واکنش کیهان به حضور ملک مطیعی در تلویزیون

گروه فرهنگی الف،   3961003013 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

کیهان نوشت: دو شبکه تلویزیونی چهارشنبه به طور همزمان برای به صحنه آوردن و تجلیل یکی از بازیگران فیلمفارسی‌های مبتذل رژیم شاه برنامه‌ریزی کرده بودند.

واکنش کیهان به حضور ملک مطیعی در تلویزیون

اگرچه سالهاست محافل و کانون‌های معلوم‌الحال خارج از کشور و عناصر داخلی آنها، برای استحاله فضای فرهنگی جامعه، سعی در مطرح کردن عوامل به اصطلاح هنر شاهنشاهی داشته و دارند، اما این تلاش در ماه‌های اخیر مضاعف شده به طوری‌که در همین 3-4 ماه اخیر، با پرپایی نمایشگاه‌های به اصطلاح هنری یا اختصاص موزه وگالری‌ها به این افراد و یا ساخت فیلم‌هایی تجلیل‌گرانه و انتشار کتاب و...، برخی از عناصر بدنام هنری رژیم طاغوت مانند همایون صنعتی‌زاده، پرویز تناولی، ایران درودی، منیر شاهرودی فرمانفرماییان و... مطرح شده و درکنار آنها، با تولید فیلم‌هایی درباره فرح دیبا، هویدا، کانون پرورش فکری، تالار رودکی و... در رسانه‌های وابسته غربی، همه و همه به اسم گرامیداشت هنرمندان و آثار هنری در واقع به مرثیه‌خوانی برای رژیم شاهنشاهی و مذمت انقلاب و نظام اسلامی پرداخته‌اند. متاسفانه بعضا این تلاش‌ها ولو در حد خبر و گزارش به رسانه ملی نیز کشیده شده است!

تازه‌ترین برنامه از این دست، تجلیل از ناصر ملک مطیعی، بازیگر برخی فیلم‌های مستهجن سینمای دوران طاغوت بود که به طرز سوال‌برانگیزی قرار بود چهارشنبه گذشته در دو برنامه «دورهمی» در شبکه نسیم و «من و شما» در شبکه شما، روی آنتن رسانه ملی برود که با هوشیاری مدیران پخش این دو شبکه، تا این زمان، از پخش هر دو برنامه جلوگیری به عمل آمده است. اینکه چگونه می‌شود در این زمان، ناگهان تهیه‌کننده دو برنامه تلویزیونی همزمان بدون هیچ دلیل و توجیه و مناسبتی به سراغ یکی از بازیگران سینمای طاغوت بروند که مدتهاست جریان‌هایی در داخل و خارج کشور درصدد مطرح ساختن و تجلیل از او هستند، بایستی برخی مدیران رسانه ملی پاسخگو باشند که قاعدتا چراغ سبز حضور وی در تلویزیون را به تهیه کنندگان یاد شده داده‌اند. اما آیا این مدیران خود حاضرند حتی یکی از پوسترهای فیلم‌های مبتذل این بازیگر که اغلب مملو از برهنه‌گرایی و صحنه‌های غیراخلاقی است را به خانواده خود نشان دهند؟! فیلم‌هایی همچون «قصاص»، «بابا گلی به جمالت»، «مهدی مشکی و شلوارک داغ»، «لذت گناه»، «خاطرخواه»، «جیب بر خوشگله»، «کلک نزن خوشگله»، «پاشنه طلا» و... که علاوه بر ساختار فنی ضعیف مصداق بارزی از فساد و فحشا در سینما بودند. همان جریانی که حضرت امام(ره) به آن واکنش نشان دادند و فرمودند: «ما با سینما مخالف نیستیم؛ ما با مرکز فحشا مخالفیم.»

به راستی چنین فردی که حاضر نیست حتی گذشته خود را به نقد بکشد، با رواج دادن تیپ‌های جاهلی و کلاه مخملی به عنوان شخصیت‌های مثبت در فضاهای ضداخلاقی همچون کاباره‌ها و کافه‌ها، چگونه از نظر برخی افراد، پیشکسوت و حتی پدر سینمای ایران محسوب می‌شود؟!

نکته جالب این است که حتی تلویزیون شاه به دلیل ابتذال بیش از حد این‌گونه فیلم‌ها جرات نداشت، آنها را در کانال‌های خود نمایش دهد! تنها پس از سالها و در اواخر دوران رژیم گذشته به نمایش معدودی آثار سینمای فارسی که به فیلم‌های موج نو معروف بودند، اقدام کرد. گفتنی است سال 1363 و در حاشیه سومین جشنواره فیلم فجر،خبرنگار بولتن جشنواره از وزیر ارشاد وقت که بعدا رئیس‌دولت به اصطلاح اصلاحات شد، پرسید:«آیا افرادی که در عرصه فرهنگ و هنر آلوده به فساد بوده‌اند، می توانند دوباره به این عرصه بازگشته و فعالیت کنند»؟ وی پاسخ داد: «به نظر اینجانب کسانی که مروج پلیدترین جنبه‌های فرهنگ ضداسلامی بوده‌اند، نباید کارهای فرهنگی و از جمله وجه فرهنگی سینما را به آنان سپرد، هرچند اگر مدعی باشند که توبه کرده‌اند. بسیار خوب، در جامعه می‌توانند به فعالیت‌های مختلفی مشغول شوند ولی در صحنه فرهنگ و هنر جایی برای آنان نیست. این اصل، صرف‌نظر از این که خود، یکی از مصادیق بارز پالایش فرهنگی است، حداقل احترامی است که به انقلاب خونبار اسلامی می‌گذاریم».حال باید پرسید چه اتفاقی افتاده که در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حداقل معیارهای فرهنگی برای دعوت از مهمانان برنامه‌ها رعایت نمی‌شود؟ آیا مسئولین رسانه ملی مشغول مدیریت این سازمان عریض و طویل هستند یا تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان فربه شده از توجهات بیش از حد؛ مشغول مدیریت آنها هستند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۴۶۶۰۸:۲۵:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳
مردم این هنرمندان رو دوست دارند چه کیهان خوشش بیاد چه خوشش نیاد
دانشجو۱۷۵۸۵۱۱۳:۲۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
لطفا نظر خودت را به مردم تحمیل نکن
ناشناس۱۷۶۱۷۲۱۶:۳۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳
خب ایشان یکی از همین مردم هستند و نظرشان را گفتند. از کره مریخ که نیامدند. من هم با نظر ایشان موافقم
ناشناس۱۷۶۲۱۴۱۷:۱۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳
شما نظر خودت را تحمیل نکن
ناشناس۱۷۶۲۱۶۱۷:۱۲:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳
ملت نظر خود را داده اند. تعداد لایک را که میبینی
صمصام۱۷۵۴۹۴۰۸:۵۹:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
در خصوص این رفتار رسانه ملی که مسبوق به سابقه هم هست و نیز رفتار رسانه های ..مانند کیهان باید نکته ای را به خاطر سپرد قطعا رسانه ملی میتواند و قدرت اینرا دارد که از حضور شخصیتهای مقبول در نظر مردم در جلوی دوربین ممانعت به عمل اورد اما .. قادر نیست تا یاد و خاطره این شخصیتها را از دل وذهن مردم خارج کند !.مهم نام این شخصیتهاست که هنوز در نظر عموم مردم ایران مقبولند و محبوب
ناشناس۱۷۵۶۶۱۱۱:۲۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
به راستی چنین فردی که حاضر نیست حتی گذشته خود را به نقد بکشد، با رواج دادن تیپ‌های جاهلی و کلاه مخملی به عنوان شخصیت‌های مثبت در فضاهای ضداخلاقی همچون کاباره‌ها و کافه‌ها، چگونه از نظر برخی افراد، پیشکسوت و حتی پدر سینمای ایران محسوب می‌شود؟!
ناشناس۱۷۵۷۶۷۱۲:۴۰:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳
میشود نامها را حذف کرد, اما هرگز نمیشود یادها را حذف کرد.
ناشناس۱۷۵۵۰۴۰۹:۱۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
واقعا خجالت دارد کسانی که کثیف ترین فیلم ها را بازی میکردند حالا مطرح میشوند فکر میکنم پس از سالها ..بود که این فرد را مطرح کرد
داش علی۱۷۵۶۸۸۱۱:۴۹:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳
مگر جمشید مشایخی و داوود رشیدی فیلم مبتذل بازی نمیکردن؟
ناشناس۱۷۶۱۴۴۱۶:۲۱:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
گویا با سینما خیلی غریبه ای! ترجیحا چنتا از فیلمای استاد رو ببین و بعدا اظهار نظر کن.
بنده خدا۱۷۵۵۰۵۰۹:۱۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳
طبق فرمایش بزرگان و مسئولین فعلی، ملاک قضاوت در مورد افراد، حال فعلی آنهاست نه گذشته آنها.حتی خدای متعال نیز تا زمان مرگ، در توبه واقعی را به روی بندگان خود باز گذاشته هست.
کاغ۱۷۵۶۳۶۱۱:۰۵:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳
مطابق نظر خداوند متعال، هم گذشته و هم حال ملاک قضاوت است
ناشناس۱۷۵۷۷۹۱۲:۴۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
اگه واقعا توبه کرده باید اعلام کنه از گذشتش پشیمونه و نه اینکه افتخار کنه. توبه کردن به گفتن من و شما نیست علامت داره و اولینش هم پشیمونی هست.
ایرانی۱۷۵۵۰۷۰۹:۱۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳
چقدر جالب که نگارنده مطلب تمام فیلمهای ..قبل از انقلاب ایشون رو هم دیده و ماشاله خیلیم کارشناسانه نقد میکنه و... خدا شما رو از ما نگیره ..آقای شریعتمداری :)))
ناشناس۱۷۵۵۳۵۰۹:۳۴:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳
کم نبودن افرادی که فیلم مستهجن بازی کردن به قول نویسنده الان نقشهای مثبت دارن در فیلم و سریال
فرناز۱۷۵۵۴۲۰۹:۴۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳
اگر بحث به هنرپیشگان زمان شاه باشد خیلی های دیگر .. باید ممنوع التصویر باشند. ..
ناشناس۱۷۵۵۷۶۱۰:۱۱:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳
باز جای شکرش باقی است ایشان را به سرویسهای بیگانه مرتبط نکرد
محسن۱۷۵۵۸۶۱۰:۱۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
هنرمند هنرمندهه چ ربطی ب کدام دوره داره هست کارهای ک ایشان با اون امکانات اون دوره انجام دادن قابل تحسینه الن ایشان پیشکسوت هستن احترامشون هم واجب
ناشناس۱۷۵۷۷۲۱۲:۴۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳
آخه روشنفکر نما دیگه مبتذل بازی کردن و چهارتا ادا درآوردن که دیگه بهش هنرمند نمیگن. شماها حتی کلمه هنرمند رو هم خراب کردید.اون فقط و فقط یه بازیگر بوده که حالا ازش می خوان یه استفاده دیگه ای ببرن.
ناشناس۱۷۵۵۸۷۱۰:۱۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳
در این مورد خدایی حق با کیهان است.
ناشناس۱۷۵۵۹۷۱۰:۲۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳
.. بعد از زلزله 4شنبه همه میگن از زلزله نترسید، از مردم بترسید که پارکینگ را سهیم نمی شدند!
ناشناس۱۷۵۶۰۳۱۰:۳۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳
احسنت
رسول مشهدي۱۷۵۶۰۸۱۰:۴۳:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳
واقعا باید به هوش و ذکاوت کیهان هزاران امتیاز داد!!!!!!!!! برادر عزیز هنرپیشه فیلم نقشی را بازی میکند که کارگردان به او میدهد و گرنه شخصیت واقعی او ممکن است با نقشش 180 درجه تفاوت داشته باشد.آیا اگر هنرپیشه ای در فیلمی نقش یک معتاد را بازی کرد باید تا آخر عمر بر سرش کوبید که تو مروج اعتیاد بوده ای؟ .. همین آقای ملک مطیعی نقش امیرکبیر و نقش پاسبان و ژاندارم و ناخدا و ورزشکار و فوتبالیست را هم بازی کرده.چرا در مورد آنها مطلب ننوشته ای ؟ ضمن اینکه ایشان در همان نقش های کلاه مخملی مروج مردانگی و یکرنگی و دفاع از ناموس بوده بطوری که در پایان فیلم این پیام در ذهن بیننده نقش میبندد که اخلاق پیروز میدان بوده .
ناشناس۱۷۵۶۱۱۱۰:۴۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
یه حرف نسبتا درست حسابی از کیهان بالاخره شنیدیم
ناشناس۱۷۵۶۵۱۱۱:۱۵:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳
چرا فکر می کنند باید برای مردم تعیین تکلیف شود ! جناب کیهان..
ناشناس۱۷۵۶۹۶۱۱:۵۶:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
خیلی دل پری از گذشته داری مشکلت خدایی چیه؟ خیلیها دیگه کینه هاشونو کنارگذاشتن به توبه نظر می رسد آسیب جدی رسوندن!!
بنده خدا۱۷۵۸۰۴۱۳:۰۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳
البته اخلاق حکم میکند که اسم نیاریم ولی جناب آقای شریعتمداری آقای ع ب در تمام فیلمهای قبل انقلاب نقش .... داشت و الان تو همه سریالها نقش معتمد مردم و هیات امنای مساجد و هیئت ها رو بازی میکنه. البته اشکالی هم نداره ولی چرا شما به این بنده خدا سر پیری گیر میدین! ما که قرار نیست جای خدا رو بگیریم . از کجا معلوم در ترازوی عدل الهی بار من و شما از بار اون بنده خدا سنگین تر نباشه. تبلیغ منفی ای که شما برای اصول گرایی میکنید لطمه ای به این جریان میزنه که به این راحتی ها نمیشه بازسازیش کرد. جز راست نباید گفت ولی هر راست نشاید گفت. یا علی.
ناشناس۱۷۵۸۲۲۱۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳
خدا همه رو به راه راست هدایت کرده
علی۱۷۵۸۸۶۱۳:۴۷:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳
صرف نظر از دعوت این دسته بازیگران به تلویزیون این جور کارا بیشتر شانتاژ تبلیغاتی هست . اقتصاد رو باید درست کرد و الا با دعوت یا عدم دعوت ایشون چه مساله ای درست می شه.
ناشناس۱۷۵۹۴۳۱۴:۰۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳
کلا تیپ و نوع فیلم های قبل از انقلاب ان گونه بوده . با این تفسیر باید تمام بازیگران و کارگردانان و فیلم برداران باید ممنوع الکار می شدند . بودند بازیگرانی که کارهای مبتذل قبل از انقلاب انجام دادن و بعد از انقلاب کارهلی فاخر و ارزشی بازی کردن . در حال حاضر هم در اغلب بازیگران نوعی واگرایی فرهنگی و مذهبی با قالب جامعه دیده می شود . کسی که حاضر هست برای خنداندن مردم شلوار خود را ...... و بازیگری که برای سگ خود تولد می گیرد و ان را در فضای مجازی منتشر می کند و حتی بازیگری که با مرگ گربه اش طلب مرگ می کند تا در ان دنیا با گربه اش محشور شود . باز گلی به جمال اون قدیمی ها
کیوان سپانلو۱۷۶۳۶۵۱۹:۴۷:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳
با سلام و احترام عیب رندان مکن ای حافظ پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت من اگر خوبم اگر بد تو برو خود را باش هرکس عاقبت کار آن درود که کشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین