تخت گاز خودروها در جاده گرانی/ دولت تکذیب می کند؛ خودرو گرانتر می شود!

گروه اقتصادی الف،   3961004063 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که وضعیت بازار خودرو حاکی از افزایش قیمت ها می باشد و سازمان بازرسی نیز خبر از ورود به این بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت ها داده اما دیروز وزارت صنعت در اطلاعیه ای خبرها درباره گرانی خودرو و ورود سازمان بازرسی را تکذیب کرد.

تخت گاز خودروها در جاده گرانی/ دولت تکذیب می کند؛ خودرو گرانتر می شود!

به گزارش الف، در روزهای اخیر تخت گاز خودروها در جاده گرانی همچنان ادامه دارد و در این بین هیچ سرعت گیری برای جلوگیری از این کورس قیمتی دیده نمی شود. رصد بازار خودرو نشان می دهد قیمت برخی از خودروهای داخلی از جمله سمند EF7 با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 33 میلیون و 200 به فروش می رسد. همچنین پژو 206 تیپ 2 با افزایش 600 هزار تومانی با قیمت 34 میلیون و 100 هزار تومان، مزدا 3 با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 133 میلیون تومان، هایما با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان، سراتو با افزایش یک میلیون تومانی 105 میلیون تومانی و کپچر با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 130 میلیون تومان مورد معاله قرار می‌گیرد.

همچنین هیوندای اکسنت با افزایش 10 میلیون تومانی با قیمت 107 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو قبلاً با قیمت 97 میلیون و 900 تومان توسط کارخانه به مشتریان عرضه می‌شد. جک S3 اتوماتیک نیز با رشد 5 میلیون تومانی به قیمت 78 میلیون رسید.

هفته گذشته نیز در بازه خودروهای صد میلیون تومانی،‌ سراتو محصول سایپا در سایه بی توجهی متولیان بازار و قیمت گذاری خودرو و با عدم تحویل این خودرو توسط شرکت درطول یک هفته ۱۴ میلیون تومان! گرانتر شد که البته پس از انتقادات و رصد فضای مجازی شرکت سایپا مجبور شد قیمت ۱۴ میلیون گرانتر شده این خودرو را به حالت سابق برگرداند. اتفاقی که هیچ واکنشی از سوی سازمان صنعت و شورای رقابت را درپی نداشت!


حرف های متضاد سازمان بازرسی و وزارت صنعت
در این بین دیروز رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی در بحث گرانی خودرو‌ها ورود کرده است و گرانی خودروی سراتو تا ۱۴ میلیون تومان منتفی اعلام شد.


قاضی سراج در رابطه با عملکرد و اقدامات سازمان بازرسی در بحث گرانی خودرو‌ها از ورود این سازمان به این موضوع خبر داد و اظهارکرد: مسئولان خودروسازی‌های داخلی را در این زمینه خواسته ایم و گروه‌های سازمان بازرسی مستقر و در حال بررسی هستند. وی با بیان اینکه گرانی خودرو سراتو تا ۱۴ میلیون منتفی شد.


اما دیشب وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: موضوع گرانی خودرو داخلی کذب محض است و انتشار خبری درباره اینکه ورود سازمان بازرسی مانع از گران شدن خودرو شده نیز تکذیب می شود. بر اساس اعلام این وزارتخانه، خودداری از گران شدن خودرو نقدی داخلی در شرکت خودرو سازی سایپا، یک تصمیم داخلی بوده است و در یک فرآیند قانونی انجام شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین هر گونه تصمیمی برای گران شدن خودرو داخلی را رد کرد.


ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موضوع گرانی خودرو
البته علی رغم ادعای وزارت صنعت، دو روز قبل نیز نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع گرانی خودرو خبرداد. محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ رسیدگی به موضوع گرانی خودروهای داخلی و بحث ایمنی خودروهای تولید داخل را در دستور کار خود قرار داده و این موضوع در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی است.


امیرحسن‌خانی خاطرنشان کرد: ما در حالی در کشور شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی هستیم که ایمنی و کیفیت آنها تغییری نمی‌کند و کار باید به گونه‌ای باشد که ما شاهد افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی متناسب با افزایش قیمت آنها باشیم. وی افزود: موضوع دیگری که در این پرونده مطرح می‌شود بحث ممنوعیت واردات خودروهای خارجی است که این مسئله به افزایش قیمت خودروهای داخلی و حتی خارجی کمک کرده است.


به گزارش الف، اواخر مرداد ماه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات تمام خودروهای سواری را متوقف کرد. به این ترتیب از آن زمان واردات خودروهای خارجی ممنوع شد.


چند روز قبل میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: در نشست کمیسیون زیربنایی دولت، تعرفه واردات و ضوابط ثبت سفارش خودرو نهایی شد که بر این اساس سقف ارزش گمرکی خودروها 40 هزار دلار تعیین شده و تعرفه‌ها نیز در چهار گروه مشخص شده‌اند.وی در ادامه اظهار داشت: این ضوابط و تعرفه‌ها طی چند روز آینده در دولت نهایی و اجرایی خواهد شد و بر این اساس، سایت ثبت سفارش واردات خودرو نیز تا چند روز دیگر باز می‌شود. رضایی توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت، سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی 40 هزار دلار تعیین شده و واردات خودروهای با حجم موتور تا 3 هزار سی‌سی مجاز است.

البته در شرایطی که حجم خبرهای ضدونقیض درخصوص تصمیم دولت برای افزایش تعرفه واردات خودرو می باشد اما دولت به جای شفاف‌سازی سکوت اختیار کرده است، به‌نظر می‌رسد که مجموعه دولت تاکنون به تصمیمی نهایی درباره دستورالعمل واردات خودرو به کشور دست پیدا نکرده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۶۶۶۵۰۹:۵۵:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۴
تولید در خدمت دلال باز ها
ناشناس۱۷۶۶۸۱۱۰:۱۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۴
ایرانخودرو همین چندروز قبل پژو207 اتوماتیک را 2 میلیون گران کرد
ناشناس۱۷۶۷۰۲۱۱:۵۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۴
همه موارد گفته شده فقط درجهت کمک به خودروسازان و ... مردم هم این وسط ....
محمد۱۷۶۷۰۸۱۲:۰۲:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۴
متاسفانه روند مناسبی که در دولت اصلاحات با کاهش تعرفه واردات خودرو که منجر به افزایش کیفیت و رقابتی شدن صنعت خودرو انجام شده بود در حال از بین رفتن است. کاش مسئولان به جای ..کمی به فکر جان و مال مردم هم بودند.افزایش تعرفه واردات خودرو مساوی افزایش قیمت خودرو داخلی و همزمان کاهش کیفیت بیشتر خواهد بود. بزودی تولیدات خودروسازان داخلی بدون ستاره کیفیت عرضه می شوند
وحيد۱۷۶۸۰۸۱۳:۵۴:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۴
تمام تولید داخل شده مونتاژ قطعه چینی اونوقت دم از حمایت میزنیم. شما یک سر به لوازم یدکی فروشهای همین خودروهای به اصطلاح وطنی بزنید ببینید قطعات بازار از کجا اومده.
ناشناس۱۷۶۸۰۴۱۳:۵۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۴
بسته شدن ثبت سفار برای 7 ماه و برخلاف قانون جای تاسف برای مجلس و ما داره. مجلس کجا بودی در این هفت ما که رانت بتونه اینقدر راحت برخلاف قانون به این راحتی واردات خودرو رو بطور کامل ببنده ؟!
امین۱۷۶۸۵۷۱۴:۵۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۴
به سایت فروش ایران خودرو مراجعه کنید بشتر از اینا گرون شده ...
ناشناس۱۷۶۸۸۶۱۵:۱۹:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۴
این دولت بی سر و صد و وبا پنبه وبا شیبی ملایم وبا لبخند ..
ناشناس۱۷۶۸۸۹۱۵:۲۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۴
..تا عید پراید رو به 100 میلیون و ال نود رو به یک میلیارد می رسونه و ورود هر نوع ماشین خارجی رو هم ممنوع و شاید هم ..
هموطن۱۷۷۱۶۶۲۰:۲۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۴
خودروی غیر استاندار شایسته مردم ایران نیست، نخرید نخرید نخرید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین