معاون وزیر راه: خودرو داخلی کمترین ایمنی جهان را دارد/ تعرفه‌ واردات را کاهش دهید تا مردم خودرو ایمن سوار شوند

گروه اقتصادی الف،   3960913157 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل گفت: انشالله وزیر اقتصاد یاری کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم‌مان بتوانند خودروهای ایمن سوار شوند و خسارت شرکت‌های بیمه کاهش یابد.

معاون وزیر راه: خودرو داخلی کمترین ایمنی جهان را دارد/ تعرفه‌ واردات را کاهش دهید تا مردم خودرو ایمن سوار شوند

به گزارش ایسنا داود کشاورزیان در همایش بیمه و توسعه گفت: یک میلیارد خودرو در جهان پلاک شده و دو درصد این آمار در ایران است در حالی که یک درصد جمعیت دنیا هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۱.۲۵ درصد از تلفات جاده ای را داریم، اینکه این آمار به کمتر برسد با توجه به آمار و ارقام سخت است، یا شدنی نیست.

کشاورزیان گفت: سال گذشته یک و نیم میلیون خودرو جدید پلاک شده پس حدود ۱۱ درصد رشد تردد داریم و به سختی می توانیم تلفات جاده ای را کاهش دهیم. خودروی ایمن‌تر، راه ایمن، کاربران ایمن و امداد و نجات مناسب از ارکان مسائل ایمنی است. نکته ای که می خواهم به شما عرض کنم مدیریت ریسک است. خوشبختانه در قانون بیمه شخص ثالث در ماده ۱۸ به مواردی اشاره شده که وضعیت خودرو کاربری خودرو و سال ساخت خودرو باید در محاسبه هزینه بیمه لحاظ شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل ادامه داد: ما مواجه هستیم با یک رانند گی های تهاجمی که در نتیجه آن افزایش تصادفات رخ می‌دهد. باید با توجه به ریسک خودرو بیمه نامه صادر شود. در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید می‌شوند کمترین ایمنی را در بین خودروهای جهان دارند. نمی‌دانیم چه فکری باید به فکر خودروی غیر ایمن کنیم، انشالله که آقای کرباسیان، وزیر اقصاد کمک کند که عوارض ورود خودرو به کشور کاهش یابد تا خودروهای ایمن وارد کشور شود و مردم از خودروهای ایمن استفاده کنند تا صنعت بیمه هم کمتر خسارت ببیند.

دیدگاه کاربران

ایرانی۱۵۸۱۸۶۱۲:۴۱:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱۳
شنیدن حرف حق از زبان مسئولین برای مردم ایران عجیب است و عجیبتر از آن اجرایی شدن این حرفهاست .
ناشناس۱۵۸۱۹۱۱۲:۴۴:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱۳
در آن صورت پرداخت های غیر متعارف چگونه صورت می گیرد و برخی مدیران بی لیاقت دولتی کجا مدیریت کنند
ناشناس۱۵۸۱۹۷۱۲:۵۱:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۱۳
تعرفه واردات ماشین باید زیر ۱۰ درصد باشد
مصطفي۱۵۸۱۹۸۱۲:۵۳:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۱۳
نميشه با منافع بعضي لابي هاي قدرتمند ، جور در نمياد
ناشناس۱۵۸۲۱۶۱۳:۱۶:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۱۳
عجیب نیست!! اینها براساس تیم انحصاری مدیریت صحبت میکنند !!!احتمالا یکی آز آشناهاشون از مدیریت یک شرکت بزرگ خودرو کنار گذاشتن!!! یا که خواستن مدیرعامل بشن بعد از کلی جدل نتوانستند.
محمد۱۵۸۲۲۱۱۳:۲۷:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۱۳
آقای کشاورزیان واردات خودرو یعنی به هدر دادن ارز الان کشور درانتظار تحریم مجد د است آیا بهتر نیست بجای واردکردن خودروهای اشرافی وکالاهای لوکس خارجی با ارز موجود ماشین آلات زیر ساختهای صنعت وابزار دقیق وتکنولوژی بروز پزشکی را وارد کنیم تا یکبار برای همیشه خودکفا شویم ما در ساخت خودرو قدمتی بیشتر از ترکیه وکره جنوبی داریم اما بی کفایتی مسولین مارا هم ردیف مراکش وعمان قرار داده ما از عشایر کوچ رو هستیم وقتی دختری مدام دنبال گوسفند و قاطر است وصورت پاک وبی آلایشش با آفتاب ییلاق وقشلاق سوخته اگر اشتباها از لوازم آرایش غربیها استفاده کند انگشت نمای خاص و عام میشود درسطح کشور هم همینطور وقتی ما یک خودروی کاملا ملی نداریم ومدام با ضرب ماکرون میرقصیم وبا موگرینی سلفی میگیریم این نظر حضرتعالی بی خبری شما را از وضع موجود میرساند ما کمتر سفر میکنیم وآهسته تر میرانیم تا سلامت خودرا حفظ کنیم واز واردات خودروهای لوکس وغیرو متنفریم ژنهای خوب چند سال دندان رو جیگر بگدارند امیدوارم رنجیده خاطر نشوید وحرف این پدر پیر را جامه عمل بپوشانید
ناشناس۱۵۸۲۷۴۱۴:۱۸:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۱۳
وارد نکردن خودور به معنی هدر دادن جان و مال مردم است. خودروسازان 20 30 ساله به فکر طراحی هستن هنوز هم به نتیجه نرسیدن.......
رضا۱۵۸۳۲۲۱۵:۰۵:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۱۳
زدن چنین حرفی از یک فرد عوامی عجیب نیست اما از یک معاون وزیر جای شگفتی است.اولا که 90 درصد تلفات جاده ای بواسطه فرهنگ غلط رانندگی است لذا خودرو و جاده نقشی در آن ندارند و اگر این گونه نبود، اصلا تصادفی روی نمی داد که بخواهیم راجع به ایمنی خودرو نظر بدهیم و ثانیا مملکت ارزی برای واردات خودرو ندارد و گزینه مقابل عدم استفاده از خودروی داخلی دوچرخه،.... نه خودروی گران قیمت خارجی.در عمل هم مطابق اخبار غیر موثق همزمان با باز شدن ثبت سفارش خودرو که برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز بسته شده بود ،عوارض خودرو بین 10 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.
ناشناس۱۵۸۴۴۰۱۷:۰۰:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۱۳
صنعت خودروسازی ما شبیه بچه لوسِ خانواده است که سالها امکانات خانواده را به خودش اختصاص داده،آخرش هیچ ... نشده!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین