مجید سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون: نقش فروشی در سینمای ایران بیداد می‌کند/ چیزهایی در سینما دیده‌ام که از گفتنشان شرم می‌کنم

گروه فرهنگی الف،   3960923039

بازیگر سریال "شهرزاد 3" گفت: نقش فروشی در سینمای ایران بیداد می کند. من به صورت علنی در دفاتر سینمایی دیده ام که به اندازه پولی که می دهید برای بازی به شما سکانس می دهند.

نقش فروشی در سینمای ایران بیداد می‌کند/ چیزهایی در سینما دیده‌ام که از گفتنشان شرم می‌کنم

مجید سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با میزان، درخصوص فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: متاسفانه این روزها بازی در آثار سینمایی به امثال من نمی رسد زیرا برخی در سینمای ایران بیتوته زده و نمی گذارند چیزی به بقیه برسد.

وی در همین راستا افزود: من تعجب می‌کنم که برخی دوستان 7 اثر سینمایی در سال بازی می‌کنند. مگر ما به جز اینها بازیگر نداریم که همه آثار به تعداد محدودی بازیگر می رسد.

بازیگر سریال "شهرزاد 3" بسیاری از بازیگران امروز را نابازیگر خواند و اذعان کرد: بسیاری از بازیگران پر کار سینما از بازیگری هیچ چیز نمی‌دانند. بیان و بدن نامناسبی دارند و حتی نمی‌دانند که چگونه باید جلوی دوربین ایستاد. متاسفانه همین بازیگران هستند که سالی شش تا هفت کار سینمایی انجام می‌دهند.

مجید سعیدی وی با گلایه از لابی بازی در سینما تاکید کرد: حضور در سینمای ایران فقط و فقط بر اساس روابط شخصی است. هیچ عاملی به جز رابطه موفقیت شما در سینما را تضمین نمی کند. تهیه کنندگان و کارگردانان هم تنبل شده اند و از بازیگران تکراری استفاده می‌کنند و هیچ وقتی برای جستجوی بازیگران مستعد نمی گذارند.

بازیگر سریال تلویزیونی "نفس" در ادامه بیان کرد: مگر می شود یک بازیگر با هفت فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. بازیگر حرفه‌ای از لحاظ حسی نمی‌تواند هفت کار را همزمان جلو ببرد. من در حال حاضر بازی در شهرزاد و کاری دیگر را در برنامه دارم و همین باعث شده بعضی شب ها از استرس خوابم نبرد.

وی با اشاره به ساخت آثار بی کیفیت سینمایی تصریح کرد: وقتی در سینمای ایران فیلمی در نوزده روز ساخته می شود چه انتظاری باید داشت؟ البته مطمئن باشید همین فیلم با رابطه در بهترین زمان اکران شده و فروش چند میلیاردی خواهد داشت.

این بازیگر سینما خصوصی شدن را یکی از راهکارهای علاج وضع بیمار سینما دانست و اضافه کرد: تا زمانی که سینما دولتی باشد و تهیه کنندگان شخصی حضور نداشته باشند وضع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد. البته این را بگویم که ما باید از خودمان شروع کنیم. یادم می آید که اکبر خواجویی برای سریال پدر سالار مدت‌ها در جستجوی بازیگر با استعداد و معرفی آن به تلویزیون و سینما بود اما امروزه دیگر خبری از این دست کارگردانان نیست.

مجید سعیدی وی ادامه داد: من صحنه های زننده ای را در سینما دیده ام که از گفتنشان شرم می‌کنم. برخی انگار به هیچ وجه دغدغه سینما ندارند و تماماً به میهمانی‌های شبانه فکر می‌کنند. قدیم به ما می‌گفتند برای بازیگری باید تمام تمرکز خود را بگذارید اما امروز صرفاً اگر مهمانی ویلای لواسان جور شود نیاز به شخصیت پردازی و زحمت کشیدن نیست.

بازیگر فیلم "مهیا" نبود حمایت از پیشکسوتان را ناراحت کننده خواند و افزود: یکی از بزرگترین دلایل پرکاری برخی از بازیگران جوان در این است که می ببینند هیچ حمایتی از پیشکسوتان نمی شود و به همین دلیل می خواهند در جوانی پول جمع کنند. مهدی فتحی یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینمای ایران است اما در وضعی بسیار ناراحت کننده و فوت کرد.

سعیدی با گلایه از نقش فروشی در سینما خاطرنشان کرد: نقش فروشی در سینمای ایران بیداد می کند. من به صورت علنی در دفاتر سینمایی دیده ام که به اندازه پولی که می دهید برای بازی به شما سکانس می دهند. شما وقتی برخی بازیگران مکمل را نگاه کنید به وضوح متوجه می شوید که با پول به سینما آمده اند و هیچ توانایی در بازیگری ندارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین