جزئیات مراسم روز دانشجوی امسال به روایت وزیر علوم

گروه سیاسی الف،   3960909147

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رئیس جمهور در سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان، در نشستی با دانشجویان شرکت می‌کند اما در کنار آن، برنامه‌های دیگری نیز به این مناسبت برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم روز دانشجوی امسال به روایت وزیر علوم

به گزارش تسنیم، منصور غلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه در بودجه سال 97 پیش‌بینی‌هایی پیرامون تجهیزات دانشگاهی صورت گرفته، اظهار داشت:‌ پیش‌بینی‌های انجام شده به بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی کمک می‌کند. عموماً در طول سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های بودجه‌های جاری دانشگاه‌ها فرصت این تغییر و بازسازی فراهم نبوده زیرا برخی از این تجهیزات از قیمت بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: از طرف دیگر این بازسازی و تجهیز دانشگاه‌ها بسیار ضروری است چرا که فعالیت‌های علمی که هم اکنون در دنیا در حال انجام بوده، با وسایل و تجهیزات جدید انجام می‌شود. این وسایل هم به لحاظ دقت و صحت عمل و هم به لحاظ انتقال این یافته‌های علمی به مجامع علمی و انتشار آن به دنیا ضرورت دارد که ما با تجهیزات به‌روز، کار کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز امیدواری از به وقوع پیوستن این موضوع تصریح کرد: امیدواریم که  آرزوی دانشگاه‌ها برای این بازسازی محقق شود همانطور که شروع شده و در سال‌های آینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه رقم اختصاص یافته به تجهیز و بازسازی دانشگاه‌ها به طور قطع مشخص نشده، بیان کرد: تا زمان تصویب بودجه نمی‌توانیم به طور دقیق پیرامون ارقام اختصاص یافته به این موارد صحبت کنیم ولی پیش بینش قابل‌توجهی است که اگرمحقق شود حائز خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: قرار بر آن است که هزینه این تجهیز و بازسازی ازسوی صندوق توسعه ملی پرداخت شود و تا زمان قطعی نشدن لایحه بودجه نمی‌توانیم به طور دقیق ارقام اختصاص یافته را اعلام کنیم.

وی افزود: در صورتی که بودجه پیش‌بینی شده به طور کامل تخصیص شود، بحران دانشگاه‌ها رفع می‌شود. اگر تمام بودجه تعیین شده با ما داده شود به طور قطع بحران دانشگاه‌ها را برطرف می‌کنیم چراکه رئیس سازمان بودجه و برنامه در نشست‌های قبلی روسای دانشگاه‌ها قول داده که بودجه دانشگاه‌ها را به طور کامل تخصیص دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: روز گذشته نیز من در جلسه دولت پیرامون این موضوع از محمدباقر نوبخت سوال کردم و او گفت من بر سر قول خود هستم و امیدواریم که به طور کامل عملی شود.

وی پیرامون برنامه‌های در نظرگرفته شده برای هفته دانشجو اظهار داشت: رئیس‌جمهور در روز دانشجو در سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان نشستی با دانشجویان برگزار می‌کند. همچنین بنده و وزیر محترم بهداشت به طور مشترک پیرامون شرکت وی، بر اساس سنوات گذشته در جلسه‌ای با دانشجویان و نماینده‌هایشان دعوت‌نامه‌ای را به ایشان فرستاده‌ایم که هنوز جوابی از دفتر رئیس‌جمهور دریافت نکرده‌ایم.

غلامی افزود: با توجه به شرایط و تراکم کاری رئیس‌جمهور، امیدواریم به سرعت پاسخ مناسبی در این خصوص دریافت کنیم؛ این روال هر ساله وجود دارد و نشست همراه با ریاست جمهوری یک نشست ملی است که علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی معمول است.

وی با اشاره به آنکه تراز دانشگاه‌های صنعتی پایین نیامده و رو به ارتقا بوده، خاطرنشان کرد: ما ارزیابی‌هایمان را با نهادهای ارزیابی کننده بین‌المللی انجام می‌دهیم که با توجه به آن دانشگاه‌های صنعتی جایگاه خودشان را نگه داشتند و همچنین ارتقا نیز داده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین