هوشمندی انصارالله و افزایش برد موشک های یمن

گروه جهان الف،   3961001166

متخصصان یگان موشکی یمن تغییراتی در موشک ها ایجاد کرده اند و برد آنها را از ۵۰۰ کیلومتر به بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر ارتقا داده اند (فاصله بین مرز یمن تا محل اصابت موشک برکان به راکتور هسته ای البراکه در ابوظبی امارات ۱۲۸۰ کیلومتر بوده است.) و نام آن را برکان H۲ نهاده است.

طنین؛ یکی از اهداف اعلامی آل سعود از حمله به یمن نابودی تمام موشک های بالستیک اسکاد با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر بود. گر چه جنگنده های متجاوز سعودی در نخستین روزهای جنگ توانستند تعدادی از این موشک ها را شناسایی کرده و آنها را نابود کنند، اما واکنش سریع و هوشمندانه نیروهای ارتش و جنبش انصارالله در جابجایی این موشک ها سعودی ها را در رسیدن به این هدف نیز با شکست روبرو کرد.

نیروهای ارتش و انصارالله با بهره گیری از توان داخلی و نیروهای متخصص خود اقدام به بومی سازی این موشک ها نمود . نیروهای نظامی یمن علی رغم اینکه بیش از ۱۰۰۰ روز محاصره زمینی ، هوایی و دریایی بوده اند اما با وجود انواع مشکلات داخلی و خارجی که با آن روبرو می باشند توانستند به موفقیت های بزرگی در زمینه موشکی و پدافند هوایی دست یابند که در نوع خود بی نظیر می باشد.

این نیروها بارها با هدف قرار دادن عمق خاک عربستان سعودی و امارات توانستند خسارات فراوانی را به ارتش سعودی و امارات وارد نمایند . فارغ از هرگونه خسارات ناشی از هدف قرار گرفتن مواضع سعودی ها و اماراتی ها ، اصابت موشک های یمن توانست ناکار آمدی سیستم های دفاعی چندین میلیارد دلاری سعودی ها را که از کشور های آمریکا و فرانسه تهیه می‌شد، بیش از پیش نمایان سازد و قدرت خود را در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی به رخ بکشد .

نیروهای موشکی یمن در آخرین عملیات خود توانستند با یک فروند موشک دوربرد از نوع برکانH۲ از خاک یمن قصر الیمامه در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار دهند .( فیلم و اهمیت این کاخ در سایت طنین قابل مشاهده است).  این حمله همزمان با جلسه سران سعودی در این کاخ بوده است . سید عبد الملک الحوثی رهبر انصارا... بعد از این حمله اعلام کرد : « بعد ازگذشت ۱۰۰۰ روز ، موشک های ما به وسط جلسات آنان در ریاض رسیده است و اعلام می کنیم هرچه دشمنی‌ها بیشتر شود پایداری ما بیشتر و متنوع‌تر خواهد شد . شما صنعا را بزنید ما ریاض و ابوظبی را می‌زنیم . شما قصر جمهوری را می‌زنید و ما قصر الیمامه را ، و از امروز این معادله را جلویتان می‌گذاریم . این حمله باز کننده‌ی مرحله نوین جنگ است و از این پس اوضاع متفاوت از آن هزار روزی است که بر ما سپری شد . قصرهای این نظام سعودی یهودی آمریکایی و همه‌ی نقاط نفتی و نظامی آنان در تیررس موشک‌های ما هستند».

افزایش برد موشک های اسکاد

موشک‌های اسکاد بسیار قدیمی و از رده خارج شده‌اند و عمر برخی از آنها به چهار دهه پیش باز می‌گردد. متخصصان یگان موشکی انصارا... و ارتش یمن تغییراتی در آن ایجاد کرده و برد آنها را از ۵۰۰ کیلومتر به بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر ارتقا داده اند (فاصله بین مرز یمن تا محل اصابت موشک برکان به راکتور هسته ای البراکه در ابوظبی امارات ۱۲۸۰ کیلومتر بوده است.) و نام آن را برکان H۲ نهاده است.

با افزایش برد این موشک‌ها نیروهای یگان موشکی یمن توانستند حتی راکتور هسته ای براکه در ابوظبی را هدف قرار دهند. همچنین سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که تمامی پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه (از جمله پایگاه ایلات در غرب دریای سرخ) نیز در تیررس موشک‌های ما قرار دارند.

افزایش دقت اصابت موشک‌ها به هدف ضمن افزایش برد این موشک‌ها، با نصب رادار روی آنها، دقت آنها را نیز در اصابت به هدف بالا برده است.نکته حائز اهمیت در این مورد توجه به این نکته است که یمن بعنوان تنها کشوری است که توانسته در همان تست اولیه موشک‌های خود ، اهداف از پیش تعیین شده برای این موشک ها را با دقت مورد هدف قرار دهد.

تغییر در نوع تاکتیک موشک ها

نیروهای موشکی یمن توانستند تاکتیک برخی از این موشک ها را تغییر دهند . با توجه به اهمیت تنگه استراتژیک باب المندب و تهدیدات سعودی‌ها ، نیروهای یگان موشکی یمن برخی از موشک های زمین به زمین را با بومی سازی و تغییر در تاکتیک آن ، به موشک زمین به دریا تغییر داده اند و چندین ناو اماراتی و سعودی را تاکنون با همین موشک‌ها مورد حمله موشکی قرار داده اند.

با توجه به اهمیت و موقعیت تنگه استراتژیک باب المندب این اقدام ارتشیمن توانست قدرت بازدارنگی بالایی را برای آنها به ارمغان بیاورد و تمامی تهدیداتی را که از این ناحیه متوجه آنها می‌شد دفع نماید و ضمن دفع این تهدیدات ، تمامی ناوهای جنگی سعودی‌ها و همپیمانان آمریکایی- صهیونیستی را تا کیلومترها از آب‌های سرزمینی یمن عقب براند .

لازم بذکر است که یگان موشکی یمن وعده داده است در آینده‌ای نزدیک از موشک‌های زمین به هوا رونمایی خواهد کرد و با عملیاتی شدن این موشک‌ها دیگر آسمان یمن برای جنگنده‌های سعودی آمریکایی نا امن خواهد شد.

ساخت وبکارگیری انواع هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد ها )

نیروهای پدافند هوایی و موشکی یمن توانستند انواع هواپیماهای بدون سرنشین از جمله هدهد ، هد هد ۱ ، رقیب و راصد را بسازند و در مرز سعودی بکارگیری نمایند . این پهپادها در زمینه‌های نظامی و اطلاعاتی و شناسایی و ارزیابی و همچنین هشدار زود هنگام کاربرد دارد. در حال حاضر نیروهای پدافند هوایی از این پهپاد ها در جبهه‌های مرزی با سعودی در ۳ استان جیزان ، عسیر و نجران استفاده می کنند .

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین