جهانگیری: مردم مناطق زلزله زده به وضعیت عادی برگشتند

گروه اجتماعی الف،   3960908300 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهور با اشاره به روند خوب همکاری های جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی گفت: جمعیت هلال احمر ایران از توانمندی های بسیار خوبی برخوردار است و فدراسیون جهانی صلیب سرخ می تواند از این توانمندی ها استفاده کند.

به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «الحاج اس سی» دبیر کل فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ضمن قدردانی از ابراز همدردی وی با مردم زلزله زده کرمانشاه، ‌اظهار داشت: این زلزله ویژگی منحصر بفردی داشت و در دهه های اخیر بی سابقه بود و باعث شد که منطقه بسیار وسیعی در غرب کشور و بخصوص استان کرمانشاه تحت تاثیر این زلزله قرار گیرد و ۷ شهر و بیش از ۱۹۰۰ روستا در اثر زلزله دچار آسیب شدند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه توانمندی سازمان های امداد و نجات ایران و بخصوص جمعیت هلال احمر باعث شد که در ساعات اولیه پس از زلزله اقدامات خوبی در راستای کمک رسانی به زلزله زدگان صورت گیرد.

جهانگیری ادامه داد : در جریان زلزله بیش از ۴۸۰ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر مصدوم شدند و یکی از اقدامات استثنایی و کم نظیر در کمک رسانی به زلزله زدگان، اعزام ۷ هزار نفر مصدوم به مراکز درمانی در مدت زمانی کوتاه بود که این کار از طریق ۳۶ فروند بالگرد انجام شد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات خوب و موثر جمعیت هلال احمر در اسکان اضطراری زلزله زدگان و کمک رسانی به آنان، گفت: جمعیت هلال احمر توانمندی خوبی پس از زلزله از خود نشان داد و اتفاق منحصر بفرد دیگری که در حادثه زلزله شاهد آن بودیم، حضور گسترده مردم و ارسال کمک به زلزله زدگان بود به گونه ای که عدم نیاز برخی اقلام و کالاها اعلام شد.

وی با اشاره به سفر روز دوشنبه خود به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله زده، گفت: مردم مناطق زلزله زده کم کم در حال بازگشت به وضعیت عادی هستند و اسکان دائمی آنان در دستور کار دولت قرار گرفته و تصمیمات خوبی نیز برای احیاء کسب و کار زلزله زدگان و آغاز روند بازسازی اتخاذ شد تا کشاورزی، صنعت و اقتصاد این مناطق احیاء شود.

جهانگیری اظهار داشت: ما در منطقه حساسی قرار داریم که حوادث متعددی نظیر جنگ، درگیری های داخلی و حوادث طبیعی مردم را آزار می دهد و گروه های تروریستی و تکفیری در برخی کشورها همچون عراق و سوریه بسیاری از مردم را آواره کرده اند و در شرق ایران نیز مردم افغانستان و پاکستان نیازمند کمک های مختلفی هستند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: متاسفانه مردم مظلوم یمن نیز در بدترین وضعیت به سر می برند و از حداقل های حقوق انسانی محرومند و در تامین نیازهای دارویی، بهداشتی و غذایی با مشکل مواجه هستند که در همین راستا جمعیت هلال احمر ایران با توجه به رسالت جهانی و وظیفه انسان دوستانه خود، آمادگی دارد با محوریت صلیب سرخ جهانی به مردم مظلوم این کشور کمک کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۱۸۶۰۸:۰۸:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۹
جهانگیری: مردم مناطق زلزله زده به وضعیت عادی برگشتند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اقای جهانگیری اگر کمی هم به تلویزیون خودمون نگاه می کردید متوجه می شدید که همین پریشب در برنامه زنده ، زلزله زدگان در بیرون از چادرها مجبور بودن مثل قبیله دورهم بشینن و با گرمای هیزم شب سرد رو به صبح برسونن. خونه خودت رو با خونه اونا اشتباه گرفتی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین