عارف: اگر جای پسرم بودم «ژن خوب» را مطرح نمی‌کردم/ مردم بروند و توانایی وی را مطالعه کنند/ اینکه به خاطر بحث آقازادگی عده‌ای به همین دلیل محروم می‌شوند را رد می‌‌کنم

گروه سیاسی الف،   3960908198 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: من بر این باورم حرف‌هایی که باعث ایجاد حاشیه می‌شود نباید گفته شود و من اگر جای پسرم بودم آن صحبت‌ها را نمی‌کردم ولی به هر حال صحبتی است که شده است.

عارف: اگر جای پسرم بودم «ژن خوب» را مطرح نمی‌کردم/ مردم بروند و توانایی وی را مطالعه کنند/ اینکه به خاطر بحث آقازادگی عده‌ای به همین دلیل محروم می‌شوند را رد می‌‌کنم

 محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی امروز چهارشبنه (8 آذر ماده 96) در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به رد سوال خبرنگاران درباره مطرح کردن ژن خوب توسط پسرتان، از سوی شما، مردم گلایه‌هایی داشتند که در این بین باید عذرخواهی صورت می گرفت همچنین اظهار نگرانی کردند که برخی آقازاده‌ها از جمله پسران چند تن از اعضای فراکسیون امید حواشی‌سازی‌هایی کردند که باعث نگرانی مردم شد که نکند آنها به سبب اینکه پدرانشان صاحب منصب و قدرت هستند بدون حرفه و یا تخصص خاصی دارای جایگاه شوند اظهار داشت: درباره رد کردن موضوع ژن خوب باید بگویم که اینگونه نبود خواهشی که از دوستانم دارم این است که این مطالب را در فرصت مناسب مطرح کنند چرا که درب آسانسور سوالی مطرح می‌شود که فرصت مناسب برای پاسخگویی نیست.

وی افزود: موضوع دیگری که مطرح است این است که فردی حرفی می‌زند و هر کس هرگونه که دوست دارد آن را برداشت می‌کند. 

رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث آقازادگی موضوعی نیست که من بخواهم به آن بپردازم، انقلاب ما آمد که این مساله را حل کند و این همان موضوعی است که ما نسبت به کاخ نشینان و کوه نشینان داریم. 

وی اضافه کرد: بنا بر این است که در انقلاب براساس ارزش‌ها، توانایی‌ها و تقوا افراد روی کار بیایند و این اعتقاد ما است هیچ فردی بر هیچ کسی مزیتی ندارد به جز شایستگی‌های فردی اما نباید به سمت تفریط هم برویم که فرد شایسته و یا توانایی به دلیل وابستگی او به شخصیتی از حقوق اجتماعی خود محروم شود. 

عارف خاطرنشان کرد: متاسفانه ما می‌بینیم که برخی به دنبال افراط و تفریط هستند ما این را در عالم سیاست می‌بینیم. که چقدر حرکت‌ها براساس افراط و تفریط است. آن چیزی که اسلام و اخلاق می‌گوید و آنچه که قانون بیان می‌دارد ملاک است. 

«زمانی که من معاون اول رئیس جمهور وقت شدم (برای اولین بار است که این را در جمع می‌گویم) پسرخاله بنده ریئس دفتر آقای ابطحی بود وقتی دیدم که در مظان اتهام و غیبت قرار می‌گیرم خواهش کردم که به یزد برگردد که این کار را هم کرد». 

وی در بخش دیگری از پاسخ سوال خبرنگار گفت: بنده در مدیریت 38-37 ساله خود حتی یک نفر را هم با رابطه و یا به سبب وابستگی به من سر کار نیاوردم اما بحث توانمندی توانایی پسرم باید بگویم مردم بروند و توانایی وی را مطالعه کنند و ببینند او چه کاره است. 

 خبرنگار در این میان سوال کرد که زمانی که ژن خوب مطرح می‌شود آن هم از سوی آقازاده شما این نگرانی در مردم ایجاد می‌شود که فرصت‌های برابر از اقشار جامعه گرفته می‌شود که عارف در این میان پاسخ داد اتفاقا اعتقاد ما هم بر فرصت برابری است حتی البته برخی حرف‌ها هم نباید زده شود. من بر این باورم حرف‌هایی که باعث ایجاد حاشیه می‌شود نباید گفته شود و من اگر جای پسرم بودم آن صحبت‌ها را نمی‌کردم ولی به هر حال صحبتی است که شده و من نمی‌خواهم اکنون دفاع و یا رد کنم. هیچ موضعی نمی‌گیرم ولی خیلی‌ها که در این رابطه موضع‌گیری کردند همه صحبت‌های پسرم را نخوانده بودند. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: این موضوع مطرح است که اگر بحث ژن خوب را مطرح می‌کند به عنوان یک برتری و مزیت می‌خواهد آن را تلقی کند یا یک نوع اصالت را می‌خواهد عنوان بدارد. ما که این موضوع را رد نمی‌کنیم. قبول داریم که نباید این مباحث مطرح شود. حال نمی‌خواهم وارد این بحث شود. 

عارف خاطرنشان کرد: بنابراین اکنون درباره بحث آقازادگی که در حال حاضر مد شده و عده‌ای هم به همین دلیل محروم می‌شوند را رد می‌‌کنم. در انتخابات شوراها هم ما به همین دلیل یک زمان که حقش بود در لیست قرار گیرد با کمال معذرت در حقش جفا کردیم و او را در لیست نیاوردیم. چرا که می‌دانستیم پس از آن حرف و حدیث پیش می‌اید. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: ما باید با توجه به اعتدال و فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود مبنا را بر قانون، توانمندی و شایستگی‌های افراد بگذاریم. اکنون به گونه‌ای شده است که عده‌ای از افرادی برجسته که در بهترین دانشگاه درس خواندند به دلیل وابستگی‌شان به شخصیت‌ها حاضر نیستند به ایران برگردند. ممکن است فردا که استخدام شدند به او بگویند تو پسرخاله فلانی بودی این حرف‌ها یعنی چه خواهش من این است که این مسائل را تفکیک کنیم. قبول دارم پارتی‌بازی است فساد و امثال اینها حرام است و باید کنار گذاشته شود اما توجه کنیم که حقوق ذاتی افراد نباید از آنان سلب شود ما باید از همه توانمندی‌ها و شایستگی‌ها استفاده کنیم که نه افراط صورت گیرد و نه تفریط. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۵۷۸۱۵:۰۲:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۸
این حرف نشان از باطن خانواده شما داشت و فرزند شما ان را بروز داد از قدیم گفتند حرف راست را از بچه باید شنید
ناشناس۱۵۴۸۰۰۱۸:۳۹:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۸
دلم برامردم ساده لوح میسوزه که به چه کسایی دل خوش کردن .
پیمان۱۵۵۷۷۳۰۲:۴۳:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱۰
مطمئن باش کسی به اینها دل خوش نکرده.
مشعود۱۵۵۱۶۴۰۷:۲۹:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۹
این جواب یک مسئول از به مشکلات اساسی کشور. ما بجای مطالعه رزومه آقازاده تون، میریم مطالعه می کنیم که توی این مدلت که مسئول بودین چه کار مفیدی انجام دادین! وقتی مردم ازش نمی پرسن توی این چند سال چه کار مفیدی انجام داده، اونم حق داره وقت شما رو با این حرفا پر کنه!!!
ناشناس۱۵۴۶۶۸۱۶:۳۱:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۸
خامی کرد که واقعیت را گفت و از خود بزرگ بینی و خود برتر بینی و اینکه رانت را یک جورایی به زن خوب نسبت داد اما واقعیت این است که خود بزرگ بین است و متکبر
ناشناس۱۵۴۶۸۱۱۶:۴۱:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۸
اگه آقازاده نبود الان داشت تو خیابون جارو می کشید مثل خیلی از فوق لیسانس ها که الان دارن همین کار را می کنند.
ناشناس۱۵۴۶۸۵۱۶:۴۷:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۸
حالا یه موقع میبینی یه نفر واقعا" ژن اش خوبه اون اگه بگه خیالی نیست
ناشناس۱۵۴۶۸۷۱۶:۵۰:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۸
مردم بروند و توانایی وی را مطالعه کنند!
ناشناس۱۵۴۹۳۵۲۱:۳۰:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۸
آقای عارف تاکنون که اثراتی از ژن های خوب خودش هم نشان نداده به عبارتی آنچه که داره ازمذاکرات سیاسیه. اول ثابت کنید که اصلا خودش و فامیلش ژن خوب دارند و بعد به این می رسیم که چکار کرده که حالا ادعا می کنه.
ناشناس۱۵۵۳۴۲۱۲:۵۶:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۹
بررسی توانایی های این بزرگان در این مقال نمی گنجد خوبه که حداقل 2 واحد درسی به دروس عمومی دانشگاه اضافه شود با عنوان مطالعه توانایی های ژن های خوب تا از همون اول حساب کار دست دانشجو بیاد که چه انتظاری از آیندش باید داشته باشه
ناشناس۱۵۵۶۴۵۲۱:۰۱:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۹
مردم بیکارند!؟؟؟!
ناشناس۱۵۴۶۹۱۱۶:۵۲:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۸
بنده که تا این ساعت هیچ ژن خوب و به درد بخوری در فرزندان مسئولان ندیدم
ناشناس۱۵۴۷۲۵۱۷:۲۰:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۸
ولی برعکس ژن عقب افتاده به وفور میتوانید ببینید
ناشناس۱۵۴۹۴۸۲۱:۵۲:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۸
دکتر سورنا ستاری یکی از نخبه های برتر ایران واز چهره های علمی کشور از ژن های خوب
ناشناس۱۵۴۶۹۳۱۶:۵۴:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۸
مردم اینقدر هم بی کار نیستند که بروند و توانایی های وی را مطالعه کنند و ببینند که او چه کاره است !!!!!!!!!
شاغلام۱۵۴۹۸۸۲۲:۲۷:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۸
از فردا مطالعه توانایی های آقازاده ها هم شغل محسوب میشه.کافیه در هفته یک دقیقه درباره ویژگی های ژن های برتر مطالعه کنید تا شاغل محسوب شوید.تبریک میگم بیکاری در ایران به 0% رسید!!!
ناشناس۱۵۶۲۱۴۰۸:۰۵:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۱۱
شاید هم ار این خصوص پستهای مدیریت به بالا هم پدید آید و حقوق بالایی هم در اثر آن کسب کنند
ناشناس۱۵۴۶۹۵۱۶:۵۷:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۸
حداقل فهمیدیم به چه کسی نباید رای داد ادم چقدر میتواند مغرور باشه بچه های ما که با دست خالی و بدون پشتوانه مالی مثل میرزا خانی و صد ها دیگر که با جیب خالی به مدارج بالای دنیا میرسند حتی خودشان را مطرح نمیکنند حالا این جماعت به دوران رسیده با کمک مالی پدرش و نفوذ پدرش به اینجا رسیده هنوز دست از تکبر و غرور برنداشته و هروز خودش را مطرح میکنه واقعا اینها چیزی به نام خجالت در مرامشان نیست شما ها کسی نیستید و از بد حادثه به این مقام و منزلت رسیدید
مخ پریش۱۵۴۶۹۷۱۶:۵۹:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۸
بهتر نیست به جای اینکه مردم بروند و توانایی های وی را مطالعه کنند ، بیوگرافی این آقا با اون ژن های خوبش ! در کتب درسی مدارس راهنمایی تدریس شود ؟!!!!!!
جامعه شناس۱۵۴۷۰۰۱۷:۰۱:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۸
کار و حرف اشتباه رو هر چه قدر بیشتر بگید بدتره . لازم است این بحث ( ژن خوب ) بیشتر از این مطرح نشود
ناشناس۱۵۴۷۰۱۱۷:۰۲:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۸
کاش قانونی وجود داشت که میشد نماینده مجلس را توسط رای مردم برکنار کرد و بررسی تمام اموال ان و قانون از کجا اورده ای مثل غرب انجام میگرفت
ناشناس۱۵۴۷۰۷۱۷:۰۶:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۸
نه بابا ! چی کارش داری !؟ بذار مطرح کنه ! آرزو بر جوانان عیب نیست
خخخخخخ۱۵۴۷۰۹۱۷:۰۷:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۸
من از همین فردا صبح زود میرم توانایی های وی !!!! را مطالعه میکنم
ناشناس۱۵۵۲۱۶۰۹:۲۴:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۹
اقای عارف چند فرزند دارند؟ به نظرم تواناییهای همه با هم مطالعه شود تاریخی تر میشه
ناشناس۱۵۴۷۲۳۱۷:۱۷:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۸
ژن بعضیا رو باید منجمد و در مخازن مخصوص نگهداری کرد تا در آینده مورد استفاده بهره برداری قرار داد تا کشور در غیاب ژن آنها دچار بحران نشود :-) میگید نه ؛ برید مطالعه کنید :-)
ناشناس۱۵۴۷۳۶۱۷:۲۸:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۸
حرف ژن خوب حرف کاملا نابجایی بود اما دستاویزی شد برای کوبیدن اصلاح طلبان.متاسفانه آقازاده ها بد جوری با آبروی نظام بازی کردند.متاسفانه همیشه مماشات با اینها روشاهد بودیم .اگر تو چین یا کره شمالی بودند همه اعدام میشدند هم پسر ه پدر اما چه کنیم که اینجا خودیها محرمند و خطاهاشون هم خودی هست.
ناشناس۱۵۵۰۳۱۲۳:۲۸:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۸
مگر اصلاح طلب ایرادی هم دارد ؟؟؟ یعنی یک چیزی در حد عجائب هفت گانه مطرح کردید
نعمت الله حوکار۱۵۴۷۳۸۱۷:۲۹:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۸
نمیدانم درشماها چه چیزی هست که همیشه از موضع قدرت واز بالابه پایین صحبت می کنید!؟.اگه بچه شما کمی هوش متوسط داشت این همه حاشیه درست نمی کزد!؟نیاز به بررسی سوابق نیست.
سعیدروشن‌کرمانشاهی۱۵۵۱۱۵۰۱:۵۵:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۹
مردم باردیگه با طناب پوسیده وغیرقابل اعتمادیکی ازجناح های سیاسی به عارف رای دادند و خودداخل چاه ندامت رفتند ....یقین بدانید که دیگه اعتمادبه به شماوامثال شماها نیست اقای عارف ..مارابه خیر توامیدی نیست شرمرسان
ناشناس۱۵۴۷۴۹۱۷:۳۶:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۸
اگر این آقازاده اندکی زیرکی و هوش سیاسی داشت که باید می فهمید که مطرح کردن کلمه ژن خوب و یا این لحن صحبت کردن چه تبعاتی برای او خواهد داشت .پس بجای مطالعه سوابق وی بهتر است پدر و پسر اندکی در مسائل و مباحث سیاسی غور نموده تا هنگام بیان فضل چنان گافهایی ندهید که کودن ترین افراد هم اینگونه گاف نمی دهند.
ناشناس۱۵۴۷۶۱۱۷:۵۵:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۸
ظاهرا" آقای عارف در مجلس روزه سکوت گرفته اند تا آنجا که تاکنون حتی یک نطق پیش از دستور هم نداشته اند. آیا ایشان تا الآن با خود فکر کرده اند که مردم چرا در انتخابات به ایشان رای دادند؟ آیا ایشان از این نظر در انتخابات مجلس کاندید شده بودند که صرفا" وارد مجلس شوند؟ متاسفانه آقای عارف مانند خیلی از اصلاحطلبان دیگر در این آزمون رفوزه شده اند.
ناشناس۱۵۴۷۷۲۱۸:۰۶:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۸
این ها حتی قدرت درک و فهم جامعه خود ندارند چه برسد به ژن خوب
ناشناس۱۵۴۷۸۶۱۸:۲۰:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۸
آقای عارف هر چند کاری خلاف مقررات نبود اما پسر شما ورودش به دانشگاه صنعتی شریف انتقالی بود بر اساس امکانی که اعضاء هیت علمی برای فرزندانشان از آن بر خور دارند .
تیرانی۱۵۴۷۹۳۱۸:۲۶:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۸
پسر کو ندارد نشان از پدر توبیگانه خوانش نخوانش پسر وقتی خود آقای عارف اینگونه سخن میگوید و در پی توجیه و ماست مالی کردن است و خودش را هم از بقیه بالاتر میداند، انتظار دارید پسرش آنگونه سخن نگوید و خود را برتر نداند. جناب آقای عارف ، میخواهم بدانم اگر آقازاده شما و دیگر آقا زاده ها هم مانند خیلی از جوانان این مرز و بوم روزی سه وعده نان خالی یا نان و چایی شیرین و یا نان و گوجه پخته شده میخورد آن هم در سخت ترین سالهای جنگ و ... بازهم میتوانست با همین ژنهایش به این جایی که الان هستند برسند؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۵۴۷۹۸۱۸:۳۴:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۸
یکی را می شناسم کارشناسی، ارشد و دکتری دانشگاه شریف مهندسی برق خونده و مدال طلای ریاضی جهانی داره. بنده خدا به زور هیات علمی پژوهشی دانشگاه ... شد. آیا سوابق پسر شما از ایشان بهتر است؟ چرا ایشان نتوانستند چنین قراداد بزرگی منعقد کنند؟
الف ر۱۵۴۸۳۲۱۹:۰۵:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۸
از اینکه زن برتر امتیاز است چیز بدی نیست من هم حاضرم با خیلی از این آقازاده فرزندم را با فرزندان آقا زاده ها از نظر بهره هوشی مقایسه کنم بعدش ببینید ما چی داریم شما چی دارید
ناشناس۱۵۴۸۹۴۲۰:۳۸:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۸
اصلاح طلبان همشون همینجورین.............خود برتر بینی
ناشناس۱۵۴۹۱۶۲۱:۰۸:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۸
آقای عارف ژن خوب داشتن ، از منظر " قرآن " مزیت نیست بلکه مسئولیت و آزمون است . توصیه میکنم آیه آخر سوره انعام ملاحظه کنید .بنابراین هم خودتان یاد بگیرید و هم به فرزند خود یاد دهید . ضمنا یادآوری میکنم چهل سال قبل یک انقلاب در ایران اتفاق افتاد که قرار بود نگرش انسانها را به هستی و زندگی تغییر دهد .
ناشناس۱۵۴۹۳۰۲۱:۲۵:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۸
اگر خدا قبول کنه باید مراکز مطالعاتی که سرانه مطالعه ی ایرانی ها رو بررسی می کنن و بعد میگن ایرانی ها فلان میزان دقیقه روزنامه می خوانند از الان به بعد به ویشنهادخ اقای عارف زمان مطالعه صرف شده برای مطالعه ی ژن خوب رو هم باید به شاخص ها و دسته بندی ها اضافه کرد
ناشناس۱۵۴۹۷۷۲۲:۱۵:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۸
رو كه نيس
محمد ایرانی۱۵۴۹۸۲۲۲:۲۰:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۸
آقای عارف خودشان بفرمایند تا کنون چه گلی به سر این مردم زده اند؟ برای انبوه مشکلات مردم چه کرده اند؟
ناشناس۱۵۵۰۷۰۰۰:۳۲:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۹
من واقعا از این آقا زاده تشکر میکنم. چون نمایی کلی از آنچه که آقازاده ها هستند را برای مردم روشن کرد. البته از روی بی تجربگیش بد سوتی داد . . .
دكتراي مطالعات توانمندي۱۵۵۱۵۰۰۶:۴۷:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۹
از وزارت علوم خواهشمنديم رشته مطالعات توانمندي و ژنهاي خوب را در دانشگاهها در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري تصويب كند تا شايد چند تا پايان نامه مطالعاتي در رابطه با توانايهاي آقازاده ايشان نوشته بشود.
ناشناس۱۵۵۲۰۳۰۸:۳۴:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۹
کلامی صادقانه با آقای عارف برای بسیاری از حامیان اصلاح طلبان نقش رهیری شما سئوال بر انگیز است و آنرا تصمیمی درون گروهی میدانند چون در عملکرد سیاسی شما مردم با مواردی که شما را در راس جریان اصلاحات قرار دهد نمیبینند . شباهت هائی با عملکرد مرحوم حسن حبیبی مشهود است این رفتار فرزند شما و دفاع شما از این خود شیفتگی مشهود ایشان لطمه جدی بشما وارد کرده .
شهروند۱۵۵۲۰۵۰۸:۴۸:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۹
حالا این پدر میگه مردم بروند توانایی های وی را مطالعه کنند بابا این فرزند خلف خودش هم می دونسته توانایی نداره ژن خوب رو مطرح کرده دیگه چی چی رو ما مطالعه کنیم؟
ناشناس۱۵۵۲۲۵۰۹:۳۶:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۹
منم اگر بابام وزیر مخابرات بود قرارداد ایرانسل می بستم!
حسینی۱۵۵۴۵۱۱۶:۰۸:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۹
واقعا برای این پدروپسر متاسفم برای خودم هم متاسفم که بدون شناخت کافی به اقای عارف رای دادم
ناشناس۱۵۵۵۱۶۱۸:۰۳:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۹
انتصاب فرزندان مسئولان در تهران و سایر مراکز استانها و شهرستانها به پست های بالا امری عادی شده و مردم از این بابت خیلی ناراضی هستند. مسئولانی که در شعار سیره نبوی و امام را داد می زنند اما در عمل سیره پادشاهی دارند.
علی۱۵۵۵۵۰۱۸:۴۵:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۹
از کوزه همان برون ترواد که در اوست.
ناشناس۱۵۵۹۰۰۱۳:۵۷:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۱۰
آقازاده ها نیاز به معرفی دیگران ندارند از جایگاه قدرت ریش وقیچی دست خودشان است اگر آقای دکتر عارف صداقت در گفتار دارند از جایگاه مجلس بررسی کنند که اقازاده ها چه سهمی از مفاسد اقتصادی مملکت را دارند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین