درخواست آمریکا از اسرائیل برای خویشتن‌داری در قبال تصمیم ترامپ درباره قدس

گروه جهان الف،   3960916098

یک سند رسمی آمریکایی نشان می‌دهد که مقامات این کشور از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا از میزان استقبال نسبت به تصمیم واشنگتن مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس بکاهد و خویشتن دار باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس سند وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۶ دسامبر، دیپلمات‌های آمریکایی در اراضی اشغالی ابلاغیه ای از سوی واشنگتن دریافت کردند که براساس آن آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته تا از شدت واکنش خود نسبت به تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس بکاهد.

بر اساس این سند مسئولان آمریکایی پیش بینی کردند که واکنش هایی در قبال این تصمیم در خاورمیانه و جهان نشان داده شود و این مسئله تاثیراتی بر هیئت های دیپلماتیک آمریکا در خارج از کشور خواهد گذاشت.

این سند که به سفارتخانه های آمریکا در لندن، پاریس، برلین، رم و بروکسل ارسال شده تاکید دارد که قدس همچنان محور مذاکرات در خصوص اوضاع نهایی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها محسوب می‌شود و دو طرف باید میزان حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس را طی مذاکرات مشخص کنند.

این سند همچنین تاکید دارد که دولت آمریکا اقدامات جسورانه‌ای در این خصوص اتخاذ می کند اما این اقدامات در صورتی که تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در نهایت موفقیت آمیز باشد مطلوب خواهد بود.

سند دیگری که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده به تشکیل یک کارگروه داخلی اشاره دارد که مسئولیت پیگیری تحولات بین‌المللی بعد از تصمیم واشنگتن مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی را برعهده دارد.