کودتا در صنعا، آتش در ابوظبی

رسول سنایی راد،   3960916056

راه خروج از باتلاق یمن برای عربستان، پایان دادن به لجاجت و تجاوز و به رسمیت شناختن استقلال و حاکمیت یمن و سپردن میدان به طرف‌های یمنی به ویژه رأی مردم یمن برای تعیین حاکمان و تصمیم‌گیری نسبت به خائنان است.

کودتا در صنعا، آتش در ابوظبی

اشغال چند مرکز دولتی به دست عده‌ای از نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح که با خیانت به دولت انقلابی و انصارالله یمن قصد کودتا را داشتند، بلافاصله از سوی آل‌سعود و ائتلاف عربی متجاوز مورد حمایت قرار گرفت و اقدام خائنانه آنان که در اجرا نیز با آتش‌ هوایی متجاوزان همراه بود،‌ به عنوان خروج صنعا و تمامی مراکز استان‌‌ها از دست انصارالله معرفی شد.

آنچه در این ماجرا بیشترین نقش را داشت، بزرگ‌نمایی شدید وقایع از سوی رسانه‌های عربی وابسته به دلارهای نفتی آل‌سعود و صهیونیسم جهانی بود که پیش از این نیز در سوریه با حمایت از تروریست‌های تکفیری همواره آنان را برنده میدانی در آشوب‌های داخلی معرفی کرده و حرص پیوستن تروریست‌های خارجی را با قلب وقایع برمی‌انگیختند.

این در حالی بود که با مسدود شدن مسیرهای ورودی به شهر با تلاش قبایل آزاده متحد انصارالله و دیگر نیروهای مردمی، نیروهای نفوذی و خائن به سرعت در محاصره قرار گرفته و مجبور به خروج از مراکز دولتی از جمله فرودگاه و تلویزیون دولتی یمن شدند و حتی برخی از مراکز رسانه‌ای متعلق به نیروهای علی عبدالله صالح را نیز از دست دادند.

خنثی شدن کودتا و شکست خائنان اما هیچ‌گاه مورد اقبال رسانه‌های عربی وابسته به آل‌سعود و صهیونیست‌‌ها قرار نگرفت و اخبار مربوط به آن با سانسور شدید مواجه شد تا با حفظ روحیه باقی‌مانده خائنان و حامیان کودتا، شانس سازماندهی مجدد و اقدامات فرسایشی را علیه انصارالله بالا برده و تقویت کنند. به ویژه اینکه این کودتا، القای ایجاد شکاف گسترده در بدنه نظامی و حامیان مسلح انصارالله، تضعیف توان دفاعی و نظامی جریان انقلابی و برتری نیروهای جدا شده را به افکار عمومی پمپاژ می‌کرد.

 اخبار مربوط به ارتباطات مشکوک‌ علی عبدالله صالح با آل‌سعود و متجاوزان از یک‌سو و طرح آل‌سعود برای واگذاری قدرت به اطرافیان وی برای دوره انتقالی و به عبارت دیگر زد و بند سیاسی و جداسازی و خیانت وی به انصارالله که بارها در فضای رسانه‌‌ای مطرح شده بود هم این تلقی و برداشت را تقویت می‌کرد.

اما دقیقاً همان زمان که در فضای رسانه‌ای و شانتاژهای برخاسته از دلارهای نفتی آل‌سعود، چنین تصویر ساختگی و ادعایی، کار انصارالله را پایان یافته معرفی و اوضاع را بر وفق مراد خائنان و حامیان آنها، یعنی آ‌ل‌سعود و ائتلاف متجاوز نشان می‌داد،‌ غرش شلیک موشک به سوی ابوظبی این توهم را در هم شکست و تسلط انصارالله بر اوضاع و حفظ بنیه دفاعی و نظامی آن را به اثبات رساند.

 شلیک این موشک به کارگاه نیروگاه هسته‌ای در حال احداث امارات خبر از ناکامی کودتاگران خائن و اربابان خارجی آنها و دستیابی انصارالله به سطح بالایی از ظرفیت، توان و مهارت راهبردی در مقابله با متجاوزان پس از حدود سه سال جنگ نابرابر می‌دهد. چنین توانی حامل این پیام به متجاوزان و اشغالگران است که ادامه تجاوز و اشغالگری برای آنان پرهزینه بوده و آتش جنگ به درون یمن و خطوط درگیری در خارج از مرزهای آنان محدود نخواهد بود.

بنابراین راه خروج از این باتلاق پایان دادن به لجاجت و تجاوز و به رسمیت شناختن استقلال و حاکمیت یمن و سپردن میدان به طرف‌های یمنی به ویژه رأی مردم یمن برای تعیین حاکمان و تصمیم‌گیری نسبت به خائنان است.

مذاکرات سیاسی نیز باید به دور از مداخله بیگانگان و با اراده طرف‌های یمنی تنظیم شود و به اجرا درآید و از تحمیل خواسته‌های خارجی و غیر منطقی به نمایندگان و ناظران بین‌المللی نیز اجتناب شود تا با اراده ملی یمنی‌ها دولتی‌ ملی تشکیل شود. به یقین وجود حاکمیتی ملی، مستقل و مقتدر یمن می‌تواند منافع همسایگان را در صورت پایبندی آنان به موازین همسایگی و احترام به حاکمیت و استقلال یمن، تأمین کرده و راه را بر فرصت‌طلبی قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای مدیریت پنهان سیاسی‌ـ نظامی‌ و فروش تسلیحات و تحریک به برادرکشی سد کند.

 در آتش اختلاف بین کشورهای اسلامی تنها صهیونیست‌های اشغالگر حاشیه امن پیدا کرده‌اند و کشورهای فروشنده تسلیحات ویرانگر و شرکت‌های اقتصادی این کشورها سود می‌برند؛ سودهایی که به قیمت هدر رفتن منابع و تخریب زیرساخت‌های کشورهای اسلامی و همسایه تأمین می‌شود. راه خروج از این وضعیت خسارت‌بار دست برداشتن از غرور و لجاجت است.

قابل ذکر است ساعاتی بعد از گزارش، علی عبدالله صالح که به همراه عارف زوکا معاون وی و یاسر العواضی دبیرکل حزب کنگره ملی در حال فرار از معرکه بودند، کشته شدند. به نقل از العالم، جنبش انصارالله در واکنشی به کشته شدن عبدالله صالح اعلام کرد: امارات عبدالله صالح را به چنین پایان شرم آوری دچار کرد.

این جنبش در ادامه بیانیه خود آورده است: هیچ مشکلی با برادرانمان در کنگره ملی یمن نداریم، بلکه مشکل ما با خیانتکاران بود که با دشمن همراهی کردندو کنگره ملی یمن شریک ما در شورای سیاسی و در مقابله با دشمن است و تقویت همکاری ها بیش از پیش ضرورت دارد.
 پایگاه بصیرت

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین