پس از ماجرای ژن خوب پسر عارف/ حسین مرعشی: مشکل ما و خانواده هاشمی آی کیوی بالای‌مان است

گروه سیاسی الف،   3960925196 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عنوان حزب کارگزاران با چند نام اصلی گره خورده که آیت الله هاشمی در راس و خاندانش که همگی قطعا در مرتبه دوم از این سیاست‌ورزی قرار می‌گیرند. ویژگی مشترک همه اعضای این خاندان در چند محور نهفته است؛ سیاست‌ورزی، فعالیت اقتصادی، خلاقیت و همسویی با نوآوری‌های مدیریتی.

پس از ماجرای ژن خوب پسر عارف/ حسین مرعشی: مشکل ما و خانواده هاشمی آی کیوی بالای‌مان است

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران که پسرعموی همسر آیت‌الله هاشمی است از اعضای تاثیرگذار این جریان است که نقش او در موضع‌گیری‌های سیاسی جریان اصلاحات، تصمیمات انتخاباتی و نحوه عملکرد اصلاح‌طلبان بسیار پراهمیت است.

بخش هایی از اظهارات او را با خانه ملت در ادامه میخوانید:

چرا اسم خاندان هاشمی و حزب کارگزاران با ثروت اندوزی درآمیخته شده است؟

ثروت‌اندوزی شخصی و سوء استفاده از مناصب حکومتی حتما مذموم است ولی مردم و کشور را ثروتمند کردن حتماً امر پسندیده‌ای است. آقای هاشمی دنبال این بودند که ایران توسعه پیدا کند و مردم ثروتمند شوند و عده‌ای که نمی‌توانستند این را بفهمند این فضا را علیه آقای هاشمی راه انداختند.

در ایران همیشه یکی از درگیری‌ها، درگیری بی‌هنران با باهنران است. کسانی که هیچ هنری ندارند نمی‌توانند ببینند دیگران هم هنر دارند و آنها را زیر سوال می‌برند. ما تیپمون تیپی است که دلمان می‌خواهد ایران مدرن شود و امکان ندارد در ایران توسعه ایجاد شود بدون اینکه پروژه‌های بزرگ و اساسی در آن اجرا شود، آیا می‌توانید تصور کنید امروز اگر مترو را نداشتیم چه شرایطی ایجاد می‌شد و این حجم مسافر در خیابان‌ها چه وضعیتی ایجاد می‌کرد. مشکل ما، مشکل آی کیومان است؛ آی کیوی ما یک مقدار بیشتر از دوستان دیگرمان است؛ مشکل کارگزاران و خانواده آقای هاشمی این است که مقداری آی کیو بالایی دارند و می‌فهمند که کشور را نمی‌توان با توزیع پول نفت اداره کرد و نمی‌شود کشور را با نگهداشتن ظرفیت‌ها و اجرا نکردن پروژه‌ها حفظ کرد. کشور اگر می‌خواهد رشد کند و مردم رفاه داشته باشند زیرساخت‌ها باید توسعه یابد. اینها را ما می‌فهمیم و سال‌ها هم گفته‌ایم.

اصلا با ژن موافق نیستم، آی کیو را همه دارند اما بعضا از آن استفاده نمی‌کنند. ژن برتر می‌شود نژادپرستی و خیلی چیز بی‌ربطی است. بعضی دوستان ما در جمهوری اسلامی منافع کوتاه‌مدتشان را بر منافع درازمدت ملت ترجیح می‌دهند، خوب می فهمند که بعضی کارها چه تأثیراتی دارد اما مسئولیت نمی پذیرند، مثلا همین یارانه‌ها غلط است، دولتی که پول ندارد اضافه کار کارمندانش را بدهد، دولتی که نمی‌تواند بدهی پیمانکارانش را بپردازد، دولتی که باید در سال یک میلیون و دویست هزار شغل در سال درست کند اما ششصد هزار شغل بیشتر نمی‌تواند درست کند، این دولت بی‌خود می‌کند به حساب همه از دم پول می‌ریزد. اینها بحث مسئولیت‌پذیری است، آی‌کیو شوخی بود، مسئولیت‌پذیری جدی است.

در فضای سیاسی ایران مخصوصا با فضایی که امروز در فضای مجازی است و همه پچ‌پچ‌ها و نجواها فورا منعکس می‌شود طبیعتا حرف زیاد زده می‌شود اما واقعیت این است که کار در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان خیلی سالم انجام شد و خیلی خوب جمع‌بندی شد و به همین دلیل هم مردم اقبال کردند. حالا یک کسی رفته به یک خانم محترمی گفته می‌توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات است؛ ولی اگر قرار بود منابعی جابه‌جا شود باید همان خانم در لیست می‌رفت، اینکه این خانم مدعی است که از او طلب پول کردند، من می‌دانم شما هم می‌دانید که آن فرد اگر بیشتر از این هم پول می‌خواستند که بیابد در لیست پول می‌داد اما واقعیت این است که همه کسانی که می‌توانستند با پول وارد لیست شوند در لیست نیستند و این لیست، لیست خوبی است؛ حداقل از این بابت که بعضی‌ها در آن نیستند، لیست خوبی است و هیچ کاسبی تقریبا در آن نیست.

یکی از موضوعاتی که در چند وقت اخیر در تیتر اول روزنامه‌ها دیده می شود، موضوع پدیده شاندیز است. شما گویا جلساتی را هم با مسئولان پدیده قبل و بعد از این اعتراضات داشته‌اید، موضوع پدیده از چه قرار است؟

آقای پهلوان یک روز آمد پیش من و درباره پدیده شاندیز توضیح داد، او دومین مرد در بخش خصوصی ایران بود که با او آشنا شدم که حقیقتا در قامت یک دولتمرد ظاهر شده بود، اولین کسی که دیدم چنین ظرفیتی داشت، آقای رحمان گلزار است که شهرک اکباتان را ساخته و دومین نفر این آقای پهلوان است و من غیر از این دو نفر تاکنون کسی را با این ظرفیت ندیدم. کارهایی که پهلوان انجام داده است، نشان می‌دهد در اشل یک دولتمرد وارد شده، تنها انتقادی که به آقای پهلوان داشتم این بود که چرا این حجم وسیع از سرمایه‌گذاری را در ۵۰ هکتار زمین متمرکز کرده، این حجم سرمایه‌گذاری باید در ۵۰۰ هکتار زمین انجام شود و ۵۰۰ هکتار از اراضی ایران آباد شود اما گفت که زمین در اختیارم قرار ندادند.

سوال این است که چرا ما او را زندان کردیم؟ جواب این است که چون کار کرده؛ کسی را که دادستان، رئیس مجموعه انتخاب کرده برای مشورت پیش من آمد من از او سوال کردم که مشکل چیست؟ گفت که این پروژه کسری ندارد، مازاد دارد، اما بعضی‌ها دلشان می‌خواهد این پروژه آنقدر معطل شود که بر اثر گذشت زمان کسری پیدا کند تا بتوانند اعدامش کنند. این خیلی بد است که کسی که رفته با پول مردم کسب و کار راه انداخته و بسیاری از آن سود کرده‌اند و ارزش افزوده ایجاد شده، زندان شود. اگر این کار اشتباه بوده، کمکش کنید و راهنمایی‌اش کنید.

آقای مرعشی گویا شما ارتباط نزدیکی با شهرام جزایری دارید. درست است؟

ایشان پیش من رفت و آمد داشت و من یکی از مدیران را برای تحقیق در مورد کارهای او فرستادم. وقتی برگشت به من گزارش داد که این آدم بااستعدادی است اما تمام کارهایش کاغذی است و اصلا کار سرمایه گذاری تاکنون نکرده است و خوب است شما راهنمایی‌اش کنید تا برود کارهای واقعی انجام دهد و من همین را به شهرام جزایری منتقل کردم و یکی دو جا هم در کرمان سرمایه‌گذاری کرد و اتفاقاً همین‌ها هم به دردش خورد و وقتی دستگیر شد، سرمایه گذاری‌های واقعی را که کرده بود توانست جواب بدهد و بدهی‌هایش را از محل همان سرمایه گذاری‌ها پرداخت کرد؛ بچه بااستعدادی است، اما عجول است و عادت کرده بود به اینکه افراد را استخدام کند و این کار غلطی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۸۴۱۰۱۵:۲۴:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
وقتی ادم در شهرک غرب خانه 500 متری بهش بدهند و کلی سهمیه و پول و اعتبار نماینده شدن و ...................................... باید هم فکر کنه باباش از باباش از باباش چیزی را که نبوده به ارث برده
ناشناس۱۶۸۴۳۱۱۵:۳۶:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۵
این نوع تیتر زدن بسیار خطرناک است. شماها دارید جوی درست میکنید که طرفهای مصاحبه اصلا جرات نمیکنند یک حرف بزنند. کل بحث ژن خوب که رساناها راه انداختند اشتباه بود. این نوع سوء استفاده از کلمات دیگران بتدریج جوء ریا و ریاکارای را شاید افزایش میدهد. جوء چاپلوسی را ایجاد میکند.نکنید این کارها را!! مرعشی داره راجع به اقتصاد حرف میزنه . آی کیو رو ول کن. اگه مردی اون را در زمینه های اقتصادی به چالش بکشون نه اینکه دنبال لغت های بحث برانگیزش بگردی.
ناشناس۱۶۸۴۳۶۱۵:۳۸:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۵
ایشان شخص شوخ طبعی هستند.
ناشناس۱۶۸۴۵۶۱۵:۵۹:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۵
خودش میگه آی کیو شوخیه اونوقت شما اون تیتر رو زدین؟!!
ناشناس۱۶۸۴۵۷۱۶:۰۰:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
با این همه ای کیو من نمیدونم چرا کشور به فلاکت افتاده!!!
ناشناس۱۶۸۴۶۲۱۶:۰۴:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
اگر آی کیو شما بالا باشد حرفی نیست اینو میشه با گذاشتن یک مسأله ریاضی امتحان کرد هر چند خودتان میدانید از قبل آقای هاشمی رفسنجانی به جایی رسیدید اگر ایشان نبود شما وامثال جنابتان مثل مردم دیگر هیچ فرقی نداشتید ژن آی کیو پر
ناشناس۱۶۸۵۰۰۱۶:۴۶:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
با این هوش سرشار چرا مشکلات را حل نمی کنید ؟
ناشناس۱۶۸۵۱۸۱۷:۰۱:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
میدونین؟ مگه خبر ندارین؟ جد هاشمی رفسنجانی ها میخوره به ابوریحان درونی و جد این آقای مرعشی میخوره به دخت سینا !! بقیه مردم هم ول معطلند. میدونین که از بالابودن ضریب هوشی این آقا و کلا رفسنجانیهای مقیم پایتخت: هواپیمایی ماهان! تعاونی پسته کاران رفسنجان! شرکت تعطیل شده ی تالیا ! انواع شرکت راهسازی به گل نشسته و ورشکسته مثل طرح هفت باغ هفت آسمان ! پروژه بانک ایران زمین! موسسه مولی االموحدین و... خلاصه بیش از 10000 میلیارد دارایی را با هوش مبارک تبدیل کردن به ر دیوار نیمه مخروبه!
ناشناس۱۶۸۵۴۴۱۷:۲۵:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۵
بحث رانت است که شما از آن به خوبی استفاده کردی، بخصوص بحث فامیلی و همین امر باعث شده فکر کنی از همه یک سر و گردن بالاتری. منتهای رانت فامیلی یک فرد معمولی بیشتر نیستی.
بیگی29۱۶۸۶۴۶۱۸:۴۹:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۵
از قدیم شنیده بودیم از ما بهتران، فکر میکردیم منظورشان جن است ولی حالا متوجه میشویم منظور همان خودی و ناخودی است.
ناشناس۱۶۸۶۸۶۱۹:۴۶:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
ایشون و هوش بالا ؟ نخندونمون مشتی . قصه نگو . از اینا کم هوش تر هم داریم ؟
ناشناس۱۶۸۷۲۶۲۰:۴۸:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
اين اقا كلا خيلي مغروره
محسن۱۶۸۷۶۷۲۲:۰۴:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۵
(((مشکل ما، مشکل آی کیومان است؛ آی کیوی ما یک مقدار بیشتر از دوستان دیگرمان است؛ مشکل کارگزاران و خانواده آقای هاشمی این است که مقداری آی کیو بالایی دارند و می‌فهمند که کشور را نمی‌توان با توزیع پول نفت اداره کرد و نمی‌شود کشور را با نگهداشتن ظرفیت‌ها و اجرا نکردن پروژه‌ها حفظ کرد.))) این واقعیت اینهاست دو دستی چسبیدن به پستهای دولتی و کارها رو بین فک و فامیل تقسیم و توزیع میکنن با این توهم که بهتر از بقیه می فهمند اصلا شما به کسی اجازه می دهید وارد عرصه بشه که ادعای ای کیو می کنید؟؟؟؟
ناشناس۱۶۸۷۸۱۲۲:۳۸:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۵
آقای مرعشی در محضر خداوند متعال لطفا صادقانه بگوئید ، ایا ای کیوی شماها از سایر ملت ایران بالاتر است یا نسبتهای نسبی و سببی شماها و بدانید ، فواره چو بالا رود ........... شود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  12. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  15. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  16. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  17. اسراییل چه باید بکند؟ 

  18. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  19. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  20. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  24.   واکنش فراجا به اقدام تروریستی در سیب و سوران/فطر خونین شهدای راه امنیت در سیستان وبلوچستان

  25. رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد

آخرین عناوین