رونق سینما در روزهای سرما + اسامی فیلم ها

گروه فرهنگی الف،   3960927103

در روزهای آخر پاییز که کم کم به جشنواره فیلم فجر نزدیک می شویم، تنور سینما داغ شده و فیلم های زیادی همزمان روی پرده سینما رفته اند.

رونق سینما در روزهای سرما + اسامی فیلم ها
به گزارش روزنامه خراسان، در روزهای آخر پاییز که کم کم به جشنواره فیلم فجر نزدیک می شویم، تنور سینما داغ شده و فیلم های زیادی همزمان روی پرده سینما رفته اند.  در این ترکیب فیلم کمدی، کودک، مستند و دفاع مقدسی دیده می شود و در مجموع تنوع خوبی بر اکران حاکم است. با ما همراه باشید.
 
اشنـوگل
علی سلیمانی و هادی حاجتمند
 
 رونق سینما در روزهای سرما
 
«اشنوگل» در ادامه آثاری است که برای شهدای غواص ساخته شده است. اشنوگل در اصطلاح محاوره ای رزمندگان خراسانی، لوله ای است که غواص جنگی با توجه به شرایط ویژه برای استتار ملزم به استفاده از آن است. «اشنوگل» درباره یونس است که به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات درحالی که درصدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالا زنده است. برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی، کاوه سماک باشی، رحیم نوروزی، هاشم مسعودی، محمدرضا اربابی، مصطفی نصیری و مهدی آفتابی بازیگران فیلم هستند.
 
 
آذر
محمد حمزه ای
 رونق سینما در روزهای سرما

«آذر» داستان زنی به همین نام است که به همراه همسر خود امیر (با بازی حمیدرضا آذرنگ) قصد راه انداختن یک رستوران را دارند. آن ها برای تامین سرمایه خانه شان را می فروشند تا بتوانند با کمک صابر (با بازی هومن سیدی) به هدف شان برسند. اما صابر نقشه دیگری برای پول ها دارد و از شراکت با امیر دست می کشد. در این میان، قتلی اتفاق می افتد و رخدادهای بعدی، آذر را در شرایطی سخت قرار می دهد. او برای غلبه بر مشکلات ریز و درشتی که پیش رو دارد آستین بالا می زند. نیکی کریمی نقش اصلی فیلم را برعهده دارد. 
 
زنی که در شرایط بحرانی قرار گرفته اما نمی خواهد شکست بخورد. در توصیف بازی اش نمی توان از عنوان «ویژه» استفاده کرد. کریمی از روزهای اوج فاصله دارد و نمی توان بین آذر و نقش های اخیر او مرزی قائل شد. حمیدرضا آذرنگ، هومن سیدی، لیلا زارع، مائده طهماسبی، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی فر، مهران نائل و پژمان جمشیدی هم در «آذر» بازی کرده اند.
 
 
ثبت با سند برابر است
بهمن گودرزی
 
 رونق سینما در روزهای سرما

تنها فیلم کمدی که چهارشنبه هفته پیش در جمع اکران های تازه قرار گرفت «ثبت با سند برابر است» نام دارد. این فیلم پیشنهاد خوبی برای آن هاست که توقع زیادی از یک فیلم ندارند و هدف شان صرفا ساعتی نشستن توی سالن تاریک است. در لحظات زیادی اما نمی توان به شوخی هایش خندید. داستان فیلم از این قرار است؛ چهار دوست باغی دارند در لواسان. شرط شان این است باغ به کسی می رسد که ازدواج نکند.
 
حالا که چند سال گذشته دوتایشان مزدوج شده اند و دو نفر دیگر نقشه می کشند آن یکی زن بگیرد. جنس «ثبت با سند برابر است» به عنوان یک فیلم کمدی جور است: امین حیایی، مجید صالحی، سحر قریشی، مهران رجبی، پوریا پورسرخ و محمدرضا شریفی نیا سردمدار فیلم های کمدی هستند. نیوشا ضیغمی، فرزاد حسنی، الهام حمیدی، علی مشهدی و سپند امیرسلیمانی هم در این فیلم بازی کرده اند.
 

شکلاتی
سهیل موفق
 رونق سینما در روزهای سرما

کریم خودسیانی و حمزه صالحی فیلم نامه «شکلاتی» را نوشته اند: «همه چیز از یک جعبه شکلات شروع شد. یعنی من بچه بودم... بچه هم که باشیم بازم شکلات عاشقانه ترین مزه دنیاست اما...» . فیلم در سی امین جشنواره کودک و نوجوان در بخش های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین بازیگر کودک نامزد دریافت جایزه شد و شبنم مقدمی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر را دریافت کند.
 
بازی ناصر هاشمی امتیاز دیگر فیلم است که همیشه خوب بوده است. محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مشهدی، فرزین محدث، شهره لرستانی، داریوش اسدزاده و محمدرضا شیرخانلو دیگر بازیگران «شکلاتی» هستند. عوامل پشت صحنه «شکلاتی» هم از حرفه ای های سینما هستند؛ مانند مهدی حسینی وند تدوینگر و کوهیار کلاری فیلم بردار.
 

وقتی برگشتم
وحید موسائیان
  رونق سینما در روزهای سرما

«وقتی برگشتم...» یک فیلم عاشقانه و در عین حال خانوادگی است که قصه آن می تواند بخشی از زندگی هر یک از ما باشد. کارگردان یادداشتی بر فیلم نوشته و انگیزه ساختنش را بیان کرده است: «وقتی داشتم فیلم نامه «وقتی برگشتم» را می نوشتم فکر می کردم این فقط یک داستانه اما داستان دستشو به دنیای واقعی دراز کرد و خودشو نشون داد. بعد فکر کردم چرا این داستان رو نوشتم؟ برای این که فقط یه داستان باشه یا بازگشتی به آینده؟
 
اما هرچه بود داستانی در آخر نبود. واقعیتی بود که آرزو می کردم پایانی خوش داشته باشه.» فیلم چهره آشنا کم ندارد. رضا کیانیان یکی از نقش های اصلی «وقتی برگشتم...» را بازی کرده است. افشین هاشمی، لادن مستوفی، بیتا فرهی، رعنا آزادی ور، سروش صحت، امید روحانی، حسین محب اهری، نورالدین جوادیان و سحر آربین هم دیگر بازیگران فیلم هستند. احترام برومند هم نقشی کوتاه در فیلم دارد.
 
 
قاتل اهلی
مسعود کیمیایی
 رونق سینما در روزهای سرما

داستان «قاتل اهلی» درباره شخصیتی است به نام حاج آقا دکتر جلال سروش که کارآفرین موفق بخش خصوصی است. جلال مردی تحصیل کرده است که در بخش خصوصی رشد کرده و بروبیایی دارد. از آن طرف اهل دیانت است و معتقد به شرعیات. پس برای این مرد جایی برای باج دادن و چشم بستن به دزدی ها نیست. جلال سروش وقتی خیانت های شرکت پیسارو را که مافیای قدرت و ثروت است، می بیند، آستین بالا می زند تا با آن ها مقابله کند.
 
نقش اصلی فیلم بر عهده پرویز پرستویی است و امیر جدیدی هم فرزندخوانده اوست. پگاه آهنگرانی در نقش دختر سروش، حمیدرضا آذرنگ در نقش یکی دیگر از فرزندخوانده های او و پولاد کیمیایی در نقش خواننده پاپ دیگر بازیگران فیلم هستند. پرویز پورحسینی، سعید پیردوست، رضا رشیدپور و حمیدرضا افشار هم در «قاتل اهلی» بازی کرده اند.
 
 
پینوکیو، عامو سـردار و رئیسعلی
سیدرضا صافی
 
 رونق سینما در روزهای سرما

در اکران تازه دو فیلم برای کودکان در نظر گرفته شده که «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» زودتر به نمایش عمومی درآمد. این فیلم فضایی فانتزی دارد و تمرکز آن بر فرهنگ مردمان بوشهر است. «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» فیلمی برای مخاطب کودک و نوجوان است و دارای رگه های طنز است. شخصیت اول این قصه نوجوان 15 ساله دبیرستانی است که در مسابقه مدرسه شرکت کرده و درباره زندگی و شخصیت رئیسعلی تحقیق می کند.
 
 
آینه بغل
منوچهر هادی
 
 رونق سینما در روزهای سرما

فیلم «آینه بغل» داستان یک زوج جوان است که یک شب ماشین گران قیمتی دست شان می افتد و می خواهند با آن تفریح کنند. آینه این مازراتی شکسته می شود و آن ها دنبال چهل میلیون تومان برای تهیه اش هستند. محمدرضا گلزار و یکتا ناصر صاحبان مازراتی هستند که رویارویی آن ها با اتفاقات پیش آمده، محور اتفاقات بعدی فیلم شده است. جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رضا نیکخواه و بهاره رهنما دیگر بازیگران فیلم هستند.
 
 
صفر تا سکو
سحر مصیبی
 
 رونق سینما در روزهای سرماالهه، شهربانو و سهیلا منصوریان سه خواهر قهرمان ووشو نام هایی آشنا هستند. نه به این خاطر که هر بار جایزه ای جهانی با خود می آورند بلکه به دلیل شرایطی که در آن رشد کردند. این سه خواهر خانواده ای فقیر داشته اند، پدرشان ترک شان کرده بود و با دست خالی سراغ ورزش می روند. فیلم داستان اراده، امید و غلبه بر تاریکی است. ضمن این که خواهران منصوریان جلوی دوربین خیلی راحت از گذشته خود می گویند و همین صداقت بر جذابیت مستند اضافه کرده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین