کاهش قیمت در سهم‌های خودرویی/ ادامه کانال شکنی شاخص

گروه اقتصادی الف،   3961004241

در حالی که بورس تهران برای چندمین روز پیاپی کانال‌شکنی می‌کند روند قیمت سهم‌های خودرویی رو به کاهش است. در عین حال در گروه محصولات شیمیایی و نفتی شاهد افزایش قیمت‌های پایانی هستیم.

به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۲۹ واحد رشد کرد و به رقم ۹۸ هزار و ۳۵۸ رسید. دماسنج بازار سرمایه در حالی کانال ۹۸ هزار واحدی را پشت سر می‌گذارد که در هفته‌های گذشته بارها کانال‌شکنی کرده و به رقم‌های تاریخی دست یافته.

تعدادی از کارشناسان معتقدند علت اصلی رشد مداوم دماسنج بازار سرمایه در این روزها مربوط به رشد جهانی قیمت کامبودیتی‌ها در طی سال اخیر است. این موضوع باعث شده روند قیمت‌ها در گروه‌های پرمعامله‌ای همچون نفت، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی افزایش پیدا کند.

همچنین عرضه چند شرکت های تک برای اولین بار در ایران در بازار سرمایه و رشد فزاینده سهم این شرکت‌ها تاثیر بسزایی در روند نوسان دماسنج بازار سرمایه داشته است.

اما امروز شاخص کل هم‌وزن ۱۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۹۲۲ رسید. شاخص قیمت نیز با افت ۱۲ واحدی همراه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۵۶۷ پایین رفت. در عین حال سه شاخص آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم به ترتیب ۷۰۷، ۷۲۸ و ۱۰۲۹ واحد رشد کردند.

امروز معاملات سهام سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندر عباس، ملی صنایع مس ایران به ترتیب با ۱۴۸، ۹۰ و ۸۲ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل ایران‌خودرو، سایپا و گروه مپنا هر یک به ترتیب ۴۴، ۳۲ و ۱۴ واحد تاثیر کاهنده در دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در معاملات امروز روند قیمت سهم‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای عمدتا افزایشی بود. در این گروه ۵۹ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۱ میلیون تومان در ۶۵۴۲ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین در گروه فلزات اساسی شاهد معامله ۱۴۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد تومان بودیم. در این گروه قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد نوسان رو به بالا یا پایین داشت. هر چند که افزایش قیمت در این گروه بیشتر مشهود بود.

در عین حال که امروز شاخص کل بار دیگر کانال‌شکنی کرد. روند قیمت سهم‌های خودرویی عمدتا رو به کاهش گذاشت. به طوری که سهم‌هایی همچون ایران خودرو، سایپا و زامیاد بیش از سه درصد کاهش قیمت را شاهد بودند.

در این گروه ۲۹۷ میلیون سهم به ارزش ۴۳ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در گروه محصولات شیمیایی اما روند قیمت سهم‌ها عمدتا صعودی یا کمتر از دو درصد بود. در این گروه ۵۷ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران در سومین روز داد و ستدهای این هفته به رقم ۳۳۵ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۱ هزار و ۲۱ نوبت داد و ستد بود.

همچنین آیفکس امروز با رشد حدود ۱۰ واحدی تراز ۱۱۰۵ واحدی را رد کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۸۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۹۴۴ نوبت داد و ستد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین