دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک اجرایی نشد

گروه اقتصادی الف،   3960917092 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک اجرایی نشد

عضو انجمن نساجی با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک که از سوی وزارت صنعت ابلاغ شده، اجرایی نشده است، گفت: حجم بازار پوشاک ایران به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید افتخاری در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: شرایط کنونی پوشاک کشور بسیار حساس است و بسیاری از واحدهای این صنعت، به سمت نابودی پیش رفته یا با هجمه سنگین برندهای خارجی متقلب و متخلف در بازار مواجه هستند؛ به نحوی که افرادی که مجوز لازم را از دولت ندارند، به صورت غیرقانونی اقدام به فروش پوشاک می‌کنند.

عضو انجمن صنایع نساجی ایران افزود: در کنار این مزون‌های خانگی غیرقانونی نیز فعالیت دارند که به صورت بدون مجوز، در گوشه و کنار شهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و بدون اینکه حقوق کسب و کار را پرداخت کنند، با موانع صنعتی هم روبرو نیستند و تنها اقدام به فروش گسترده پوشاک وارداتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این میان برخوردهای لازم با توزیع کنندگان پوشاک قاچاق نیز صورت نمی گیرد و بنابراین فرارهای مالیاتی و برندهای تقلبی کار را برای تولیدکنندگان واقعی سخت کرده است؛ این در حالی است که اکنون با شرایط بد شغلی در بازار مواجه هستیم و رکود نیز کسب و کار را در بر گرفته است.

افتخاری ادامه داد: دستورالعملی در حمایت از تولید و نظام توزیع کشور در حوزه پوشاک به منظور ساماندهی این صنعت ابلاغ شده اما اجرایی نشده است. در این میان اگرچه از دولت توقع برخورد داریم، اما اصناف باید کار اصلی را انجام دهند و از آنها این انتظار وجود دارد که دستورالعمل مذکور را اجرایی نمایند.

وی با بیان اینکه اتحادیه های صنفی باید مانند چتر حمایتی برای تولیدکنندگان عمل کنند؛ خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر این اتحادیه ها از تشکل های زیر مجموعه و تولیدکنندگان حوزه تخصصی خود حمایتی به عمل نمی آورند و بر این اساس باید روش های سنتی و دیدگاهها را در این حوزه اصلاح کرد.

مجید افتخاری نیا با اشاره به اینکه امروز صنعت نساجی کشور به سمت نابودی می رود، اظهار داشت: ورود برندهای متخلف که هیچ گونه مجوزی برای فعالیت در بازار ندارند به همراه مزون‌های خانگی غیر قانونی و بدون جواز فضای کسب و کار را از تولیدکنندگان پوشاک گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه اکنون، رکود بر حجم مشکلات واحدهای تولیدی افزوده است، خاطرنشان کرد: برندهای متخلف به راحتی در غفلت مسئولان فعالیت می کنند و اتحادیه پوشاک نیز در این رابطه سکوت کرده است و حتی مجوزهایی را هم به واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی ارایه داده است، این در حالی است که تخلف های بسیاری نیز برای انتخاب هیات مدیره این اتحادیه ها هم مطرح است ولی ناظران به آن بی توجه هستند.

افتخاری حجم قاچاق در صنعت پوشاک را بیش از پنج میلیارد دلار عنوان و با بیان اینکه اتحادیه پوشاک نباید حامی واردکنندگان باشد، گفت: بسیاری از قراردادهای خارجی که در این حوزه دنبال می شود هم، به دنبال فتح بازار ایران هستند و قصد سرمایه گذاری مشترک در کار نیست، این در حالی است که برخی برندهای خارجی با فعالیت گسترده خود در بازار، سرنوشت ارج را برای صنعت پوشاک ایران رقم می زنند.

عضو انجمن صنایع پوشاک ایران با بیان اینکه تنها هفده برند خارجی دارای مجوز فعالیت از وزارت صنعت، هم اکنون به صورت قانونی مشغول به کار هستند، گفت: از این واحدها تعهد گرفته شد که ۲۰ درصد محصول وارداتی را در ایران تولید و ۵۰ درصد را هم صادر کنند، این در حالی است که هم اکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت کارخانجات نساجی فعال است و به نظر می رسد می توانند همکاری خوبی با برندهای خارجی داشته باشند.

افتخاری گفت: حجم بازار پوشاک ایران ۱۴ میلیارد دلار است که ۵۰ تا ۶۰ درصد آن به محصولات ایرانی و مابقی به محصولات خارجی تعلق دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۶۵۹۱۶:۳۷:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۱۷
اینکه معلومه تا ابرخی اقازاده های مسعولان دست اندر کار واردات پوشاک و کالاهای دیگرند مگر میگذارند تولید کشور نفس راحتی بکشد ....انها به واردات وپر کردن حسابهای بانکی شان فکر میکننند حتی به قیمت به سقوط کشیدن صنایع تولید داخل ،دغدغه شان پورشه و مازراتی و اقامت خارج است نه معضل اشتغال و بیکاری کارگر ایرانی ...اگر غیر این بود باید شک میکردیم
ناشناس۱۶۰۸۵۵۲۳:۳۹:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۱۷
ربطی به اقازاده ها ندارد. سیستم خراب هست. اقتصاد دولتی سرچشمه همه این مسائل هست. البته اقتصاد دولتی هم از یک سیستم غیر دمکراتیک می اید در نتیجه انتظار درست شدن امور یک انتظار بی خودی هست.
amin۱۶۰۷۰۶۱۷:۵۴:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۱۷
چرا باید اجرا بشه؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین