جشن اولین سالگرد آزادسازی حلب، تقدیر از شهدای ایرانی و لبنانی + تصاویر

گروه جهان الف،   3961001171

مردم شهر حلب اولین سالگرد پاکسازی کامل شهرشان از لوث تروریست‌های تکفیری را جشن گرفتند و طی آن از شهدای مقاومت تجلیل کردند.

جشن اولین سالگرد آزادسازی حلب، تقدیر از شهدای ایرانی و لبنانی + تصاویر

به گزارش تسنیم مراسم جشن اولین سالگرد آزادسازی محله‌های شرقی حلب از اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و همچنین رژه نظامی باشکوه و با حضور وزیرانی از دولت سوریه و مسئولان استان حلب برگزار شد.

در این مراسم، پرچم‌های سوریه،‌جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به نشانه تجلیل از خون پاک شهدای همپیمانان سوریه در راه دفاع از حلب و مشارکت آنها در آزادسازی این شهر به اهتزاز درآمد.

خاطر نشان می‌شود عملیات آزادسازی شرق حلب پس از اقدامات نظامی پیوسته‌ای اجرا شد که عملا در ماه سپتامبر 2013 یعنی پس از گذشت بیش از یک سال از سیطره تروریست‌ها بر این مناطق آغاز شد، اما عملیات واقعی و نهایی برای آزادسازی شرق حلب عملا از یکشنبه 23 آبان 95 برابر با  13 نوامبر 2016 آغاز شد و فرماندهی نظامی سوریه با اعلام آغاز عملیات در محله‌های شرقی حلب از مردم خواست از مقرهای تکفیری‌ها دور شوند، آغاز عملیات با آغاز فروپاشی سریع صفوف گروه‌های تروریستی و سقوط یکی پس از دیگری محله‌ها و خروج هزاران غیرنظامی همزمان شد که در طول چهار سال سیطره تروریست‌ها متحمل رنج و سختی زیاد شده بودند.

حدود یک چهارم این محله‌ها در مدت تنها سه روز از آغاز عملیات از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی شد که مهمترین محله‌های آزاد شده شامل «مساکن هنانو، جبل بدرو، الارض الحمرا، بعیدین ، الحیدریه،الهلک، دوار الجندول» می‌شود.

ساختار دفاعی گروه‌های تروریستی پس از سقوط مستحکم‌ترین دژ آنها در منطقه«هنانو» از هم فروپاشید و تروریست‌ها به عمق محله‌های شرقی گریختند تا ارتش عملیات خود را در سایه حملات شدید به مواضع آنها پیگیری کند، آغاز خروج غیرنظامیان و حرکت آنها به سمت مناطق تحت کنترل دولت،‌بر آشفتگی و سرخوردگی گروه‌های تروریستی افزود.

در ادامه عملیات ارتش سوریه، محله‌های «الصاخور، الشیخ خضر، الحلوانیه،الجزماتیه والمرجه» پاکسازی شد تا حدود 60 درصد محله‌های شرقی از اشغال تکفیری‌ها آزاد شود.

در ادامه و پس از گذشت 6 روز، نیروهای ارتش توانستند محله‌های «الشعار،کرم البیک،کرم الجبل و ضهره عواد» را پاکسازی کند تا عرصه بیش از پیش بر تروریست‌های تکفیری در محله‌های باقی‌مانده تنگ شود و به این ترتیب با آزادسازی این محله‌ها، 70 درصد شرق حلب آزاد شود.

در اوج عملیات آزادسازی شرق حلب، مسکو روز پنجشنبه 18 آذر 95 (8 دسامبر 2016) از توقف عملیات نظامی با هدف فراهم شدن زمینه خروج تعداد بیشتری از غیرنظامیان از محله‌های شرقی خبر داد که ارتش سوریه با هدف حفظ جان غیرنظامیان پیشروی خود به سمت محله‌های باقی‌مانده را متوقف کرد و به تثبیت مواضع خود در مناطق آزاد شده پرداخت.

نیروهای ارتش سوریه در عمل توانستند بیش از چهار هزار غیرنظامی را طی 24 ساعت پس از اعلام توقف عملیات نظامی خارج کرده و در پناهگاه‌هایی که برای آنها تدارک دیده شده بود، اسکان دهند.

اولین نتیجه شکست مسکو و واشنگتن در دستیابی به توافق درباره حلب که به خروج تروریست‌ها از محله‌های باقی مانده منجر شود، آزادسازی محله‌های«الاصیله و الشیخ سعید» از مهمترین دژهای جبهه تروریستی النصره در منطقه بود و در ادامه ارتش سوریه از آزادسازی محله‌های « النزهه، الصالحین، الفردوس، کرم الدعدع، جسر الحج، الاسکان و باب المقام» خبر داد تا 98 درصد شرق حلب تا روز دوشنبه 22 آذر 95(12 دسامبر 2016) آزاد شود و تروریست‌ها در تنها دو درصد باقی مانده در محاصره شدید قرار گیرند.

تروریست‌ها که در بدترین شرایط به سر می‌بردند و در یک منطقه بسیار محدود که مساحت آن از دو و نیم کیلومتر مربع فراتر نمی‌رفت، محاصره شده بودند، فورا دست به دامان حامیان خود شدند و از طریق ترکیه از حامیان اصلی خود خواستند تا زمینه خروج آنها را فراهم کند که در نهایت ترکیه به توافقی با روسیه دست یافت تا بر اساس آن تروریست‌های باقی‌مانده با نظارت روسیه از این محله‌ها خارج شوند، در مقابل هم قرار شد تا مجروحان و بیماران هم از شهرک‌های شیعه‌نشین و تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه ادلب تخلیه شوند، هر چند تکفیری‌ها در برابر خروج غیرنظامیان از این شهرک‌ها بارها سنگ‌اندازی کردند.

اولین گروه از این تروریست‌ها روز پنجشنبه 25 آبان برابر 15 دسامبر از شرق حلب با اتوبوس‌هایی که دولت سوریه تامین کرد، اخراج شدند.

«السکری، بستان القصر، الانصاری، الکلاسه، المشهد، الزبدیه» و بخش‌هایی از «صلاح الدین وسیف الدوله» تنها محله‌های باقی‌مانده در اشغال تروریست‌های تکفیری بود که با اخراج آخرین گروه از تروریست‌ها در روز پنجشنبه دوم دی 1395 برابر با 22 دسامبر 2016 تمام محله‌های شرقی حلب پاکسازی شد و به این ترتیب امنیت و ثبات به شهری که زمانی پایتخت اقتصادی سوریه بود،‌بازگشت و مردم برای ابراز شادمانی و خوشحالی خود به خیابان‌ها ریختند.

به این ترتیب با اخراج آخرین گروه تروریست‌های باقی‌مانده در شرق حلب، جنگ در الشهباء( یکی از لقب‌های شهر حلب) به پایان رسید و دولت سوریه توانست آرامش و ثبات و امنیت را پس از چهار سال به پایتخت اقتصادی سوریه برگرداند و ضربه کوبنده‌ای به اردوگاه تروریسم تکفیری و حامیان غربی، عربی، صهیونیستی و ترکیه‌ای آن وارد کند.

پنجشنبه دوم دی 1395 برابر با 22 دسامبر 2016 ، ارتش سوریه به صورت رسمی حلب را پس از پاکسازی کامل محله‌های شرقی از لوث تروریست‌های تکفیری، شهر  امن اعلام کرد تا واژه «محله‌های شرقی حلب» برای همیشه از قاموس سوری‌ها محو شود و حلب به صورت نه شرقی و نه غربی بلکه به صورت حلب یکپارچه به آغوش سوریه بازگردد که بر فراز ساختمان‌های آن پرچم رسمی سوریه به اهتزار درآمده است.

انتهای پیام/

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین