اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله اصفهانی

گروه اجتماعی الف،   3960923115

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت:با اقدام خداپسندانه خانواده رضا پورویسی ۲۰ ساله ساکن لردگان اعضاء بدن این بیمار مرگ مغزی به چهار بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت:با اقدام خداپسندانه خانواده رضا پورویسی ۲۰ ساله ساکن لردگان اعضاء بدن این بیمار مرگ مغزی به چهار بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: رضا پورویسی ۲۰ ساله ساکن لردگان که بر اثر سانحه تصادف دچارمرگ مغزی شده بود در بیمارستان فوق تخصصی دکتر غرضی اصفهان بستری می شود.
وی افزود: طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضا بدن این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو با رضایت خانواده، رضا پورویسی  از بیمارستان فوق تخصصی دکتر غرضی اصفهان به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل و بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با اشاره به اینکه چهل و دومین مورد اهداء عضو در سال جاری در اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان و مرکز آموزشی درمانی نور و علی اصغر (ع) به ۲ بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی نیز در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.

وی ادامه داد: چهل و نهمین عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند کبد در اصفهان توسط دکتر بهنام صانعی فوق تخصص پیوند کبد و مجاری صفراوی در اتاق عمل الکتیو مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انجام شد.

خلیفه سلطانی اضافه کرد:قلب رضا پورویسی نیز در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی قلب شهید چمران اصفهان به یک بیمار نیازمند اهدا شد تا بار دیگر قلب این جوان لردگانی در حیاتی دوباره به تپش بیافتد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته ۳۶ مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در اصفهان را شاهد بودیم، بیان کرد: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار به سر می‌برند و به سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند و این در حالی است که خداوند با دادن فرصت به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشش را نصیب آنان می‌کند.
اعضای قابل اهدا شامل قلب و ریه‌ها، کبد و روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند هستند. با اهداء قرنیه می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده بازگرداند، تاندون و غضروف سبب بازسازی اعضا آسیب دیدهٔ مربوطه می‌شوند، پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود، دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه‌ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود، پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید است و پیوند مغز استخوان تنها درمان ممکن در بعضی از سرطان‌های خون است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین