جزئیات جلسه علمای اصفهان با استاندار اصفهان/ 2 درخواست مهم روحانیون از مهرعلیزاده

گروه سیاسی الف،   3960911160 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار اصفهان خواسته شد تا در عزل و نصب‌های استان نیز حتماً مسأله شایسته‌سالاری در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: روز چهارشنبه 8 آذر ماه جاری جلسه‌ای میان محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و بیش از 50 تن از روحانیون در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سابقه جلسه حوزه علمیه با استاندار به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد، افزود: شخصیت‌های بزرگی مثل آیت‌الله سید اسماعیل هاشمی و مرحوم آیت‌الله طباطبایی در چنین جلساتی حضور داشته‌اند؛ جلسه اخیر حوزه علمیه اصفهان با استاندار با حضور جمعی متشکل از شخصیت‌های حوزوی، اساتید حوزه و ائمه جماعات مساجد استان اصفهان تشکیل شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روحانیون استان اصفهان در این جلسه مطالبی را در قالب مطالبات با استاندار اصفهان مطرح کردند، گفت: اولویت جامعه روحانیت در استان اصفهان مسائل فرهنگی است که از همین رو، تشریح مسائل فرهنگی استان توسط روحانیون صورت گرفت و موارد زیادی از مسائل و آسیب‌های فرهنگی اجتماعی با استاندار در میان گذاشته شد.

وی تصریح کرد: مسائلی همچون عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و قوانینی که در این راستا برای گسترش فرهنگ اسلام ناب مطرح است نیز با استاندار اصفهان مطرح شد؛ عصاره روحانیت اصفهان با سابقه طولانی در این جلسه حضور داشتند و مطالب فراوانی را در ابعاد مختلف بیان کردند.

سالک عنوان داشت: به دلیل اینکه رئیس‌جمهور موضوع شایسته‌سالاری را در انتخاب مدیران به کار برده است، از استاندار اصفهان نیز خواسته شد تا در عزل و نصب‌های استان نیز حتماً مسأله شایسته‌سالاری در نظر گرفته شود، البته روحانیون به هیچ عنوان درصدد سهم‌خواهی از استانداری نبوده و نخواهند بود ولی بر عملکرد آن نظارت خواهند داشت.

وی با اشاره به کلیدواژه‌های شادی و نشاط که توسط رئیس‌جمهور به کار برده شده است، خاطرنشان کرد: اگر شادی به معنای بی‌بندوباری و گسترش فرهنگ غرب باشد، کار صحیحی نیست و نباید صورت گیرد که این موضوع نیز با استاندار اصفهان مطرح شد؛ اخیراً جلسه‌ای در خصوص نشاط اجتماعی در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان برگزار شده اما چارچوبی برای شاد بودن مشخص نشده که این موضوع جای بررسی‌های بیشتری دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس گفته محسن مهرعلیزاده، مسؤولیت فرهنگی، صنعتی و اقتصادی باید از استاندار به عنوان نماینده دولت مطالبه شود؛ همچنین ایشان اعلام کرده‌اند که «من آمده‌ام برای کار، کار و کار» و ما منتظر عملکرد ایشان در قالب این شعار مطرح‌ شده خواهیم بود.

وی اضافه کرد: روحانیون در جلسه با استاندار اصفهان به وی اعلام کردند که اگر مسؤولیت فرهنگی استان را پذیرفته‌اید، باید بر گفتمان‌هایی که توسط شهردار و شورای شهر اصفهان در خصوص دوچرخه‌سواری بانوان مطرح شده، نظارت کنید و به آنان تذکر دهید تا با چنین حرف‌هایی آرامش شهر را برهم نزنند؛ معضل شهر اصفهان دوچرخه‌سواری بانوان نیست بلکه رفع بیکاری، مشکلات حقوق معوقه کارگران، افزایش قدرت خرید و تسهیل در ازدواج جوانان است.

سالک بیان داشت: شهردار اصفهان نیز در رابطه با دوچرخه‌سواری بانوان در شبکه یک سیما مباحثی را مطرح کرده و شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ادعای مذاکره با مراجع برای رفع مشکل دوچرخه‌سواری بانوان را داشته که در جلسه روحانیون با استاندار اصفهان قرار شد تذکراتی به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان داده شود تا در طرح چنین مسائلی دقت بیشتری شود.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی مطرح‌شده در شورای شهر اصفهان را رصد می‌کنیم، تأکید کرد: به استاندار اصفهان اعلام شده که یک حد تحملی وجود دارد و اگر قرار باشد مسائل متضاد با مباحث شرعی و قانونی در شورای شهر مطرح شود، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دیگر مسائل مطرح‌شده با استاندار اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: بحران بیکاری و بحران خشکسالی و کمبود آب در استان اصفهان نیز با آقای مهرعلیزاده مطرح شد؛ اولویت‌های نخست استان اصفهان مسأله آب، مسأله اقتصاد، احیای اقتصاد مقاومتی، مقابله با سرمایه‌گریزی و رفع موانع رشد تولید ملی است که امیدوارم گام‌های مؤثری در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان برداشته شود.