بازنده ترین چهره سال خاورمیانه؛ بن سلمان

گروه جهان الف،   3960925189

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در مقاله ای نوشت : محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لحاظ شکست های پیاپی در تصمیماتش به خصوص در مورد سوریه، یمن و قطر چهره سال خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا پاتریک کوپرن نویسنده این مقاله که بخش های از آن روز شنبه در پایگاه اطلاع رسانی المنار منتشر شد، نوشت: کشورهای خاورمیانه به خوبی می دانند که طرف برنده و بازنده کیست و کسی از آنها نمی خواهد که طرف بازنده را بگیرد.

کوپرن گزارشگر روزنامه ایندیپندنت دراین مقاله که باعنوان &#۳۹; تصمیم های غیرحکیمانه محمد بن سلمان جایگاه عربستان را در جهان کاسته است&#۳۹; می نویسد : محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بدون شک به دلیل شکست هایش برجسته ترین شخصیت منطقه خاورمیانه در سال جاری بوده است.

وی افزود: محمد بن سلمان در داخل به اقدامات ماکیاولی برای رسیدن به پادشاهی و کنار زدن رقبای داخلی و خارج از خاندان سعودی متهم شده و در بعد خارجی نیز سیاست های او که نتایجی جز شکست نداشته باعث کاهش جایگاه عربستان در جهان شده است.

وی ادامه داد: بن سلمان که به بی پروایی مشهور است هدایت پروژه های خارجی عربستان را برعهده گرفت که همه آنها نتیجه برعکس داده و هیچ کدام طبق هدف برنامه ریزی شده پیش نرفته است.

کوپرن اضافه کرد: بن سلمان در سوریه از گروه های مخالف دولت سوریه حمایت کرد اما با پشتیبانی روسیه و ایران از بشار اسد، دولت سوریه پیروز میدان بوده و او به هدفش نرسید. 

همچنین ولیعهد عربستان در یمن تحت عنوان عملیات &#۳۹;طوفان قاطعیت&#۳۹; دخالت نظامی کرد اما پس از دوسال و نیم درگیری ها ادامه دارد و باعث کشتار۱۰هزار نفر شده و هفت میلیون یمنی را در مرز گرسنگی و قحطی قرار داده است. 

وی همچنین نوشت: سیاست خارجی بن سلمان مواجهه با ایران و همپیمانان آن در منطقه بود اما سیاستی که وی در پیش گرفت بیشتر باعث گسترش نقش ایران و تاثیرگذاری بیشتر آن در منطقه شد.

این روزنامه نگار ادامه داد: درباره قطر نیز محمد بن سلمان با محاصره این کشور برای به انزوا کشیدن آن و دور ساختن آن از ایران برعکس باعث شد که این همسایه آنها در حاشیه خلیج (فارس) بیشتر به سمت تهران کشیده شود.

کوپرن افزود: اشتباهاتی که رهبران سیاسی مرتکب می شوند غالبا به دلیل خودشیفتگی یا نادانی آنها و یا اینکه نتیجه گوش دادن آنها به توصیه های باطل مشاوران خود است.

وی تصریح کرد: احتکار قدرت توسط محمد بن سلمان با ادعای تصمیم گیری های ملی و حمایت از امنیت ملی این کشور کوتاه ترین راه او برای رسیدن به محبوبیت مردمی بوده اما این گام باعث شده تا با شکست خوردن تصمیم هایش و نتیجه ندادن آنها همیشه هزینه کلانی بپردازد.

کوپرن می افزاید : تصمیم گیری های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان همیشه از این حکمت که عربستان باید نقش فعالانه و دور اندیشانه ای را بازی کند خالی است و تا این لحظه قدرت سیاسی و اقتصادی عربستان عقب گرد داشته و بن سلمان متکبر دشمنان بسیاری برای این کشور بوجود آورده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین