درخشش کودکان ایرانی در مسابقات جهانی ریاضی مالزی

گروه اجتماعی الف،   3960922171 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

✔️سه کودک ایرانی رتبه های برتر مسابقات جهانی آی لاو مت (من ریاضی را دوست دارم) 2017 در مالزی را به خود اختصاص دادند

به گزارش ایرنا ، مسابقات جهانی مفاهیم پایه ریاضی به شیوه آی مت 2017 برای کودکان چهار تا شش ساله در کشور مالزی در روزهای 10 و 11 دسامبر (19 و 20 آذر) با حضور 500 شرکت کننده از 41 کشور برگزار شد.
در این دوره از مسابقات کودکان ایرانی برای اولین بار درسه رده سنی A(کودکان 4 ساله) ، رده B (کودکان 5 ساله) و رده C(کودکان 6 ساله) در یک گروه 42 نفره به هدایت مسعود زاده باقری مدیر عامل موسسه علمی- اموزشی عصر طلایی رشد کودک شرکت کردند.
این دوره از مسابقات اولین تجربه برای شرکت کنندگان ایرانی بود .
نوآموزان ایرانی موفق شدند مقام اول جهان در رده سنی A(کودکان 4 ساله) و مقام دوم در رده B (کودکان 5 ساله) و مقام دوم رده C(کودکان 6 ساله) مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت را کسب کنند.
دراین مسابقات، محمد مهدی قاسمی در رده A مقام اول ، آروین سلیمی در رده B و محمد طاها قاسمی در رده C نیز هر دو مقام دوم جهان را به خود اختصاص دادند. 

آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت ( من ریاضی را دوست دارم) روشی نسبتا نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه ، بازی و سرگرمی به کودکان یاد داده می شود.
به گفته مسعود زاده باقری مدیر عامل «موسسه علمی- آموزشی عصر طلایی رشد کودک»،این علم در ایران بسیار نوپاست و در سه سال اخیر با تایید دفتر تکنولوژی آموزش و پرورش در مهدها و پیش دبستانی های کشور آموزش داده می شود. 
این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشورهایی مانند چین ، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از 10 سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.