استاندار تهران: ناایمن خواندن مسکن مهر دردی از مردم درمان نمی کند

گروه اجتماعی الف،   3960909104 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار تهران در جمع اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان پردیس گفت: ناایمن خواندن مسکن مهر دردی از مردم درمان نکرده و تنها سبب نگرانی می شود.

به گزارش مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک با اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان پردیس، طی سخنانی با بیان این که استان تهران ۳۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: این مجمع ارتباط بسیار خوبی با استانداری تهران دارد و در جلسه ای مشترک، تمام مباحث مربوط به استان را مطرح کردیم و کارگروهی تشکیل شد، تا مشکلات استان را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت نماینده های این دوره استان تهران نسبت به دوره های قبل بیشتر شده است و وقت بیشتری برای استان می گذارند، اما اگر هر کدام از نمایندگان یک مشکل استان را پیگیری کنند، قطعا می توانند مثمرثمر باشند.

استاندار تهران با بیان این که استان تهران به جز برخی از مناطق شهر تهران، در مابقی استان دارای مشکلات عدیده است، اضافه کرد: شهرستان ها و شهرهایی مانند پردیس که توسعه سریع را تجربه کردند، مشکلات بیشتری دارند، در حال حاضر شهرستانی در استان تهران داریم، که با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت به تازگی یک بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در حال ساخت و سرانه ورزشی آن ۲ سانتی مربع دارد.

وی گفت: شهرستانی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در استان تهران حتی یک تخت بیمارستان ندارد.

مقیمی با بیان این که طبق قانون مرکز بخش باید دارای شهرداری باشد، گفت: تاسیس شهرداری جاجرود، توسط فرماندار پیگیری شود.

استاندار تهران در خصوص ملی اعلام شدن بخشی از اراضی پردیس خطاب به اعضا شوراهای اسلامی گفت: زمانی که اداره منابع طبیعی، زمین ها را ملی اعلام می کند، اگر اعتراض دارید باید اعلام کنید، در حال حاضر هم می توانید ورود کرده و اعتراض خود را از طریق حقوقی پیگیری کنید تا به نتیجه برسد.

وی در خصوص برخی مشکلات زیر ساختی پردیس و بومهن افزود: در این منطقه رودهن و بومهن با جمعیت های کم و حدود ۵۰۰۰ نفری قرار داشت، اما پس از آن شهرستان پردیس شکل گرفت.

مقیمی افزود: به هرحال بومهن و رودهن به صورت طبیعی رشد کرد و برای این رشد امکانات لازم فراهم شد و در مقایسه با دماوند و دیگر شهرهای هم جوار امکانات تامین شده بود، اما ما با توسعه سریع شهر پردیس مواجه شدیم و تصمیم گرفته شد، ۸۵ هزار واحد مسکن مهر در این منطقه ساخته شده و حدود ۴۰۰ هزار نفر در آن ساکن شوند، این موضوع را به رشد طبیعی بومهن، رودهن، بافت قدیم پردیس اضافه کنید.

استاندار تهران با بیان این که در حال حاضر تنها حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس از ۸۵ هزار واحد فعال شده است و مردم در آن زندگی می کنند، گفت: حداکثر تا اواسط سال ۹۸ پروژه های مسکونی پردیس به انتها رسیده و مردم در واحدها مستقر می شوند، متاسفانه امکانات ما در ۲ سال آینده پاسخگوی این جمعیت نیست و توان تامین این نیازها را نداریم و قطعا با یک سری کمبودها در منطقه مواجه خواهیم شد و بایستی با هم فکری و همکاری و افزایش تحمل از این مرحله و پیچ سخت عبور کنیم.

مقیمی با بیان این که درصدی از نیازهای واجب مانند آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب تامین می شود، گفت: سعی داریم کمبود مدرسه جبران شود، بازارچه و آسفالت فراهم آید، اما شاید نتوانیم به اندازه کافی تخت بیمارستانی و مراکز فرهنگی را فراهم کنیم، ما در این ۲ سال منازل را تکمیل کرده، نیازهای اساسی را به موازات تکمیل خانه ها تامین می کنیم، اما زیر ساخت هایی مانند کانون های فرهنگی هنری، مترو، بیمارستان و ... در حد جمعیت موجود تامین نخواهد شد و نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی با بیان این که پس از ۲ سال سختی، مسکن مهر به فرصتی برای شهرستان پردیس تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: اقدامات ایمنی برای برخی از فازهای مسکن مهر پردیس انجام خواهد شد، اما این که بگوییم مسکن مهر فنی اجرا نشده، دردی را از مردم درمان نکرده و تنها سبب نگرانی می شود، از شما به عنوان نماینده های مردم خواهش می کنم، که مردم را دل داری دهید، واحدهای مسکن مهر طبق مشخصات فنی ساخته شده اند و خانه های خوبی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: زیر ساخت های مورد نیاز را نیز ظرف چند سال آینده تکمیل می شود.

وی بر اشتغال زایی در پردیس تاکید کرد و گفت: پردیس شهرستان کشاورزی نیست و باید از راه گردشگری، خدمات و صنعت ایجاد اشتغال شود، پارک علمی و فناوری یکی از سرمایه های بزرگ کشور است و قرار است، ۱۸ هکتار به این پارک اضافه شده و شرکت های دانش بنیان جدیدی در آن بنا شوند.

مقیمی بر لزوم توسعه صنایع هایتک و گردشگری در پردیس تاکید کرد و گفت: باید سرمایه گذاری در پردیس تسهیل شود، حداقل ۲۰۰ هزار نفر از جمعیتی که به پردیس می آیند، جوانان جویای کار هستند.

وی گفت: وظیفه شوراها تنها انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری نیست، البته این وظیفه مهمی است، اما جایگاه شوراها بسیار رفیع است، شورای عالی استان ها توانایی دادن لایحه به مجلس را دارد، مدیران دستگاه اجرایی مکلف به عمل به مصوبات شوراها هستند.

استاندار تهران با بیان این که ۱۱۷ هزار نفر عضو شورا در کشور داریم، افزود: اگر این ۱۱۷ هزار نفر عضو شورا با برنامه در حل مشکلات ورود پیدا کند، نیروی عظیمی خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۳۱۶۱۲:۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۹
لطفا دریکی ازاین اپارتمانها سکونت نمائید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین