بانک: صادرات کالا از مناطق آزاد به یک میلیارد دلار می‌رسد

گروه اقتصادی الف،   3961005276

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: صادرات کالا از مناطق امسال به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش تسنیم ، مرتضی بانک امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی کشور در چند سال اخیر، اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته افزون بر دو و نیم میلیارد دلار کالا از مناطق آزاد و 77 میلیارد دلار صادرات از مناطق ویژه اقتصادی انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال، تصریح کرد: در چهار سال گذشته 90 هزار شغل در این مناطق ایجاد شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به توسعه صادرات در سال‌های اخیر از مناطق آزاد، گفت: در سال 92 این رقم 190 میلیون دلار بوده و امسال به یک میلیارد دلار حداقل خواهد رسید و این رقم در مناطق ویژه بسیار بالاتر است.

بانک با اشاره به برنامه‌های شورای عالی مناطق آزاد برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دریایی در این مناطق، خاطر نشان کرد: گردشگری دریایی را با همکاری سازمان بنادر در کیش، قشم و چابهار ایجاد کنیم تا ارتباط کاملی بین بنادر در حاشیه جنوبی خلیج فارس برقرار شود.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: برای توسعه گردشگری دریایی جزیره هندورابی را نیز باید تقویت کرد و اقدام‌های اولیه‌ای برای فرودگاه و هتل در حدود یک سال و نیم پیش در این جزیره آغاز شده که باید توسعه پیدا کند.

وی با بیان این که در خشکی، دریا و هوا باید بتوانیم گردشگری را در منطقه آزاد کیش توسعه دهیم، گفت: از مهم‌ترین اقدام‌های ارزشمند، ایجاد اسکله 35 هزار تنی در کیش است که تجارت کیش را از دوبی به دیگر مناطق آزاد و کشور به‌طور مستقیم مهیا می‌کند.