اخبار سرکاری سود سهام عدالت و بازی با اعصاب مردم

گروه اقتصادی الف،   3960917082 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان خصوصی سازی از ۶ ماه پیش تاکنون در خبرهای متعدد وعده پرداخت سود سهام عدالت "بزودی"، "در آینده نزدیک" و "تا چند روز دیگر" را داده ولی ظاهراً هنوز "چند روز دیگر" فرا نرسیده و در این ۶ ماه فقط با اعصاب مردم بازی شده است.

اخبار سرکاری سود سهام عدالت و بازی با اعصاب مردم

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود که دولت از سامانه سهام عدالت رونمایی و اعلام کرد:مشمولان می‌توانند با ورود به این سامانه در جریان سود سهام عدالت خود قرار گیرند.

آنطور که رئیس سازمان خصوصی سازی گفته بود: ارزش ریالی سهام عدالت در بازار برای هر یک میلیون تومان، حدود 2 میلیون تومان است ولی فعلا خرید و فروش نمی شود.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام مسئولان برای 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر صورت‌حساب سهام عدالت تهیه شده و به آنان اعلام می‌شود چقدر سود به سهام آنان تعلق می‌گیرد. البته دولت با توجه به زمان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، تأکید کرده بود که سود سهام از انتهای تیر تا اسفند سال 96 محاسبه می‌شود و سازمان خصوصی سازی میان مشمولان سهام عدالت توزیع می‌کند. هر چند طی شش ماه گذشته دولت زمان های مختلفی را برای واریز سود سهام عدالت به مردم اعلام کرده بود. اولین وعده دولت برای واریز این سود، پایان شهریور بود!

دارندگان سهام عدالت برای اینکه به سود کامل سهامشان برسند باید حدود 468 هزار تومان به حساب دولت واریز می کردند. دولت در سامانه ای که به این منظور راه اندازی کرده به مشمولان این طرح اعلام کرده بود: "اکنون شما به‌مبلغ 532 هزار تومان دارایی دارید که ارزش واقعی آن به‌مراتب بالاتر است، در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت 468 هزار تومان مالک کل سهام تخصیص‌یافته شوید"؛ "به این منظور کلید صدور قبض را فشاد دهید".

از زمان راه اندازی سامانه سهام عدالت، دولت اولتیماتومی را برای مردم تعیین کرد تا در صورت تمایل به دریافت سود، ابتدا نسبت به واریز 468 هزار تومان اقدام کرده و در نوبت قرار بگیرند. در این ایام هم البته مسئولان مکرر از دارندگان سهام عدالت می خواستند که نسبت به تکمیل فرم و واریز بدهی اقدام کنند.

بعد از گذشت انتخابات، روزشمار تاریخ به وعده دولت برای واریز سود سهام عدالت نزدیک و اظهارات و مصاحبه های مسئولان مربوطه مهر تاییدی شد بر این موضوع که بالاخره و بعد از 11 سال مشمولان سهام عدالت به سود سهامشان خواهند رسید.

البته تاریخ به پایان شهریور رسید و سودی به حساب مردم واریز نشد! این درحالی بود که رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفته بود: در صورتی که سود واریزی شرکتهای حاضر در پرتفوی سهام عدالت به حساب این سازمان از مرز 400 میلیارد تومان گذر کند، اولین سود سهام عدالت تا پایان شهریور ماه امسال به مشمولان پرداخت خواهد شد.

بعد از اولین خلف وعده دولت در واریز سود سهام عدالت، خبر آمد که از آبان ماه (یعنی 45 روز قبل) سود سهام عدالت به حساب دارندگان این سهام، واریز خواهد شد.

این خبر را مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده و گفته بود: سود سهام عدالت به‌تدریج از آبان ماه پرداخت خواهد شد.

کرباسیان گفته بود: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم تا از فرصت تمدیدشده یک‌ماهه برای پرداخت باقی‌مانده پول سهام عدالت خود اقدام کنند و برای این کار به سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند، تا بعد از آن بتوانیم مالکیت مردم از سهام عدالت را محقق کنیم، ضمن اینکه پرداخت سود سهام عدالت نیز پس از این مهلت یک‌ماهه (آبان ماه) آغاز خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی هم که مدتی است اخبار واریز سود سهام عدالت را به رسانه ها اعلام می کند، بعد از خلف وعده در واریز سود تا پایان شهریور، اوایل مهرماه از واریز سود سهام عدالت تا یک ماه آینده خبر داده بود.

علی اشرف عبدالله پوری درباره نحوه واریز سود سهام عدالت که قرار بود تا انتهای شهریور واریز شود، گفت:  تا امروز حدود 15 درصد یعنی بیش از 500 میلیارد تومان از 3400 میلیارد تومان سود مصوب به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده و ما اعلام کردیم که تا پایان شهریور واریز سود سهام عدالت دریک مرحله آغاز خواهد شد. البته طی یک ماه گذشته به‌دلیل بعضی مشکلات فنی امکان واریز سود در مرحله اول کمی به تأخیر افتاده است. اما می‌توان این قول را به مردم داد که در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز  خواهد شد.

ولی آبان هم تمام شد و آذر نیز از نیمه گذشت، و بازهم خبری از سود سهام عدالت نشد این درحالی است که دولت طی شش ماه گذشته مدام در اخبار مردم را سرکار گذاشت وبا وعده هایی مانند" سود سهام عدالت به زودی پرداخت می شود "، "واریز سود تا چند روز آینده"، "آغاز پرداخت چند مرحله ای سهام عدالت در آینده نزدیک"، "توزیع اولین سود سهام عدالت " ...عملاً اینبار و در این مورد هم خود را بد قول کرد.

طی 6 ماه گذشته دولت، ده ها بار وعده واریز سود سهام عدالت در آینده نزدیک را تکرار کرده ولی هنوز موفق به تحقق وعده ای که داده، نشده است.

اگر واقعا برنامه ریزی برای پرداخت سود سهام عدالت آنقدر پیچیده است و نیاز به صرف مدت زمتن بیشتر و نامعلومی دارد، چرا سازمان خصوصی سازی در سایت رسمی خود با خبرهای سرکاری با اعصاب مردم بازی می کند.

بهتر است دولت در این حوزه شفاف به مردم بگوید: فعلا هیچ خبری نیست و هر موقع تعیین تکلیف شد، زمان واریز سود را اعلام می کنیم، نه اینکه با وعده های پی در پی مردم را سرکار بگذارد.

در ادامه برخی دیگر از خبرهای سازمان خصوصی سازی که طی شش ماه گذشه در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت منتشر شده را ببینید:

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۵۸۲۱۴:۰۲:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۱۷
شما یه قرون دوزار پول مردمو نمیتونی سر وقت حساب کتاب کنی پرداخت کنی حالا هی بگو...دیگه بس است اقایان
ناشناس۱۶۱۰۴۹۱۰:۳۱:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۱۸
هدف شان گرفتن پول از مردم بود که مردم هم دست شان را خوانده بودند و یک قرون هم ندادند .
جسمانی مرفه ولنجک نشین۱۶۰۵۹۱۱۴:۲۱:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱۷
با اعصاب مردم مستمند و سود سهام عدالت بازی میکنیم علی برکت الله
ناشناس۱۶۰۹۷۱۰۸:۳۶:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۱۸
مردم ما یا واقعا هوش ندارند یا طمعکارند مرد حسابی دولت اگه میخواد سود سهام عدالت بده چرا از مردم پول میگیرع اونم پانصد هزار تومن خواهشا پول نگیره و دویست هزار تومن بده بابا یه کم مختونو به کار بندازین اونهایی که با قرض و قوله رفتن این پول رو جور کردن ریختن الان چندین ماهه خبری نیست ؟ واقعا مردم روتوبدبختی و فشار گذاشتن ظلم بزرگی است که خدا ازش نمیگذره الف جون لطفا سانسور نکن شاید تلنگری باشه واسه بعضیا که از خدا بترسن ....
رضا۱۶۱۱۶۳۱۳:۰۰:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۱۸
بنده خدا پدرم میگفت برای من هم ثبت نام کن و پول و بریز. گفتم پدرجان آخه کجای دنیا میگن شما اول یه پول به مابده بعدش ما شما را بستانکار کنیم، اینا همش کیسه ای که برای مردم بدبخت دوخته شده. خوشبختانه پول رو هم ندادم.
ناشناس۱۶۰۵۹۳۱۴:۲۷:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱۷
برای سهام مون ؛ پول ازمون نگیرن ؛ سود نخواستیم
ناشناس۱۶۰۶۱۶۱۵:۲۸:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۱۷
احمدی نژاد به دادمون برس
ناشناس۱۶۰۷۵۹۱۹:۳۰:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۱۷
آره به دادتون خواست برسه که شد این.
ناشناس۱۶۰۶۳۵۱۵:۵۶:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۱۷
داشتن میگرفتن که مردم باج ندادن
ناشناس۱۶۱۰۲۸۱۰:۰۲:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۱۸
این عزیزان پس اندازی نداشتند والا اغلب پول سهام درخواستی دولت را می پرداختند.
رضا۱۶۰۵۹۴۱۴:۲۸:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱۷
میگوی سوخاری با ... اجازه نمیده سود سهام به دست مردم برسه
ناشناس۱۶۰۶۱۰۱۵:۲۰:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۱۷
مدیرانی که طی ده سال فقط 550 هزار تومان سود توانستند بدهند باید محاکمه شوند.
ناشناس۱۶۰۶۸۹۱۷:۲۵:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۱۷
باید برکنار شوند
ناشناس۱۶۰۶۸۸۱۷:۲۴:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۱۷
باید طول بدن دیگه تا انتخابات بعدی
ناشناس۱۶۰۷۴۴۱۹:۱۰:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۱۷
این دروغ ها برای ملت عادی شده
عطا۱۶۰۸۳۱۲۲:۰۳:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۱۷
با اعصاب من که بازی نشده چون در طول 40 سال اخیر یاد گرفتم که روی پای خودم وایستم و دست گدایی به سمت دولت دراز نکنم
ناشناس۱۶۱۱۲۲۱۲:۰۴:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱۸
این دست گدایی نیست حق مردم است. بی احترامی به مردم در ذات ژن خوبهاست
ناشناس۱۶۰۸۵۸۲۳:۴۹:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۱۷
صورت مسأله این هست که شما سهامدار عدالت هستید در واقع دولت اومده سهام کارخانجات و شرکت‌هایی که خودش مالکش بوده رو به مردم داده .نکته جالب اینجاست که یک میلیون تومن پول رو اگر تو بانک گذاشته بودین تواین هشت سال با توجه به نرخ سودی که داشتیم میشد حدود چهار میلیون تومن.حالا این سهام چه قدر سودداشته؟ودردناکتر اینکه شرکت‌هایی که سهامشون واگذارمیشه سهام مدیریتش دست کی هست؟حسابرسش کی هست ؟اقتصادایران خرابترازاونی هست که تصور میشه کرد.
ناشناس۱۶۰۹۰۳۰۲:۴۵:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۱۸
دولت نفری حدود ۵۰۰ تومن هم از مردم برای باقی مانده سهام طلب کرد و از خیلی ها گرفت اما الان زورش می یاد صد و خورده ای که گفته بود به مردم بده.
وحید۱۶۰۹۴۰۰۷:۳۰:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱۸
اگر دولت سودها را به حساب بدهی سرمایه سهام تا سقف یک میلیون تومان بریزد بهتره ، چون سود تخصیصی فعلی ارزشی دریافت را ندارد
ناصر۱۶۰۹۶۷۰۸:۳۲:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۱۸
چند روز دیگه خبر میدهند سهام وسودش اختلاس ومسئول مربوطه گریخته ودر خارج کشور زندگی میکند وپلیس اینترپول در تعقیب است تمام .به بایگانی سرقتها پیوست.
ناشناس۱۶۱۰۳۰۱۰:۰۴:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱۸
انشاالله سال 97 یارانه کارمندان حذف میشه و پول مربوطه به عنوان سود سهام عدالت به این عزیزان پرداخت میگردد علی برکت الله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین