وقف چی به الف خبر داد؛ هفت هزار و 400 میلیارد تومان پول کاسپین کجاست؟/ نمایندگان اظهارات سیف را نپذیرفتند/همچنان پیگیر سوال از رئیس جمهور هستیم

گروه اقتصادی الف،   3960907037 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

طراح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص چهار هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات داده شده و 2 هزار و 500 میلیارد سپرده دریافت شده موسسه کاسپین سوال و ابهام وجود دارد، گفت: سوال این است که این هفت هزار و 400 میلیارد تومان پول کجاست؟

هفت هزار و 400 میلیارد تومان پول کاسپین کجاست؟/ نمایندگان اظهارات سیف را نپذیرفتند/همچنان پیگیر سوال از رئیس جمهور هستیم

علی وقف چی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، با بیان اینکه حرف مسئولین دولت در خصوص پرداخت مطالبات سپرده گذاران با عمل آنها مغایرت دارد، گفت: آقای سیف در جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس حاضر شد و در خصوص نحوه پرداخت پول سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری توضیحاتی داد که اظهارات وی برای نمایندگان مجلس قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه آقای سیف در این جلسه توضیحات قانع کننده ای برای نمایندگان مجلس نداشت، خاطرنشان کرد: هیچ یک از نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور از اظهارات سیف قانع نشدند و 180 نماینده ای که خواستار حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخ به سوالات شان در باره موسسات مالی – اعتباری هستند، همه مجددا بر طرح سوال از رئیس جمهور تاکید دارند.

طراح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور 130 امضاء دارد، گفت: البته در جلسه روز چهارشنبه 19 مهر مجلس 155 نمایندگان در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار ارجاع طرح سوال از حسن روحانی رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه شدند که بعد از یک هفته این امضاها افزایش یافت و به 180 نماینده رسید که همه این امضاها به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به معطلی پنچ ماه سوال از رئیس جمهور در مجلس افزود: نمایندگان پیگیر سوال از رئیس جمهور هستند و تاکید دارند که روحانی باید در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

طراح سوال از رئیس جمهور گفت: هنوز سپرده های مردم پرداخت نشده و هنوز اتفاقاتی که باید بیفتد تا رضایت سپرده گذاران جلب شود، نیفتاده است.

وقف چی با بیان اینکه با تائید هیئت رئیسه موسسه فرشتگان چهار هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات داده شد، افزود: این موسسه به نام کاسپین تغییر نام داد و در سال 95 آنها 2 هزار و 500 میلیارد تومان سپرده گیری داشتند.

وی افزود: در خصوص این پولهای موسسه کاسپین سوال و ابهام وجود دارد. سوال این است که این هفت هزار و 400 میلیارد تومان پول کجاست؟.

طراح سوال از رئیس جمهور با اشاره به ندادن سود پول های مردم از سوی این موسسات تصریح کرد: آقایان باید پاسخ دهند بر اساس کدام قانون و فرمول سود پول مردم را نمی دهند.

سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیر علنی دیروز یکشنبه مجلس اعلام کرد که تا کنون سه هزار و 600 میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به سپرده گذاران تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت شده است. که این رقم تقریباً 98 درصد مجموعه سپرده گذاران را در برمی گیرد. 2 درصد باقی مانده که بالای 200 میلیون تومان است، نیز قرار است پرداخت شود.

دیدگاه کاربران

سپرده گذار بالای 200 موسسه مجاز کاسپین یکسال منتظر تعیین تکلیف سپرده ها۱۵۳۰۶۱۰۷:۵۱:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۷
وقتی بانک مرکزی یک کشور خودش سر سپرده گذاران موسسات مالی مجوز دار همچون کاسپین بی نصیب می گذارد و می گوید بدینصورت کنترل نقدینگی کردیم و به مسئولین اطلاعات غلط می دهد و چون سهامداران موسسات می دانند سپرده های مردم از طریق شبکه بانکی و به دستور بانک مرکزی به کجاها منتقل شده (تحت عنوان تسهیلات بی بازگشت) لذا بانک مرکزی نمی تواند علیه سهامداران شکایت کند بنابراین طبق کلیه مستندات بانک مرکزی در باتلاقی گیر کرده که هر چه زمان عدم پرداخت مطالبات مردم را شامل اصل سپرده و سود طبق قرارداد طولانی کند اعتماد مردم به دولت از بین خواهد رفت و پیام واضحی است که سرمایه گذاران داخلی و خصوصا خارجی بدانند که در چنین سیستمی امنیت سرمایه گذاری وجود ندارد و اوج فاجعه زمانی مشخص می شود که رئیس دولت و مافوق بانک مرکزی بگوید از منابع پرقدرت بانک مرکزی نمی توانیم مطالبات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین را پرداخت کنیم .در چنین شرایطی تحول اقتصادی یک توهم است مردم بواسطه شرایط سپرده گذاران موسسات مالی خصوصا کاسپین مجوز دار آنقدر به دولت بی اعتماد شده اند که حتی کمک های مردمی به زلزله کرمانشاه را می گویند خومان باید به دست مردم برسانیم و نه ارگانهای دولتی ، دادرسی ماده 236 در خصوص محکومیت بانک مرکزی که با رای قاطع نمایندگان مجلس به قوه قضائیه بیش از سه ماه است ارسال شده هنوز به شعبه مفاسد اقتصادی ارجاع نشده و این امتحان بزرگی برای قوه عدلیه که باید مظهر عدالت باشد می باشد چرا سه ماه تعلل صورت گرفته جایی که قانونگذار ماده ای را (236) مشخص کرده که بدون فوت وقت بررسی و مطالبات مردم پرداخت شود قرار نیست قوه قضائیه مطالبات را پرداخت کند قوه بایستی به وظیفه ذاتی خودش که همانا طبق مستندات محکومیت بانک مرکزی است را اعلام کند تا با توجه به محکومیت دولت (بانک مرکزی ) طبق نظر مجلس و قوه از محل بودجه سال 96 دولت ، کلیه مطالبات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین پرداخت شود و متهمان از جمله مسئولین بانک مرکزی و سهامداران کاسپین که یکسال سپرده های مردم را بلوکه کرده بودند مورد محاکمه قضایی قرار گیرند.
علی۱۵۳۴۱۷۱۳:۵۳:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۷
پول های بانک مرکزی پولی متعلق به همه مردم است، بانک مرکزی حق ندارد پول مردم را به عده ای که به طمع سود های 25 درصد و بالاتر در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند بدهد. کسانی که سپرده گذاری کردند مگر از رکود اقتصادی خبر نداشتند؟ فکر نکردند که این صندوق ها چه فعالیتی داشتند که تا 30 درصد سود میداده اند؟ سپرده گذاران به نوعی نزول خوری میکردند و چرا مردم باید جور انها را بکشند؟
ناشناس۱۵۳۰۷۳۰۸:۰۵:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۷
پول مردم تمام کمال باید پس داده بشه آی سود دادیم و از این حرفها نداره دادن سود هم جزو وظایف و تعهداتشون بوده و حق ندارن حتی یک ریال از پول مردم کم کنن
ناشناس۱۵۳۱۱۵۰۸:۵۵:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۷
همین سود پول هاست که پدر اقتصاد مملکت را در آورده است همه دنبال پولی میگردنند که جائی بسپرند که سود بگیرند. یک موقع شرکت های مضاربه ای یک موقع شرکت های هرمی حالا موسسات مالی اعتباری و فردا با یک اسم جدید و ارقام درشت تر. برخورد ها هم هیچ تاثیری ندارد چون برخورد با معلول است نه علت و علت هم ساده است عدم اعتماد. یعنی مردم در واقع به حرف و عمل مسئولین رسمی در مورد وضعیت اقتصاد هیچ باوری ندارند. و خودشان برای آینده و نیاز هایشان عمل میکنند. و در این مورد پیشنهاد های وسوسه انگیز عده ای طمع کار آنها را به دام میکشند و وقتی مسئولین وارد میشوند که افراد تا خرخره در آن مجموعه گرفتار شده اند. و نهاد ها هم با غیر مجاز اعلام کردن آن تشکیلات به جای خاموش کردن تدریجی آتش و خارج کردن مردم از آن دام گاه به یک باره مردم ترسان از خطر را به فرار تشویق میکنند و عده بیشتری و شاید همه را زیر دست و پا له میکنند. نمونه های بیشمار از وعده های مسئولین که نگران نباشید ما چنین میکنیم و چنان میکنیم و بعد برعکس اتفاق می افتد قابل ذکر هستند.
ناشناس۱۵۳۱۳۳۰۹:۰۷:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۷
دست سیف باید رو گردد .
تهرانیان۱۵۳۱۶۴۰۹:۳۶:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۷
تو انتخابات برای تکرار خرج شد رفت!
سپرده گذار بالای 200 موسسه مجاز کاسپین۱۵۳۴۴۳۱۴:۲۶:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۷
بانک یا موسسه مجاز تا زمانیکه سپرده گذاری انجام داده عملیات بانکی داشته است و باید سود مردم را پرداخت کند.بانک مرکزی بایستی تعهدات موسسه مجاز کاسپین را تا روزیکه سپرده گذاری انجام داده (اردیبهشت ۹۶ ) همه را اعم از خرد و کلان بطور کامل طبق قرارداد موسسه مجاز کاسپین پرداخت کند از روزیکه سپرده گذاری نداشته (اردیبهشت ۹۶ به بعد ) در صورتیکه سپرده های مردم در موسسه مجاز بلوکه بوده باید از آن روز به بعد تا زمان تسویه سود بر اساس نرخ متعارف موسسات اعتباری پرداخت شود.تضمین تعهدات موسسه مجاز با بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و به اعتبار یک کشور در داخل و خارج از کشور ارتباط دارد مانند بیمه توسعه که تعهداتش از طریق بیمه مرکزی به بیمه ایران واگذار شد و بیمه ایران همه تعهدات به جا مانده بیمه توسعه را انجام داد.قطعا گزارش قوه در خصوص ماده ۲۳۶ جهت پرداخت کلیه تعهدات موسسه کاسپین از محل منابع بانک مرکزی بسیار راهگشا خواهد بود و حفظ اعتبار دولت جمهوری اسلامی را از منظر داخلی و بین المللی در بر خواهد داشت.انتظارمان اینست که قوه بعنوان مظهر عدالت اسلامی پرونده را که بیش از دو ماه است تحویلشان شده سریعتر به شعبه مفاسد اقتصادی ارجاع داده و ضمن محکومیت دولت جهت پرداخت کلیه مطالبات مردم اعم از اصل سپرده + سود طبق قرارداد تا زمان تسویه ، کلیه کسانیکه بعث ضرر و زیان به مردم در طی این یازده ماه شدند را چه در بانک مرکزی و چه در هیات مدیره کاسپین ، هیات تسویه فرشتگان سابق ، سهامداران موسسه مجاز کاسپین ، محاکمه کنند تا عبرتی برای دیگران باشد لازم این پرونده با جدیت بررسی شود چرا که دو میلیون سپرده گذار موسسه مجاز کاسپین به عدالت قوه چشم دوخته اند .لطفا اجازه ندهید بیش از این تعلل صورت گیرد مطمئن باشید افکار عمومی هشتاد میلیون ایرانی و سرمایه گذاران خارجی به دقت همه امور را زیر نظر دارند اعم از ارجاع به شعبه مفاسد اقتصادی و دستور پرداخت مطالبات مردم از بودجه عمومی دولت در سال 1396 سپاس از الف بابت انتشار
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین