۱۴۰ شرکت شستا از بنگاه داری خارج می شوند

گروه اقتصادی الف،   3960922294

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۱۴۰ شرکت از بنگاه داری خارج می شوند، گفت: ادغام هلدینگ های سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، مرتضی لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد سرمایه اولیه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گفت: سرمایه اولیه این شرکت ۳۹۰۰ میلیارد تومان است که البته تا سقف ۸ هزار میلیارد می توانیم افزایش سرمایه دهیم و در ۹ حوزه، سرمایه ۸۰ هزار میلیارد تومانی دارد که مشغول فعالیت است قصد ما حفظ سرمایه های این سازمان است.

لطفی با اشاره به اینکه در راستای اصلاح ساختار و خروج از بنگاه داری ۹ هلدینگ سرمایه گذاری به ۵ هلدینگ تبدیل خواهند شد، گفت: هلدینگ های نفت و گاز و دارو، بانک و بیمه و فناوری نوین از این پس ادغام خواهند شد و در این خصوص نیز نشست هایی با معاونت فناوری ریاست جمهوری در خصوص فعالیت های دانش بنیان داشته ایم که قصد داریم پردیس دوم را ایجاد کنیم. تفاهم نامه ای نیز در این خصوص منعقد کرده و به دنبال تولید دانش بنیان هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یادآور شد: ادغام هلدینگ انرژی در نفت و گاز انجام می شود، عمران با صنایع کاشی و سرامیک، صنایع نوین نیز با رایتل ادغام خواهند شد که امیدواریم تا اواسط سال آینده بتوانیم ادغام ۵ هلدینگ را انجام دهیم.

وی به سرمایه گذاری های خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بعد از برجام تا به امروز ۵۰ تفاهم نامه با کشورهای خارجی منعقد کرده ایم. دو تفاهم نامه در باکو در حوزه دارو و یک تفاهم نامه نیز در عراق در حوزه سیمان در آستانه بهره برداری هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی افزود: اولین کشتی مسافربری که صنایع ما تولید کرده بود به یکی از شرکت های ترکیه با ارزش ۲۹ میلیون دلار فروخته شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از تشکیل کمیته صیانت از اموال و ذخایر بیمه شدگان خبر داد و گفت: وزیر رفاه منشور 9 گانه ای را در ارتباط با این کمیته و صیانت از دارایی های بیمه شدگان ابلاغ کرد که به تصویب هیات مدیره نیز رسیده است و بر همین اساس با نظارت این کمیته خروج از بنگاه داری و اصلاح ساختارها انجام می شود.

لطفی در مورد ساماندهی نیروی انسانی در شستا نیز گفت: گرایش به سمت استفاده از نیروهای جوان و نیروهای زن متخصص و نیروهای داخلی رویکرد هیات مدیره طی این مدت بوده است به طوری که از زنان باتجربه و نخبه در رده های مدیریتی استفاده می کنیم.

در دوره قبل، شستا حیاط خلوت سیاسی شده بود

وی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نیرو در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی همکاری می کنند، گفت: در دوره قبل، شستا حیاط خلوت سیاسی شده بود که در این مدت برخی را شناسایی کردیم و قرار است عذر افرادی که با سیاسی کاری به شستا وارد شده اند را بخواهیم که برای خروج ۲۰ نفر در حال بحث هستیم و از نیروهای متعهد و ارزشی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته به منظور رد دیون از دولت برخی از شرکت های کم بازده به ما واگذار شدند، گفت: با تراکم نیروی انسانی، قدیمی بودن تکنولوژی و سودآوری کم این شرکت ها در جهت اصلاح آنها و خروج از بنگاه های کم بازده در حال اقدام هستیم که امیدواریم هرچه سریع تر این اقدام میسر شود.

لطفی تاکید کرد: برخی از این شرکت هایی که قرار است واگذار شوند کم بازده، کوچک و مضر با منافع محیط زیست بوده که تولیدشان توسط این سازمان متوقف شده است و مابقی شرکت ها نیز متاثر از سیاست های راهبردی تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نفت، گاز، دارو و صنایع دانش بنیان ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم گفت: شرکت پالایش ستاره خلیج فارس در حال حاضر ۶۰ درصد بنزین مورد نیاز کشور را تولید می کند که در آینده نزدیک می توانیم خودکفا شویم. ساخت پالایشگاه های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در مورد تولید شش قلم داروی سرطانی برای اولین بار در کشور اقدام کرده ایم که به زودی از این شش قلم رونمایی خواهد شد.

لطفی به بیشترین سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز و دارو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کشور عمان در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کنیم و در نفت و گاز و پتروشیمی قرارداد هایی با کشورهای ایتالیا، قزاقستان، آذربایجان، استرالیا و ... داریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین