موج تازه گرانی ها در هفته اخیر/ لبنیاتی ها خودسرانه گران می کنند/ تخم مرغ شانه ای 20 هزار تومان/ به فکر قدرت خرید باشید

گروه اقتصادی الف،   3961003054 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

ارائه لایحه بودجه 97 توسط دولت به مجلس شورای اسلامی موجب گمانه زنی های فراوان درباره احتمال گران شدن کالاهای اساسی در سال آینده شد اما به نظر می رسد افزایش تورم خیلی زودتر از بررسی بودجه توسط نمایندگان در بازار شروع شده است.

موج تازه گرانی ها در هفته اخیر/ لبنیاتی ها خودسرانه گران می کنند/ تخم مرغ شانه ای 20 هزار تومان/ به فکر قدرت خرید باشید

به گزارش الف، 19 آذرماه امسال حسن روحانی لایحه بودجه سال 97 را به مجلس ارائه داد و قرار بر این شد تا این موضوع در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و با بررسی به تصویب نهایی برسد. در لایحه بودجه سال 97 احتمال افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان، حذف 30 میلیون نفر از لیست دریافت یارانه نقدی، حذف یارانه نان و ... مواردی بودند که باعث ترس و واهمه مردم از سال آینده شد اما به نظر می رسد موج گرانی خیلی زودتر به راه افتاده و در روزهای اخیر بسیاری از کالاها که در سبد غذایی خانوارها نیز جایگاه ویژه دارند گران شده اند.

تخم مرغ شانه‌ای 20 هزار تومان شد

قیمت تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر با طی روند صعودی در حال افزایش است. نرخ این محصول از 11 هزار و 800 تومان مصوب در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران، ابتدا به 12 هزار و 500 تومان، هفته بعد به 15 هزارتومان و به فاصله کمی به 16 هزار تومان رسید.

بر اساس گزارشی میدانی هر کارتن تخم‌مرغ فله امروز به قیمت 95 هزارتومان به خرده‌فروشی واقع در خیابان جمال‌زاده شمالی تحویل داده شد که با احتساب سود فروشنده این واحد صنفی هر شانه تخم‌مرغ را به قیمت 17 هزار و 500 تومان به فروش می‌رساند.

قیمت مصرف‌کننده هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی بدون بسته‌بندی در واحد دیگری در خیابان جمال‌زاده شمالی 18 هزار و 500 تومان است و قیمت این محصول در خرده فروشی در محله سعادت آباد 19 هزار تومان است و در برخی از واحدهای خرده‌فروشی نیز در مرز 20 هزار تومان به فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در این باره در گفتگویی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ درب مرغداری نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: هر کیلوگرم تخم مرغ( از کمتر از 5 هزار تومان) به 7 هزار تومان افزایش یافته است.

وی به معدوم شدن بیش از 13 میلیون مرغ تخمگذار و آشفتگی بازار نهاده‌های دامی نیز اشاره داشت و گفت: قیمت ذرت در بندر 1100 تومان و کنجاله سویا به 1850 تومان رسیده است که با این ارقام باید 100 تومان کرایه حمل نیز اضافه کرد.

انتظار می رود به دلیل قیمت بالای تخم مرغ، سهم آن در سبد کالایی خانواده ها کمتر شده و مردم تمایل کمتری برای خرید تخم مرغ داشته باشند.

لبنیات هم گران شد

انواع محصولات لبنی نیز حتی با وجود تعیین قیمت از سوی سازمان حمایت افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت در حال تسرّی به کل بازار است.

در واقع قیمت محصولات لبنی حتی محصولات لبنی پرمصرفی که قیمت آنها تحت نظارت رسمی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود، افزایش‌یافته است اما هنوز این سازمان خبری مبنی بر قانونی یا غیرقانونی بودن افزایش قیمت محصولات لبنی نداده است.

آخرین قیمت مصوب هر پاکت شیر نایلونی در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات درج‌شده 900گرمی 1.5 درصد 1520 تومان است که اکنون در یک برند به 1700 تومان و در برندی 1800 تومان، افزایش‌یافته است.

آخرین قیمت شیر بطری پرچرب نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات، 2 هزار و 440 تومان درج شده بوده که اکنون در برخی برندها با افزایش 2 مرحله‌ای به 3 هزار تومان افزایش‌یافته است و این محصول در برندهای دیگر به‌قیمت 2 هزار و 700 تومان به‌فروش می‌رسد.

 درحالی که آخرین قیمت هر پاکت شیر استریل تتراپک کم‌چرب (1.5 درصد چربی) در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات 2800 تومان درج‌شده است که این قیمت در برخی از برندهای لبنی با افزایش دومرحله‌ای به 3 هزار و 200 تومان رسیده است.

بنابراین گزارش قیمت انواع ماست نیز در هفته‌های گذشته افزایش‌یافته است به‌طوری که یکی از فروشندگان می‌گوید: باید به‌صورت هفتگی قیمت ماست را چک کنیم تا به‌قیمت کمتری به‌فروش نرسد، زیرا هر از چند گاهی قیمت این محصول دربرند‌های مختلف افزایش می‌یابد. وی می‌افزاید: قیمت یک ماست نیم‌کیلویی کم‌چرب در کمتر از یک هفته 500 تومان افزایش یافت و از 2هزار و 500 تومان به 3 هزار تومان رسید.

برنج خارجی گران شد

علاوه بر این طی هفته‌های اخیر قیمت برنج خارجی در بازار روند افزایشی به خود گرفته است؛ گزارش های میدانی نشان می‌دهد قیمت برنج هندی طی 20 روز اخیر در بازار رشد چشمگیری داشته است؛ طبق گفته برخی مغازه‌داران قیمت هرکیسه 10 کیلویی برنج هندی طی این مدت بین 7 تا 8 هزار تومان افزایش یافته است. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اوضاع قیمت‌ها از مغازه‌های خرده فروشی بهتر است؛ در یکی از فروشگاه‌ها که در مرکز شهر تهران قرار دارد؛ قیمت هر کیسه 10 کیلویی برنج هندی حدود 200 تا 500 تومان افزایش یافته و در یکی دیگر از این فروشگاه‌ها که در جنوب شهر تهران قرار دارد فعلاً از تغییر قیمت خبری نیست.

موج جدید گرانی در حالی شروع شده که هفته گذشته سخنگوی دولت تاکید کرده بود: دولت تحت هیچ شرایطی آماده نیست که کالایی را گران کند. اما به نظر می رسد در اوضاع آشفته بازار که هر لحظه اخباری درباره گرانی و تورم کالاها شنیده می شود ضرورت دارد که مسئولان بیش از پیش به فکر نظارت بر بازار و چاره جویی برای مقابله با بی ثباتی های موجود باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۵۵۰۰۹:۵۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳
برید سود بانکی رو کم کنید دلار و سکه بره بالا همه چیز خوب میشه !!!! شایدم ارزون شد :))
Mohamadi:۱۷۵۶۴۸۱۱:۱۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳
فقط با تحریم و نشر اون در دنیای مجازی میشه جلوی گرونی رو گرفت. حداق برای تخم مرغ که فاسد شدنی است.
ناشناس۱۷۵۶۶۷۱۱:۳۴:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳
در آمریکا یک بسته شیر چهار لیتری با کیفیت بالا ۳ دلار یا ۱۲ هزار تومن است. لیتری سه حاضر تومن. در ایران هم لیتری ۳ هزار تومن است. ولی‌ در آمریکا حقوق یک پرستار، کارمند، معلم و... به راحتی‌ بالای ۴ هزار دلار در ماه است و در ایران به زحمت ۵۰۰ دلار! البته آمریکا سرمایه داری است ولی‌ مسوولان ما می‌گویند که مردم دار هستند!
ناشناس۱۷۵۶۷۷۱۱:۴۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳
دوست عزیز، نتیجه دادن سودها موهوم و در واقع ربا بانکها که چه عرض کنم ، موسسات هرمی‌، در ۵ سال گذشته همین است که سیستم بانکداری کشور اگر نگوئیم منهدم، بلکه مستاصل شده و هیچ راه دیگری جز گرانی و تورم وحشتناک باقی‌ نمانده. همیشه در موسسات هرمی‌، مدیران و راس هرم، ثروتمند تر، ولی‌ قاعد و کفّ هرم، ورشکست و متزرر میشند. هیچ اقتصادی در هیچ نقطه یی از دنیا، نمیتواند سود ۲۵ درصد بدهد و ورشکست نشود مگر اینکه تورم به بالای ۵۰ درصد برسد! ولی‌ برای کوتاه مدت ، یعنی‌ همان ۵ سال، با خالی‌ کردن بانکها میشود همه چیز را گل و بلبل نشان داد و تورم را تک رقمی‌ و قیمت ارز و بنزین را ثابت نشان داد و وقتی‌ زمان نتیجه باشد، به عنوان عشق به کار دانشگاهی، از مسئولیت این فاجعه و خسارت ملی‌، فرار کرد(وزیر پیشین اقتصاد)
حمید۱۷۵۵۵۱۰۹:۵۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳
خوش به حال ما بازنشته ها حداقل اقا زادههای مدیران دولتی در ایران زندگی کنند و فرزندان خود را به خارج نفرستند من به عنوان بازنشته همین را میخواهم
ناشناس۱۷۵۵۵۹۰۹:۵۸:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
متاسفانه دیر این اخبار را دادید دولت وقتی اجازه داد نرخ از روی کالا ها حذف شود از همان وقت حدود 2 ماه قبل این قیمت ها دارند گران میشود و اقایان ده درصد میخواهند به حقوق ها اضافه کنند ولی اجناس را تا 50 درصد گران میکنند این است نتیجه تیم اقتصادی ایشان حمایت از سرمایه داران به هر قیمتی و نابودی قشر متوسط و پایین و همیشه سخنگوی دولت مثل...دست اندر کاران هم سکوت کردند و نتیجه ان نزد اکثر مردم نارضایتی عمومی خواهد بود و مجلس ما هم مثل همیشه...هیچ حرفی برای گفتن ندارد
ناشناس۱۷۵۵۶۳۱۰:۰۰:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳
افزایش قیمت ها برنامه ریزی شده است. ابتدا دولت مثلا افزایش قیمت نان و بنزین را طرح می کند، بعد بعضی اجناس به این بهانه افزایش می یابند. تا دولت تعیین تکلیف طرح های افزایش قیمت را نهایی کند، عملا بسیاری اجناس افزایش قیمت می یابند. در نهایت دولت به مردم می باوراند که حالا در مقایسه با دیگر افزایش قیمت ها، مثلا پانصد تومان افزایش بهای بنزین که دیگر چیزی نیست.
ناشناس۱۷۵۵۸۱۱۰:۱۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳
آیا از دولت ناتوان در اقتصاد با مشاوران میلیونی انتظاری بیشتر میتوان داشت؟ بالاخره پول مدیران و مشاوران باید از جایی تامین شود، آنها که کار بلد نیستند اما آدرس جیب مردم را خوب بلدند.
ناشناس۱۷۵۶۵۳۱۱:۱۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
له شدیم
ناشناس۱۷۵۶۷۹۱۱:۴۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
همش تقصیر دولت قبله!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۶۴۳۱۲۱:۰۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳
دولت قبل هم زیاد بی تقصیر نبوده!!
ناشناس۱۷۵۶۹۰۱۱:۵۱:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
خودکرده را تدبیر نیست ملتی که به روحانی رای دادند باید جورش را هم بکشند، متاسفانه خشک و تر هم با هم می‌سوزند
مودی۱۷۵۹۰۹۱۳:۵۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳
احسنت ... این بهترین کامنت بود
ناشناس۱۷۶۸۲۷۱۴:۲۶:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۴
شما که نا بسامانی اقتصادی را ناشی از روحانی میدانید ممکن است بفرمائید آلتر ناتیو مقابل روحانی چه بود که مردم خطاکردند و به آنسو نرفتند ؟ میدانید که ما تا نفت در مقابل غذا همان سیاستی که کمر صدام را شکست فاصله ای نداشتیم .
محمد۱۸۰۳۱۲۲۲:۳۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۷
بسیار عالی دوست عزیز ، موافقم بدبختیامون تازه شروع شده تا 1400 باید بکشیم
علی۱۷۵۷۲۹۱۲:۱۴:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳
شما متوجه نیستید ، همینجوری که قیمت ها بالا میره نرخ تورم پایین میاد!!!. باور نمیکنید؟ از دولت بپرسید.
ناشناس۱۷۵۷۷۳۱۲:۴۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳
روحانی تشکر
امیر۱۷۵۸۲۷۱۳:۱۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳
گرون شده ولی عوضش تورم 8 درصده
چکیده۱۷۵۹۹۴۱۴:۳۸:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳
فرهنگ لغت فارسی تغییریافت دولت های خدمتگذار ازاین پس بگوییم دولت قیمت گذار
ناشناس۱۷۶۰۰۰۱۴:۴۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳
.....ضرورت دارد که مسئولان بیش از پیش به فکر نظارت بر بازار و چاره جویی برای مقابله با بی ثباتی های موجود باشند.....کدوم مسئول ؟؟؟!!!
سیفیاری۱۷۶۰۶۹۱۵:۲۸:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳
ما مردم هنوز خیلی جا داریم!!!
بهرام۱۷۶۳۶۸۱۹:۵۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
کنترل از دست دولت در رفته و هرچی میگه برعکس اون درسته.
آناشناس۱۷۶۴۳۰۲۱:۰۰:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳
آقا تورم تک رقمی شده ما گرانی نداریم تهمت چرا؟ ما سی سال است حداقل پس ازجنگ با این آمارهای رویایی زندگی میکنیم شما اگر از آقایان سوال کنید چرا ارزش پول ملی را برای سوء مدیریتتان به ۱/۳ تقلیل دادید نخواهند گفت برای پر کردن کسری بودجه بوده؟ برای توسعه صادرات انهم از جیب اندک بگیران پر بازده وکم مصرف بوده!!
ناشناس۱۷۶۴۶۵۲۲:۰۳:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳
شانه هایت را برای گریه کردن دوست دارم.
دلسوز۱۷۷۰۶۰۱۸:۳۴:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۴
این را حربه دلالان و حامیانشان می دانم.تعرفه واردات تخم مرغ 55% بود! یعنی چی؟ یعنی آنقدر اتکا به تولید داخل زیاد بود که تعرفه واداتش را 55% گذاشته بودند. آقا قیمت گران شده به اون بی عرضه های مسئولی که باعث این گرانی شده اند بایستی برخورد کرد. از فردا با جو سازی قیمتها را گران می کنند و دولت هم جلوی همه واردات را ازاد اعلام می کند. برنج وارداتی گران شد!!! تا سال آینده تجار شریف به واردات برنج هندی همت کنید؟!! شیر گران شد! کجائید تجار گرامی ، گمرکات کشور منتظر هنر نمایی شما هستند. برق ، اب ، بنزین گران شد ! تجار بشتابید...........
ناشناس۱۷۸۰۳۴۱۷:۰۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۵
قابل توجه سخنگوی دولت تدبیروامید
ناشناس۱۷۸۰۳۶۱۷:۱۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
وقتی رئیس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان علنا میگوید هر صنفی که بخواهد افزایش داشته باشد درخواست دهد و سازمان نیز مجوز میدهد نتیجه اش همین خواهد بود.
رضا۱۷۸۵۵۱۱۰:۲۷:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۶
این گرانی ها برای ۱۰% ایران که زندگی میکنند فرقی نمی کند نه برای افرادی که فقط زنده اند؛و همین امروز پیر مردی برای خرید نان ۱۰۰۰تومانی که ۵۰۰ تومان پول داشت نان را نخرید وای بر حال کسانی که حق این چنین افرادی را پایمال میکنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین