چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟

گروه اقتصادی الف،   3960921146 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه بالغ بر۵۰درصد جمعیت ایران در سال۹۷ یارانه نقدی دریافت می کنند،گفت:منابع حاصل از قطع یارانه دهک های ثروتمند صرف اشتغال جوانان می شود.

چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده گفت:جمعیت یارانه بگیر کشور در حال حاضر حدود ۷۶میلیون نفر است که این میزان جمعیت یارانه بگیر به این معنی نیست یارانه ها بصورت هدفمند پرداخت نمی شود و تبعیض در این رابطه وجود دارد چرا که نمی شود به تمامی مردم به یک میزان یارانه پرداخت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت در بودجه سال ۹۷ مقرر کرده که به  ۴۱ میلیون و ۸۰۰هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به عبارتی نمی توان گفت بیش از حدود  ۴۲ میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:در سال آینده تقریبا به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:دولت در بودجه سال آینده به ۴/۷ میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) که شامل ۳/۹میلیون نفر مستمری بگیر و ۸۰۰ هزار نفر مددجوی موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند.

وی ادامه داد:همچنین دولت به حدود ۳/۶میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل ۱/۳ میلون نفر مستمری بگیران و ۲/۳ میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند،همچنین یارانه به ۱/۲ میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می شود .

وی ادامه داد:به افراد ساکن در دهستان های با ضریب ۶،۷،۸،۹ که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی های است، یارانه پرداخت می شود که شامل حدود ۸میلیون نفر در ۱۵۹۸ دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می شود.

یارانه بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان در سال آینده قطع نمی شود

جعفرزاده ایمن آبادی افزود:به گروه های نیازمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که شامل حدود 11 میلیون نفر است یارانه پرداخت می شود که شامل 5 میلیون و 300هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه شده و  پشت نوبتی ، 3 میلیون و 250هزار نفر رانندگان برون شهری، یک میلیون و 150هزار نفر قالیبافان، 710هزار نفر صیادان و 250هزار نفر طلبه، 90هزار نفر خادمان مساجد، 280هزار نفر باربران، یک میلیون نفر عشایر و 4/8 میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان بعلاوه افراد تحت تکلف و حدود 2 میلیون و 950هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می شود.

حدود ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود

وی ادامه داد:حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود و پیش بینی می شود با انجام این مهم ،حدود 18 هزار و 800میلیارد تومان منابع  مالی حاصل شود که تماما صرف اشتغال جوانان می شود.

پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر 50درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می کنند،افزود:باید در کشور فقرزدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصا پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

دیدگاه کاربران

علي۱۶۴۳۱۶۱۴:۳۸:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اين ها فقط راحت سراغ كارمندان و باز نشستگان مي روند .اين همه كاسب و دلال و ملاك كه درآمد هاي بالايي دارند مي شوند يارانه بگير
ناشناس۱۶۴۳۲۶۱۴:۵۱:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
حداكثر يارانه بگير بايست 35 ميليون نفر باشد.
موسوی۱۶۴۳۷۶۱۵:۲۰:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مگه صدقه میخوان بدن آخه ! بابا یارانه مابه التفاوت افزایش حامل های انرژی هستش که دولت پولشو قبلا از مردم می گیره . این چه استدلالیه که الان هدفمند نیست . شما قبلا مثلا بنزین رو 100 تومن می دادید و اونیکه ماشین داشت یا اوناییکه چند تا ماشین داشتند بیشتر از یارانه استفاده می کردند در صورتی که افرادی که ماشین نداشتند از یارانه سوخت بهره مند نبودند . با افزایش قیمت حامل های انرژی و پرداخت مساوی یارانه آنها عدالت در این زمینه تا حدود زیادی برقرار شده و همه مساوی از این یارانه برخوردار شدند . حالا شما ناراحتید قیمت ها رو برگردونید به حالت قبل و یارانه همه رو حذف کنید . منت هم سر بهزیستی و محرومین و کمیته امدادی ها و ... نگذارید کمک به این افراد وظیفه دولته نه اینکه بخواد از جیب مردم هزینه کنه .مردم به اندازه کافی در صندوق صدقات و خیریه های بهزیستی و ... کمک می کنن .
ناشناس۱۶۴۴۱۰۱۵:۴۱:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
یا گران نکنید یا اینکه یارانه هارا به همه بدهید ما دوسال است یارانه نگرفتیم اعتراض هم نکردیم حوصله نداشتیم بدویم دنبال اینکه 180 هزار تومن بدهند و بعد فکر نمیکردیم اینقدر گران شود امسال 300 هزار تومان پول برق ما در تابستان اهواز شد مگر میتوان اهواز بدون کولر گازی زندگی کرد خوب برای نمردن چقدر باید هزینه کنیم حق ندارید اینقدر اجحاف کنید خسته شدیم والله خسته شدیم یارانه هارا حق ندارید قطع کنید در حالی که مدام گران میکنید..از اختلاسها کم کنید چرا مردم ازار ببینند
ناشناس۱۶۴۴۱۶۱۵:۴۷:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مبارك است به اين دولت زورگو و برخی مجلسیان مرفه و بی خبر از مشکلات مردم؟؟
ناشناس۱۶۴۸۳۱۲۱:۰۲:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
سال بسیار بدی از لحاظ مالی پبش رو داریم .....گرانی وفقر مضاعف خواهد شد فقط طبق مرفه وضعیت مالی بهتری خواهند داشت ...
ارمین۱۶۵۳۸۷۱۰:۲۸:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اخرش دولت با این مردم می خواد چکار کنه .درامد حاصل از قطع یارانه ۳۴ ملییون هم جمع کنن تا یکی نوش جانش کنه .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین