تاج: تفسیر دوستان از مصوبه AFC، قلدری است/ پشتیبانی از کی‌روش به نفع کشور است

گروه ورزشی الف،   3960925010

رییس فدراسیون فوتبال در روزهای شلوغ و پر مشغله خود برای رفع مشکلات پر شمار فوتبال و گذر از موانعی که قصد نابودی ندارند، در ایسنا حاضر شد و به بیشتر سوالاتی که می‌توانست پاسخ داد.

تاج: تفسیر دوستان از مصوبه AFC، قلدری است/ پشتیبانی از کی‌روش به نفع کشور است

مهدی تاج بعد از گذشت یک سال و نیم فعالیت به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، در آستانه تجربه مهم‌ترین رویداد ورزشی دوران مدیریتش است و مثل همه مدیران، چالش آماده‌سازی تیم ملی پیش روی او است و گاه و بی‌گاه کی‌روش او را هم خطاب قرار می‌دهد ولی تاج، مدیر مصالحه است و همیشه کار را با دوستی و رفاقت پیش می‌برد. او با وزیر ورزش رابطه خوبی دارد، کی‌روش در زمان او کمتر انتقاد می‌کند، باشگاه‌ها هم کمتر از فدراسیون انتقاد می‌کنند و کلا علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن و جار و جنجال ندارد.

فدراسیون فوتبال چندین پرونده باز در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد که گویا قصد مختومه شدن ندارند؛ مناقشه با عربستان، اختلاف با صدا و سیما بر سر حق پخش، بود یا نبود فساد در فوتبال و مهم‌تر از همه آماده‌سازی تیم ملی، زمانی برای رییس نسبتا سالخورده فوتبال نگذاشته و او با همه محدودیت‌ها به دنبال سر و سامان دادن به فوتبال ایران است.

در روزهایی که سخت به دنبال آماده سازی تیم ملی و گرفتن بودجه از دولت برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی است، مناقشه با عربستان، او را هم مانند هوادران فوتبال دچار سرگیجه کرده و حالا خودش هم مانند یک هفته قبل، مطمئن صحبت نمی‌کند و می‌گوید که منتظر پاسخ AFC است تا اگر رای به ضرر ایران بود، راهکار مناسب را اتخاذ کند. البته تاج خبرهای خوبی هم دارد و از نصب سیستم کنترل الکترونیکی ورزشگاه آزادی سخن گفت و به بحث فوتبال بانوان هم پرداخت و وضع آن را مطلوب دانست تا خیلی هم از وضعیت ناامید نباشیم.

گفت‌وگوی مهدی تاج با ایسنا را در ادامه می‌خوانید:

* در مناقشه فوتبالی ایران و عربستان، فدراسیون فوتبال ایران یک تفسیر به نفع خودش دارد و سعودی‌ها و دبیرکل آسیا هم تفسیر خودشان را دارند و معتقدند همانند گذشته به ایران نمی‌آیند. در این میان AFC هنوز به هیچ کدام از دو کشور ابلاغیه نداده و مصوبه هیات رییسه این کنفدراسیون هم سوال برانگیز است.  شما بگویید که دقیقا چه اتفاقی رخ داده است؟

مناقشه با عربستان موضوعی است که بارها درباره آن جلسه گذاشتیم. ما مصوبه  AFC را برای مدیران خبرگزاری‌ها و سایت‌ها خواندیم و هر کدام یک تفسیر داشتند. در این مصوبه قید شده که بازی‌ها به طور ۱۰۰ درصد، رفت و برگشت باشد. تفسیری که بعضی از دوستان دارند این است که در این نامه قلدری دیده می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود. حرف ما این است که یک کشور نمی‌تواند با وجود تاکید مصوبه بر بازی رفت و برگشت، بگوید من این مصوبه را اجرا نمی‌کنم و به آن کشور نمی‌روم. تازه‌ترین حرف عربستان این است که به کشور قطر هم نمی‌روند. مسئولان فوتبال این کشور در مصاحبه‌ای این مساله را اعلام کردند. به ما می‌گویند که شما به CAS شکایت کرده‌اید و این مرجع باید در این زمینه نظر بدهد اما استنباط  ما از مصوبه AFC همان است که قبلا هم گفتیم. سه سال است که بازی‌های خانگی‌مان را در ایران برگزار نمی‌کنیم و اگر مراجع قانونی می‌گفتند، امسال هم این کار را می‌کردیم ولی امسال جو کمیته مسابقات و هیات رییسه AFC را متفاوت دیدیم و به خاطر این تفاوت‌ها این مساله را مطرح کردیم چون اگر مثل قبل به نفع عربستان بود، بحثی نداشتیم. یا به کشور ثالث می‌رفتیم یا نمی‌رفتیم. الان جو را متفاوت دیدیم و به دنبال راه حل هستیم. در روزهای گذشته با وزیر ورزش، مفصل صحبت کردم و به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم اما باید منتظر باشیم و از همین الان دنبال راه حل هستیم.

* بالاخره امیدوار به حل این پرونده به سود ایران هستید؟ تصور خودتان از پایان این مناقشه چیست؟

رسانه‌ای گفته بود به خاطر دو بازی این قدر موضوع را سخت نکنید چون AFC دو تیم عربستانی را حذف کرده و به دو تیم اجازه حضور در لیگ قهرمانان داده است. گفته بودند همین که ایران چهار نماینده در لیگ قهرمانان دارد باید خوشحال باشید. ما می‌گوییم که اصلا بحث خوشحالی و ناراحتی نیست. بحث بازنده و برنده بودن در بازی‌ها هم مطرح نیست. بحث ما این است که باید قوانین اجرا شوند. در یوفا و فیفا همه بازی‌ها رفت و برگشت است. آن‌جا هم کشورها اختلاف دارند. نمونه‌اش اختلاف ترکیه و روسیه که ترکیه یک هواپیما روسیه را ساقط کرد و بعد از این اتفاق باید یک تیم روسیه‌ای با تیم ترکیه‌ای بازی می‌کرد. یوفا وادار کرد که روسیه به ترکیه برود و بازی‌اش را انجام دهد و بازی هم انجام شد. مشکل روسیه و ترکیه شدید و قضیه خیلی حاد بود ولی این مشکل باعث نشد که تیم‌های دو کشور از یکدیگر میزبانی نکنند.

* اما می‌دانیم که قوانین AFC و نحوه مدیریتش با اروپا خیلی فرق می‌کند.

بله! در AFC ماجرا کمی فرق می‌کند. ما، کره جنوبی و بعضی کشورهای دیگر باید تلاش کنیم که این‌جا هم مثل آن‌جا تصمیم گیری شود. آن چیزی که مشخصا می‌توانم بگویم این است که باید صبر کنیم تا مصوبه AFC صادر شود. برداشت ما از رفت و برگشت این است که به خانه حریف برویم و در ایران میزبانی کنیم. شاید منظور AFC این بوده که مسابقات این کشورها تک بازی نباشد و حتما به صورت رفت و برگشت باشد. اگر این طور باشد، این نظر ما را تامین نمی‌کند و نظر قطر را هم تامین نمی‌کند. الان یک سر موضوع عربستان و امارات هستند که اعلام کردند نه به قطر می‌رویم و نه به ایران. البته امارات گفته به ایران می‌آید. ولی هر دوی این کشورها اعلام کرده‌اند که به قطر نمی‌روند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که AFC چه تصمیمی می‌گیرد. اگر نظر ما تامین نشود، ما هم راه‌هایی داریم و می‌توانیم از این راه‌ها اقدام کنیم. مثلا می‌توانیم خواستار دخالت FIFA  شویم.

* چرا تا الان به FIFA مراجعه نکرده‌ایم که آنها به عنوان نهاد بالادستی به پرونده ورود کنند؟

خوشبختانه آقای اینفانتینو در جلسه هیات رییسه AFC بود و کاملا در جریان این موضوع است. اگر نظرمان تامین نشود، مسیر CAS هم برای ما باز است. ما پارسال در CAS یک پرونده داشتیم که مصوب شد AFC غرامت بپردازد ولی AFC این غرامت را پرداخت نکرد که این هم جای بحث دارد.

* امیدواریم تکلیف این پرونده هر چه زودتر مشخص شود و تیم‌های ایرانی به حق خود برسند و بیش از این حق تیم‌های ایرانی ضایع نشود اما به تیم ملی بپردازیم. خواسته‌های کی‌روش کاملا منطقی است اما همیشه در ایران یک جای کار می‌لنگد و مشکل مالی وجود دارد. فدراسیون هر چقدر هم تلاش کند، نمی‌تواند این خواسته‌ها را به طور کامل برآورده کند. بعد از انجام قرعه کشی کی‌روش از آماده‌سازی تیم انتقاد کرد اما با برگزاری جلسات دو نفره در مسکو و تهران انگار تا حدودی جو آرام شده است. الان وضعیت تیم ملی چگونه است و چه کارهایی قرار است برای این تیم انجام شود؟

من با کی‌روش جلسه‌های زیادی داشتم. بعد از قرعه‌کشی حدود ۱۵ ساعت با کی‌روش جلسه داشتیم و هم در روسیه دو جلسه برگزار کردیم و هم در تهران. در بعضی موارد ما و کی‌روش مسائل را متفاوت می‌بینیم اما فکر می‌کنیم هرچقدر کی‌روش را پشتیبانی کنیم به نفع کشور است. این اعتقاد شخصی من است. نیازهایی که کی‌روش مطرح می‌کند، نیازهای شخصی نیست. کی‌روش در برنامه ۹۰ هم برخی از برنامه‌های مصوبی را که با بنده داشت اعلام کرد. کی‌روش در آن برنامه اعلام کرد که درباره این مسائل نظر من را هم گرفته و این برنامه‌ها را اعلام کرد.

مسائلی که مورد توافق هر دو طرف بود و به نوعی آن را مصوب می‌دانیم این است که قبل از عید با یک کشور در تهران بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم. اسم کشور را نمی‌توانم بگویم چون ممکن است تغییر کند. کی‌روش چهار کشور را به ما معرفی کرده و فدراسیون از این بین این چهار کشور یکی را نهایی خواهد کرد. همه مسابقه‌های تدارکاتی ما به این صورت خواهد بود. این بازی قبل از رفتن به قطر یا اروپا و پیش از فیفا دی، یعنی اواخر مارچ (اوایل فروردین) برگزار خواهد شد. دو بازی در روزهای فیفا دی‌ انجام می‌دهیم. بعد از آن لیگ‌مان ادامه پیدا می‌کند. به طور مشخص ما تا قبل از جام جهانی هفت بازی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد. یکی از این بازی‌ها را زمانی که در روسیه هستیم، انجام می‌دهیم.

* بازی قبل از عید با یکی از تیم‌هایی آسیایی خواهد بود؟

احتمالا این طور خواهد بود. بازی اول‌مان را پشت درهای بسته انجام می‌دهیم. یک بازی دیگر پشت درهای بسته در روسیه و پیش از آغاز جام جهانی برگزار می‌کنیم. یک بازی تدارکاتی دیگر هم در تهران و پیش از اعزام به جام جهانی خواهیم داشت که احتمالا با الجزایر خواهد بود. دو بازی دیگر هم داریم که از بین کشورهایی مثل صربستان، رومانی، ایتالیا و چند کشور دیگر خواهد بود.

* گفته می‌شود تیم ملی مدت زمان زیادی در حدود دو ماه در روسیه اردو خواهد زد. این موضوع صحت دارد؟

نه آن قدر زود اما در روسیه کمپ خوبی گرفته‌ایم و چند روز زودتر از موعد معمول به این کشور سفر خواهیم کرد. در آن مقطع مسابقات لیگ برتر به پایان رسیده و این فرصت خیلی خوبی است که بازیکنان کنار هم باشند و به فضای کشور روسیه عادت کنند. چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟ این  کمپ‌ یکی از کمپ‌های خوب، آماده و گران روسیه است. این همان کمپی است که ایتالیا برای خود رزرو کرده بود اما چون صعود نکرد، ما سریع آن را اختیار کردیم.

* درخواست کی‌روش مبنی بر این که هر هفته یک روز یا یک روز و نیم بازیکنان باشگاه‌ها را در اختیار بگیرد، قابل اجرا است؟

تنها درخواست کی‌روش که با برنامه‌های باشگاه‌ها تلاقی پیدا می‌کند همین است. البته این برنامه هم برای تمرین دادن بازیکنان نیست. یعنی بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار نمی‌گیرند که تمرین کنند. بحث آمادگی روحی و روانی است. خود کی‌روش گفت که با همه سرمربیان باشگاه‌ها صحبت می‌کند و قرار شده این کار را انجام دهد.

*‌بعضی از سرمربیان باشگاه‌ها گفته‌اند که نامه مکتوبی در این باره از سوی فدراسیون برای آن‌ها ارسال نشده است.

بله ما نامه نداده‌ایم ولی حتما این نامه را ارسال می‌کنیم و همه باشگاه‌ها اعم از پرسپولیس، استقلال، تراکتور و ... به ما در این باره کمک خواهند کرد. تاکنون هم همه کمک کرده‌اند که به این مرحله رسیده‌ایم.

* پارسال قرار بود دولت بودجه‌ای را برای کمک به تیم ملی در اختیار فدراسیون قرار دهد اما این اتفاق نیفتاد. آیا تا پیش از جام جهانی بودجه‌ای از سوی دولت و وزارت ورزش برای حمایت از تیم ملی در اختیار فدراسیون قرار خواهد گرفت؟

خوشبختانه جلسه پشتیبانی از تیم ملی با حضور مسعود سلطانی‌فر و وزارت خانه‌های مختلف برگزار شد و قول تامین هزینه برنامه‌های تیم ملی را دادند و ما با قدرت آماده جام جهانی می‌شویم. هزینه‌های تیم ملی بیش از جام جهانی ۳۰ میلیارد تومان است و فدراسیون فوتبال تا الان هزینه‌ها را تامین کرده اما کل بودجه این فدراسیون ۴۸ میلیارد تومان است و نمی‌تواند با این بودجه تمام هزینه‌های تیم ملی را تامین کند. البته تا به حال هم فدراسیون، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. به همین دلیل دولت حتما باید کمک کند و به نظرم این اتفاق خواهد افتاد. من مطمئنم که آقای سلطانی‌فر به تیم ملی کمک خواهد کرد.

* تیم ملی فوتبال بانوان ابتدای سال جاری و بعد از وقفه‌ای طولانی تشکیل و روانه مسابقات قهرمانی آسیا شد اما این تیم آمادگی حضور در چنین مسابقاتی را نداشت چرا که شرایط تیم مساعد نبود. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، برنامه‌ای برای این تیم در نظر دارید که شاهد بهبود کیفیت تیم و موفقیت در مسابقات بین‌اللملی باشیم؟

در حال حاضر وضع تیم‌های ملی فوتبال بانوان خیلی خوب است. ما قبل از این اصلا در رنکینگ نبودیم ولی در حال حاضر در رتبه ۵۴ دنیا هستیم. ما یک مسابقه رفتیم و درست است که به همه باختیم اما با تیم‌های خوب دنیا بازی کردیم. ما خیلی جدی هستیم که روی بانوان کار کنیم و این وضعیت را بهتر کنیم.

*‌ تیم ملی فوتسال بانوان هم چندی دیگر به مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا می‌رود و باید از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود دفاع کند. وضعیت آماده سازی این تیم را تشریح کنید و بگویید که همکاری خود را با شهرزاد مظفر ادامه می‌دهید؟ او در حال حاضر هدایت یک تیم باشگاهی را هم بر عهده دارد و این موضوع محل چالش شده است.

در فوتسال بانوان وضع متفاوت است. وضع فوتسال بانوان ما در حال حاضر خوب است و جزو بهترین‌های آسیا هستیم و قهرمان آسیا شدیم. تمام تلاشمان این است که قهرمان آسیا باقی بمانیم. در مورد خانم مظفر من به کمیته فنی نامه‌ای نوشتم که برای ایشان تعیین تکلیف کنند. باید ببینیم چقدر کمیته فنی می‌پذیرد که خانم مظفر هم در باشگاه باشد و هم در تیم ملی. چنین وضعیتی در فدراسیون فوتبال کم سابقه بوده و معمولا مربیان ملی در باشگاه‌ها کار نمی‌کنند.

* علی کفاشیان همچنان سرپرست کمیته فوتسال است. آیا حکمی برای ریاست او زده‌اید؟ هدفتان از این کار چیست چون طبق قانون، سرپرستی سه ماه اعتبار دارد و بعد از آن یا باید قطع همکاری شود یا حکم دائم زده شود.

کفاشیان همچنان سرپرست است و فعلا در این کمیته زحمت می‌کشد و واقعا در فوتسال خوب کار کرده است. یک تورنمنت چهار جانبه در اصفهان برگزار شد که تیم‌های باکیفیتی آمدند و بازی‌های خوبی انجام شد. با استانداردهای بین‌المللی کاملا موفقی این کار انجام شد. این اتفاق‌های خیلی خوبی است که در فوتسال می‌افتد. اخیرا جلسه‌ای با سفیر برزیل داشتیم و دو بازی رفت و برگشت را با تیم ملی فوتسال برزیل در سال آینده هماهنگ کردیم. سفیر برزیل به فوتبال خیلی علاقه‌مند است و تمایل دارد که تیم ملی فوتبال برزیل را هم به ایران بیاورد. برنامه‌های تیم ملی برزیل را را یک شرکت انگلیسی هماهنگ می‌کند. سفیر برزیل در تهران با این شرکت صحبت کرده و با فدراسیون کشورش نیز هماهنگی‌هایی را انجام داده است. او در تهران خیلی فعال است و توانسته تا ۲.۶ میلیارد دلار مراودات تجاری ما را با برزیل افزایش دهد که این خیلی خوب است. او در حال حاضر می‌خواهد در ورزش هم اتفاق مثبتی بیفتد ما هم سعی می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

*‌ نگفتید با کفاشیان ادامه همکاری می‌دهید؟

فوتسال ما در حال حاضر شرایط خوبی دارد. لیگ‌مان در حال تبدیل شدن به یک لیگ پویا و پر بازده است و ما هم تلاش می‌کنیم که به تیم ملی کمک جدی صورت پذیرد. کفاشیان در حال حاضر سرپرست کمیته فوتسال است و با حکم سرپرستی هم کار تمام عیاری در فوتسال انجام می‌دهد.

*‌ به صورت قانونی سرپرستی چند ماه است؟

ما داریم به این موضوع فکر می‌کنیم. کفاشیان نایب رییس اول هم است. فکر می‌کنم فوتسال شرایط خوبی دارد و جابه‌جایی در راس کمیته فوتسال منطقی نیست. به این که برای کفاشیان حکم ریاست کمیته فوتسال زده شود فکر می‌کنم و با خود او  هم صحبت خواهم کرد.

* قوانین AFC و فیفا روز به روز سخت گیرانه‌تر می‌شود و از طرفی، در ورزشگاه‌های ما هر از گاهی اتفاق‌های ناگواری مثل پرتاب نارنجک و انداختن لیزر رخ می‌دهد که جریمه‌های زیادی هم برای فدراسیون به دنبال داشته است. برای این موضوع چه فکری کرده‌اید؟

اگر عربستانی‌ها را بتوانیم متقاعد کنیم که به ورزشگاه آزادی بیایند با شرایط فعلی و زحمت‌هایی که نیروی انتظامی می‌کشد و البته به صورت دستی و به وسیله نیروی انسانی امکان‌پذیر نیست و کار بسیار سختی است و ریسک آن فوق‌العاده بالاست. به غیر از عربستان، تیم‌های اماراتی و تیم ملی هم در آزادی بازی می‌کنند و ما از طرف گروه‌های تروریستی تهدید می‌شویم. ما باید به سمت تجهیز ورزشگاه برویم. ۳۷ گیت خریده‌ایم و آن‌ها را در اختیار شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی گذاشته‌ایم. ورزشگاه باید به دوربین مجهز شود و باید افراد در صندلی‌هایی که از قبل مشخص شده بنشینند. این‌ها بایدهایی است که درباره آن به ما انتقاد می‌کنند و گفته می‌شود کی می‌خواهید این کارها را انجام دهید. باید از همین الان برای انجام این کارها اقدام کنیم. در صحبت‌هایی که با وزیر داشتم خوشبختانه او هم پذیرفت که این کارها انجام شود.

* چه زمانی گیت‌ها را نصب می‌کنید؟ تا قبل از لیگ قهرمانان آسیا این اتفاق رخ می‌دهد؟

ما باید این کارها را انجام دهیم و هیچ چاره‌ای غیر از انجام آن نداریم. پرهزینه‌ترین کارها نصب صندلی بود که خوشبختانه این کار را انجام دادیم. نصب دوربین نسبت به نصب صندلی و بازسازی ورزشگاه کار بسیار کم‌هزینه‌تری است. ما باید بازسازی را جدی‌تر بگیریم و کارهایی در حال انجام است. نصب دوربین مدار بسته، گیت و این که هر کس در صندلی از پیش تعیین شده بنشیند از کارهایی است که حتما باید انجام شود و این کارها مطمئنا تا پیش از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد شد زیرا اگر این کارها را انجام نشود فدراسیون نمی‌تواند مسئولیت برگزاری مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا را با این شرایط و تهدیدات موجود بر عهده بگیرد. بالاخره باشگاه‌ها هم قسمتی از درآمدشان از طریق بلیت فروشی تامین می‌شود و وقتی این کار انجام شود می‌توانند با فروش بلیت یک سال یا شش ماه، درآمد کسب کنند.

* حق پخش هم مانند مناقشه با عربستان هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود و هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد. اتفاق تازه‌ای در این پرونده رخ داده است؟

حق پخش یک موضوع مهم است. با راه‌ندادن دوربین‌های تولید محتوا به ورزشگاه، مساله حل نمی‌شود و ما باید با صداوسیما به یک توافق و جمع‌بندی برسیم. چند روز قبل دیدار پرسپولیس و صنعت نفت برگزار شد و مردم از تماشای این بازی لذت بردند و این موضوع به نظر من خیلی خوشحال کننده است. در دوره دانش‌افزایی که در کیش گذاشته بودیم، مدیر بازاریابی لالیگا آمده بود و کلاس سه، چهار ساعته خیلی خوبی برگزار کرد. اعتقاد آن‌ها این بود که ما باید از این مانع بگذریم. همه کشورها در یک زمانی به این مانع رسیده‌اند. در اسپانیا در حدود ۱۲ سال پیش این مانع به وجود آمده است و در ترکیه حدود هشت سال پیش. این مانعی بوده که همه از آن گذشته‌اند. ولی این که صداوسیمای ما پول ندارد بحث دیگری است. در این زمینه نظر او این بود که نباید دولت از جای دیگر مثلا کارخانه‌ها به فوتبال کمک کند و از صداوسیما هم بخواهیم پول دریافت کنیم. باید این پول از یک طریق به فوتبال وارد شود. یعنی این که اگر کارخانه‌ها می‌خواهند کمکی هم بکنند باید به دولت و صداوسیما این پول را بدهند تا صداوسیما به باشگاه‌ها بدهد و حقوق شناخته شده فوتبال باشد. در این صورت اگر پولی به فدراسیون از صداوسیما بیاید این‌ پول بین همه باشگاه‌ها به صورت مساوی تقسیم می‌شود و فیرپلی مالی باشگاه‌ها رعایت می‌شود. ما الان پذیرفته‌ایم که مثلا در کردستان، خراسان جنوبی و ... نمی‌توانیم تیم فوتبال داشته باشیم چون در این مناطق کارخانه‌ای وجود ندارد ولی الان باید بپذیریم که در مجموع همه استان‌های کشور تیم‌داری کنند و راه حلش این است که قانون را اجرا کنیم. امیدوارم به سرعت به یک جمع‌بندی برسیم و به فضایی برسیم که بتوانیم این موضوع را حل کنیم. چون در حال حاضر هم فوتبال، هم مردم و هم صداوسیما آسیب می‌بیند و ادامه‌دار شدنش هم منطقی به نظر نمی‌رسد.

* برای حل شدن این مساله از وزارت ورزش و جوانان هم کمک گرفته‌اید؟

اعتقاد من این است که باید به سرعت این مشکل حل شود. وزارت ورزش هم این ماموریت را بر عهده گرفته که به حل این مشکل کمک کند. در برنامه ششم توسعه، قانونی در این باره پیش‌بینی شده است. ما قبلا در این زمینه قانونی نداشتیم. ما اگر نتوانیم قانون را اجرا کنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. از سال آینده سررسید این قانون فرا می‌رسد و از سال آینده باید پرداخت‌ها صورت بگیرد اما ما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. باید این توافق صورت بگیرد که اختلاف‌ها به صورت ریشه‌ای و همیشگی حل شود.

* فساد در فوتبال هم از ان پرونده‌ها است که همه از آن دم می‌زنند ولی در عمل کسی مدرک رو نمی‌کند و از طرفی هم همه پیگیر ماجرا هستند. علی کریمی آخرین نفری است که می‌خواهد با فساد مقابله کند. 

در فوتبال هم مثل بقیه جاهای جامعه فساد وجود دارد. ما نمی‌توانیم انکار کنیم که در فوتبال فساد وجود دارد. البته این‌جا ارکانی برای مقابله با فساد وجود دارد که آن‌ها باید فعال عمل کنند و این‌ها را ریشه‌یابی و برخورد کنند. ما بنا داریم که حتما در فوتبال پایه و مدارس فوتبال به این موضوع به صورت جدی پرداخته شود.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین