یارانه ۳۱ میلیون نفر طی بودجه ۹۷ حذف می‌شود/ نوبخت: آماده‌ایم افزایش مالیات، قیمت بنزین و حذف یارانه در بودجه ۹۷ را متعادل‌تر کنیم

گروه اقتصادی الف،   3960926103 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه برای همفکری با نمایندگان در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مالیات و حذف یارانه دهک‌های بالا و متعادل کردن آنها در بودجه ۹۷ اعلام آمادگی کرد.

یارانه ۳۱ میلیون نفر طی بودجه ۹۷ حذف می‌شود/ نوبخت: آماده‌ایم افزایش مالیات، قیمت بنزین و حذف یارانه در بودجه ۹۷ را متعادل‌تر کنیم

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور نوبخت در جلسه صبح امروز (یکشنبه) این فراکسیون اظهار کرد: در این جلسه بحث‌هایی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مالیات در بودجه ۹۷ و همچنین حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه مطرح شد.

وی افزود: ما مخالف حذف یارانه دهک‌های بالا نیستیم اما حذف ناگهانی ۳۱ میلیون نفر از دریافت یارانه، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مالیات‌ها موضوعی است که جامعه کشش آن را ندارد و نمی‌توان آن را در یک مقطع انجام داد.

به گفته وی، محمدباقر نوبخت پس از استماع نظرات نمایندگان و ارائه توضیحاتی درباره لایحه دولت عنوان کرده که این پیشنهاد دولت است اما دولت آمادگی دارد در این زمینه با نمایندگان همفکری کند تا این موارد در بودجه ۹۷ متعادل‌تر شود.

 

پیشنهاد حذف ۱۳میلیون یارنه بگیر در لایحه بودجه ۹۷

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص نشست صبح امروز(یکشنبه 26آذرماه) فراکسیون مستقلین ولایی با حضور رئیس سازمان برنامه  بودجه، اظهار داشت: صبح امروز نمایدگان عضو کمیسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی نشست مشترکی را در راستای لایحه بودجه سال 97 برگزار کرند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای نوبخت در این جلسه اعلام کرد که دولت با رویکرد صریح و شفاف، بودجه را در قالب 14جلد کتاب که 3 جلد آن عملکرد سال گذشته و 2 جلد برنامه عملیاتی بودجه سال آینده است منتشر کرده، گفت: نوبخت همچنین ادامه داد طبق برنامه ششم توسعه دولت مکلف به ارائه بودجه عملکردی شده و همچنین دولت واگذاری پروژه‌های عمرانی را در قالب یک کتاب به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این جلسه مطرح شد که درآمدهای مالیاتی دولت شامل مالیات‌های مستقیم به‌میزان 105 هزار میلیارد تومان، حقوق و عوارض گمرکی  معادل 23 هزار میلیارد تومان و سایر در آمدها حدود 65 هزار میلیارد تومان است.

وی ادمه داد: نوبخت در ادامه جلسه اعلام کرد که واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 106 هزار میلیارد تومان است که شامل منابع حاصل از فروش نفت معادل 101 هزار میلیارد تومان، واگذاری اموال منقول و غیر منقول به میزان 1هزار و 500میلیارد تومان و همچنین واگذاری طرح‌های عمرانی به میزان 4 هزار میلیارد تومان می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: در ادامه جلسه نوبخت مطرح کرد که منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی مانند اوراق مشارکت 47هزار و 700میلیارد تومان است که شامل اوراق مشارکت و اوراق صکوک به‌منظور تصویه طرح‌های عمرانی به میزان 26 هزار میلیارد تومان، فروش اسناد خزانه معادل 9 هزار 500میلیارد تومان، اوراق تصویه خزانه معادل 3 هزار میلیارد تومان، واگذاری شرکت‌های دولتی  6هزار 100میلیارد تومان و سایر منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی معادل 2 هزار 400 میلیارد تومان می‌شود، کل منابع حاصل از ائراق مالی 38 هزار 500میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: طبق اظهارات آقای نوبخت مصارف عمومی دولت 347 هزار میلیارد تومان است که شامل اعتبارات هزینه‌ای به میزان 268 هزار میلیارد تومان، اعتبارات عمرانی 48هزار میلیارد تومان و همچنین اعتبارات تملک و دارایی‌های مالی 31هزار میلیارد تومان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظافه کرد: در ادامه جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که 3 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش کشور اضافه شده زیرا در سال آینده 67 هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه بازنشست می‌شوند که به این میزان از بودجه نیاز وجود دارد و همچنین طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت مکلف شده است تا 30 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها جهت تولید و 20 درصد دیگر صرف کمک به خزانه و پروژه‌های عمرانی شود، اقدام دولت در خصوص هدفمندی‌یارانه‌ها در سال آینده مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم رشت در مجلس ، گفت: طبق اعلام آقای نوبخت در این جلسه جمعیت فعلی یارانه بگیران 76 میلیون نفر با با 42 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال است که در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد شده تا این جمعیت به 42 میلیون نفر با اعتباری حدود 23 هزار میلیارد تومان برسد، صاحبین درآمد بر اساس عدالت نباید شامل دریافت کنندگان یارانه باشند؛ گروه‌هایی که پیشنهاد شده تا در سال آینده یارانه دریافت کنند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، روستائیان نیازمند، بیماران خاص، گروه‌‍های نیازمند، عشایر، بازنشستگان، ایثارگران و سایرین می‌شوند که در این راستا تلاش می‌کنیم هیچ قشر نیازمندی از قلم نیافتد، مجلس نیز باید در این راستا کمک کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه در ادامه جلسه نوبخت تاکید کرد که 9 میلیون 200هزار تفر از جمعیت کشورسالانه به کشورهای دیگر سفر می‌کنند که به‌دلیل عدم وجود کارت‌های پولی بین المللی از این طریق ارز بسیاری از کشور خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: مقرر شده تا درآمد حاصل از افزایش حاملهای انرژی تمام در راستای تولید و اشتغال صرف شود./

دیدگاه کاربران

محمد۱۶۹۰۸۳۱۰:۴۴:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
خیلی ممنون! محبت میکنید! بنده نوازی میکنید!!!!
ناشناس۱۶۹۲۷۶۱۲:۵۰:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
آنهایی که می‌دانند، همچنین میدانند که میان دولت‌ها هیچ تفاوتی ماهوی وجود ندارد چون در ایران،دولتهای خودرو سازان، دولتهای بانکها و موسسات اعتباری، دولتهای وارد کنندگان ، دولتهای پتروشیمی، دولتهای لبنیات و... از هر دولتی در ایران بزرگتر و پر نفوذ تر است. نمونه هم همین صنعت خودرو که در همه دولت‌ها، نه تنها از ارزش‌های آنها کم نمی‌شود بلکه همه دولت‌ها به طرف تصویب قوانینی میروند که به انحصار آنها کمک کند و سود آنها را تضمین. حالا ما و کودکان ما، باید نتیجه این انحصار در خودرو سازی را در هوای شهر‌ها ، حتی آنها که خوش آب و هوا بودند مانند اروومیه، بدهند و از ارزش‌های هیچ کس هم کم نمی‌شود و ادأیی می‌گویند غلط کردیم به روحانی رای دادیم ، یعنی‌ می‌گویند اگر به دیگری رای داده بودیم ، این انحصار ٔبر داشته میشد؟!! اگر قرار بود ٔبر داشته شود، در دولتهای پیش از روحانی هم ٔبر داشته میشد. خلاصه دولت واقعی در ایران، همین دولت انحصار گران، نجومی‌ها، رانتی ها، ژنتیک برترها، و... هست و تا این است، سرنوشت هم همین است.
ناشناس۱۶۹۵۲۵۱۵:۰۴:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
گیرم که خلق را به فریبت فریفتی !!! با دست انتقام طبیعت چه میکنی ؟
ناشناس۱۶۹۶۱۰۱۶:۰۸:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
جناب نوبخت : " آماده ايم افزايش ماليات ، قيمت بنزين و حذف يارانه ها را متعادل تر كنيم " عرض مي كنم كه "ضرب المثل زبان شيرين فارسي كه مي گويد : " به مرگ مي گيرد تا به تب راضي شوند " يعني همين !! اول اعلام مي كنند كه افزايش بنزين ممكن است بالاتر از ١٥٠٠ باشد ، خب من نوعي باخودم مي گويم احتمالا بايد ٢٠٠٠تومان ، شايد هم ٢٣٠٠ تومان و بلكه بالاتر باشد ، اما بعداً با هزار منتي كه بر سرم مي گذارند كه دولت براي رفاه حال عموم حاضر شده هر ليتر بنزين ١٥٠٠ تومان بيشتر نباشد ، ...و نيزاگر به فرض من نوعي يارانه ام بر قرار شد ، در اين صورت كلاهم به هوا مي اندازم و خوش و خوشحال كه خدا پدر دولت بيامرزه ... خدا انشاءالله جزاي خير بهشان بده كه به فكر رفاه عموم مردم هستند ، خدا انشاءالله صد در دنيا و هزار در آخرت پاداش نيك بهشان عطا كنه !!... ميگم واقعاً واقعاً قديمي ها چه خوب گفته اند كه " به مرگ مي گيرد تا به تب راضي شوند " ... مگه نه ؟!!
ناشناس۱۷۰۴۲۸۱۱:۰۶:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۷
سر نمایندگان ( با 70درصد افزایش حقوق) و نیز سر دولتمردان نجومی بگیر سلامت شکند اگر دل سی و چند میلیون یارانه بگیر دون پایه
محمد۱۶۹۰۸۶۱۰:۴۷:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
البته با یکم کاهش ریخت و پاش دولت و جلوگیری از اختلاصهای چند هزار میلیارد تومانی از بیت المال نیازی به چهار میخ کشیدن ملت نیست
ناشناس۱۶۹۳۱۳۱۳:۱۲:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
البته اختلاس
ناشناس۱۶۹۱۱۳۱۰:۵۹:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
خروجی مسافران و عوارض واردات خودرو رو یادتون رفت بگید !!! عوارض 90 درصدی واردات یعنی فروش خودروهای بی کیفیت ایرانی با قیمت خیلی بالاتر... استاندارد مردم ایران رو همینطور پایین می آورید و ژست تدبیر میگیرید
ناشناس۱۶۹۱۲۳۱۱:۰۵:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اگر تعدیل نکنید عوارض آنرا تا قبل از سال هزار و چهارصد خواهید دید
ناشناس۱۶۹۱۹۵۱۱:۵۰:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
محل مصرفش هم پیدا شد. افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان محترم مجلس
ناشناس۱۶۹۱۹۶۱۱:۵۰:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
عوارض و مالیاتی که روی خرید مسکن میگیرید انقدر زیاد شده که خریدار باید روی ملک پرداخت کند با گران کردن سازنده ان وقت مردم میپرسند چرا ملک گران شده مثل بازار تره بار انقدر قیمت اجاره ها بالا رفته که فروشنده به جز گران گردن راهی ندارد مسبب گرانی خودتان هستید
ناشناس۱۶۹۲۱۶۱۲:۱۲:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اگه اين كار رو انجام نديد ديگه هيچ مستضعفي نمي مونه
مازندرانی۱۶۹۲۲۲۱۲:۱۷:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
آقای نوبخت شما حق ندارید بیت المال را آنطور که خودتان پسند میکنید مثل گوشت قربانی پخش کنید .نیاز جامعه چیزی خلاف این بودجه هست چرا به اعتراض مردم توجه نمیکنید ؟ چرا به نظرات نخبگان وفعالان اقتصادی و اساتید دانشگاهها و..توجه نمیکنید؟
حسین۱۶۹۲۳۳۱۲:۲۲:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
خسته نباشید
جلال۱۶۹۲۴۲۱۲:۲۶:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ضرر نرسان لطف پیش کش ... دولت شما این کاره نیست ... درختی که چهار سال میوه نداد بکن بنداز دور
ناشناس۱۶۹۲۶۳۱۲:۴۴:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سوء مدیریت و دیگر هیچ
ناشناس۱۶۹۲۶۶۱۲:۴۵:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
شما که آمادگی نیاز ندارید با حقوقای میلیونی. ملت بدبخت باید آمادگی داشته باشند که ندارند.
ناشناس۱۶۹۳۲۷۱۳:۲۱:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۶
بودجه نهادهای خاص مخصوصا نهادهای فرهنگی به مصرف را حذف کنید. بگذارید خودشان برای خودشان پول جور کنند و خرج کنند. حقوقهای میلیونی خودتان و هزاران مدیر و مشاور دولتی را کم کنید. بودجه های مخفی نهادهای غیر شفاف را کم کنید. مشکل حل میشود و لازم نیست هر سال به سربار خودتان بر گرده ملت اضافه کنید.
ناشناس۱۶۹۳۴۹۱۳:۲۹:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سازمانهای دولتی باید پول برگزاری همایشها و کارهای نمایشی را صرف مردم کنند. من اگر رییس جمهور بودم, دستور لغو تمام همایشها را میدادم. مگر در دوران جنگ همایش کجا برگزار میشد؟ در داخل مساجد. الان هم بروند در داخل مساجد همایش برگزار کنند
ناشناس۱۶۹۳۵۴۱۳:۳۱:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
بغیر از حقوق معلم و کارگران و افراد زحمتکش مثل پرستار و رفتگر و غیره, بقیه دولت مفت خورند. مخصوصا آنهایی که در ادارات فقط نشسته اند و مشغول روزنامه خواندن هستند.
رضا۱۶۹۵۷۵۱۵:۴۸:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
دانشمند کدام کارمند اداره ای به اندازه کارکنان دادگستری زجر میکشه و سختی کار داره؟!
علی۱۶۹۳۶۹۱۳:۳۷:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مردم ما چی از اعراب حوزه خلیج فارس کمتر دارند که حقی از منابع ایران گیرشون نمیاد نگاهی به بودجه ها و اختلاسها کنید مردم دیگر کشش ندارند
ناشناس۱۶۹۴۱۵۱۴:۰۶:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
به مرگ بگیرید. ایرانی ها به تب راضی می شوند نگران نباشید
اتحادیه رضایت کارکنان ایران۱۶۹۴۲۱۱۴:۰۸:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
برنامه حذف یارانه کارمندی - نشانه بی تدبیری و ناامیدی
ناشناس۱۶۹۴۳۳۱۴:۱۳:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مسیر رو روحانی مشخص کرد امسال نشه سال بعد میشه 2000 تومن
ناشناس۱۶۹۴۶۰۱۴:۳۰:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
فقط گرون کردن رو خوب بلدن
ناشناس۱۶۹۴۸۹۱۴:۴۶:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ایشان فقط زورش به کارمندان نگون بخت می رسد ؟؟؟ اخرش هم یارانه این قشر را قطع می کنند ؟؟؟؟
ناشناس۱۶۹۶۵۵۱۶:۴۷:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
گمان نمی کنم ریسک عوارض قطع یارانه را داشته باشند. نگران نباشید. قطع یارانه جرات هم می خواهد.
ناشناس۱۶۹۶۷۰۱۷:۰۱:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ايشان گفته اند كه ما آماده ايم براي متعادل كردن ماليات و قيمت بنزين و حذف يارانه ، خب انشاءالله كه خدا بهتان توفيق دهد ! اما اميدواريم هميشه " ما آماده ايم " براي تنها اين امور نباشد بلكه " ما آماده ايم " براي آمادگي و مقابله با زلزله و سيل و وطوفان و بعد از زلزله و سيل و طوفان نيز باشد !! ... بله ؟!!
ناشناس۱۶۹۷۰۶۱۷:۲۲:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اي خدا اي خدا اي خدا
ناشناس۱۶۹۷۲۱۱۷:۳۴:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
بزرگترین اشتباه اینست که بودجه پروژههای عمرانی را کم کرده اند اجرای پروژه ها موجب ایجاد کار و ابادانی کشور و رشد اقتصاد می شود.
ناشناس۱۶۹۸۲۲۱۹:۱۱:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
نوبخت جان با شیب ملایم گرون کن
ناشناس۱۷۰۴۲۹۱۱:۰۸:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
علی برکت الله مبارک باشه ایشالله ملتی که در 29 اردیبهشت به حقوقهای نجومی اری گفتید
ح-ف۱۷۰۷۷۰۱۴:۵۹:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
بابادولتم حق داره با مشکلاتی که داره وروش نمی شه اعلام کنه
ناشناس۱۷۱۰۷۹۱۹:۴۶:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
بودجه نهادهایی رابایدحذف که بازدهی ندارندوعلماهم مخالف هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین