معاون وزیر راه: سهمی از افزایش قیمت بنزین نداریم / افزایش نرخ گازوئیل کرایه را گران نمی‌کند

گروه اقتصادی الف،   3960927276 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از افزایش قیمت بنزین سهمی نداریم گفت: مجوز شرکت حمل و نقلی اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان هرمزگانی یک ماه تعلیق شد.

به گزارش ایلنا، داوود کشاورزیان در نشست خبری حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل در صنایع وابسته با بیان اینکه تغییر نگرش‌ها از مدیریت سنتی به سمت مدیریت مدرن آرزوی ما بوده است، گفت: در مورد حمل و نقل مسافر به یک الگوی قابل قبول برای مدرن‌سازی حمل و نقل رسیده‌‌ایم و قرار بر این است که طرح همنام‌سازی و یا برندسازی در شبکه حمل و نقل مسافر به اجرا برسد.

وی افزود: در حال حاضر 1700 شرکت حمل و نقلی وجود دارد که این 1700 شرکت می‌تواند در طرح شبکه سیر همنام حضور داشته باشند و در قالب چند شرکت حمل و نقلی فعالیت کنند.

وی افزود: البته در بخش بار هنوز به الگوی مدرنی نرسیده‌ایم اما از ورود استارت‌آپ‌ها به حمل و نقل استقبال می‌کنیم و معتقد هستیم می‌توانند تحولات قابل توجهی را در صنعت حمل و نقل رقم بزنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به مقاومت‌های برخی از شرکت‌ها در مدرن‌ شدن سیستم حمل و نقل اظهار داشت: بعضی از تشکل‌های صنفی درخصوص نصب سامانه‌های سپهتن مقاومت می‌کنند و معتقد هستند که فضای خودرو یا اتوبوس جزو حریم شخصی و خصوصی بوده و نباید در این مکان دوربین نظارتی نصب شود اما اعتقاد داریم که اتوبوس و فضای خودرو حریم شخصی رانندگان نیست.

کشاورزیان تاکید کرد: ‌هدف از راه‌اندازی سامانه سپهتن این است که به غیر از راننده صورت وضعیت به نام فرد دیگری ثبت نشود چرا که پیش از اینها شاهد این بودیم که رانندگانی که صلاحیت ندارند صورت وضعیت را به نام شخص دیگری ثبت کردند که این تخلف است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هدف از نصب دوربین و راه‌اندازی سامانه سپهتن جلوگیری از این تخلفات است.

ارزانی سوخت، استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه آمارها نشان از این دارد که سهم حمل و نقل عمومی از جابجایی‌ها در حال کاهش است، گفت: یکی از دلایل کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی، افزایش عرضه خودرو است به طوری که سال گذشته بیش از 1.5 میلیون خودرو در کشور پلاک شده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که سفرهای کاری از طریق حمل و نقل عمومی انجام شود. روزانه جمعیت قابل توجهی از حومه شهر وارد کلانشهرها و از آن خارج می‌شوند که بخش عمده‌ای از این جابجایی‌ها با خودرو شخصی انجام می‌شود. حال اینکه می‌توان بخشی از این جابجایی‌ها را از طریق حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی انجام داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: به اعتقاد بنده اینکه سهم حمل و نقل عمومی از ترددها در حال کاهش است، به دلیل ضعف ساختارهای حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: پایین بودن قیمت سوخت یکی دیگر از دلایل افزایش استفاده از خودروهای شخصی است چراکه در این شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی نمی‌صرفد.

کشاورزیان تاکید کرد: البته در تهران هر چقدر قیمت سوخت افزایش پیدا کند هم نمی‌توان جلوی افزایش استفاده از خودروهای شخصی را گرفت چراکه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ضعیف است. معتقدم در کنار منطقی شدن قیمت سوخت، باید زیرساخت‌های حمل و نقلی هم تقویت شود.

وی ادامه داد: همچنین باید قیمت تمام شده حمل و نقل عمومی را کاهش دهیم به این صورت که عوارض گمرکی برای ورود خودروهای حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند.

کشاورزیان بیان کرد: همچنین در حال حاضر قیمت یک اتوبوس 900 میلیون تومان است و یک سرمایه‌گذار در حمل و نقل عمومی باید آورده‌ 500 میلیون تومانی برای خرید یک اتوبوس داشته باشد و تمام ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت را بپذیرد. این در حالی است که در هیچ یک از حوزه‌های دیگر این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام نمی‌شود.

کشاورزیان تاکید کرد: بنابراین باید در کنار افزایش قیمت سوخت باید وسایل نقلیه ارزان برای سرمایه‌گذاران تهیه شود تا حمل و نقل عمومی رونق بگیرد.

افزایش نرخ گازوئیل کرایه‌ها را گران نمی‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش قیمت گازوئیل از 350 تومان به 400 تومان گفت: این افزایش قیمت 10 درصدی تاثیری در افزایش قیمت کرایه‌ها ندارد یا اینکه در نهایت به صورت بسیار جزئی اثرگذار خواهد بود.

سفرهای برون‌شهری از تپسی حذف شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از انتشار خبرهایی که برخی از اپلیکیشن‌های حمل و نقلی وارد حمل و نقل برون‌شهری شده‌اند با این اپلیکیشن‌ها جلساتی برگزار کردیم گفت: بحث شکایت از این مدیران اپلیکیشن‌ها مطرح نبوده و به خود این شرکت‌ها نامه‌ای ارسال کردیم و در این نامه تذکر دادیم که برای فعالیت در بخش حمل و نقل برون‌شهری باید شرایط مورد نظر را داشته باشند و تپسی هم پذیرفت که امکان سفرهای حمل و نقل برون‌شهری را حذف کند.

راهداری سهمی از افزایش قیمت بنزین ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در صورت تصویب افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان آیا سازمان راهداری سهمی از این افزایش قیمت بنزین دارد، گفت: تا به امروز هیچ سهمی برای سازمان راهداری در افزایش قیمت بنزین لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: در ماده 70 قانون تنظیم دو، سهم سازمان راهداری در عوارض و گازوئیل 10 درصد است و تاکنون هم این قانون اجرا نشده و امیدواریم از سال اینده اجرای این قانون در دستور کار دولت قرار بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تصادفات جاده‌ای با بودجه 80 هزار میلیارد تومانی در طول ده سال اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی با مطالعات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات چندین پیشنهاد برای افزایش ارتقای ایمنی را ارائه داده است یکی از موضوعات مطرح شده در این طرح این است که وقتی قیمت سوخت پایین باشد میزان استفاده از خودرو شخصی بالاست و سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی مسافر هم رو به کاهش خواهد بود.

وی افزود: در این طرح پیشنهاداتی برای افزایش جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل عمومی مطرح شده است و بودجه 280 هزار میلیارد تومانی در طول 10 سال برای اجرای پیشنهادات آمده است که معتقدم با توجه به محدودیت‌هایی اعتباری دولت تامین این اعتبارات در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

تعلیق شرکت حمل و نقلی اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان هرمزگانی

کشاورزیان همچنین با اشاره به برخورد با شرکت حمل و نقلی اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان هرمزگانی گفت: مجوز این شرکت یک ماه تعلیق شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این شرکت از شرکت‌های حمل و نقلی‌ای بود که کارنامه خوبی داشت اما آن چیزی که باعث تشدید تصادف شد این بود که دانش آموزان کمربند ایمنی را نبسته بودند. معتقدم اگر راننده و یا مربیان این دانش آموزان نسبت به بستن کمربندها تذکر داده بودند تصادف با این شدت رخ نمی‌داد.

برنامه‌ای برای اخذ عوارض از بزرگراه‌ها نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای اخذ عوارض از بزرگراه‌ها گفت: برای اخذ عوارض در بزرگراه‌ها مجوز داریم اما اجرای این مجوزها در دستور کار دولت نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۸۴۹۱۵:۵۰:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
یا نمیدانید در باره چه چیزی حرف می زنید و یا در سه دهه گذشته در ایران تشریف نداشتید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین