لاریجانی: اگر به یمن موشک داده بودیم می‌گفتیم، واهمه نداریم

گروه سیاسی الف،   3960927322

رئیس قوه مقننه گفت: من موافق پیشنهاد آقای سلیم الجبوری (رئیس مجلس عراق) هستم، ما می توانیم در پارلمان های خودمان قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام و آن را مصوب کنیم.

لاریجانی: اگر به یمن موشک داده بودیم می‌گفتیم، واهمه نداریم

به گزارش خرآنلاین، علی لاریجانی بعدازظهر امروز در نشست فوق العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی گفت: اقدام مشترک تروریست ها با کمک ایالات متحده در منطقه باعث آشفتگی در منطقه شد و صهیونیست ها از این مسئله استفاده کردند.

وی افزود: صهیونیست ها اعلام کردند که ما در بهترین شرایط هستیم، چون کشورهای اسلامی با هم درگیر هستند و به جان هم افتاده اند.

اهم صحبت های لاریجانی از این قرار است:

*مسئله تروریسم و صهیونیسم دو روی یک سکه هستند.

* آمریکا به دنبال این است که از فضای آشفته کشورهای اسلامی استفاده کرده و رژیم صهیونیستی را یک گام به جلو ببرد تا آرمان آزادی فلسطین فراموش شود و صورت مسئله را پاک کند.

* برخی از کشورهای اسلامی فکر کردند که اگر بنای همکاری با اسرائیل را بگذارند مشکلات کاهش می یابد و موفق می شوند اما اشتباه استراتژیک کردند. هم به خودشان و هم به جهان اسلام لطمه زدند.

* ما دوست نداریم هیچ کشور اسلامی از پهنه همکاری کشورهای اسلامی برای آزادی فلسطین خارج شود. برادرانه می گوییم اشتباه کردید.

*در سال های اخیر زاد و ولد تروریسم از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیاری داشته حال آنکه بدون حمایت کشورهایی چون آمریکا و برخی کشورهای منطقه که به اشتباه با دشمنان همراه شدند، این میزان رشد امکانپذیر نبود.

*در زمان انتخابات یکی از کاندیداها به طور شفاف از نقش آمریکا در به وجود آوردن داعش سخن گفت. البته بنا به اطلاعات موثق، ما بر این موضوع واقف بودیم، همانگونه که در گذشته به کمک آنها طالبان به وجود آمد.

* آقای ترامپ پول های منطقه را برد و بعد در مورد سفارت آمریکا چنین موضع گیری ای اعلام کرد و به کشورهای اسلامی دهن کجی کرد.

*اینها بدنبال آن هستند که نشان دهند کشورهای اسلامی وزن ندارند و می توانند هر کاری بکنند اما اگر کشورهای اسلامی غیرت اسلامی و کشورهای عربی غیرت عربی را به خرج دهند ترامپ جرات نمی کند چنین اشتباهی را انجام دهد.

* باید قبول کنیم در چند دهه ای که مذاکرات سازش انجام شد نتیجه ای ندیدیم جز عقب نشنیی، هیچ وقت رژیم صهیونیستی به تعهدات خود عمل نکرده است.ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از ابتدا می گفتیم این گونه مذاکرات سازش نتیجه نخواهد داشت.

* رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با مقاومت لبنان روبرو شد و شکست خورد و در غزه نیز در جنگ های ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۰ روزه موفق نشد؛ این نشان دهنده آن است که نقطه آسیب رژیم صهیونیستی در جایی است که نیروهای مقاومت حضور داشته باشند و کشورهای اسلامی از مقاومت حمایت کنند.

* نقطه ضعف رژیم صهیونیستی در جایی است که با خیل عظیم شرکت کنندگان در انتفاضه روبرو شود.

* من موافق پیشنهاد آقای سلیم الجبوری (رئیس مجلس عراق) هستم، ما می توانیم در پارلمان های خودمان قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام و آن را مصوب کنیم. حداقل کشورهایی که عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی هستند روابط خودشان را با رژیم صهیونیستی تعلیق کنند تا این رژیم بفهمد که کشورهای اسلامی حیات دارند و ما این را با صدای بلند گفتیم که گوش های ناشنوای ایالات متحده آمریکا بشنود.

* ما بازارهای بسیاری در بین خودمان داریم که می توانیم از ظرفیت آن برای فشار بر رژیم صهیونیستی استفاده کنیم.

* حتما موضع ما حمایت از انتفاضه فلسطین است و این را با همه وجود و همه وجوه ادامه می دهیم و راه نجات نیز در همین است.

*آقای ترامپ متوجه شود که صحنه امروز کشورهای اسلامی صحنه بزن در رویی نیست. صحنه کشورهای اسلامی این نیست که اموالشان را چپاول کنند و بعد دعواهای تصنعی ایجاد کنند که موضوع مهم فلسطین به فراموشی سپرده شود.

* ما با همه کشورهای اسلامی دست دوستی می دهیم. مبادا برخی حرف های ناصحیحی که در مورد ایران می زنند ذهنیت بلاوجهی ایجاد کند. ما بدنبال امپراطوری در کشورها نیستیم. این توهین به ماست. ما بدنبال روابط برادرانه با همه کشورهای اسلامی هستیم.

*برخی کشورهای اسلامی که با ایران جدال می کنند راه اشتباهی می روند. آنها را هم جزو کشورهای اسلامی می دانیم. راهشان را غط می دانیم. نباید انتظار داشته باشند ما از آنها که در راه غلط قرار دارند حمایت کنیم. به آنها توصیه می کنیم این جدال ها را کنار بگذارند. به مسیری بیایند که آینده کشورهای اسلامی نیازمند آن است.

*کشورهای اسلامی انرژی و اموال خود را خرج چیزهایی نکنند که رئیس جمهور آمریکا بگوید من قبل از اینکه در این کنفرانس شرکت کنم راجع به منابع آن تفاهم کردیم و بعد شرکت کردم؛ این وهن کشورهای اسلامی است.

*ما می خواهیم همه کشورهای اسلامی مستقل و با عزت باشند و روابط تجاری و دوستانه بین آنها برقرار باشد. ما از همه کشورهای اسلامی حمایت می کنیم، دوست و برادر خودمان می دانیم و به آنها توصیه می کنیم به خاطر توهماتی راه غلطی انتخاب نکنند.

* هیچ جای خشنودی نیست که یک کشور حتی کشور کوچک از میان کشورهای اسلامی لغزشی به سمت صهیونیست ها پیدا کند تا چه برسد به کشور بزرگ. برای ما خیلی با اهمیت است که همبستگی بین کشورهای اسلامی چنان باشد که در امور عالم اسلام ید واحد باشد.

* جمهوری اسلامی اساس سیاست خارجی اش بر رفتار برادرانه و دوستانه با همه کشورهاست. در حادثه ای که برای کشور دوست و برادرمان عراق افتاد و داعش به این کشور تجاوز کرد و برای کشور دوست و برادرمان سوریه افتاد ما به دعوت این دولت ها به آنها کمک کردیم. بعد هم نیروهای مسلح آنها موفق شدند ضربه کاری به آنها بزنند؛ آن وقت پشت سر ایران می گویند که ایران بدنبال نفوذ در منطقه است. ما دنبال هیچ نفوذی نیستیم. ما دنبال روابط برادرانه و محترمانه با همه کشورهای اسلامی هستیم.

* ما پای دوستی مان می ایستیم. اگر با کشور عراق روابط دوستانه داریم، اگر زمانی این کشور مشکلی پیدا کرد با همه وجود کنار آن می ایستیم. اگر با کشور سوریه روابط دوستانه داریم و آن را یک پایه مقاومت می دانستیم اگر روزی مشکل پیدا کرد از این کشور حمایت می کنیم.

جمهوری اسلامی نیرو و انرژی اش را برای ملت فلسطین خرج خواهد کرد

* ما دوستی با وجدان را دنبال می کنیم؛ بدنبال نفوذ نیستیم. توهمات یک عده را به راه غلط نبرد. جمهوری اسلامی اگر نیرو و انرژی دارد آن را برای ملت فلسطین خرج خواهد کرد. ابایی هم نداریم که بگوییم از نیروهای مقاومت فلسطین حمایت می کنیم. حمایت های مالی، سیاسی و نظامی خود را از فلسطین دریغ نخواهیم کرد.

* ما نیروی مقاومت فلسطین را یک حرکت اصیل می دانیم و راه نجات ملت فلسطین را در همین می دانیم. از کسی هم نمی ترسیم.

*اتهامات غرب علیه ایران را دروغ است. نماینده ایالات متحده معرکه ای در سازمان ملل راه انداخت و جسدی از یک موشک به نمایش گذاشت که ایران این موشک ها را به یمن برده و از آنجا به سعودی شلیک شده است. این یک دروغ بزرگ است.

*ما اگر این کار را کرده بودیم می گفتیم و از کسی هم واهمه نداریم اما این کار را انجام نداده ایم. این موشک مربوط به خودشان است. با این نمایش ها هم نمی توانند کاری انجام دهند. ما کشوری نیستیم که اگر به کسی کمک نظامی کنیم آن را پنهان کنیم. ما از مقاومت فلسطین حمایت نظامی کرده و کنیم اما در مورد یمن دخالتی نداشتیم.

* اینها توهماتی است که پشت آن مخفی شده اند البته ما رفتار در یمن را غلط می دانیم اما کار نظامی آنجا نداریم و این موشک مربوط به ایران نیست. ایالات متحده اگر بدنبال مسئله سازی در منطقه است راههای دیگری پیدا کند.

* اینکه آمریکایی ها با غرور به منطقه بیایند و اموالی را از منطقه بگیرند و ببرند و به ملت های مسلمان توهین کنند ما این کار را تحقیر و غلط می دانیم و اینکه با ما معاهده ای در قالب ۱+۵ ببندند و بعد بگویند که ما دنبال چیزهای دیگری هستیم ما جلوی این اقدامات می ایستیم، اما اگر کشورها روابط منطقی و احترام آمیز داشته باشند کسی با آنها مخالف نمی کند.

* این جلسه نباید صرف اعلام مواضع باشد. باید اقدامات عملی هم داشته باشیم. این اقدامات عملی در بیانیه پایانی نشست نیز ذکر شده است. حتما پارلمان های کشورهای اسلامی باید اقداماتی را برای حمایت از قدس انجام دهند. تعلیق در روابط تجاری با اسرائیل، حمایت از مقاومت فلسطین اهمیت دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین