یک نماینده مجلس مطرح کرد: نجومی بگیران با خیال راحت هنوز هم حقوق‌های نجومی می‌گیرند و کسی هم نیست به آنها ایرادی بگیرد

گروه اقتصادی الف،   3960918282 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه هنوز حقوق های نجومی در کشور وجود دارد تصریح کرد: هنوز حقوق های نجومی در کشور وجود دارد و مدیرانی هستند که بعد از این هیاهوها که درباره حقوق های نجومی بپاشد هنوز دریافتی ها و حقوق های نجومی دارند.

نجومی بگیران با خیال راحت هنوز هم حقوق‌های نجومی می‌گیرند و کسی هم نیست به آنها ایرادی بگیرد

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش هزینه های جاری دولت برای اداره کشور اظهارداشت: دولت کشور را گران اداره می کند بدین معنی که تمام امور دست دولت افتاده و مردم حق کمتری در اداره کشور دارند؛ باید مردم و بخش خصوصی در جاهایی که قانون اساسی اجازه داده است ورود کنند و کار را از دست دولت خارج کنند.

به گزارش راه دانا، وی با بیان اینکه دولت با خدم و حشم فراوان کشور را اداره می کند، اظهارداشت: دولت با عِده و عُده و خدم و حشم زیادی کشور را اداره می کند که این امر برای دولت جز هزینه تراشی نتیجه دیگری را در بر نخواهد داشت، نمی گوییم اخراج کنند و از تعداد آنها کم کنند می گوییم تعداد مدیرانشان را کاهش دهند یا از نیروها در جاهای دیگری استفاده کنند که حقوق آنچنانی برای نگه داری آنها لازم نباشد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در یک سازمانی که باید تعداد مدیران در حالت عالی 10 الی 20 نفر باشد میبینیم که این تعداد بیش از حالت عادی و استاندارد است که دولت باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشد و از تعداد مدیران برخی از دستگاه ها که حقوق های کلانی هم می گیرند بکاهد تا هزینه های جاری دولت کاهش یابد.

حاجی بابایی با بیان اینکه دولت باید بر اساس برنامه ششم توسعه 15درصد ساختار خود را کاهش دهد عنوان کرد: ما در قانون برنامه ششم توسعه این بند را درج کردیم که دولت باید 15 درصد ساختار خود را کاهش دهد ، یعنی اگر در یک وزارت خانه اگر 75 مدیر کل وجود دارد تعداد آنها را 20 نفر کاهش دهیم این امر در روند مدیریت وزارتخانه هیچ خللی وارد نمی کند.وی افزود: اگر وزارتخانه ای 20 ساختمان دارد آنها را به چند ساختمان کاهش دهیم ، بنده در زمان وزارت خود 4000 کارمند ستادی را به 1500 نفر کاهش دادم ، 18 ساختمان را به 4 ساختمان کاهش دادیم و بقیه را تبدیل به مدرسه کردیم 32 ساختمان را نیز تبدیل به مدرسه کردیم.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی نیز اظهارداشت: در برنامه ششم در قالب ماده 30 به مجمع تشخیص اعلام کردیم ، دولت در مجمع تشخیص اعلام کرد که این ماده را می خواهیم در قالب لایحه قانون خدمات کشوری درج می کنیم و مجمع تشخیص هم این ماده را از برنامه ششم حذف کرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه هنوز حقوق های نجومی در کشور وجود دارد تصریح کرد: هنوز حقوق های نجومی در کشور وجود دارد و مدیرانی هستند که بعد از این هیاهوها که درباره حقوق های نجومی بپاشد هنوز دریافتی ها و حقوق های نجومی دارند و با خیال این پول ها می گیرند و کسی هم نیست که به آنها ایرادی بگیرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۵۲۹۲۰:۴۷:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۱۸
سپاس از الف برای پیگیری حقوقهای نجومی به آگاهی شما میرسانم که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسولین برخی واحد ها در ساختمان مرکزی این دانشگاه که پزشک هستند با استفاده از امتیازهایی مانند کارانه (کارانه بخشی از سود بیمارستانهاست که بهتر است در جهت تجهیز آنها خرج شود) و نیز حق انگیزه (که خود واقعا شگفت آور است) ماهانه بیست میلیون تومان حقوق میگیرند در حالی که کارشناسهای زیر دست دو تا سه میلیون تومان حقوق میگیرند و تعداد نجومی بگیر ها کم نیستند و از این وحشتناک تر شنیده ها گویای آن است که حقوق چند مدیر که پزشک هستند و فقط کار اداری دارند نه طبابت در آن اداره با کارانه تا دویست میلیون تومان هم میرسد. خواهشمندیم پیگیری فرمایید
بیگی29۱۶۱۵۵۱۲۱:۳۰:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۱۸
با افزایش ده درصدی حقوق نجومی تر میشوند.البته اگر اینها هم فقط ده درصد افزایش داشته باشند.
ناشناس۱۶۱۵۶۶۲۱:۵۱:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۱۸
حق مطالعه حق اوقات فراغت حق تلفن همراه حق روز زن حق روز مرد حق رمضان حق عید فطر حق رفت و آمد حق ورزش حق ..... کی به اینها این همه حق داده؟
ناشناس۱۶۱۸۰۴۰۹:۵۹:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
همان مردمی که در انتخابات چشمشان را بستند و کیلویی به حزب بنفش رای دادن
کارمند دولت۱۶۱۵۷۲۲۲:۰۲:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۱۸
عوضش دولت با یک بخشنامه در سال 93 حدود 40 درصد حقوق کارمندان دولت را در بازنشستگی میگیرد و پس از 3 سال هنوز سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت بیمه کسر شده از اضافه کارکارکنان دولت هیچ اقدامی نکرده به هر حال کارمندان هویج کیلویی 1000 تومان می خرند و مدیران نجومی بگیر هویج بسته ای 90000 تومان
الف ر۱۶۱۵۸۷۲۲:۳۴:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۱۸
ایخدا همه میدونند چه خبر ولی کاری نمیکنند این یعنی چی؟؟
پشیمان۱۶۱۸۰۷۱۰:۰۲:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۱۹
ما هم میدونستیم ولی باز تکرار کردیم!!!؟
ناشناس۱۶۱۶۰۸۲۳:۱۷:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۱۸
در کانادا قانونی گذاشتن که هر کسی بیشتر از 100000 دلار در سال درآمد داره باید (موظف) به صورت عمومی این قضیه رو اعلام و در یک وب سایت مربوط به دولت میزان درآمد به طور عام اعلام می شه. می تونید حدس بزنید این شفافیت چقدر می تونه جلوی فساد رو بگیره. هیچ ربطی به هم اطلاعات و حریم خصوصی افراد نداره. چون کسی که توی یک جامعه درآمد بالای داره و مالیات درآمدش رو هم دقیق میده هیچ لزومی نداره پنهان کاری کنه. اما در کشور ما یک عده هم می خوان درآمدهای نجومی داشته باشن و هم به ظاهر خودشون رو ادم های ساده زیستی نشون بدن که (البته ساده زیستی مسیولین از اصول اساسی یک جامعه اسلامیه). برا همین ما تا وقتی شفافیت نداریم همینیم. این همه ستاد مبارزه با فساد و سارمان بازرسی و دیدبان ... هم هیچ فایده ای نداره. خیلی ساده می شه یک پیشنهاد داد. کسایی که درآمد بالای 15 میلیون در ماه دارن بیان به ملت شفاف بگن. و هر کی این کار رو نکرد به عنوان مجرم شناخته بشه.
ناشناس۱۶۱۸۰۹۱۰:۰۳:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
اینو به مردمی بگید که در انتخابات به مردی که حاضر نشد در مناظرات لیست دارای هاشو رو کنه رای دادن. از ماست که بر ماست.
ناشناس۱۶۱۶۶۱۰۰:۳۸:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
از این دولت مگر غیر از این توقع دارید.
ناشناس۱۶۲۰۵۵۱۳:۳۶:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
من از این دولت دفاع نمیکنم ولی بررسی کنید مصوبه حقوقهای نجومی تو کدوم دولت تصویب شد . در ثانی کل حقوقهای نجومی رو جمع کنید چند درصد پولی میشه که الان دست بابک خان است ؟ بازهم تاکید میکنم جلو همه فسادها باید گرفته شود بدون توجه به سبز و بنفش بودن
ناشناس۱۶۱۶۸۵۰۳:۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
خوب وقتی اکثر مردم به دولتی رای دادند که وزیرش و معاونین رئیس جمهور از این حقوق ها دفاع می کنند، چه انتظاری دارید؟ وقتی مردم ما خودشان می پسندند عده ای... حاکم بشوند چه توقعی می شود داشت؟
ناشناس۱۶۱۷۱۵۰۷:۲۵:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
دولت براي تر ميم حقوق باز نشستگان كه حق طبيعي وخورده شده سالهاي قبل است اعلام مي كند بودجه كافي ندارد ولي بر تعداد نجومي بگيران در دستگاه هاي دولتي هر روز اضافه ميشود ودولت نيز به اين روش كمك مي كند لذا مجلس بايد جلوي ظلم دولت به باز نشستگان را بگيرد واز پرداخت حق باز نشستگان به نجومي بگيران دولتي جلوگيري نمايد ما باز نشستگان از امثال اقاي حاج بابايي انتظار داريم در اين راه جدي تر بر خورد نمايند
هاشمی۱۶۱۸۸۶۱۱:۱۶:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۱۹
بعد از هیاهوها و بی توجهی به حق ملت و دستور صریح رهبر معظم انقلاب تنها اتفاقی که افتاد این بود که حقوق کارکنان دولت در دو قالب پرداخت می شود حقوق پایه را از طریق خزانه و به طور واحد در کشور پرداخت می شود و سایر حقوق که بخش مهم و قابل توجه و شیرین ماجراست از طریق خود دستگاه ها و در حساب دیگری به غیر از بانک ملی پرداخت می شود. من پیشاپیش بابت این بیان از مسئولان دستگاه قضایی عذرخواهی می کنم چراکه ممکن است برای این نظر به جناب اقای توکلی ایرادی بگیریند و شکایتی کنند.
ناشناس۱۶۳۱۲۲۱۲:۴۸:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۲۰
کارمندان؟
دانشجوی از پزوهشگاه۱۶۱۹۴۹۱۲:۰۸:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
سلام سری هم به پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران بزنید بعضی از مدیران با اینکه مدرک علمی بالای هم ندارند حقوق های نجومی دریافت میکنند. وضعیت جوری شده تمام بودجه و عمده برای پرداخت دستمزد برداشته میشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین