سارقان خودرو در نقش خریدار

گروه حوادث الف،   3960926143

اعضای باندی که با ربودن یک فروشنده خودرو، اتومبیل او را به سرقت برده بودند، بازداشت شدند.

سارقان خودرو در نقش خریدار

به گزارش شرق، فردی روز ١٤ آبان با مراجعه به کلانتری گلبرگ به مأموران اعلام کرد که چند نفر به بهانه خرید خودروی سواری‌اش او را ربودند و در نهایت خودرو را سرقت کردند.
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «برای فروش خودروی اپتیما به مبلغ ١٧٠‌میلیون تومان، اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بودم و دو نفر روز ٣٠ مهر در تماسی تلفنی برای بازدید خودرو با من قرار گذاشتند و به درمنزلم در خیابان گلبرگ آمدند. آنها ماشین را بازدید کردند؛ مدتی از این افراد خبری نشد تا اینکه روز ١٤ آّبان مجددا همان دو نفر، این‌بار به‌بهانه خرید به در منزل آمدند و برای تنظیم قولنامه به داخل پارکینگ ساختمان رفتیم. در پارکینگ بودیم که ناگهان آنها به من حمله‌ور شدند، با تهدید چاقو و شوکر مرا به داخل صندوق عقب خودرو انداختند و از ساختمان خارج شدند. سارقان پس از طی مسافتی، در نهایت مرا در اتوبان شهید یاسینی از ماشین به بیرون پرتاب کردند و با سرقت خودرو از محل دور شدند».
کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی یک فقره سرقت مشابه ناموفق در منطقه تهرانپارس شدند.
شاکی آن پرونده پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد دو نفر دقیقا به همین شیوه قصد سرقت خودروی سواری اپتیمای او را داشتند که موفق به این سرقت نشدند. او در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: «پس از درج آگهی فروش یک دستگاه خودرو در سایت دیوار، دو نفر برای بازدید و خرید آن به مغازه من در فلکه اول تهرانپارس آمدند که با سوءاستفاده از خلوتی مغازه ناگهان با چاقو و شوکر به سمت من حمله‌ور شدند و قصد گرفتن سوئیچ ماشین را داشتند. در همین زمان یکی از همکارانم که به مغازه برگشته بود، متوجه موضوع شد و به کمک من آمد و سارقان بدون آنکه موفق به سرقت شوند، به‌سرعت از مغازه خارج و متواری شدند».
شاکی پرونده سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس که پس از طرح شکایت اولیه نسبت به پیگیری شکایت خود در دادسرا اقدام نکرده بود، در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد مغازه‌اش مجهز به دوربین مداربسته است و صحنه زمان سرقت را نیز در اختیار دارد. بلافاصله تصاویر لحظه سرقت بازبینی شد و شاکی پرونده سرقت خودروی اپتیما در خیابان گلبرگ، پس از مشاهده تصاویر سارقان آنها را شناسایی کرد.
کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست‌آمده از سارقان و انجام اقدامات ویژه پلیسی، سرانجام موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های خشن به نام «علیرضا.ج» (٢٥ ساله) شدند که آخرین‌بار به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود.
مخفیگاه «علیرضا» در منطقه اتابک– خیابان منصور شناسایی شد و تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت تا اینکه در نهایت پس از رؤیت خودروی مسروقه در محل، علیرضا ساعت ٢١ روز جمعه گذشته دستگیر شد.
«علیرضا» در همان لحظه دستگیری به مشارکت در سرقت خودرو اعتراف کرد و گفت طراح اصلی سرقت شوهرخاله‌اش به نام «جلال.ب» (٤٥ ساله) است و سرقت را با همراهی یکی‌دیگر از دوستانش به نام «مسعود» (٢٤ ساله) انجام داده است.
«مسعود» نیز پس از شناسایی، در همان منطقه اتابک دستگیر شد و به سرقت به عنف خودروی اپتیما همراه با آدم‌ربایی اعتراف و اظهارات علیرضا درباره نقش «جلال. ب» در این سرقت را تأیید کرد.
با معرفی «جلال» به‌عنوان سرکرده گروه، بلافاصله سوابقش مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که او از مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقیب دستگاه قضائی است.
سرانجام با شناسایی مخفیگاه جلال در منطقه تهرانپارس – بلوار پروین، او نیز در ساعت یک بامداد دیروز دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «متهمان در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت همراه با آدم‌ربایی یک دستگاه اپتیما در منطقه گلبرگ و همچنین سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس اعتراف کردند و هر دو شاکی پرونده نیز پس از مواجهه حضوری، متهمان را شناسایی کردند».
سرهنگ افراسیابی افزود: «متهمان برای تحقیقات و صدور قرار قانونی، به دادسرای ناحیه ٢٧ اعزام و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین