی به کوچک‌ترین مطالبات‌شان توجه نشده و دولت هم با دستان خالی و چهره‌ای حق به جانب فقط دیگران را متهم می‌کند؟
ناشناس۱۷۹۰۷۲۱۷:۵۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۶
از قضای روزگار اقای نوبخت و پررنگ تر شدن نقش مخرب ایشان در تصمیمات دولت یکی از دلایل اصلی شکل گیری این کمپین غیر رسمی است سه نفر این دولت را غیر محبوب و مردم رااز انتخابشان پشیمان کرده اند اقایان نوبخت و واعظی و نهاوندیان که هیج سنخیتی با مردم و الام انان ندارند و به همین نسبت از نقش جهانگیری و ظریف در دولت کاسته شده است .اقای نوبخت ایکاش هیجوقت فعالیت سیاسی نمیکردید که از نظر خیلی ها اصلا مردمی نیستید اصلا و ابدا.
ناشناس۱۷۹۰۷۴۱۷:۵۴:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۶
قیمت تخم‌مرغ شانه‌ای از 12 هزار تومان به 20 هزار تومان رسیده است. سخنگوی دولت چگونه چشم به چشم مردم می‌اندازد و می‌گوید چیزی گران نشده است.
ناشناس۱۷۹۰۷۵۱۷:۵۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۶
آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی اخیر خود باز شعار داده‌اند که ما مسئولان باید در اتاق شیشه‌ای زندگی بکنیم و مردم بتوانند ببینند. به ایشان بفرمایید با نابود کردن تولید داخلی کشور و رکودی که در سراسر ایران حاکم شده نیازی به زندگی شیشه‌ای نیست. مردم با پرداخت هزینه سنگین در این چند سال کاملا متوجه میزان توانایی و صداقت این دولت و دولتمردان آن شده‌اند.
ناشناس۱۷۹۱۶۶۲۰:۰۶:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۶
یک مقایسه بین بودجه دانشگاهها و مدارس با حوزه ها بیانگر یکی از علل پشیمانی مردم خواهد بود
ناشناس۱۷۹۲۳۴۲۱:۲۸:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۶
پشیمانی دیگه سودی نداره
ناشناس۱۷۹۲۸۱۲۳:۰۱:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۶
احمدی نژاد وحامیانش یک حرکت خطرناک در جامعه راه انداخته اند واین کمپین من پشیمانم هم ساخته وپرداخته آنهاست وگرنه چه کسی فراموش کرده سالهای آخر ریاست جمهوری او را ونرخ هایی که ساعت به ساعت افزایش می یافت واو در برابر دوربین به چشم ملت ذول می زد واز پیشرفت والگو بودن و دولت مهر ورزش می گفت !! چه طور این مردم آن موقع از این گونه کمپینها راه نینداختند اما الان به دلیل پیشنهاد دولت که معلوم نبود حتی مجلس موافقت کند فضای مجازی را پر کرده اند از جمله من پشیمانم !!!
سید رضا۱۷۹۲۹۶۲۳:۳۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۶
من از خیلی از اشتباهات حرفی نمیزنم ولی این یارانه از اول پرداخت غلط بوده چراکه گفتند به مراتب که افزایش قیمت انرژی داریم یارانه افزایش مییابد که مردم بتوانند هزینه ها را پرداخت کنند اما واقعیت پشت پرده خالی کردن خزانه و ایجاد مشکل برای نظام بوده وگرنه این پدر مادر خوب ها یارانه را داشتند به وزارت خانه ها جهت جبران هزینه های انرژی پرداخت میکردند چه کاری بود که این مشکلات و توقعات برای نظام و مردم ایجاد کنند ؟حال هم تمام این هیاهو ها جهت تداوم پرداخت یارانه و خالی نگهداشتن خزانه دولت است که آقای روحانی هم در جهت رسیدن به اهداف انتخاباتی خود و گروه هم فکرش این راه را بدون در نظر گرفتن مسالح مردم و نظام تا کنون ادامه داده است این کمپین ها نیز در جهت همان آمال و امیال است و بس.
مهدي۱۷۹۳۰۱۲۳:۵۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۶
سرقت سپردهای مردم در بانکها و موسسات و بی توجهی اقای روحانی و اعتراضات گسترده سپرده گذاران مظلوم هم از علل اصلی نارضایتی است
ناشناس۱۷۹۳۳۹۰۰:۴۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۷
اگر من یک دلیل برای پشیمانی برای رای به ایشون داشته باشم اونم اینه که حرفایی که زدند و سخنرانی های داغی که داشتند و مردم رو امیدوار کردند بعد از پیروزی اصلا شبیه اونا نبودند و بیشتر به سمت اصولگراها چرخیدند وگرنه مشکلات کشور و اقتصاد با این حرف ها درست نمی شود و عزم همه کشور را می طلبد
ناشناس۱۷۹۳۵۲۰۱:۱۰:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۷
اگر امثال رییسی و قالیباف نبودن مطمئنا به شخص دیگری رای میدادم
ناشناس۱۷۹۳۷۷۰۳:۲۷:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۷
به قول معروف چون توانستم بدانستم نبود چون بدانستم توانستم نبود. من هم پشیمانم ولی چه سود
ناشناس۱۷۹۴۴۸۰۸:۳۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۷
من نیز پشیمانم
ناشناس۱۷۹۶۵۶۱۲:۱۰:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۷
البته اصولگرایان خوشحال نباشند زیرا کسانی که پشیمان هستند منظورشان این نیست که اگر زمان به عقب برگردد به رئیسی رای میدادند.
آشوری۱۷۹۹۴۰۱۶:۰۵:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۷
مثلا اگه به روحانی رای نمی دایم می خواستیم به رئیسی رای بدیم و کشور رو به ورطه قبلی بکشانیم که هنوز داریم تاوانش رو می دهیم و تا سالها هم ادامه خواهد داشت.اطراف رئیسی که همه وزیرای احمدی نژاد بودن.
سیدعلی حجازی۱۸۰۴۴۴۰۰:۱۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۸
رای من آقای قالیباف بود و بعد علی رغم میلم شد آقای ریسی !!! البته آقای ریسی را قبول دارم یعنی حقیر در این سطح نیستم که در رابطه با ایشان با آن مقام علمی /فقهی بالا و تقوا عملی اظهار نظر کنم نظرم این بود و هست در نظام شامخی که ما داریم که در راس آن ولایت فقیه که مبین ومتضمن تداوم راه امام و امامت است و جدا از تعصبات دینی تنها راهکاری است که می تواند ضد دیکتاتوری باشد چرا که جایگاه فقیه وذ تفکر تشیع , تعریف دینی فقیه و ضابطه های انتخابش (اصلح ترین,اعلم ترین و اشجح ترین) او را از هر نظر از برای ما مطلوب می سازد ( بقول امام خمینی ره طرفدار ولایت فقیه باشید تا دچاردیکتاتوری نشوید ( چیزی به این مضمون) لذا چالش زا بودن ناشی ازپرداخت به مسائل روزمره می بایدجوابگو باشد و راهکارهایی عمدتا اجرایی گاها خوب یا بد(به اقتضای زمان و ضروریات و مصلحت گرایی اجرایی ) می تواند مبین این نظر باشد که نیازی نیست که ریاست جمهور فردی روحانی باشد چرا که مخالفت با او شبهه مخالفت با نظام را ایجاد می کند و به دشمن فرصت سوء استفاده می دهد نکته دیگر اینکه ما دو مقام شامخ و مهم : ریاست قوه قضاییه را که انتصابی است و ریاست قوه مقننه که انتخابی است داریم که با درصد زیادی می توانند منسب برای فردی روحانی باشند لذا در انتحابات کاندید شدن شخصیت های روحانی را برای مسند ریاست جمهور به صلاح نمی دانستم علاوه بر آن از نظر دیدگاه خودم ,خوش بینی بیش از حد آقای روحانی یا دولتمردانش را در رابطه با غرب واعتماد به اقوال امریکایی ها قبول نداشته وندارم ,شاهدم حوادث دور و نزدک و ایضا تضاد ذاتی فرهنگی این نظام ها که قطعا با نظام های دینی/ ارزشی قابل انطباق نیستند و دیگر اینکه زیر ساخت های سرمایه داری در کشور مابعلت تمایل ذاتی و وابستگی اقتصادی اش ,ما را بسوی غرب سوق داده و می دهد و اگر ما روش های نوین ارائه ندهیم قطعا برای ما هزینه خواهد داشت کمترین هزینه انباشت نجومی سرمایه در دست اشخاص معدود و اختلاس و فرار سرمایه هاست یا تمایل سرمایه ها به سود های ناشی از واسطه گری یک راهکار که رهبری اخیرا فرمودند :ملزم شدن ادارات دولتی و... به خرید اجناس و تولیدات داخلی که می تواند سرآغاز خوبی باشد برای اقتصاد مقاومتی و تحول اقتصادی اما و اما هجوم وحمله های زنجیره ای را در این مقطع حساس به ریاست محترم جمهور اسلامی آقای روحانی اصلا نمی پسندم و بوضوع سر خط این توطئه را درخارج می بینم و آنرا دسیسه و مکر دشمنان و غرب میدانم این نوع حمله به شخصی که یقینا دربین مسئولین کنونی دیگر کشورها از نظر علم و ایمان و تقوا نمونه است و اصولا رقیبی برای ایشان نمی توان متصور شد و ما به ایشان افتخار کرده واصلح وارجح اش می دانیم لذا حرکات اخیر را آب به آسیاب دشمنان و رسانه هایی همانند: بی بی سی و من و تو بهایی و ........ ریختن دانسته و آنرا محکوم می کنم ما مجلس داریم ما رهبری داریم نیازی نیست به این راه و راهکارها که مختصص نظام های بسته و غیر دمکراتیک است بپردازیم این آقایان بصورت نا آگاهانه و گاها مغرض دست به اینچنین حرکات زشتی زده اند مت به آنان توصیه می کنم بهتراست در رابطه باشخصیت های منفور جهانی همچون ترامپ و ترزا و روسای آل سعود و اسراییل وانگلیس این جارو جنچال های مجازی را راه بیندازند وبه دوستان انقلابی و مومن توصیه می کنم علی رغم گاها اختلاف نظر که لازمه ی اصلاح است گول این حقه ها را نخورند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین