بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی الف،   3960921242

وزیر کشور گفت: دولت ردیف مستقلی در بودجه ۹۷ برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته که ارزش آن ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران در جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: در ملاقات با مقام معظم رهبری و تشکیل ۵امین جلسه شورای اجتماعی با حضور سران قوا و مسوولان، ایشان با توجه به گزارشی که ستاد داده بود ارزیابیشان را مطرح کردند.

وی ادامه داد: بنده با توجه به مسوولیتم در این ستاد گزارشی دادم و نهایتا مقام معظم رهبری دستورات و سیاست‌های جدیدی مطرح کردند. امروز در این جلسه دستورات ایشان را به دستگاه ها ابلاغ کردیم. همچنین یکی از دستور کارهای دیگر این جلسه بحث ایدز بود زیرا این بیماری اکنون به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است.

وزیر کشور افزود: وزارت بهداشت مامور شده بود گزارشی در این خصوص آماده کند که در این جلسه ارایه شد. جمع بندی جلسه این بود که برنامه جامع تقسیم کار ملی را وزارت بهداشت آماده کند و دستگاه های معین و همکار را نیز مشخص نماید. همچنین هدف گذاری ها انجام شود تا به تناسب دوره های زمانی پیگیری های لازم را انجام دهیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه ها را تقدیم مقام معظم رهبری می کنیم گفت: این بار گزارش ها در حوزه های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد قابل قبول بود. در خصوص طلاق روند رو به کاهشی داشتیم و در بحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی را دارد و در تهران اکنون ۸۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر را درمان می کنیم. در حوزه مقابله نیز سال گذشته رقم ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی در خصوص حاشیه نشینی گفت: در بحث حاشیه نشینی اقدامات خوبی در حوزه محتوای اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است البته این روند راضی کننده نیست و رهبری هم تاکید داشتند که باید به حاشیه نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود.

وزیر کشور ادامه داد: رهبری همچنین به استفاده از ظرفیت های مردمی و سمن ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تاکید داشتند و بایستی به سمن ها کمک های مالی کنیم. در حوزه پیشگیری طبق سیاست گذاری رهبری ۵۰ درصد منابع باید صرف امور پیشگیری شود و این موضوع عمق نگاه رهبری را به بحث کنترل آسیب های اجتماعی نشان می‌دهد.

وی همچنین در خصوص بودجه تخصیص داده شده به حوزه آسیب های اجتماعی گفت: دولت ردیف مستقلی در بودجه ۹۷ برای آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته که ارزش آن ۳۰۰ میلیارد تومان است و این می تواند گام موثرتری نسبت به سال قبل باشد. البته این رقم جدا از بودجه عمرانی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حاشیه نشینی است.

وزیر تاکید کرد: اختصاص این مبالغ کافی نیست و دستگاه ها باید از منابع داخلی خودشان استفاده کنند. زیرا این وظیفه ذاتی آنها است و این مبالغ برای این است که اگر اولویت هایی را تشخیص دادیم بتوانیم کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باقی مانده های گروه تروریستی داعش به سمت افغانستان و پاکستان حرکت کرده اند آیا تدابیری جدیدی برای این موضوع اندیشیده شده است؟ گفت: موضوع گروه های تروریستی برای ما از نظر امنیتی دارای اهمیت بسیار بالایی است. ما کاملا تحرکات آنان را رصد می کنیم و پیگیر فعالیت های آنان هستیم. شکست داعش در سوریه و عراق موجب می شود تا روش های جدیدی را به کار گیرند و دامنه کارشان را به سایر کشورها گسترش دهند.

وی ادامه داد: تروریستها به دنبال این هستند که در برخی مناطق عضوگیری جدیدی داشته باشند و آنجا را مرکز فعالیتشان کنند. همکاری وسیعی در منطقه برای مقابله با تروریست‌ها شکل گرفته است. همچنین عراق، سوریه، روسیه، ترکیه، پاکستان و افغانستان مصمم به برخورد جدی با تروریست‌ها هستند.

رحمانی فضلی بیان کرد: جمهوری اسلامی با تسلطی که به این موضوع دارد همواره این مهم را رصد می کنند. امیدوارم بتوانیم روزی در منطقه با امنیت و صلح کامل و بدون تروریسم زندگی کنیم. کشورهایی که امنیت، آرامش و صلح را برای منطقه نمی خواهند در پی توطئه‌ها و فتنه‌ها و تربیت تروریست‌ها هستند.

استقرار روزانه۴۰۰ کانکس برای زلزله زدگان توسط قرارگاه خاتم

وی همچنین به عملکرد دستگاه های اجرایی سمن‌ها در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شبهه افکنی‌هایی در زمینه کمک رسانی دستگاه ها ایجاد شد که درست نبود. در روز اول زلزله ۷۰۰۰ مجروح و مصدوم از مناطق زلزله زده منتقل شدند. همچنین ۵۶ هیلکوپتر برای امدادرسانی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بعد امدادرسانی رکورد بسیار خوبی را برجای گذاشت گفت: در روز اول با وجود اینکه دو بیمارستان تخریب شده بود پزشکان ما ۳۵۰ عمل جراحی انجام دادند. در شب اول ۲۵هزار چادر توزیع کردیم که این تعداد در روز سوم به ۹۰ هزار چادر رسید.

وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل مردم اسکان موقت است و در تلاشیم که آن را برطرف کنیم. وزرات راه و شهرسازی متولی مسکن موقت شده است که در قراردادی با قرارگاه خاتم بنا شد تا روزی ۴۰۰ کانکس را در منطقه مستقر کنند. استقرار کانکس ها کار آسانی نیست و به زیرساخت نیاز دارد.

رحمانی فضلی گفت: دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای زلزله اختصاص داده است. همچنین مشکلات مردم زلزله زده در هوای سرد همچنان باقی است و بایستی با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش از سفر احتمالیش به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین