300 میلیارد دلار درآمد حاصل از برگزاری نمایشگاه‌ها در جهان

گروه اقتصادی الف،   3960919304

نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با حضور مسؤولان و سفیران کشورهای خارجی افتتاح شد.

به گزارش فارس از شیراز، نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان کشور و سفرای کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان، مالزی، آفریقای جنوبی و اتریش در شیراز افتتاح شد.

این نمایشگاه تا 22 آذرماه در کنار نخستین نمایشگاه تخصصی خدمات نمایشگاهی ایران با حضور فعالان عرصه بوم‌گردی، گردشگری و صنایع‌دستی برپاشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیازهای مشتریان و همچنین معرفی توانمندی‌ واحدهای اقتصادی و خدماتی به بازارهای مختلف است.

مصیب امیری بابیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه‌ها در سال حداقل 300 میلیارد دلار عاید اقتصاد جهانی می‌کند، مطرح کرد: نمایشگاه‌ها مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده‌های نوین و بروز صنعت و ارتقا دانش، تجربه و مهارت است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه باعث پویایی و رونق اقتصاد مقاومتی است، به‌ویژه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی است از جنبه‌های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می‌سازد.

این مسؤول تصریح کرد: از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها شناخت و کشف صنعت گردشگری در داخل و خارج از کشور، شناسایی مشکلات موجود در صنعت گردشگری، فراهم نمودن بستر برای حضور گردشگران هرچه بیشتر به کشور، تشکیل بخش و شرکت‌های خصوصی جهت سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی گردشگری، ایجاد اشتغال و بهره‌مندی از سطوح بالای اقتصادی ایجاد بسترهای لازم برای حضور گردشگران به کشور است.

امیری خاطرنشان کرد: در سال 2016 بیش از یک میلیارد و 235 میلیون سفر بین‌المللی در سطح جهان انجام‌شده، در این میان سهم بازار آسیا از همه بیشتر بوده که در این منطقه شاهد ورود بیش از 303 میلیون گردشگر در سال بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی یکی از رایج‌ترین اشکال گردشگری در سراسر جهان است، گفت: جاذبه‌های مذهبی، زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس مذهبی هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

این مسؤول با اشاره به گردشگری حلال به‌عنوان زیرشاخه گردشگری مذهبی، مطرح کرد: در جهان یک میلیارد و 800 میلیون مسلمان وجود دارد که با توجه به رشد نسبی موجود تا سال 2025 یک‌سوم جمعیت جهان مسلمان خواهند بود.

امیری با بیان اینکه گردشگران مسلمان به‌صورت خانوادگی یا گروهی سفر می‌کنند، افزود: به‌طور متوسط هر گردشگر مسلمان بین 10 تا 50 درصد از یک گردشگر معمولی درآمدزایی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه آسیا و ایران به‌عنوان ظرفیت مناسب برای حضور گردشگران مسلمان، تصریح کرد: شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت با داشتن ظرفیت‌های قابل‌توجه در زمینه‌های بقای متبرکه، امکان زیارتی، مساجد تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند جایگاه واقعی خود را در بحث گردشگری حلال به دست آورد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور گفت: حمل‌ونقل یکی از زیرساخت‌های توسعه‌ی هر کشور است که 55 درصد از گردشگران از حمل‌ونقل هوایی در سطح جهان استفاده می‌کنند.

مرتضی دهقان تصریح کرد: با توجه به سهم حمل‌ونقل هوایی در صنعت گردشگری و وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب این حوزه در استان فارس، این بخش از حمل‌ونقل می‌تواند به افزایش حضور گردشگران خارجی به این استان کمک کند.

وی با اشاره به فعالیت 2 شرکت جدید حمل‌ونقل هوایی در شیراز، مطرح کرد: در 6 ماه اول امسال با رشد 6 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 25 میلیون مسافر داخلی از حمل‌ونقل هوایی استفاده کردند.

این مسؤول با بیان اینکه در شش ماه نخست سال با رشدی 12 درصدی 7 میلیون گردشگر خارجی از حمل‌ونقل هوایی استفاده کردند، افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقدشده با انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس به‌ عنوان اولین انجمن، نظارت بر انجمن‌ها توسط خود اعضای انجمن‌ها صورت می‌گیرد.

در پایان آیین افتتاحیه نمایشگاه از تمبر اختصاصی نهمین نمایشگاه گردشگری پارس رونمایی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین