معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف عنوان کرد؛ پیام مقام معظم رهبری به ‌موکب‌دارن عراقی

گروه سیاسی الف،   3960907234

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند از طرف من به موکبهای عراقی بگویید «لحمک من لحمی و دمک دمی» و وقتی ما این کار را در موکبهای عراقی انجام می‌دهیم صاحبان موکبهای عراقی، اشک از چشمانشان سرازیر می‌شود.

پیام مقام معظم رهبری به ‌موکب‌دارن عراقی

به گزارش تسنیم؛ محمدهادی همایون در همایش بین‌المللی طریق‌الحسین علیه‌السلام  با اشاره به لزوم طراحی مدل ورود دولت در پدیده اربعین اظهار کرد: با توجه به مبانی قرآنی و دینی، حقیقت اربعین جمع شدن انسانها حول محور امام است.

دبیر علمی همایش بین‌المللی طریق‌الحسین علیه‌السلام با اشاره به مفهوم قرآنی «یوم» در آگاهی رساندن تاریخی افزود: موضوع اصلی پدیده پیاده‌روی اربعین، عرفان حق است و اینکه در تاریخ چه اتفاقی افتاده است و این آگاهی در عرصه مردمی در حال اتفاق افتادن است و ساختارهای مدرنیسم در مقابله با تحقق آگاهی‌ها نمی‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

حجت‌الاسلام سید جعفر علم الهدی؛ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف نیز در این همایش با اشاره به تاکید ائمه معصومین علیهم‌السلام بر زیارت امام حسین علیه‌السلام گفت: مقام معظم رهبری بارها به میزبانی عراقی‌ها در پدیده اربعین تاکید داشته‌اند و فرموده‌اند نباید این میزبانی تحت‌الشعاع مسائل دیگر واقع شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علم الهدی با اشاره به شرکت گسترده اهل تسنن در پیاده‌روی اربعین افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند از طرف من به موکبهای عراقی بگویید «لحمک من لحمی و دمک دمی» و وقتی ما این کار را در موکبهای عراقی انجام می‌دهیم صاحبان موکبهای عراقی بسیار خوشحال می‌شوند و اشک از چشمانشان سرازیر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پارسانیا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام نیز در این همایش با اشاره به اینکه حقیقت اربعین ذکر است، خاطر نشان کرد: اربعین ذکر وجودی است که معنای آن به صورت ملموس و عینی وارد زندگی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام با اشاره با اینکه پایین‌ترین سطح ذکر تصور آن به وجود ذهنی و بازخوانی آن است، اظهار داشت: حیات و قوام تشیع به محرم، عاشورا و اربعین پیوند خورده است.

جلال غفاری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام نیز در این همایش با اشاره به اینکه دسته‌بندی پیاده‌روی اربعین در یک دسته خاص مثل یک همایش ملی و کنگره، یک آیین فرهنگی مثل نوروز یا مناسک دینی مثل حج تقلیل واقعیت آن است، اظهار کرد: اگر بخواهیم پیاده‌روی اربعین را در یک دسته‌بندی قرار دهیم باید استعاره امت را برای دسته‌بندی آن ذیل مفهوم کلی جامعه لحاظ کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: پیاده‌روی اربعین این ظرفیت را دارد که ملتهای منطقه در یک پویش عمومی به خود‌آگاهی مشترکی بر اساس مولفه محبت امام حسین علیه‌السلام دست یابند؛ به نحوی که با اقتضائات روز سازگار و در مقابل حملات پایدار است؛ آنچه مهم است درکی است که ما باید از رسانه زیارت اربعین به مثابه استعاره امت داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام با تاکید بر اینکه بایکوت خبری همایش پدیده اربعین نشان آن است که همایش اربعین مدرنیته را به چالش اساسی کشیده است، خاطر نشان کرد: پدیده اربعین نشانگر آن است که حرکات مردمی از حرکات نخبگانی جلوتر است و پدیده اربعین می‌تواند بستر و زمینه‌ای مناسب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی مبتنی بر رابطه امام و امت باشد.

حجت‌الاسلام علی جعفری نیز با اشاره به تصویر نامناسب از اعراب در رسانه‌ها و ادبیات موجود گفت: باید از فرصت پدیده پیاده‌روی اربعین استفاده کرد و تصویر مناسبی از اعراب و مسلمانان را به دنیا نشان داد.

وی با تاکید بر داشتن محیط زیست سالم در پیاده‌روی اربعین یادآور شد: پیاده‌روی اربعین می‌تواند پاکترین حرکت مردمی در سطح دنیا باشد و بدین منظور می‌توانیم با هزینه‌های خودمان برای عراقی‌ها سرویس بهداشتی، کارخانه‌های بازیافت و سایر خدمات محیط زیستی و بهداشتی درست کنیم و به زائرین حسینی خدمت‌رسانی مطلوبی در زمینه بهداشت و سلامت داشته باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین