الف بررسی کرد: روایت متفاوت از حقوق نمایندگی/دلیگانی: افزایش حقوق به 7 میلیون تومان/ لارگانی: حقوق همان 5 میلیون 800 هزار تومان است/حاجی بابایی: افزایش 70 درصدی صحت ندارد

گروه اقتصادی الف،   3960927211 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

افزایش 70 درصدی نمایندگان دوباره باعث جنجال شد و واکنش‌هایی در پی داشت بااین‌حال به دلیلی نبود شفافیت میزان دریافتی یک نماینده مشخص نیست و روایات مختلفی دارد.

روایت متفاوت از حقوق نمایندگی/دلیگانی: افزایش حقوق به 7 میلیون تومان/ لارگانی: حقوق همان 5 میلیون 800 هزار تومان است/حاجی بابایی: افزایش 70 درصدی صحت ندارد

به گزارش الف؛ خبری روز گذشته منتشر شد با این مضمون که کمیته بودجه‌نویسی مجلس برای افزایش حقوق نمایندگان تا 10 میلیون تومان در‌ ماه به توافق رسیده است و حقوق نمایندگان از 5 میلیون و 800 هزار تومان به 10 میلیون تومان افزایش‌یافته است و مقررشده در کنار افزایش حقوق نمایندگان هزینه دفاتر آن‌ها هم به میزان نرخ تورم و حدود 10 تا 15 درصد اضافه شود و شاهد افزایش 70 درصدی نمایندگان هستیم.

 افزایش حقوق نمایندگان در حالی به توافق کمیته بودجه‌نویسی مجلس رسیده که در لایحه بودجه امسال قرار است حقوق کارمندان 10 درصد و بر اساس نرخ تورم افزایش یابد، احتمالاً هم حقوق کارگران هم در همین راستا یعنی 10 درصد و یا کمتر در پایان سال نهایی شود و قانون هم می‌گوید میزان افزایش حقوق باید بر اساس رشد نرخ تورم باشد.

 اما میزان دریافتی نمایندگان مشخص نیست و در این مورد شفاف‌سازی صورت نگرفته است این‌که ارقام بین 5 میلیون 800 هزار تومان تا 7 میلیون تومان خالصی دریافتی یک نماینده مجلس است یا اینکه 32 میلیون تومان؛ این موضوع دوباره حاشیه‌ساز شده است و این به دلیل نبود نداشتن شفافیت است؛ هرچند قرار شده هیئت‌رئیسه مجلس امروز در اين مورد اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی کند.

 جمع دریافتی مجلسی‌ها در سال جاری به حدود 30 میلیون تومان می‌رسد که این دریافتی شامل حقوق نمایندگی بالای 5 میلیون تومانی و حق دفاتر نمایندگی، حق نقلیه، حق دفاتر نمایندگان و خودرو در حوزه‌های انتخابیه و حق مسکن می‌شود و نمایندگان همواره از حقوقشان گلایه‌مندند و به همین دلیل است که برخی ترجیح می‌دهند منهای مزایای نمایندگی که مربوط به‌حق دفاتر و حق نقلیه‌شان است.

 از جدولي که منتشرشده نشان مي‌دهد دريافتي نماينده حدود ٣٢ ميليون است. در اين جدول آمده بود که نمايندگان براي برخي مسائل از راننده گرفته تا خودرو و مسکن و هزينه‌هاي دفتر نمايندگي و پروازها سرجمع ٣٢ ميليون تومان مي‌گيرند؛ که اظهارنظرها در مورد میزان حقوق نمایندگان برخی ابهامات را به وجود آورده است که برای شفافیت میزان این حقوق می‌توان به‌صورت جزئی به دریافتی نمایندگان اشاره کرد تا مردم بدانند که نمایندگانشان چه میزان حقوق دریافت می‌کنند که البته سال گذشته در یادداشتی به این امر پرداخته شد که در لینک زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نماینده مجلس چقدر حقوق ‌می‌گیرد؟

 افزایش 70 درصدی صحت ندارد

 حمیدرضا حاجی بابایی عضو دیگر کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان اینکه افزایش حقوق 70 درصدی نمایندگان صحت ندارد، اظهار کرد: تاکنون چنین چیزی ندیدم و این خبر دروغ است.

 وی با بیان اینکه حتی در صورت صحت خبر با آن برخورد می‌کردم، گفت: بنده حقوقم را از دانشگاه می‌گیرم و فردی مثل من که 6 میلیون حقوق می‌گیرم، دیگر از مجلس دریافتی ندارم و بقیه دریافتی برای دفاتر مانند هزینه اجاره و حقوق دو نفر مسئول دفتر است، اما در مورد افزایش حقوق 70 درصدی تا امروز که چیزی نشنیدم ولی اگر صحت داشته باشد، اولین فردی هستم که در مقابل آن سینه سپر می‌کنم.

 افزایش حقوق به 7 میلیون تومان

 حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با الف در مورد حقوق دریافتی نمایندگان مجلس و افزایش 70 درصدی با رد آن‌که صحت ندارد، گفت: افزایش حقوق در چند ماه پیش رخ داد و مثلاً نماینده‌ای که در حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان دریافتی داشتند به مبلغ 7 میلیون تومان افزایش‌یافته است.

 وی افزود: مابقی دریافتی نمایندگان مربوط به بحث هزینه‌های دفاتر است نه نمایندگان مجلس و باید منصفانه سخن گفت، زیرا 10 الی 15 تا نیرو (فرد) در دفاتر هر نماینده‌ای مشغول به کار است که باید حقوق آن‌ها را داد و همچنین هزینه‌های دیگری مانند آب، برق، تلفن، دفتر و. هم پرداخت شود.

 حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه نباید هزینه دریافتی برای دفاتر را نام و به‌حساب نماینده گذاشت، بیان کرد: خالصی دریافتی یک نماینده از مجلس، حدود 7 میلیون تومان است که البته چند ماه پیش افزایش یافت و هزینه دفاتر بستکی به تعداد فرمانداری‌ها دارد که هم‌زمان با افزایش حقوق، هزینه‌های دفاتر نیز 10 درصد اضافه‌شده است و بنده برای کارکنان خودم این 10 درصد را از ابتدای سال اضافه کردم.

 عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در مورد دریافت حق مأموریت، گفت: بنده تاکنون حق مأموریت نگرفتم و حتی خودرو هم نگرفتم و از خودروی شخصی در حوزه انتخابیه استفاده می‌کنم، البته نمایندگان قطعاً برای سفرهای خارجی حق مأموریت می‌گیرند که بنده تاکنون سفر خارجی نرفتند.

 حاجی دلیگانی در مورد جدول منتشرشده، گفت: این‌ها موارد تحریف است و یک بخشدار هم حقوق می‌گیرد و در جیب خود می‌گذارد و نباید هزینه ساختمان، آب و برق و هزینه‌های ستادی بخشداری ازجمله حقوق کارکنان را نباید جزو حقوق بخشدار حساب کرد، زیرا هر جایگاهی یک مجموعه ستادی دارد و هزینه‌های ستادی به جیب فرد نمی‌رود.

 حقوق خالص نماینده 5 میلیون 800 هزار تومان است

 سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در مورد افزایش حقوق نمایندگان و خالص دریافتی آن‌ها به الف گفت: کل حقوق دریافتی یک نماینده اکنون 5 میلیون و 800 هزار تومان است و پرداختی‌های دیگر ربطی به نمایندگان ندارد و توی جیب نماینده هم نمی‌رود.

 وی افزود: خودم در دو هفته گذشته برای سرکشی به حوزه انتخابیه در اصفهان حدود سه میلیون تومان هزینه بلیت هواپیما دادم و با شناور شدن نرخ بلیت هواپیما از 77 هزار تومان تا 360 هزار تومان پول بلیت پرداخت کردم.

 موسوی لارگانی ادامه داد: نمایندگان یک سری هزینه برای دفتر و ... می‌گیرد، مثلاً بنده دو دفتر، یکی تهران و دیگری حوزه انتخابیه و به دلیل سمت رئیس مجمع نمایندگان استان هم یک دفتر در مرکز استان اصفهان دارم که اکثر نمایندگان با این مشکل مواجه هستند و باید هزینه دفاتر و کارکنان آن‌که زندگی دارد، حقوق داد.

 این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه ازنظر پست سازمانی سمت یک نماینده با یک وزیر برابر می‌کند، تصریح کرد: فقط در حوزه ریاست یک وزیر حداقل 30 نفر کار می‌کنند یا اینکه حداقل 10 محافظ به‌صورت چرخشی دارد که فقط 30 میلیون تومان حقوق محافظان است.

 به گفته وی، نماینده می‌تواند یک راننده داشته باشد که یکی از هزینه‌ها برای این است اما مثلاً خودم راننده ندارم و حتی یک‌بار تا پای مرگ رفتم و برگشتم که اکنون همسرم دچار نقص عضو شده و یکی از چشم‌هایش ازدست‌داده است و هنوز راه نمی‌تواند برود.

 موسوی لارگانی با بیان اینکه با افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مخالف هستم، ادامه داد: امروز یک بخشدار فقط دو تا راننده دارد یا اینکه دفتر نماینده با ساختمان یک دهیاری مقایسه کنید؛ چرا یک نماینده مجلس که عصاره ملت است و ازنظر پست سازمانی با یک وزیر برابری می‌کند، همه در مورد آن صحبت می‌کنند؛ چرا یک نفر پیدا نمی‌شود بگوید یک وزیر با اطرافیانش چه میزان حقوق می‌گیرد.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: مبلغ 32 میلیون برای بنده صدق نمی‌کند، البته ممکن است برخی افراد نماینده 4 شهرستان باشند که به 4 دفتر مختلف و هزینه آن نیاز دارد، اما افزایش حقوق 70 درصدی تائید نشده و مخالف آن هستم که نباید اضافه شود.

 وی گفت: به‌عنوان یک نماینده از سایت الف درخواست دارم که بررسی کنید، نه یک وزیر بلکه با یک معاون وزیر و یا یک استاندار و افرادی که برای او کار می‌کنند، چقدر است؛ بعد به حقوق نماینده گیر دهند و نماینده برای اینکه بخواهد برای کشور کار کند باید یک امکاناتی داشته باشد و پست سازمانی در حد وزیر دارد اما جایگاه در حد دهیار هم نیست.

  نمایندگان هیچ مبلغی را به‌عنوان حق مأموریت دریافت نمی‌کنند / بودجه مجلس برای سال ۹۷ کاهش داشته است

 اسدالله عباسی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهادی مطرح‌شده که اگر بر اساس قانون خدمات مدیریت کشوری به نمایندگان پرداخت شود، حقوق نمایندگان به 8 میلیون تومان در ماه خواهد رسید، بیان کرد: این میزان صرفاً یک پیشنهاد است که البته برخی ایثارگر هستند یا شرایط خاصی دارند که همین امر می‌تواند مقداری اختلاف در حقوق آن‌ها به وجود آورد.

 نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر پایه حقوق نمایندگان حدود 5 میلیون تومان است و برخی نمایندگان به دلیل میزان پایین حقوق نمایندگی مجلس، صرفاً حقوق هیئت‌علمی یا عضویت در دانشگاه علوم پزشکی خود را دریافت می‌‎کنند، ادامه داد: بعضی از حوزه‌های انتخابیه 5 شهرستان دارند و به‌تناسب هر شهرستانی باید اجاره دفتری را در نظر گرفت.

 وی بابیان اینکه نمایندگانی که تهران ساکن نبوده‌اند و بعد از نماینده شدن به تهران می‌آیند، مبلغی را بابت بخشی از هزینه اجاره مسکن دریافت می‌کنند، افزود: بی‌انصافی است اگر این مبالغ را جمع کنند و عنوان شود این مبلغ حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 عباسی با اشاره به اینکه نمایندگان پایین‌ترین سطح حقوق در بین مدیران ارشد را دارند، متذکر شد: هنوز لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق بررسی نشده که گفته می‌شود نمایندگان افزایش حقوق داشته‌اند، این شیوه نادرستی است که برخی برای تضعیف مجلس در پیش‌گرفته‌اند و واقعیت این نیست که در فضای مجازی مطرح‌شده است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدامات به این منظور از سوی دشمنان انقلاب اسلامی انجام می‌شود تا مردم را ناامید کنند، گفت: نمایندگان مجلس تمام عمر و زندگی خود را در اختیار مردم گذاشته‌اند و با تمام وجود کار می‌کنند.

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان شهرستان‌ها وقتی به حوزه انتخابیه می‌روند هر آنچه از حقوق دریافت می‌کنند را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند، اظهار داشت: بنابراین شرایط، رفتاری که در فضای مجازی انجام‌شده به دنبال تضعیف و انفعال مجلس است تا بودجه‌ای تصویب شود که ناکارآمد باشد و انتظارات جامعه را برآورده نکند.

 عباسی با بیان اینکه نمایندگان هیچ مبلغی را به‌عنوان حق مأموریت دریافت نمی‌کنند، متذکر شد: برای نمایندگان مبلغی را به‌عنوان هزینه ایاب و ذهاب در نظر می‌گیرند که این مبلغ بسیار کمتر از مخارجی است که نمایندگان هزینه می‌کنند، یعنی نمایندگان غیر از تهران، هر هفته با پرواز در رفت‌وآمد هستند و هزینه‌ها بسیار بالاتر از آن چیزی است که برای نمایندگان در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: اگر همه مبالغی که نمایندگان برای هزینه دفاتر و ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند را جمع کنند و به‌عنوان حقوق نمایندگی مطرح کنند، بی‌انصافی است.

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بارها نمایندگان اعلام کرده‌اند که مجلس مستقیماً این هزینه‌ها را پرداخت کند و به‌حساب نمایندگان مبلغی را واریز نکند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۶۶۶۱۳:۴۸:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اقای مطهری و صادقی چرا این طور مواقع ، گلویشان برای مردم متورم نمی شود و نطق اتشین ندارند؟!!!!
ناشناس۱۷۰۹۶۰۱۷:۴۲:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اقای صادقی دیروز مشخصا به ریخت و پاش و هزینه های جاری مجلس و گیرکردن خودش در فساد اعتراض کرد
ناشناس۱۷۱۰۳۵۱۸:۵۶:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
برای این کار پول نمی گیرن
ناشناس۱۷۰۶۷۹۱۳:۵۷:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
افزایش حقوق برای نمایندگان ملت ۷۰درصد،برای خود ملت ۱۰درصد!
لارستانی۱۷۰۶۸۵۱۴:۰۰:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
خود مجلس باید جداگانه به عنوان یک شخصیت حقوقی برای نمایندگان دفتر کرایه و یا حق ماموریت بدهد لذا نباید هیچگونه پولی به غیر از حقوق به نمایندگان پرداخت شود
ناشناس۱۷۰۷۱۶۱۴:۲۳:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۷
بیش از سه میلیون حقشون نیست
ناشناس۱۷۱۰۳۰۱۸:۳۷:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
مگه حقوق کارگری که صبح تا شب عرق میریزه و جون میکنه یک میلیون بیشتره ؟ نماینده ها که به اندازه یک کارگر کار نمیکنن باید پونصد بگیرن
ناشناس۱۷۰۷۴۷۱۴:۴۱:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
نمایندگان محترم تهران لطفا هزینه دفاتر خود را شفاف سازی کنید...نمایندگان تهران که حوزه انتخابیه و‌ محل خدمت آنها یکی است، نباید برای دو دفتر هزینه و‌حق خودرو و...دریافت کنند...آقای صادقی نماینده تهران که ادعای مبارزه با فساد دارند از خودشان شفاف سازی هزینه های دفاتر و‌خودرو را شروع کنند.
ناشناس۱۷۰۸۰۵۱۵:۲۳:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
می گوید همه رده وزیر هستیم و باید اندازه ان حقوق بگیریم
ناشناس۱۷۰۸۳۹۱۵:۴۴:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۷
با بیکاری و گرانی و تورم و افزایش هر روزه قیمت و تخم‌مرغ 500 تومانی چطور قادریم که شکم خود و زن و بچه‌ها را حتی با تخم‌مرغ سیر کنیم؟! چرا آقایان خودشان را به غفلت زده‌اند؟ درست است که الحمدلله حقوق 17 میلیونی و ... شماها کفاف زندگیتان را می‌دهد ولی نیم‌نگاهی هم به آنهایی داشته باشید که نه حقوق دارند و نه منبع درآمد و با چند جوان در حال تحصیل و آماده ازدواج بیکار مانده‌اند چه بکنند.
رجایی۱۷۰۸۴۵۱۵:۴۸:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
آقایان نماینده! به علت سرطان معده توان خرید داروی زلودا را ندارم. قبلا یک بسته 84 عددی این قرص را به صورت دولتی 126 هزار تومان می‌خریدم ولی اکنون به بالای 800 هزار تومان رسیده است. آیا با حقوق یک میلیون و هفت هزار تومان چگونه قدرت خرید ماهانه بیش از 800 هزار تومان دارو برای من وجود دارد؟
ناشناس۱۷۰۸۵۰۱۵:۵۱:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
نمایندگان مجلس که موافق با افزایش حقوق شان هستند خودشان را جای کارگری که ماهیانه 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند قرار بدهند.
ناشناس۱۷۰۸۵۵۱۵:۵۴:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال لازم است این فرمایش گهربار و دلنشین مولای متقیان حضرت امام علی(ع) یادآوری ‌شود. «هرکس تحمل رنج و سختی کار را نداشته باشد، مجبور است نداری و بی‌چیزی را تحمل کند.»
ناشناس۱۷۰۸۵۸۱۵:۵۶:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
در بودجه 97 به حقوق نجومی‌ مدیران و نمایندگان آسیبی وارد نمی‌شود و این کارگران و کارمندان هستند که با پرداخت مالیات بیشتر و گرانی در حامل‌های انرژی باید تاوان آن را بپردازند.
ناشناس۱۷۰۸۷۰۱۶:۱۰:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۷
سایت محترم الف لطفا بدون سانسور کامنت ها را منتشر فرما تا مجلسیان به خود ایند
ناشناس۱۷۱۴۴۶۰۹:۱۲:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۸
سایت الف: حتمااااااااا عزیزززززم :))
ناشناس۱۷۰۹۲۵۱۷:۰۷:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۷
این صحبت ها قبول اما هزینه ی ساخت و سازهای زیاد مجلس در حالیکه کارهای عمرانی مملکت خوابیده چه معنایی دارد؟
تبریزی۱۷۰۹۳۳۱۷:۱۴:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۷
افزایش 70 درصدی صحت داشته باشه یا نداشته باشه اینها که صحت داره: افزایش 35 درصدی حقوق برای دولتی ها در سالی که حداکثر افزایش حقوق برای بقیه کارمندان 10-12 درصد بود. تلاش برای مادام العمر کردن حقوق های نجومی. اگه حقوق نماینده ها نجومی نیست چطور برای مادام العمر کردن حقوق نجومی تلاش می کنن؟ پس نجومی هست. تلاش برای قطع یارانه. تلاش برای گرون کردن دلار و بنزین و کاهش هر چی بیشتر سود بانکی و سخت تر کردن زندگی مردم. تلاش برای حذف پاداش کارمندان. چطور یه وزیر 50 میلیارد تومن وثیقه می ذاره تا دوستش از زندان آزاد بشه؟ پس ببین چقدر دارن. اینها برای ملت کار نمی کنن برای جیب خودشون کار می کنن. اینها از رنگ مردم نیستن و با این کارهاشون عاقبت کاری می کنن که دودش به چشم همه می ره.
عزیزی۱۷۱۰۸۶۱۹:۵۲:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
سلام این (درصد%) حداقل بگیران را بیچاره کرده! ۱۰% افزایش حقوق یک میلیونی می شود ۱۰۰هزارتومان ۱۰%حقوق ده میلیونی می شود ۱ میلیون تومان آنوقت شعار همسان سازی می دهیم.
naderehabedi@yahoo.com۱۷۱۴۲۸۰۹:۰۲:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۸
دوست عزیز اسما 10درصده رسما کمتر از اینه، حداقل توی سازمان میراث فرهنگی اینطوریه!!!!!!!!!
علیرضا۱۷۱۲۷۴۰۰:۰۴:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۸
یک سوال ساده: کاندیداهای مجلس حدود 500 ملیون تا یک ملیارد تومان خرج می کنند که نماینده بشن و ماهی 5 ملیون و هشتصد هزار تومان حقوق بگیرند. کدوم آدم عاقلی این را باور می کنه؟؟!!
ناشناس۱۷۱۳۵۹۰۷:۴۶:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۸
حضرات نماینده : حداقل یه مبلغ رو به تفاهم میرسیدید و اعلام میکردید . 5 یا 7 یا 10 ملیون ؟؟
رضايي۱۷۱۳۶۹۰۸:۰۱:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۸
سلام ، نمايندگان بندگان خدا موقع انتخابات به هردري مي زنند و ميلياردها هزينه مي كنند آنوقت با همين حقوق 7تا 10 ميليوني كنار مي آيند ، واقعا ايثارگر واقعي اينها هستند !!!!!!!!!مگر اين باور كردني است ؟
ناشناس۱۷۱۴۲۰۰۸:۵۱:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۸
حقوق نمایندگان را کمیسیون برنامه و بودجه و هیأت رئیسه مجلس تعیین می‌کند. میزان حقوق نمایندگان برای سال ۹۵با احتساب افزایش تورم حد اکثر تا ۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان تعیین شده بود که این فقط میزان حقوق نمایندگی است که البته به این میزان مبالغ دیگری نیز اضافه می‌شود که در بخش بعدی به آن توجه می‌کنیم. علاوه برحقوق، هرماه حدود ۲۴میلیون تومان هم به نمایندگان داده می‌شود که به‌عنوان هزینه‌های نمایندگی است. پرداخت این ۲۴میلیون تومان به نمایندگان دلایلی دارد که در ادامه می‌آید. نماینده می‌تواند ۲نفر نیرو بگیرد که یکی راننده و دیگری محافظ وی است که برای این منظور به هر نماینده ۶میلیون تومان داده می‌شود. البته نمایندگان می‌توانند از بازنشستگان استفاده کنند تا مبالغ کمتری به آنها داده شود. اما این میزان از حقوق را نمایندگان به هر حال دریافت می‌کنند. هزینه‌های دفتر نمایندگان هم حدود ۴میلیون تومان است که هر نماینده هر‌ماه آن را دریافت می‌کند. هزینه موبایل نمایندگان حدود ۵۰۰هزار تومان است که به آنها داده می‌شود. هزینه ماشین در شهر ۵۰۰هزار تومان است که نمایندگان می‌توانند از خودروهای خود مجلس برای رفت‌وآمد استفاده کنند که هزینه آن برای هر بار۷ هزار تومان درنظر گرفته شده است. پول اجاره مسکن هر نماینده هر‌ماه بین ۵تا ۶میلیون تومان است که می‌توانند آن را به‌صورت یک‌جا و به‌عنوان رهن منزل هم دریافت کنند که در آن صورت به آنها حدود ۲۰۰میلیون تومان وام مسکن داده می‌شود. وام خرید خودرو هم در مجلس دهم ۷۰میلیون تومان شده است و نمایندگان می‌توانند با آن خودرو بخرند. البته این دو وام از سوی نمایندگان بازگشتی ندارد و از همان میزان ۲۴میلیون تومان دریافتی هزینه‌های نمایندگان کسر می‌شود. نمایندگان پیش از این پیشنهاد دادند که ۱۷۰تا ۱۷۵ساعت اضافه‌کاری بگیرند که البته موافقت نشد. پیشنهاددهندگان استدلالشان این بود که نمایندگان پاداش و اضافه‌کاری نمی‌گیرند. این درحالی است که ریاست مجلس هر چند ‌ماه یک‌بار حدود ۳میلیون تومان پاداش می‌دهد و برای برخی از نیازمندان که به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند هم حدود ۳میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود که پیش از این در لیستی این هزینه‌ها نوشته می‌شد که امروز دیگر آن لیست وجود ندارد. البته برخی از نمایندگان برای رعایت حلال و حرام این مبالغ را یادداشت می‌کردند که مشکل شرعی برای آنها به‌وجود نیاید.
naderehabedi@yahoo.com۱۷۱۴۲۵۰۹:۰۰:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۸
نمایندگان محترم مجلس: الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم این حرف ملت نیست که نادیده بگیرین، فرمایش امیر المومنین است، حالا همینطور گاز بدین برین جلو تا ببینین چی میشه!!!!!! درضمن آقای پزشکیان فرمودند راننده ها بیشتر از نماینده ها حقوق می گیرن، ببخشید من دست فرمونم بد نیست میشه بفرمایید چطور می تونم راننده آقایون بشم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین