سریع ترین خودروهای استیشن در بازار جهانی +تصاویر

گروه فناوری الف،   3960915059

خودروهای کلاس استیشن به دلیل کاربردی بودن، معمولا مورد توجه خانواده‌های پرجمعیت هستند. در این مقاله، ۱۰ خودروی استیشن پرسرعت بازار جهانی را معرفی می‌کنیم.

سریع ترین خودروهای استیشن در بازار جهانی +تصاویر

به گزارش زومیت، بدون شک، همه‌ی ما از تماشا و رانندگی (اگر واقعا امکان‌پذیر باشد) با یک سوپراسپرت پرقدرت لذت می‌بریم، ولی واقعا باید اعتراف کرد که چنین خودروهایی اصلاً کاربردی نیستند. مثلاً فراری GTB 488 را در نظر بگیرید؛ این سوپراسپرت زیبای ایتالیایی در زمانی کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد ولی برای رساندن بچه‌ها به مدرسه، رسیدن به مرکز خرید یا مسافرت خانوداگی اصلا این قدرت و سرعت با ویژگی‌های یک خودروی روزمره و کاربردی همخوانی ندارد.

هنر واقعی آن است که تمام این قدرت و عملکرد بالا را به صورت کاربردی در اختیار گذاشت، وگرنه باتوجه به فناوری مدرن، قرار دادن یک پیشرانه‌ی بزرگ در یک بدنه‌‌ و تحویل دادن آن به عنوان یک خودروی سوپراسپرت کار چندان پرزحمتی نیست. اگر به دنبال یک خودروی سریع و کاربردی هستید، باید به خودروهای کلاس استیشن این مطلب توجه ویژه‌ای داشته باشید. استیشن‌های معرفی شده در این فهرست، مناسب راننده‌های خوش ذوق، پر دل‌و‌جرئت و اهل خانواده هستند.

۱۰- بی‌ام‌و آلپینا B3 S توئین توربو

Alpina / آلپینا

صفر تا ۱۰۰: ۴.۳ ثانیه

برای ساخت یک استیشن پرسرعت، سری 3 بی‌ام‌و انتخاب بدی به‌نظر نمی‌رسد؛ شرکت تیونینگ آلپینا با این رویکرد مدل B3 S توئین توربو را به خریداران استیشن‌های پرقدرت پیشنهاد می‌کند. استیشن آلپینا به لطف پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توئین توربو و قدرت ۳۴۵ اسب بخار پابه‌پای کوپه‌های مدرن پیش می‌رود.

۹- مرسدس AMG CLA45

مرسدس بنز / Mercedes-AMG CLA45

صفر تا ۱۰۰: ۴.۳ ثانیه

تیم مهندسی AMG در کلاس خودروهای استیشن نیز باتجربه بوده و مصداق آن حضور سه محصول آن‌ها در این لیست است. مدل CLA45 در اصل طرح شوتینگ بریک (Shooting Brake) از مدل هاچبک A45 است که از پیشرانه‌ی دو لیتری توربوشارژ و سیستم تمام چرخ محرک نهایت استفاده را برده است.

۸- پورشه پانامرا 4S اسپرت توریسمو

پورشه پانامرا / Porsche Panamera 4S Sport Turismo

صفر تا ۱۰۰: ۴.۲ ثانیه

شاسی‌بلند پورشه پانامرا طراحی چندان زیبایی ندارد، ولی مدل استیشن آن، علاوه بر شتاب اولیه‌ی ۴.۲ ثانیه (با استفاده از سیستم شروع حرکت)، نمای بسیار جذابی دارد. پورشه پانامرا استیشن نسخه‌ی 4S اسپرت توریسمو با بدنه‌ی زیبا، طراحی لوکس و قابلیت‌های کاربردی ، یکی از خواستنی‌ترین استیشن‌های بازار است. اگر جزو طرفداران مدل پانامرا باشید، مطمئناً انتظار وجود نسخه‌ی دیگری از این استیشن آلمانی را در این فهرست دارید.

۷- مرسدس AMG CLS63 S

مرسدس بنز / Mercedes-AMG CLS63 S

صفر تا ۱۰۰: ۴.۲ ثانیه

استیشن مرسدس CLS که به پیشرانه‌ی پرقدرت هشت سیلندر V شکل به حجم ۵.۵ لیتر مجهز است، یکی از زیباترین و لوکس‌ترین خودروهای موجود در این لیست است. البته به دلیل طراحی منحصربه‌فرد سقف آن، فضای صندوق عقب کمتر است، ولی به لطف سرعت بسیار بالا، می‌توان زمان مسافرت جاده‌ای را به حداقل رساند.

۶- مرسدس AMG C63 S استیت

مرسدس بنز / Mercedes-AMG C63 S Estate

صفر تا ۱۰۰: ۴.۱ ثانیه

نباید از وجود محصول دیگری از مرسدس متعجب شویم. استیشن C63 S با استفاده از پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۴ لیتری به قدرت ۴۷۰ اسب بخار، ۴۹۰ لیتر فضا در صندوق عقب در اختیار قرار می‌دهد. با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، استیشن پرقدرت مرسدس C63 S به یک ون زیبا و سریع تبدیل می‌شود.

۵-آئودی RS 6 آوانت پرفورمنس

آئودی / Audi RS 6 Avant Performance

صفر تا ۱۰۰: ۳.۷ ثانیه

اولین مدل استیشن که مرز چهار ثانیه را می‌شکند، آئودی RS 6 پرفورمنس است. نسخه‌ی استاندارد RS 6 حدود ۵۶۰ اسب بخار قدرت دارد؛ اما گران‌ترین نسخه‌ی آن به ۶۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است. با انتخاب آپشن ترمزهای سرامیک کربن، محدودیت حداکثر سرعت به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. با توجه به مدت زمان عرضه‌ی مدل فعلی، احتمالاً به‌زودی نسل جدید RS 6  رونمایی خواهد شد.

۴- پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو

پورشه پانامرا / Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

صفر تا ۱۰۰: ۳.۶ ثانیه

پرقدرت‌ترین نسخه از استیشن پورشه پانامرا نسخه‌ی توربو اسپرت توریسمو است. شاید این مدل کاربردی‌ترین استیشن بازار نباشد، ولی قدرت ۵۴۲ اسب‌بخاری آن بسیار وسوسه کننده است. استیشن پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو با استفاده از سیستم تمام چرخ محرک و شروع حرکت و حداکثر سرعت حدود ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۳- آلپینا B5 توئین توربو

آلپینا / Alpina B5 Biturbo

صفر تا ۱۰۰: ۳.۶ ثانیه

آلپینا با عرضه‌ی استیشن B5 و زمان ۳.۶ ثانیه تا رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در کنار پورشه پانامرا قرار می‌گیرد. بی‌ام‌و سری 5 تورینگ استاندارد، مدل پرطرفداری است که اضافه کردن ۶۰۰ اسب بخار قدرت به آن، جذابیت آن را دوچندان کرده است. استیشن B5 به لطف پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل با حجم ۴.۴ لیتر، به حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۲- مرسدس AMG E63S

مرسدس بنز / Mercedes-AMG E63 S

صفر تا ۱۰۰: ۳.۵ ثانیه

مهم‌تر از داشتن قدرت ۶۰۵ اسب بخار، نحوه‌ی استفاده از آن است. استیشن مرسدس E63 S با داشتن سیستم تمام چرخ محرک قابلیت رسیدن به سرعت‌های بالا را دارد؛ اما با وجود قابلیت انتقال قدرت به محور عقب، شیطنت در پیچ‌ها نیز ممکن خواهد بود. مرسدس E63 S با داشتن فضای بار ۶۴۰ لیتر، یکی از جادارترین استیشن‌های بازار است.

برابوس مرسدس E63 AMG

برابوس / Brabus Mercedes E63 AMG

صفر تا ۱۰۰: ۳.۱ ثانیه

برابوس، شرکت تیونینگ اختصاصی مرسدس با قرار دادن ۸۴۰ اسب بخار در زیر درب کاپوت استیشن E63، حداکثر سرعت آن را به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده است. اگر این مقدار سرعت راضی‌کننده نیست، آپشن تایرهای مخصوص برابوس در دسترس است که حداکثر سرعت E63 را به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین