آقای فردوسی پور، چرا مقابل فیگو دل ضعفه گرفتی؟!

گروه ورزشی الف،   3960913144 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

امیر استکی در روزنامه اصولگرای وطن امروز در نقد حضور لوئیز فیگو در برنامه نود نوشت:

آقای فردوسی پور، چرا مقابل فیگو دل ضعفه گرفتی؟!

امیر استکی در روزنامه اصولگرای وطن امروز در نقد حضور لوئیز فیگو در برنامه نود نوشت: در چند سال اخیر رویه‌ای در میان یک قشر فکری عمدتا تشکیل شده از شبه‌روشنفکران و سمپات‏های‌شان شکل گرفته است که به طور خلاصه اینچنین خروجی‌هایی دارد: «در ایام مناسک و مناسبت‌های مذهبی با انتقاد از هزینه‌هایی که برای این نوع مراسم و مناسک می‌شود و با به میان کشیدن آمارهای فقر و بیکاری و... بشدت به این روند اعتراض می‌کنند و از مومنین و مسلمین می‌خواهند به جای خرج کردن پول‌های‌شان در این زمینه‌ها به مستمندان و محتاجان کشور خود کمک کنند».

در جمع سمپات‌های جریان‌های شبه‌روشنفکری در ایران خاصه در میان فعالان در فضای مجازی افرادی از همه قشرها وجود دارند، خاصه در میان چهره‌های عامه‌پسند و پوپولار که این روزها به سلبریتی معروف شده‌اند. از بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده گرفته تا فوتبالیست و مجری ورزشی تا خواننده و آهنگساز و نوازنده و غیره و ذلک. در این جهان زیست درگیری‌ها در سطحی‌ترین لایه‌ها در جریان است و اعتراضات و انتقادات به همین منوال بر سر ظاهری‌ترین بروندادهای فعالیت‌های مختلف اجتماعی متمرکز شده است.

حالا در فردای مشخص شدن هزینه‌کرد 500 میلیون تومانی برای حضور لوئیز فیگو در برنامه نود، هیچ‏یک از آنها اینجا و در عرصه رسانه و فضای مجازی از این سخن نمی‌گویند که چرا یک نهاد عمومی از جیب ملت 500 میلیون به یک چهره ورزشی خارجی می‌دهد؟ از بد ماجرا برگزارکننده این مراسم خود یکی از همین سمپات‌های سرسخت شبه‌روشنفکری است.

کسی که برنامه تلویزیونی‌اش پر بوده از مصادیق همنوایی با همان برداشت‌های سطحی و نقدهای ماهواره‌ای که وصف‌شان رفت اما در جایی که برای ارضای حس همرنگ بودگی با جهان پیشرفته، 500 میلیون تومان برای یکی ـ دو ساعت به لوئیز فیگو پرداخت شود ابدا ایرادی وجود نخواهد داشت. جالب آنجاست که نه‌تنها کشور در رکود اقتصادی عمیقی به سر می‌برد و از طرفی در کرمانشاه زلزله‌ای آمده که با این اعداد و ارقام می‌توان کمک شایانی به آنها کرد، در روز برنامه جناب فردوسی‌پور، همشهری‌های وی در کرمان نیز زلزله‌ای 1/6 ریشتری را تجربه کرده‌اند و درگیر خسارات جامانده از آنند.

می‌شود که ملت مسلمان از اموال شخصی خود بساط قیمه نذری برای سیدالشهدا برپا می‌کند، اگرنه عادل‌خان فردوسی‌پور که موفق شده است لوئیز فیگو را در این بزنگاه تاریخی(!)- قرعه‌کشی جام‌جهانی- به ایران بکشاند، نه‌تنها مستوجب ملامت نیست، بلکه باید به جد و همپای اسطوره‌های ملی ایران از او تمجید و تقدیر کرد. در جهان پول‌سالار سرمایه‌داری هیچ امری خلاف آمد عادت نیست، صد البته اگر توان پرداخت بهایش را داشته باشید. اگر پولش را داشته باشیم می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا را هم به میدان آزادی آورد و با او محلی رقصید. مگر همین اعراب همسایه سعودی فقط با 500 میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی ترامپ و پیش‌تر از آن بوش پسر را به رقص شمشیر وانداشتند؟!

القصه! اگر پولش را داشتیم، نوش جان‌مان می‌بود و آن وقت می‌شد حسابی از عادل‌خان هیجان‌زده و به تپق‌افتاده بابت آوردن یک فوتبالیست معروف به برنامه‌اش تمجید کرد اما همه شواهد نشان می‌دهد ما حقیقتا پول این کارها را نداریم. شکی وجود ندارد که این صد هزار یورو و مابقی خرج‌های خرده‌ریز اطرافش از جیب مبارک ملت قهرمان ایران خرج شده است. در مملکتی که حاضر نیست برای حضور اندیشمندان و اهل فکر در رسانه بهای چندانی بپردازد، همین موفقیت‌های خر رنگ کن حکم کیمیایی را دارد که مس ایرانی بودن و مهجور ماندن در عرصه‌های جهانی را به طلای رفتار بر اساس استانداردهای شیک جهانی تبدیل می‌کند. دولت ما در رتق و فتق امور زلزله‌زدگان مانده است و برای این دولت بی‌چیز و این سیستم فشل و آن رسانه ملی که فریاد نداری‌اش چند سالی است گوش همگان را کر کرده است، این دست بریز و بپاش‌ها مصداق همان ضرب‌المثل قدیمی است که آفتابه لگن 7 دست ولی شام و ناهار هیچی!

مثلا می‌شد به جناب آقای نود گفت شما که هنر به خط کردن فیگوی پرتغالی را برای برنامه نود دارید خب! بدون اینکه این همه هزینه کنید او را 3 ساعت در یک ارتباط تصویری روی آنتن برنامه زنده بیاورید تا هم از او استفاده کرده باشید و مخاطب را جذب کنید و هم 500میلیون تومان خرج روی دست صداوسیما نگذارید! و البته 2 بازیکن مهم ایران از جمله جواد نکونام و پژمان منتظری را به سخره نگیرید که 2 ساعت نظاره‌گر گپ و گفت شما و لوئیز جان باشند و تحقیر ملی را از همین جا شروع کرده باشید.

فردوسی‌پور به نمایندگی از همه سمپات‌های شبه‌روشنفکر کشورمان حسابی در مقابل میهمان صد هزار یورویی، خود را از تک و تا انداخته بود. مرد جنجالی و پرادعای فوتبال ایران که همه را در برنامه‌های خودش به شکل واضحی از تک و تا می‌انداخت، در این مورد به شکل واضحی از تک و تا افتاده بود و گویی در مقابل عظمت این اتفاق بزرگ به پت پت افتاده بود. نمی‌دانم شاید بشود نامش را نوعی دل ضعفه! برای رقم خوردن این اتفاق بزرگ گذاشت. این حال عمومی همه این نوع سمپات‌ها و شبه‌روشنفکران است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۱۸۰۱۲:۳۶:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۱۳
گل گفتی. مرسی
ناشناس۱۵۸۲۹۶۱۴:۳۶:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۱۳
در مورد قسمت اول که در مورد هزینه مناسک مذهبی فرمودید دلیل انتقاد این که هزینه در راه مناسک مذهبی به نام تبلیغ دین و به نظر در راه خداست ولی این جور برنامه ها در راه خدا و تبلیغ دین نیست برادر من پس مغلطه و سفسته ممنوع
وحيد۱۵۸۱۹۳۱۲:۴۷:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۱۳
چنين برنامه هاي پرمخاطبي اسپانسر داره و اسپانسر برنامه نود اين هزينه رو پرداخت كرده
ناشناس۱۵۸۳۰۲۱۴:۴۲:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱۳
برفرض كه شركت داده باشه. مسئله هنوز برجاست كه چرا چنين پولي بايد داد!!!
ناشناس۱۵۸۲۰۴۱۲:۵۸:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۱۳
قطعا" نویسنده مغرض و بد خواهه و چون میدونه بدلیل حمایتهایی که میشه کسی نمیتونه ازش شکایت کنه یا حتی براساس قانون مطبوعات جوابیه صادر کنه، خواسته سواستفاده سیاسی بکنه. وگرنه کیست که نداند هزینه این دعوت رو شرکت ... داده.
ناشناس۱۵۸۲۱۰۱۳:۰۳:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۱۳
موافقم. عادل دیگه شورشو دراورده
حامد۱۵۸۲۸۲۱۴:۲۹:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۱۳
من به وطن امروز احترام میگذارم اما قطعا نظرش رو رد میکنم چرا این روزنامه قرار داد تسلیحاتی امریکا وعبستان رو به حضور فیگو در این برنامه ربط داده چه ربطی به رو شنفکری و قیمه نذری سیدالشهدا داره ؟؟؟!!! به نظرم آقای رسایی کمی دچار بیکاری وبی حوصلگی شدند رو به حاشیه اوردند
ناشناس۱۵۸۳۰۵۱۴:۴۶:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱۳
از خطاب كردن جان به اون خانم مجري قرعه‌كشي گرفته تا به سخره گرفتن فرهنگ كشور و تاكيد به مترجم كه اينا رو به فيگو نگو همه و همه نشان از ضعف اعتماد به نفس اين افراد دارد.
ناشناس۱۵۸۳۶۲۱۵:۳۷:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱۳
تا جایی که می دانیم پرداخت پول توسط صدا و سیما به تهیه کننده ها براساس فاکتور خرجهایی که کرده اند نیست.
ناشناس۱۵۸۳۷۰۱۵:۴۷:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۱۳
فکر می کنید نکونام کمتر پول گرفته اومده؟
ناشناس۱۵۸۳۸۱۱۶:۰۱:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۱۳
برنامه فرهنگی معنوی است پول مادی نباید برایش خرج کرد چون نتیجه عکس میدهد که داده است.
ناشناس۱۵۸۳۸۹۱۶:۰۸:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱۳
درود بر فردوسی پور. پول را اسپانسر داده ای ادم ؟؟؟
ناشناس۱۵۸۶۶۸۲۱:۳۹:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۱۳
آقای نویسنده اگه ازجیب من داده)که نداده(وفیگورادعوت کرده من راضی ام
ناشناس۱۵۸۷۰۷۲۲:۵۶:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۱۳
"500 میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی" ؟ "500 میلیارد دلار" ؟؟؟
ناشناس۱۵۸۷۷۳۰۱:۰۵:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۱۴
500 میلیون تومان در برابر 500 میلیارد دلار حتی هزینه حمل آن هم حساب نمی شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین