کلانتری: تهران آلوده‌ترین شهر کشور نیست / تصمیمات جدید برای محدودیت تردد خودروهای آلاینده حتی پلاک دولتی

گروه اجتماعی الف،   3960929182 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه امروز دولت به بیان توضیحاتی درباره علل آلودگی‌های اخیر هوا پرداخت و احتراق ناقص سوخت توسط خودروهای سنگین را از جمله مهم‌ترین این عوامل برشمرد.

کلانتری: تهران آلوده‌ترین شهر کشور نیست / تصمیمات جدید برای محدودیت تردد خودروهای آلاینده حتی پلاک دولتی

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست صبح امروز (چهارشنبه ـ 29 آذر 96) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت آلودگی شهر تهران، با تاکید بر اینکه تهران آلوده‌ترین شهر کشور نیست، خاطرنشان کرد: امروز تبریز، ارومیه، اهواز و همدان آلودگی بیشتر از تهران دارند.

وی درباره علت آلودگی‌های اخیر، گفت: وجود ذرات ریز کمتر از 2.5 میکرون که حاصل احتراق ناقص سوخت است تنها عامل آلودگی شهرها محسوب می‌شود. این احتراق ناقص نیز به دلیل وجود نارسای‌هایی در خودروها است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امروز اکسید ازت، اکسید گوگرد و ریزگردها هیچ کدام عامل آلودگی هوا نیستند، ادامه داد: به دلیل فناوری موجود در خودروها و موتورها و همچنین وضعیت سوخت گازوئیل، شاهد احتراق ناقص سوخت توسط وسایل نقلیه هستیم.

وی خودروهای سنگین، کامیون‌های فرسوده، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها را از اصلی‌ترین وسایل نقلیه عنوان کرد که با احتراق ناقص سوخت موجب ایجاد آلودگی هوا می‌شوند.

وی درباره اقدامات دولت برای کنترل و کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: در جلسه امروز دولت تصمیم گرفت که از هفته آینده بررسی‌های لازم را درباره تردد خودروهای آلوده‌کننده هوا به شهرها انجام و برای ورود این خودروها از جمله خودروهای سنگین و خودروهای دولتی محدودیت‌هایی اعمال کند. در این زمینه معتقدیم که تصمیمات سختی باید اتخاذ شود گرچه که ممکن است برخی نارضایتی‌هایی ایجاد شود.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در کوتاه مدت نمی‌توان مشکلات آلودگی هوا و مسائل مربوطه را برطرف کرد، ادامه داد: صنعت خودروسازی باید خود را متحول کند و نمی‌تواند با تکنولوژی 20، 30 سال پیش کار خود را ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، کلانتری همچنین با تاکید بر اینکه گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف در زمینه اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا نتوانسته مشکلات موجود را حل کند، گفت: صنعت خودروسازی نمی‌تواند یک شبه ساخت موتورها را ارتقا دهد یا فعالیت خود را متوقف کند اما باید تلاش کند که در زمانی مشخص خود را متحول نماید.

وی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند کل حمل و نقل را به دلیل ایجاد آلودگی متوقف کند اما این کار امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: دولت امروز با ایجاد محدودیت‌هایی در حمل و نقل و رفت و آمد خودروها تلاش می‌کند تا موضوع آلودگی هوا را کنترل کند.

دیدگاه کاربران

جلال۱۷۲۹۶۱۱۳:۲۶:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۹
اقای کلانتری خیلی ممنون که گفتی شهرهای دیگه هم الوده است . تقصیر مسکن مهر نباشه. مردم از شما دلسوز باد تشکر میکنند
ناشناس۱۷۲۹۶۵۱۳:۳۲:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۹
1- آلودگی در اثر Inversion و یا همان وارونگی که در ایام سرد سال اتفاق می افتد، معمولا در شهرهایی بوقوع می پیوندد که بندر نیستند تا از جریان هوای ساحل به دریا و بر عکس، طی شبانه روز برخوردار باشند، بلکه اغلب توسط کوه هایی محاصره شده اند که هوا در بین آنها به تله می افتد. 2- در بعضی شهرها من جمله شهرهایی که شما نام بردید یک جریان هوای طبیعی در این فصل از سال همیشه در قدیم وجود داشته است که به تهویه هوا در زمان وارونگی آن کمک می کرده است. 3- با بی تدبیری مسئولین شهری طی 30 سال گذشته در اعطای مجوزهای کیلو خرواری در مقابل دریافت پول های هنگفت و به خیال خود ، درآمد زایی! که منجر به ساخت و سازهای بی رویه و بی حد و حساب گردیده است راه های گردش هوا در این فصل که در سابق وجود داشت تقریبا به صورت کامل مسدود گردیده اند. الیته این ساخت و سازها اثرات سوء بسیار دیگری هم داشته که موارد زیر تنها چند مورد از آن است - تشویق به مهاجرت به شهرهای بزرگ و خرید واحد های مسکونی و تجاری ساخته شده در شهرهای بزرگ - افزایش بی حد و حساب قیمت ملک در شهرهای بزرگ -..... 4- مسئله گفته شده در بند 3 بالا ، در شهر تهران به مراتب حاد تر از دیگر کلان شهرها به وقوع پیوسته است. یک سوال: به نظر شما چرا در 40 سال پیش که هم بنزینها به هیچ وجه کیفیت همین بنزین موجود را نداشت و محتوی مواد سمی مانند سرب هم بود و همچنین موتور خودروهایی مانند پیکان ، بسیار ناقص سوزتر از موتور خودرهایی حتی مثل پراید فعلی بوده اند ، چرا مسئله وارونگی هوا و آلودگی به هیچ وجه به حادی امروز نبوده است!؟ جواب این سوال را در 4 بند بالا می توانید بیابید.
ناشناس۱۷۳۲۶۶۱۸:۰۱:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۹
یعنی میفرمایید به تعداد خودرو ربط نداره؟
ناشناس۱۷۲۹۸۴۱۳:۵۳:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۹
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امروز اکسید ازت، اکسید گوگرد و ریزگردها هیچ کدام عامل آلودگی هوا نیستند، ادامه داد: به دلیل فناوری موجود در خودروها و موتورها و همچنین وضعیت سوخت گازوئیل، شاهد احتراق ناقص سوخت توسط وسایل نقلیه هستیم. سوالی که مطرحه اینه که چرا با علم به تاثیر وحشتناک خودروهای وطنی در آلودگی هوای شهرها، دولت میخواد جلوی ورود خودروهای کیفی کره ای و ژاپنی رو بگیره؟
ناشناس۱۷۲۹۹۸۱۴:۰۳:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۹
جالبه طبق امار خودشون موتور و کامیون و اتوبوس های شهری بیشترین سهم الودگی تهران داره و سواری ها فقط ۲/۴ سهم الودگی داره ولی هیچ اقدامی برای اون انجام نمیدن تا کی باید چوب ندانم کاری های این بیسوادهارو خورد طرح زوج و فرد از درب منزل هیچ کاری که نکرد تازه الودگی بیشتر کرد
ناشناس۱۷۳۰۰۰۱۴:۰۴:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۹
و باز هم این سوال پیش میاید که شما برای چه حقوق میگیرید ایا این جقوق را حلال میدانید با و جود انکه اگر باران امد امد اگر نیامد هوا الوده است و وووو مراتع جنگلها محیط زیست ووو حقوق نگیرید هیچ کاری نمیکنید جز حضور در محل حرام است والله حرام است این پول من ایرانی این پول را حرام میدانم اگر به حق الناس باور دارید حرام است
ناشناس۱۷۳۰۰۲۱۴:۰۵:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۹
آره دیگه فقط فشار روی مردم
ناشناس۱۷۳۱۴۱۱۶:۱۳:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۹
دهلی نو، پکن و مکزیکو سیتی یادشون رفت. آلودگی تهران از متوسط جهانی کمتره.
هموطن۱۷۳۰۱۵۱۴:۲۰:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۹
برای اینکه برف و باران ببارد و رحمت الهی شامل حال مردم و دولت شود، دولت باید با مردم مهربان تر باشد، نه اینکه این باران رایگان و هدیه الهی را، گران بفروشد . مثلا همین امشب برای هدیه شب یلدا، دولت بیاید و آب بهای کم مصرف ها را رایگان اعلام کند و بازتاب این کار را ببیند .
ناشناس۱۷۳۰۱۹۱۴:۲۴:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۹
چرا آموزشگاههای تعلیم رانندگی را در این ایام تعطیل نمیکنند؟
ناشناس۱۷۳۰۲۳۱۴:۲۷:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۹
مدیریت کارآمد شما اثبات شده است. برای نمونه: یک زمانی با سنگ می خواستید دریاچه ارومیه رو پل بزنید و امواج اونرو خراب می کرد. تا اینکه خشک شد. یک زمانی گفتید روستائیان به شهرها مهاجرت کنند به نفع کشاورزی میشه. تا الان که کشاورزی داغون شد. الان هم که میگید دعا کنیم باد بیاد تا آلودگی برود. کلان مدیریت امثال شما از زمان دوران کودکی تا الان ادامه داره و جز افزایش بیکاری و مشکلات چیزی بدنبال نداشته است. شما اگه فقط ساختمانها را به حداکثر دو یا سه طبقه محدود می کردید الان آلودگی شهری اینقدر نبود. این موضوع قابل اثبات است.
ناشناس۱۷۳۰۳۷۱۴:۴۳:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۹
مردم چه گناهی کرده اندکه اجازه ندارندسوارماشینشون بشوند،مگه پادگان درست کردین،بهتربفکر راه حلهای دیگه باشین،تاکی فشارروی مردم میارید؟
ناشناس۱۷۳۰۴۲۱۴:۵۰:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۹
صنعت خودرو ثابت کرده که هیچ اقدامی نمیکنه
ناشناس۱۷۳۱۵۵۱۶:۲۳:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۹
چقدر ایراد میگیرید همه چیز خوبه اشتغال نیست پس خستگی نیست پس آلودگی نیست از تعطیلات لذت ببرید نیمه پر لیوان رو نگاه کن.
ناشناس۱۷۳۱۶۴۱۶:۳۶:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۹
بر اساس گزارش علمی و تحلیلی صنعتی امیر کبیر تصمیمات مقامات دولتی و کمیته اضطرار و محیط زیست در رابطه با الودگی هوا سالهاست کهفاقد اصالت و توجه کارشناسی و مسئولیتی بوده و مشکل ساز برای مردم بوده اسنت. شما در همین نسخه امروزتان گزارش صنعتی امیر کبیر را انتشار داده اید. حالا نگاه کنید به موج سواری مسولین محیط زیست را با انهمه ادعا و سازمان و صرف بودجه های میلیاردی فورا سوار موج کارشناسی بدون ادعا ی شدهور نتایج گزارش صنعتی امیر کبیر را نظر خود جا می زنند مردم که شما را شناخته و رفتارتان برایشان رو شده است لا اقل بجای موج سواری معذرت بخواهید و نتایج گزارش نیروهای کارشناسی بدون ادعا و صادق را بدون ذکر ماخذ مال خود نکنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین