انتظار مردم از بیت امام (ره)/ چه کسی چراغ اول را روشن خواهد کرد؟

ابراهیم محمدی، گروه سیاسی الف،   3960925250 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
 انتظار مردم از بیت امام (ره)/ چه کسی چراغ اول را روشن خواهد کرد؟

امسال با ارائه لایحه بودجه به مجلس نمی دانم چه اتفاقی افتاده، که علاوه بر کارشناسان وصاحب نظران اقتصادی عامه مردم هم به ارقام و تحلیل بودجه بسیار بیشتر از گذشته توجه نشان دادند. بطوریکه در هر محفل و جمعی به سراغ این موضوع می روند. حالا می خواهد اتوبوس ، تاکسی یا یک جمع خانوادگی باشد. یکی از دلایل این توجه حتما دسترسی به رساته ها به ویژه فضای مجازی است، آن هم از نوع تلگرامش، که راست و دروغ هیچ چیز را پنهان نمی گذارد و ارقام بودجه را هم به زبان ساده کاملا شرح می دهد.


نظریه دهکده جهانی که از نام یکی از کتاب‌های هربرت مارشال مک‌لوهان به‌نام "جنگ و صلح در دهکده‌ی جهانی" گرفته شده و در سال 1968 منتشر شد. دیگر در کلاس ها، تدریسش سخت نیست، چون کاملا مصداق های اثبات آن وجود دارد.

مک لوهان می گفت «اکنون دیگر کره‌ی زمین، به‌وسیله‌ی‌ رسانه‌های جدید، آن‌قدر کوچک شده که ابعاد یک دهکده را یافته است» او با مقایسه‌ی‌ دهکده‌ی فرضی خود، با دهکده‌ی سنّتی معتقد بود همان‌گونه که در دهکده سنّتی، روابط انسان‌ها بیش‌تر حالت بین‌فردی دارد، در دهکده‌ی جهانی نیز با وجود رسانه‌های جدید، روابط بین انسان‌ها در همه‌جا حالت رابطه‌ای بین‌فردی خواهد یافت و در حدّ روابط افراد یک دهکده کوچک خواهد بود. اکنون با وجود اینترنت و فضای مجازی جذاب، واقعا این اتفاق افتاده است.


لذا وقتی رقم 70 میلیاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) و بودجه بعضی از موسسات دیگر به اطلاع مردم رسید، کاملا غافلگیر شدند چون آن ها از این ارقام در سال های گذشته به این روشنی خبر نداشتند ولی جریان رسانه‌ای جدید همه چیز را عیان کرد و توقعاتی را در مردم بوجود آورد که سبب پرسش هایی شد، به همین دلیل انتظار پاسخ و توضیح داشتند ولی تا کنون تنها کسی که به پرسش مردم احترام گذاشت ودر یادداشتی تلگرامی توضیحات خوبی را ارایه کرد حجت الاسلام سید حسن خمینی بود،که باید این پاسخگویی را به فال نیک گرفت.

ایشان در بخشی از پیام تلگرامی می گویند « آنچه به مجموعه ما تعلق می گیرد در منظر همه شماست، یک گام بلند به جلوست. هر چه بیشتر شفافیت صورت پذیرد سلامت بیشتر می شود و اینکه نقدها و تخطئه های دوستان امکان بازگویی می یابد پدیده ای مبارک است. ممکن است چند نفری مرا بنوازند ولی شک نداشته باشیم که این مسیر به سلامت سیستم می انجامد و امثال من را نیز از خطا و خطر مصون می دارد. مسئولیت محتاج نظارت یکایک مردم است و به همبن جهت حتی اگر تلخی هم کردید امیدوارم نرنجم و دیگران هم نرنجند.»


این نگاه و رویکرد، آغاز خوبی برای صاحب حق دانستن مردم است. مردمی که امام و رهبری همواره ایشان را ولی نعمت یاد کرده اند. انشاء الله این نگاه در همه مسئولین تسری پیدا کند و به پرسش های مردم پاسخ دهند که این شیوه احترام به مردم است، لذا اقدام ایشان از این جهت قابل تقدیر است. دربخش دیگر می گویند« دوستان عزیز بدانید من و اعضای بیت امام تاکنون از موسسه و حرم امام حقوق نگرفته ایم و ریالی از این بودجه جز در مسیر اهداف عمومی خرج نمی شود و ذره ای از آن به مصرف شخصی نمی رسد»


این موضوع کاملا بدیهی است وهیچ نیازی به توضیح نداشت و ندارد ، زیرا از بیت امامی، که جز سادگی و مردم داری از امامش چیز دیگری به خاطر نداریم ، یقین است که اعضا بیتش هم حقوقی دریافت نمی کنند. آنچه در این شرایط سختِ مردم و دولت مورد انتظار است ، ایثار مسئولین است، که مثل مردم در شرایط سخت به میدان بیایند و با از خود گذشتگی این بار آنان، مردم و دولت را کمک کنند.همه خوب می دانند مثلا رقم 70 میلیارد تومان رقم بزرگی نیست ولی سرجمع این رقم های کوچک در بودجه به یکباره رقم بزرگی می شود و به چشم مردم می آید. اما گذشت از بخشی از این ارقام و کم کردن هزینه ها و کمک به اشتغال ، ازدواج و گرانی کمتر،  خدمت بزرگی به این مردم است.

این چیزی است که مردم امروز از مدیرانشان انتظار دارند . اگر این خبر درست باشدکه در دستگاهی برقراری یک جلسه 105 میلیون تومان هزینه دارد . باید به نفع مردم گرفتار از این دست هزینه ها گذشت، مگر این مردم نبودند که موج کمک های اول و دومشان برا ی مردم مصیبت دیده کرمانشاه دولت را نجات داد.

لذا اکنون همین مردم انتظار دارند تا موسسات و دستگاه هایی که برایشان ممکن است به نفع مردم کرمانشاه ، کرمان و همه جوانان گرفتار، داوطلبانه بخش قابل توجه ای از بودجه مقرر خود را به آنان اختصاص دهند و کمی با مدیریت هزینه ها و صرفه جویی ها دوباره این اخلاق خوب را زنده کنند،که با ساده زیستی امام (ره) هم می شود این مملکت را اداره کرد.

این همان انتظاری است که مردم این روزها دارند ونه فقط از موسسه تنظیم و نشر آثار، بلکه از همه دستگاه ها و سازمان ها، که اگر چنین شود چه اعتمادی بین مردم و مسئولین برگردانده می شود.

نتیجه این از خود گذشتگی یعنی کمک به دولت تا کمتر از جیب مردم برداشت کند و به دنبالش رضایت مردم است. مگر غیر از این است که حضرت امام (ره) رضایت و سربلندی این مردم را می خواست، ما هم به تاسی از همان امام همین را بخواهیم و به خود اجازه ندهیم با لابی  و فشار آوردن به نمایندگان محترم به رسم سنوات گذشته سبب شویم، که دولت برای ایجاد منابع جدید فشار بیشتری به مردم بیاورد.

حالا مردم منتظر می مانند تا ببینند چه کسی اولین چراغ کمک به آن ها را روشن می کند و واقعا در بودجه نویسی سنتی بی فایده همه این سال ها تحولی بوجود می آورد و دولت و مردم را در این سختی ها کمک می کند تا مَسکنی،شغلی، ازدواجی، وامی، مدرسه ای، بیمارستانی و نیازی از این مردم برآورده شود.همانطوریکه بارها مسئولین انتظار این گذشت را در موارد مختلف از مردم داشته اند و آن ها پاسخ مثبت دادند، این بار مسئولین با رفتاری عملی این گذشت وتحمل سختی را به مردم نشان دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۰۳۸۰۹:۴۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
70 میلیارد رقم بزرگی نیست میفرمایند البته برای شما اما نه برای کسی که لنگه 500 هزار تومنه
ناشناس۱۶۹۰۷۷۱۰:۳۸:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اخلاق ایجاب میکند که در ابتدا از هم جناح های خود این توقع را داشته باشید و این تو صیه را به آنها بکنید. قشنگ نیست به حمایت که برسد قلم فرسایی ها به نفع آن جریان کنید و در انتقاد از این جریان، وبعد توصیه و توقعاتتان در باب فیر پلی (بازی جوانمردانه) از همانی باشد که مدام نقدش میکنید.
ناشناس۱۶۹۰۸۱۱۰:۴۴:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سازمانهای دولتی باید پول برگزاری همایشها و کارهای نمایشی را صرف مردم کنند. من اگر رییس جمهور بودم, دستور لغو تمام همایشها را میدادم. مگر در دوران جنگ همایش کجا برگزار میشد؟ در داخل مساجد. الان هم بروند در داخل مساجد همایش برگزار کنند.
ناشناس۱۶۹۱۹۴۱۱:۵۰:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
احسنت ای جانم
ناشناس۱۶۹۶۵۹۱۶:۵۰:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
دمت گرم. الان توی این اوضاع اقتصادی برگزاری هر همایشی باید ممنوع شود
ناشناس۱۶۹۰۸۸۱۰:۴۸:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مردم دقیقا میدانند که شما و خانواده شما و فرزندان شما در چه شرایطی زندگی می کنید هم شما وهم بقیه دوستان پدری شما که اکنون خودشان از دنیا رفته اند ویا هستند می خواهید اینگونه به مردم خدمت کنید باید گفت ایران چنین هزینه ای ندارد سال ۴۳ تا سال ۶۷ روضه که می خواندند مردم گریه می کردند چون لباس روحانیت پشتوانه هزارساله زهد داشت و شاید هم در معرض نبود اکنون ان ابرو با اشرافی گری هزینه شده ودیگر مردم پای روضه ها گریه نمی کنند واین حرفها جوابگو نیست
ناشناس۱۶۹۱۰۱۱۰:۵۳:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اولا اون کسی که رنجیده شده مردم هستند نه ایشون ثانیا زحمت کشیدن از طرف مردم از خودشون عذر خواهی کردن ثالثا اگه دنبال شفاف سازی هستند بفرمایند با میلیاردهای سال قبل چه چراقی برای این مردم روشن شده . رابعا اگه واقعا دنبال مصون بودن از خطا هستند چرا سالهای قبل خودشون پیش قدم نمی شدن برای این امر مبارک.
ناشناس۱۶۹۱۱۲۱۰:۵۹:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ایشون چیزی رو روشن نکردند فقط فرمودند در روزهای آینده در مورده هزینه کرد و مصرف بودجه در موسسات تحت نظرشون توسط مسولین همان موسسات توضیح می دهند که تا حالا اتفاقی نیفتاده.
ناشناس۱۶۹۱۲۹۱۱:۰۸:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اینکه آقایون میلیاردی خرج نکنند رو شما اسمش رو میگذارید ایثار؟ ایثار رو او بچه سیزده ساله کرد که رفت زیر تانک. ایثار رو شهید چمران کرد که زندگی در آمریکا رو رها کرد و رفت و شهید شد. بعد از 40 سال مفاهیم بکلی عوض شده.
ناشناس۱۶۹۱۳۵۱۱:۱۱:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
"همه خوب می دانند رقم 70 میلیارد رقم بزرگی نیست" !!!!!!!!!!!!! نماینده مجلس انگلیس از لوازم التحریر دولتی برای کار شخصی استفاده کرده بود مجبور به عذر خواهی شد. والا برای ما یک میلیون تومن هم رقم بزرگیه
ناشناس۱۶۹۱۷۴۱۱:۳۵:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سالهاست که می گویند رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند ، حال رسانه های مجازی به بی رحمانه ترین شکل ممکن این فرضیه را پیاده سازی کرده اند ؛
مازندرانی۱۶۹۲۴۳۱۲:۲۸:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مشکل اینجاست که هر نهادی خودش رو صاحب ومالک بخشی از بودجه مملکت میداند.اینکه بیت حضرت امام پاسخگو هستند خوبه ولی باید بفرمایند نتایج این بودجه وبودجه های قبلی چی بوده ؟ مثلا هزینه همایش بزرگداشت حضرت امام چقدره ؟ چقدر بودجه مصوب شده وچقدر هم نهادهای دولتی هزینه میکنند.آیا خود حضرت امام راضی هستند؟ه
ناشناس۱۶۹۵۲۷۱۵:۰۷:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
نامی از دیگر موسسات هم بهتر بود نامبرده میشد تا آنها هم ایثار کنند
ناشناس۱۶۹۵۳۳۱۵:۱۲:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۲۶
..." این موضوع کاملا بدیهی است وهیچ نیازی به توضیح نداشت و ندارد ، زیرا از بیت امامی، که جز سادگی و مردم داری از امامش چیز دیگری به خاطر نداریم ، یقین است که اعضا بیتش هم حقوقی دریافت نمی کنند." ... ..."رقم 70 میلیارد تومان رقم بزرگی نیست" ... شما وقعا "تحلیل گر" سیاسی هستید ؟
ناشناس۱۶۹۵۷۱۱۵:۴۶:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
امید است تمام نهادها, سازمانها و افرادی که ذیل جدول 17 قانون بودجه از بیت المال پول دریافت میکنند پاسخگو باشند. سرجمع این بودجه بسیار بالاست و جالب این که نه شفافیتی وجود دارد و نه پاسخگویی!!!
علی۱۷۰۰۲۱۲۲:۳۲:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
لطفا درست نقد کنید. آیا من غریبه را در موسسه راه میدهند؟ یا از اقوام بودن یکی از شرایط است؟
ناشناس۱۷۰۰۲۴۲۲:۳۴:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
بنیاد نشر باید هزینه هاش رو از منابع خودش تامین کنه
نادر۱۷۰۴۱۹۱۰:۵۸:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
با سلام کمی هم به فکر خانواده های بازنشسته کشوری که حقوق یک میلیون و دویست هزار تومان می گیرند بکنند نه به فکر جیب و حقوق های نجومی و هزینه های همایش ها و... باشند
هموطن۱۷۱۳۴۲۰۷:۱۳:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۸
ماشاالله به تلگرام ، رئیس همه رسانه های ایران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین