اظهارات رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره گوشت ماساژدیده!

گروه اقتصادی الف،   3960928242

در تماس ایسنا با شرکت عرضه کننده این محصول نیز عنوان شد که "گوشت تولید شده در شرایط خاص و کاملا ارگانیک است اما اپراتور این شرکت حتی نتوانست علت بالا بودن قیمت این محصول را توضیح دهد".

گوشت لاکچری

در حالیکه تبلیغات گسترده‌ای برای عرضه گوشت‌ گوساله لاکچری به قیمت کیلویی ۹۰۰ هزار تومان در فضای مجازی منتشر شده است، وزارت کشاورزی تولید این نوع محصول را بسیار محدود و فانتزی اعلام کرد و رئیس انجمن صنفی گاوداران تهران می‌گوید " بین قیمت اعلام شده با هزینه تولید این محصول ۹ برابر اختلاف وجود دارد و عرضه این نوع گوشت به قیمت ۹۰۰ هزار تومان کلاهبرداری محض است".

به گزارش ایسنا، اخیرا در شبکه‌های مجازی عرضه گوشت گوساله ویل (گوشتی که گوساله آن تنها منبع تغذیه‌اش شیر است) توسط یکی از شرکت‌های خصوصی به قیمت‌های بسیار بالا از حدود کیلویی۷۰۰ هزار تومان تا بیش از ۹۰۰ هزار تومان به یکی از خبرهای پر بازدید سایت ها تبدیل شده است که در این باره علی اکبر ملاصالحی - رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی - به ایسنا اعلام کرد: تولید و عرضه این محصول بسیار محدود، برای مصارف خاص و به عنوان گوشت فانتزی است که البته نباید به این قیمت عرضه شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موظف به بررسی، رسیدگی و نظارت بر این گونه موارد هستند.

البته در سایت شرکت تولیدکننده و عرضه کننده این نوع گوشت آمده است که "دلیل قیمت بالای محصولات دامی که به عنوان گوشت ویل عرضه می شوند این است که این دام ها در محیط فاقد هر گونه باکتری و ویروس پرورش می‌یابند و پس از زایمان دام مولد گوساله‌های نوزاد از فارم جدا و به محیط های ایزوله هدایت می‌شوند. از سوی دیگر گرفتن ماساژ عضلانی دام ها توسط متخصصان به صورت روزانه برای لطافت بافت گوشت و ساختار اندام دام، پخش موسیقی خاص برای دام ها و تغذیه آنها از شیر باعث می شود تا هزینه پرورش در این واحدها روزانه به ۵۰ تا ۱۳۰ دلار برسد".

البته سید احمد مقدسی - رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران تهران - در این باره به ایسنا گفت: تا چند سال گذشته شخصا این نوع گوشت را تولید می کردم اما باید گفت که قیمت ۷۰۰ و ۹۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم گوشت ویل کلاهبرداری است، چراکه حداکثر قیمت هر کیلوگرم گوشت که به این شیوه تولید می‌شود نهایتاً و در بهترین شرایط می‌تواند ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته شود.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود به صورت روزانه دام‌ها ماساژ می گیرند، کاملاً سوء استفاده از ناآگاهی مردم است، چرا که هیچ کس نمی‌تواند یک دام را ماساژ دهد و اساساً چنین ادعایی واقعیت ندارد. اما باید گفت که تقریباً همین دامدارانی که تولید شیر در واحدهای خود دارند در فضای دامداری خود موسیقی پخش می کنند تا میزان تولید شیر دام ها افزایش یابد و این مسئله چیز عجیبی نیست که بخواهد سبب افزایش قیمت گوشت گوساله باشد.

مقدسی گفت: البته به خاطر شرایط پرورش و نوع تغذیه این نوع دام ها، گوشت تولید شده تحت عنوان ویل هزینه بسیار بالاتری از گوشت قرمز دارد اما اینگونه نیست که آن را بخواهیم به قیمت‌های نجومی و دور از ذهن عرضه کنیم و به نظر می‌رسد جای دستگاه‌های نظارتی خالی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین