حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ 2 سال دوندگی یک زوج برای واریز یارانه زندگی مشترک/ بی توجهی سازمان هدفمندی یارانه ها به مشکلات مردم

گروه سیاسی الف،   3960913344 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
2 سال دوندگی یک زوج برای واریز یارانه زندگی مشترک/ بی توجهی سازمان هدفمندی یارانه ها به مشکلات مردم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: جوانانی که ازدواج می کنند وقتی برای یارانه زندگی جدید خود مراجعه می کنند، آقایان با شور و اشتیاق یارانه شان را از حساب پدرشان قطع می کنند اما برای زندگی جدیدشان دیگر وصل نمی کنند بطوریکه در حوزه انتخابیه تا کنون 500 زوج جوان در این زمینه مراجعه کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با انتقاد از سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: متاسفانه مسئولین این سازمان بجای حل مشکلات مردم در پی مشکل آفرینی هستند و با انجام ندادن وظایف خود برای دیگران هم مشکل درست می کنند.

وی افزود: جوانانی که ازدواج می کنند وقتی برای یارانه زندگی جدید خود مراجعه می کنند، آقایان با شور و اشتیاق یارانه شان را از حساب پدر و سرپرست خانوار قطع می کنند اما برای زندگی مشترک و جدیدشان دیگر وصل نمی کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در ماههای گذشته حداقل 500 زوج جوان به دفتر کار اینجانب مراجعه و عنوان کردند که سازمان هدفمندی یارانه ها، به مراجعات مکرر آنها هیچ توجی ندارد و یارانه شان را واریز نمی کنند.

حاجی دلیگانی گفت: اینجانب برای این 500 زوج جوانان مکاتبه کردم که یارانه بیش از نیمی از آنها هنوز وصل نشده و حتی یک زوج جوان روز شنبه به دفترم مراجعه داشته و عنوان کردند که یارانه آنها از خانواده شان قطع شده اما الان 2 سال است زندگی مشترک آنها شروع شده ولی یارانه شان واریز نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها اشکالات زیادی دارد، افزود: مسئولین این سازمان مقصر هستند و نمی خواهند مشکلات مردم را رفع کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مسئولین این سازمان بجای بررسی مشکلات مردم و حل مشکل آنها، جوابی از قبل تهیه و آماده شده دارند، گفت: در این جواب برای مردم نوشته شده که در آینده به سایت مراجعه و یارانه شما وصل می شود.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه برخی افراد با همین یارانه زندگی می کنند و همین پول برایشان مهم است، افزود: این یک وعده سر خرمن است که هیچ وقت محقق نمی شود.

وی با اشاره به تعطیلی مجلس در این هفته افزود: بعد از بازگشایی مجلس در هفته آینده، به روحانی رئیس جمهور و ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس تذکر می دهم و خواستار رفع مشکلات مردم در این زمینه می شوم.

دیدگاه کاربران

احمد۱۶۰۲۱۷۱۶:۱۶:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۱۶
3 ساله یارانه من قطع شده هر چی مراجعه میکنم به هم پاس میدن البته نزدیک انتخابات sms اومد که یارانه شما وصل میشود که هنوز نشده ......واقعا متاسفم
ناشناس۱۶۰۲۲۶۱۶:۲۸:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱۶
چهارسال پیش موقع ثبت نام یارانه ها من وهمسرم با خانواده هامون ثبت نام نکردیم واین بهانه ای شد برای انصراف خیلی از جوانان که دیگر یارانه برای خانواده جدید نگیرند .جالبتر اینکه مجلس دو بار دولت روتوبودجه مکلف کرد تکلیف جاماندگان یارانه رو مشخص کنه اما نشد که نشد .حالا نزدیک چهارسال هست که دیگر یارانه نگرفتیم وبچه دارهم شدیم اما جزوانصرافیها هستیم.ازدیده بان شفافیت خواهشمندیم برای حل ما وامثال ماجوانان کاری کنند .
ناشناس۱۶۱۰۵۸۱۰:۳۸:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۱۸
ما هم هموطن ناشناس چنین مشکلی داشتیم و تا کنون به هرکجا مراجعه کردیم خبری نشد فقط وعده و عید شنیدیم دیگه خسته شدیم
ناشناس۱۶۰۲۳۵۱۶:۵۵:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۱۶
اینهمه صحبت از ازدواج میشه، چرا هیچ مشوق عملی و سهل الوصولی از کانون گرم خانواده و تشکیل زندگی جوانان وجود ندارد؟
تبریزی۱۶۰۶۵۵۱۶:۲۳:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۱۷
اگه به کسی یارانه بدن و بره ازدواج کنه این آدم مثل کسی می مونه که بهش یه قوطی کنسرو بدن و حاضر بشه بره باهاش تو یه جزیره خالی از سکنه زندگی کنه. البته این در کنار فراموش کردن خطرات ناشی از بمب اتمی (مهریه) هست.
مانی۱۶۰۲۳۷۱۶:۵۸:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱۶
جالبه که این نقص قانونی بعد از دوسال و حتی بیشتر به گوش نماینده مردم رسیده و بازگو می شه!
دانشجو۱۶۰۲۶۳۱۸:۰۵:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۱۶
این یارانه سبب ویران اقتصاد شد بیماری هلندی به کشور شد باید یارانه قطع میشه و به افرادی احتیاج داشتند بدهند همانند دیگر کشور باعث گرانی چند برابر آب ورق و گاز شد
ناشناس۱۶۰۳۲۱۱۹:۵۸:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۱۶
جناب آقای دانشجو: لطفاً قبل از زدن دکمه ارسال، یکبار متن پیام خویش را بخوانید تا این همه غلط املایی و غیراملایی نداشته باشید. هر چه قدر من تلاش کردم بفهمم شما چی فرمودید متوجه نشدم!
تبریزی۱۶۰۶۵۷۱۶:۲۶:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۱۷
جناب ناشناس، آقای دانشجو خواستن با زبانی صحبت کنن که برای مسئولین کشور قابل فهم باشه چون شما هر چه روان تر و سلیس تر صحبت کنین اونها بیشتر نمی فهمن!
ناشناس۱۶۰۴۱۹۰۰:۱۷:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۱۷
اگر یارانه من قطع بشه نفرین میکنم
ناشناس۱۶۰۳۶۹۲۱:۵۶:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۱۶
متاسفانه، حمایت از ازدواج، فرزندآوری و کمک به خانواده ها، در کشورهای غربی بیشتر بوده و راحت تر تسهیلات ارائه می شود. واقعا چرا؟؟؟؟
ناشناس۱۶۰۴۳۷۰۱:۳۰:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۱۷
اما برادر چه يارانه اي ؟ ديگه از اين يارانه چيزي نمانده مگر اندك مبلغي ، آب رفت ! ميگن ارزشش رسيده به ١٤ و ١٥ هزار تومن ، بلكه كمتر !! هرروز كمتر از ديروز !! يك زماني رئيس دولت وقت ادعا ميكرد ... بهتر بگويم كه نصيحت مي كرد با اين يارانه ها نرويد مبل و پرده و كمد بخريد ، !! -- حالا بنده خدا رو چه حساب و كتابي مي گفت ، ديگه الله اعلم !!اما حالا همين يارانه پول دوسه كيلو سيب زميني و دو پفك و چهارتا گوجه فرنگي بيشتر نيست !! همه چيز افزايش پيدا كرد الا يارانه ها ، اين است كه تا يكي دو سال ديگه به نظرم بود و نبود اين يارانه چندان تغييري در وضع خانواده ها نداشته باشه باور كن برادر !! ... قيمت ها سر به فلك زده ، هر روز بيشتر از ديروز ، !!چه زدني ؟!!
ناشناس۱۶۰۴۸۲۰۸:۵۷:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۱۷
متاسفانه خیلی ها توجه ندارند که همین یارانه ها بلای جان اقتصاد کشور شده و عملا بیش از آن که می گیرند باید برای گرانی کالاها بپردازند. باید مثل همه جای دنیا کسانی که نیازمند هستند مبلغ مختصری توسط بنگاه های مربوطه مثل کمیته امداد دریافت کنند نه این که دولت بین مردم پول تقسیم کند. فکر می کنید که این پول از کجا آمده؟ این پول دارایی است که باید صرف عمران و ساخت کشور شود اما شده پول تو جیبی مردم.
عطا۱۶۰۵۰۷۱۰:۴۵:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۱۷
زوجی که زندگیشون گیر 45 تومان باشه و بخاطر این پول 2 سال دوندگی کنن همون بهتر که طلاق بگیرن
محمد۱۶۰۶۲۸۱۵:۴۵:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۱۷
آقای عطا حرف درستی زد مگر پدران و مادران ما با وام و یارانه ازدواج کردن یا جهیزیه های آن چنانی دستانشان را روی زانوی خود گذاشتن و با توکل برخدا با جزئی ترین وسایل و امکانات زندگیشون را شروع کردند. من هم نظرم این است زندگی که می خواهد با یارانه و وام ازدواج شروع شود همان بهتر که شروع نشود.
ناصر۱۶۰۹۶۹۰۸:۳۵:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱۸
سازمان هدف مندی یارانه ها منتظر مرگ سرپرست است سریع کل افراد مانده مشمول را نیز قطع میکند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین