انصاری‌فرد در مسیر آقای گلی با طعم قهرمانی و نمایش درخشان حاج‌صفی

گروه ورزشی الف،   3960929003

نیم‌فصل اول ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ سوپر لیگ فوتبال یونان در حالی به پایان رسید که ۲ لژیونر ایرانی عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه دادند.

انصاری‌فرد در مسیر آقای گلی با طعم قهرمانی و نمایش درخشان حاج‌صفی

به گزارش تسنیم، نیم‌فصل اول سوپر لیگ فوتبال یونان با بازی شب گذشته (دوشنبه) تیم‌های لوادیاکوس و پانیونیوس آتن به پایان رسید. لوادیاکوس در این دیدار 2 بر یک پیروز شد و احسان حاج‌صفی، ملی‌پوش ایرانی 90 دقیقه در ترکیب تیم پانیونیوس حضور داشت. در این گزارش به بررسی اجمالی عملکرد تیم‌های المپیاکوس، پانیونیوس و لژیونرهای ایرانی می‌پردازیم:

صدرنشینی لرزان المپیاکوس پرافتخار

قهرمان هفت دوره اخیر سوپر لیگ فوتبال یونان در فصل 2018 - 2017 این رقابت‌ها دوران پر افت‌وخیزی را سپری کرد. المپیاکوس فصل را با بسنیک هاسی، سرمربی صربستانی آغاز کرد اما در میانه‌های راه تاکیس لمونیس جایگزینش شد. این تغییر در کادر فنی تاثیر مثبتی در تیم المپیاکوس شدو بازگشت کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی به ترکیب اصلی را نیز به دنبال داشت.

در جدول پایانی نیم‌فصل اول سوپر لیگ یونان تیم المپیاکوس با 32 امتیاز صدرنشین شد. تیم‌های آاک و پائوک با امتیاز مشابه 31 رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. این اتفاق در حالی رقم خورد که المپیاکوس در  فصول پیشین  حداقل 10 امتیاز از رقبایش فاصله داشت اما در فصل جاری سوپر لیگ یونان صدرنشین لرزان است و کار آسانی برای قهرمانی ندارد.

پانیونیوس در جایگاه 2 فصل اخیر

پدیده 3 فصل اخیر سوپر لیگ یونان با در اختیار داشتن بازیکنان ایرانی در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی پایانی نیم‌فصل اول قرار گرفت. پانیونیوس به عنوان قدیمی‌ترین تیم شهر آتن، پایتخت یونان با کسب 6 پیروزی، 4 تساوی و 5 شکست 22 امتیازی شد و تا اندازه‌ای از جمع مدعیان بالای جدولی فاصله گرفت.

تیم پانیونیوس در سومین فصل متوالی سوپر لیگ یونان از حضور لژیونرهای ایرانی بهره‌مند است. این تیم که برای اولین‌بار کریم انصاری‌فرد را در فصل 2016 - 2015 میلادی به خدمت گرفت پس از فروش او به المپیاکوس مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی را جذب کرد.

انصاری‌فرد در مسیر آقای گلی با طعم قهرمانی

مهاجم ایرانی نیم‌فصل پرفشاری را به لحاظ روحی و روانی در تیم المپیاکوس گذراند. کریم انصاری‌فرد پیش از آغاز فصل از سوی بسنیک هاسی، سرمربی اخراجی المپیاکوس در فهرست لیگ قهرمانان اروپا قرار نگرفت تا فرصت طلایی دوران فوتبالش برای بازی برابر تیم‌های بزرگ دنیا همانند بارسلونا و یوونتوس را از دست دهد. مهاجم ایرانی در هفته‌های آغازین سوپر لیگ یونان و حتی جام حذفی نیز مورد بی‌اعتنایی بسنیک هاسی واقع شد اما اخراج این سرمربی صربستانی ورق‌ها به سمت انصاری‌فرد بازگرداند.

کریم انصاری‌فرد پس از بازگشت دوباره تاکیس لمونیس، سرمربی نام‌آشنای المپیاکوس جان دوباره‌ای یافت و توانست به مهاجم کلیدی تبدیل شود. انصاری‌فرد در 11 بازی به میدان رفت و 7 گل به ثمر رساند. 3 پاس گل داد و معدل دقایق حضورش در میدان 772 دقیقه بود. انصاری‌فرد هم‌اکنون صدرنشین برترین گلزنان سوپر لیگ یونان است و در مسیر آقای گلی با طعم قهرمانی المپیاکوس قرار دارد.

نمایش درخشان حاج‌صفی

احسان حاج‌صفی در اولین فصل حضورش در سوپر لیگ یونان نمایش درخشانی با پیراهن تیم پانیونیوس آتن داشت. این ملی‌پوش با انجام 14 بازی، 1313 دقیقه حضور در میدان، یک گل زده و 2 پاس گل چهارمین رکوردار بازی در ترکیب تیم پانیونیوس است.

نمایش درخشان حاج‌صفی در تیم پانیونیوس باعث شد تا المپیاکوس متمول و مطرح تصمیم به انتقال این ملی‌پوش ایرانی در فصل نقل‌وانتقلات زمستانی اروپا که ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد بگیرد. حاج‌صفی در صورت این انتقال به دومین لژیونر ایرانی تیم المپیاکوس پس از کریم انصاری‌فرد تبدیل خواهد شد.

فصل پرتنش هافبک ایرانی

مسعود شجاعی دیگر بازیکن ایرانی تیم پانیونیوس فصل پرتنشی را گذراند. او با 11 بازی در ترکیب تیم پانیونیوس و دریافت 6 کارت زرد و محرومیت از یک بازی یکی از خشن‌ترین‌های این تیم لقب گرفت. درگیری در تمرین پانیونیوس با یک بازیکن یونانی باعث شد تا مقامات این باشگاه قید بازیکن اصلی خود را بزنند و یک ماه محروم کنند.

شرایط هافبک 33 ساله ایرانی تیم پانیونیوس برای نیم‌فصل دوم هنوز مشخص نیست اما طبق گزارش رسانه‌های یونانی از تیم آاک پیشنهاد دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین