پدر‌ پنج‌قلوهای دماوندی: مجبور شوم چادر می‌زنم

گروه اجتماعی الف،   3960923260

هشت سال پیش دولت به خانواده کارگری که صاحب پنج‌قلو شده بودند خانه‌ای هدیه داد اما همین روزها قرار است خانه از آنها پس گرفته شود، با این بهانه که ملک متعلق به بیت‌المال است.

به گزارش اعتمادآنلاین، تلفن همراهم زنگ می‌خورد. گوشی را برمی‌دارم. با صدایی مستأصل خودش را معرفی می‌کند. ‌مجید درتومی هستم. می‌خواهند ما را از خانه بیرون کنند. هیچ راهی غیر از شما که صدای ما را به مسئولان برسانید، پیدا نکردم. خواهش می‌کنم کاری کنید. این صدای مردی است که هشت سال پیش صاحب پنج بچه شد.

اواخر آذر 1388 به دنیا آمدن پنج قلوهای دماوندی به یکی از خبرهای جذاب و جالب تبدیل شد. خبری که ابتدا خنده‌ای برلب می‌‌آورد و لحظه‌ای بعد نگرانی برای پدر و مادر آنها که حالا چطور می‌خواهند این بچه‌ها را بزرگ کنند. به خصوص وقتی مشخص شد که پدر پنج قلوها کارگر خدمات شهری شهرداری دماوند و مادرشان خانه‌دار است البته ابتدا پاقدم بچه‌ها و احساسات مردم برای دست‌خالی پدر خیر و برکت بسیاری به همراه آورد و افراد بسیاری هدیه قدم نو رسیده را از سراسر کشور به حساب مجید درتومی پدر بچه‌ها واریز کردند و رئیس‌جمهور هم قول اهدای یک خانه مسکونی را به آنها داد. هدیه رئیس‌جمهور دو ماه بعد از تولد «فاطمه، زهرا، حسن، حسین و علیرضا» به پدرشان داده شد اما این روزها پدر دوباره نگران و مستأصل است چون مسئولان یادشان افتاده این هدیه بلاعوض نبوده و مجید باید پول آن را بپردازد. راحله علمی و مجید درتومی که این روزها شاهد بزرگ شدن و مدرسه رفتن بچه‌هایشان هستند نگرانی‌های تازه‌ای پیدا کردند. نگرانی‌هایی که حالا بچه‌ها را هم همپای پدر و مادرشان ناراحت و غمگین می‌کند. مجید درباره تلاش برای پس گرفتن خانه می‌گوید: «در اخطاریه اول آمده بود که تا 20 روز دیگر باید خانه را تحویل دهیم.» 20 روز گذشت و با التماس‌های خانواده درتومی، قرار شد مهلت تازه داده شود. حالا که برای بار دوم اخطاریه دادگاه به شکایت اداره مسکن و شهرسازی دماوند به دست مجید درتومی رسیده، استیصال و نگرانی دوباره به این خانواده بازگشته است.

 

مجید ماجرا را اینگونه روایت می‌کند: «سال 88 که پنج قلوهایم به دنیا آمدند، خبر آن رسانه‌ای شد. همان ابتدا که مردم متوجه شدند کارگر شهرداری هستم و مخارج پنج‌قلوها بسیار زیاد است از روی نوع‌دوستی به ما کمک مالی کردند. از آن مهم‌تر رئیس‌جمهور هم برای اینکه دیگر مستأجر نباشیم و اجاره خانه ندهیم یکی از خانه‌های سازمانی مسکن و شهرسازی در شهر گیلاوند دماوند را به ما هدیه داد و ما هم به آنجا نقل‌مکان کردیم. خانه هدیه رئیس‌جمهور را مهرداد بذرپاش مشاور امور جوانان وقت رئیس‌جمهوری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سفری به شهرستان دماوند به ما دادند و زمان تحویل از طرف اخبار 20:30 از اهدای این خانه فیلم گرفتند و پخش کردند.»

 

بعد از آن خانواده درتومی که منتظر رسیدن سند خانه‌ بودند در سال 92 با حرف تازه‌ای روبه رو شدند. به آنها گفته شد که برای ثبت سند خانه باید مبلغ 40 میلیون تومان واریز کنند. از چهار سال پیش تا کنون این مبلغ دو برابر شده است. مجید می‌گوید: «حالا 80 میلیون برای خانه قیمت‌گذاری کرده‌اند. حرفشان این است که خانه سازمانی پول بیت‌المال است و اینکه فرزندان شما بزرگ شدند و باید از اینجا نقل مکان کنید. می‌خواهم بدانم الآن که بچه‌هایم بزرگ شدند یعنی دیگر خانه نمی‌خواهند و من با یک حقوق کارگری شهرداری چه سرمایه‌ای دارم که بتوانم خانه بخرم یا پول خانه را به آنها بدهم؟»

 

مجید و خانواده‌اش روزهایشان را با اضطراب از دست دادن هدیه‌ای که مانور رسانه‌ای زیادی روی آن داده شد می‌گذرانند. او می‌گوید: «ابتدای سال برای اولین بار اخطاریه دادگستری دماوند به دست ما رسید. وقتی دادگاه رفتم با توجه به درخواست و خواهش من و قول اینکه موضوع رسانه‌ای نشود، مهلت دیگری به ما داده شد. حالا حدود یک ماه است که اخطاریه دوم به دست ما رسیده است و من به دادگستری نرفتم. چون نمی‌دانم دیگر باید چه حرفی بزنم. آخرش این است که حکم تخلیه ما را صادر می‌کنند. به ما هم هیچ‌ کجا با 5 فرزند که در سن بازی و کودکی هستند خانه اجاره نمی‌دهند و پولی هم برای خرید خانه ندارم چون با توجه به هزینه‌های بزرگ کردن 5 بچه به‌طور هم‌زمان قادر به پس‌انداز یا گرفتن وام نیستم. در نهایت مجبورم در محوطه همین خانه‌های سازمانی یا بیرون از اینجا چادر بزنم و زندگی کنم. چون کار دیگری از دستم برنمی‌آید.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین