جاسوسی به نام کار علمی

گروه سیاسی الف،   3960904253 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۳۲۴۲۳:۵۰:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۴
جاسوس به کسی می گویند که بخواهد اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده را به کشور دیگری منتقل کند ایا اطلاعات و اسنادی که این پژوهشگر چینی می خواسته در اختیارش قرار بدهند و در اختیارش بوده جز استاد طبقه بندی شده بوده است؟ آیا ایالات متحد لنگ اطلاعات غیر طبقه بندی شده است نمی شده است این اطلاعات به صورت ایمیلی ارسال شود با وجود شبکه های اجتماعی و ارتباطات اینترنتی دیگر نیازی به این نوع جاسوسی یا نیست و یا بسیار کمرنگ شده است از همه مهم تر حتی اگر هم جاسوس باشد نمی توان بر اساس این مدراک او را متهم به جاسوسی کرد چون برای جاسوسی دریافت و گردآوری اطلاعات طبقه بندی شده در تعریف جاسوس قرار می گیرد و این اطلاعاتی که این پژوهشگر داشته است غیر طبقه بندی شده است
ناشناس۱۵۱۳۴۳۰۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۵
در مقابل کشور لغت اشتباه نوشته شده!! کشور امریکاست که باید America نوشته میشد اما نوشته شده American یعنی امریکایی، اشتباهی که از یک موسسه مهم وابسته به دانشگاه تهران بعید است ضمن این که اسم و مشخصات هم را باید به فارسی می نوشتند، جالب نیست که موسسه لغت نامه فارسی اسم کسی را به انگلیسی بنویسد؟؟
بنده‌ی خدا۱۵۱۳۷۵۰۳:۳۱:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۵
الف جان، به مطلبی که پخش کردی خودت اعتقاد داری؟ یعنی هر کنجکاوی در مورد یک کشور جاسوسی است؟ با این استدلال دولت‌های غربی می‌توانند هر دانشجوی ایرانی را که کمی کنجکاوی در مورد علوم انسانی داشته باشد و کمی علاقه به سردار سلیمانی دستگیر کنند؟ آیا این آقای وانگ کاری غیرقانونی انجام داده است؟ یا تعهدی در بدو ورود داشته است که پس از آن نقض کرده است؟ دولت ما اگر خیلی نگران است می‌تواند هر کسی را که احساس می‌کند تاثیر مخرب امنیتی دارد، اخراج (deport) کند؛ یا دفعه‌ی بعد ویزا ندهد. اما جاسوس خواندن یک پژوهشگر، این تلقی را ایجاد می‌کند که بعضی با روح آزاد کار علمی بیگانه‌اند. بعد هم دو دانشگاهی که در خبر نام بردید؛ جزو بهترین دانشگاه های دنیا و آمریکا است؛ طبیعی است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آنها در این دو دانشگاه طمع کنند.
ناشناس۱۵۱۳۹۸۰۶:۱۵:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۵
تا جایی که در این ویدئو نشون داده میشه آقای وان مطالعه تحقیقاتی داشته با استفاده از منابعی که در دسترس عموم هست و این اسمش جاسوسی نیست. جاسوسی یعنی دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده و انتقال اونها به خارج از کشور. کاری که این بنده خدا انجام داده دسترسی به اطلاعاتی بوده که در دسترس عموم هست و تحلیل جامعه شناسی روی اون. چطور شما اسم این رو جاسوسی میگذارید؟ این نهایت تنگ نظری در مورد مطالعات علمی هست. اگر اسنادی هست که هنوز طبقه بندی شده هستند چرا به ایشون اجازه دسترسی داده شده و اگر طبقه بندی نیستند که دسترسی به اونها نه جرم هست و نه جاسوسی. توی خود امریکا هم بسیاری از اسناد محرمانه وجود دارند که اگر کسی اونها رو افشا کنه به اتهام جاسوسی دادگاهی خواهد شد، اما همین اسناد بعد از گذشت چندین سال از طبقه بندی خارج میشوند و دسترسی و تحلیل وقایع این اسناد جرمی به حساب نمیاد. در مورد استفاده دولت امریکا از این تحلیلها هم باید گفت که خیلی مسئله معمول هست، وقتی دولت یا نهادی پشتیبانی مالی از محققی می کنه مسلما میخواد که از نتایج اون تحقیقات هم استفاده کنه. ایران هم اگر بخواد توی مسیر پیشرفت قرار بگیره، نه تنها توی این زمینه که توی هر زمینه دیگه ای باید از تحقیقات دانشگاهی بهره بگیره.
ناشناس۱۵۱۵۴۴۱۱:۱۳:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۵
کتابخانه مجلس اسناد محرمانه داره؟ اصل اسناد رو داشته می برده؟!
ناشناس۱۵۱۵۶۳۱۱:۵۰:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۵
ارتباط علمی با کشورهای دنیاخیلی خیلی مهمه. اینها فقط ارتباطات رو محدود می کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین