قلعه‌نویی: تیم من خیلی حجب و حیا دارد

گروه ورزشی الف،   3960913174

امیر قلعه‌نویی در واکنش به سرباز شدن سه بازیکن تیمش گفت‌: واقعا کار خوبی نیست که سه بازیکن را از یک تیم بگیرند و چند ماه هم از لحاظ روحی - روانی روی آنها کار کنند.

قلعه‌نویی: تیم من خیلی حجب و حیا دارد

به‌ گزارش ‌ایسنا، امیر قلعه‌نویی ضمن تبریک هفته‌ "وحدت" و موفقیت تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری ایران درباره باخت تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: باید برای این شکست از هواداران عذرخواهی کنیم. چند دلیل در این شکست موثر بود. اول قدرت تاکتیکی تیم پرسپولیس بود. برانکو تیم خوبی ساخته است. از طرفی ما گل‌های خیلی بچگانه‌ای خوردیم. اگر پوشش‌های خیلی معمولی را مدافعان چپ ما انجام می‌دادند این نتیجه‌ به دست نمی‌آمد. تنها گل اول حریف تاکتیکی بود و گل‌های بعدی به این شکل نبود. در مجموع خوشحال هستم که یک فوتبال خوب را شاهد بودیم و مردم از دیدن این بازی لذت بردند.

او افزود: ذوب آهن اصفهان یک باشگاه فرهنگی خوب است. در این چند ساله این باشگاه سعی کرده اخلاق مداری را مدنظر قرار بدهد ولی متاسفانه یکسری رفتارهایی شده که مجموعه ذوب آهن لطمه خورده است. شما اگر بخواهید سه بازیکن را از یک تیم بگیرید و چند ماه هم از لحاظ روحی - روانی روی آنها کار کنید، مشکل پیش می‌آید. ما تا قبل از بازی با فولاد فکر می‌کردیم که فقط مساله احسان پهلوان است، او شرایطش به شکلی است که می‌خواهد برود اما بعد از فولاد متوجه شدیم که دو بازیکن دیگر هم اصطلاحا سرباز شده‌اند. این واقعا کار خوبی نیست.

سرمربی ذوب آهن ‌که با برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد اضافه کرد: این سه بازیکن رفته‌اند و سرباز شده‌اند. این بازیکنان می‌توانند تا انتهای فصل بعد هم به سربازی نروند و از مرخصی تحصیلی استفاده کنند. اصولش این است که یک بازیکن از یک تیم بگیرند نه سه بازیکن. شما از یک تیم‌ ‌بزرگ جهان هم سه بازیکن اصلی را بگیرید دچار مشکل می‌شود. این سه بازیکن اصلا در شرایط آرمانی خوب خود نبودند و قصد من هم حاشیه‌سازی نیست.

قلعه‌نویی ادامه‌ داد: بازیکنان من با همه وجود کار کردند و من از همه آنها ممنون هستم حتی اگر بروند ولی خود این آقایان کلاهشان را قاضی کنند اگر یک بازیکنشان جابه‌جا شوند لطمه می‌خورند، چه برسد به این که سه بازیکن ما بروند و ما هم در جریان آن نباشیم. تمرکز بازیکنان ما بر هم خورده است. من چند بار با پهلوان جلسه گذاشته‌ام. او می‌گوید خودم هم نمی‌دانم چرا که کمی تمرکزم بر هم ریخته است. این فوتبال تمام می‌شود و می‌رود. اول فصل چند بازیکن به من زنگ زدند. شما به مهدی کیانی زنگ بزنید و از او بپرسید. به او گفتم که تو باید در تراکتورسازی بمانی و در این تیم تاریخ سازی کنی. به او گفتم همه سال‌هایی که زحمت کشیدی یک طرف، الان که این اتفاق افتاده است باید بایستی و بقیه را هم جمع کنی تا محرومیت به پایان برسد و تراکتورسازی بتواند بازیکن جذب کند. بعد از آن هم بیانیه دادم و گفتم به احترام مردم آذربایجان و با توجه به مشکلات تراکتورسازی از این تیم بازیکن نمی‌گیریم. در فوتبال همکاران باید احترام یکدیگر را داشته باشند. همین آقای پورموسوی وقتی که با تیمش به آسیا می‌رفت و تجربه کمی داشت مرتب با من تماس می‌گرفت. قبل از هر بازی با من صحبت می‌کرد. من نکات فنی را به او نمی‌گفتم. فقط تجربیاتم را در اختیارش قرار دادم. ما هم توقع داریم که اگر می‌خواهند بازیکن بگیرند یک نفر را بگیرند. من مربی باید در جریان باشم نه این که بعد از بازی با فولاد اسماعیلی‌فر و مهدی پور به من بگویند که اقداماتی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بحث جدایی‌اش از ذوب‌آهن و جلسه‌اش با هیات مدیره، گفت‌: تا الان که هستیم. در هیات مدیره بحث‌های دیگری مطرح بود. نتایج ما بر اساس توانایی‌های‌مان و امیر قلعه‌نویی نبوده است. ما در هیات مدیره بحث‌مان بر این بود که چه مشکلاتی وجود دارد. یکسری ایرادها بر من بود که من آنها را قبول دارم. یقینا مسئولیت فنی با من است. ذوب‌آهن باشگاهی است که خیلی حجب و حیا دارد و باشگاهی متفاوت است. من یکسری از راهکارها را در آن جا گفتم . یکی از مشکلات ما همین سه بازیکن بودند. وقتی سه بازیکن کلیدی در شرایط خوبی قرار نداشته باشند قطعا لطمه می‌خوریم. ای کاش ما را در جریان قرار می‌دادند. بازیکنی که اول فصل بیاید ۴۰ روز وقت دارد تا با تیم خودش را تطبیق دهد.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره قرعه‌کشی جام جهانی و هم گروهی با ‌اسپانیا، پرتغال و مراکش، گفت‌: ما باید دو نگاه داشته باشیم. نگاه اول این که باید قبول کنیم که گروه خیلی سختی داریم. اگر گروه مان آسان‌تر بود با درایت کارلوس کی‌روش و تیمی که آماده کرده است احتمال صعود داشتیم. تیم‌ ‌ملی ما یک وزن خوبی پیدا کرده است. ان‌شاء‌الله که از همین گروه هم بالا می‌آییم ولی نگاهی هم وجود دارد و آن هم این که ما پول، شرایط و ارتباطات لازم برای بازی با ‌اسپانیا و پرتغال را نداریم. پس این دو مصاف یک خاطره و تجربه برای ما خواهد بود. در گذشته بهترین تیم‌ها به ایران می‌آمدند ولی در این سال‌ها به خاطر مشکلات سیاسی آوردن تیم‌ها در این سطح کار سختی شده است.

سرمربی ذوب آهن درباره ناراحتی کارلوس کی‌روش از وضعیت موجود، بیان‌ کرد: من وجدانا مطبوعات را پیگیری نمی‌کنم. من یک چیز به خدمت شما بگویم. امسال سال جام جهانی است. من فکر می‌کنم که این افکار و گفتمان را کنار بگذاریم و به فکر تیم‌ ‌ملی‌مان باشیم. مگر کار کارلوس کی‌روش است که برود پول بگیرد؟ خواهشم این است که مطبوعات به گونه‌ای کار کنند که مشکلی پیش نیاید. باید آرامش را به فوتبالمان تزریق کنیم؛ آرامشی که از ما گرفته شده است. در فوتبال نه قشنگی است، نه آرامش و نه معرفت. تماما به دنبال چیزهای دیگری هستیم. خدا لعنت کند کسانی را که مملکت، ورزش و فوتبال را به این سمت برده‌اند تا قشنگی و آرامش را از ایران بگیرند.

او در پایان گفت: یک چیزی هم راجع‌ به علی کریمی بگویم، نمی‌گویم که او یک سال شاگرد من بوده است. بر خلاف چیزهایی که درباره او می‌گویند یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است. او اگر حرفی می‌زند دلش برای فوتبال می‌سوزد ولی یک توصیه برادرانه برای او دارم. آن هم این که در انتقاد باید چند چیز رعایت شود؛ قداست آدم‌ها، کرامت انسان‌ها و نوع گفتاری که مخاطب آن را بپذیرد. انتقاداتی که کریمی انجام می‌دهد من ۱۰ سال پیش آن را انجام می‌دادم. آن زمان می‌گفتم که آدم‌های سیاسی و صنعتی چه کار دارند ولی کسی توجه نکرد. خیلی‌ها به من انگ زدند. امسال سال جام جهانی است. آقایان تاج و ساکت با درایت بنشینند و اگر دوستان نقطه نظری دارند گوش کنند تا با آرامش به جام جهانی برویم و عزت ایران و ایرانی بازگردد چون لیاقت ما بیشتر از این‌ها است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین