پراید۲۰ میلیونی را با دستور ۱۸ میلیون فروختند

گروه اقتصادی الف،   3961003093 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایلنا نوشت: رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان گفت: سال 91 گفتند پراید کیلویی چند و قیمت‌گذاری را به شورای رقابت واگذار کردند. خودروسازان از آن موقع بیش از 6 هزار میلیارد تومان ضرر کردند.

محمدرضا نجفی‌منش اظهارداشت: قیمت تمام شده خودرو 20 میلیون تومان است اما دستور می‌رسد 18 میلیون فروخته شود و در نهایت 21 میلیون به دست مصرف‌کننده می‌رسد این وسط دلال سود اصلی را می‌برد؛ همین عوامل سبب شد که خودروسازی ما زمین بخورد.

او گفت: هر وقت پیش‌فروش خودرو اعلام می‌شود در کمترین ساعت همه ظرفیت به فروش می‌رسد. این فروش به خاطر استقبال نیست بلکه ثبت نامی است که توسط دلال‌ها برای گرفتن سود بیشتر و کنترل بازار انجام می‌شود.

نجمفی منش در خصوص آخرین وضعیت قطعه‌سازان و به روز بودن آنها گفت: قطعه‌سازان ما توانستند خود را با آخرین متد و تکنولوژی روز تطبیق دهند و با توجه به اینکه قراردادهای جدیدی در خصوص تولید خودروهای سال اروپا همچون پژو 2008 و 301 در حال انجام است به راحتی می توانیم نیاز خودروسازان را تامین کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: فقط در این میان نیاز به زمان داریم تا قطعه‌سازان با همتایان خارجی خود وارد مذاکره شده و با سیستم جدیدی که خودروسازان در نظر دارند هماهنگ شوند.

وی ادامه داد: در تولید خودروهای جدید، مطالبه قطعه‌سازان استفاده 40 درصدی از تولیدات داخل است.

نجفی منش در خصوص زمان زیاد پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان گفت: الان طلب قطعه‌سازان به صورت 6 ماهه پرداخت می‌شود که عوامل زیادی در آن دخیل هستند.

اگر بگذارند قیمت خودرو مانند سایر کالاها در بازار تعیین شود تمام این مشکلات حل می‌شود.

رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن تصریح کرد: نکته دیگر آنکه قدرت خرید مردم پایین آمده و دیگر نمی‌توانند نقد خرید کنند. در دنیا معمول است که مردم خانه و خودرو را از محل درآمدهای آتی خریداری می‌کنند اما در ایران چون بانک‌ها مشارکت فعالی در این حوزه ندارند خودروسازان برای فروش خودرو به صورت اعتباری 2 ساله و 3 ساله اقدام می کنند که سبب می‌شود فشار نقدینگی به خودروساز وارد شود و همین نیز به قطعه‌ساز فشار خواهد آورد.

نجفی منش در پایان گفت: در این مورد ما پیشنهادهایی داریم که آن را ارائه خواهیم داد. این پیشنهاد در ده فصل تنظیم شده و می‌تواند نقش واسطه و دلال را حذف کند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۶۳۹۱۱:۰۸:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
خدایا خودت کمک کن ...ما اگه تولید داخلی (ببخشید ارابه مرگ) نخواهیم باید به کی بگیم ؟!!!
ناشناس۱۷۵۶۶۴۱۱:۳۰:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳
..کجا پراید ۲۰میلیون. پراید هست میلیون فوقش ارزش داشته باشه...باقی پول پلاک و..وراهنمای ورانندگی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین