عمده‌ترین دلایل بروز «گوش درد» در بزرگسالان

گروه سلامت الف،   3960904115

یک متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد: عوامل زیادی موجب بروز گوش‌درد در افراد بزرگسال می‌شود که مشکلات پیش آمده در گوش خارجی یا میانی و یا دردهای ارجاعی از جمله علت‌های شایع آن است.

عمده‌ترین دلایل بروز «گوش درد» در بزرگسالان
 

 

دکتر ابراهیم ‌رزم‌پا در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به وجود عصب مشترک بینی، سینوس‌ها، گردن، دندان‌، گلو با گوش افزود: دردهای ایجاد شده در نواحی که با گوش عصب مشترک دارند ممکن است، فرد را به اشتباه انداخته و تصور کند که علت درد در خود گوش است، در حالی که در معاینات به عمل آمده، سالم بودن گوش می‌تواند پزشک را به وجود یکی از دردهای ارجاعی ذکر شده مشکوک کند.

وی وجود عفونت در گوش خارجی و میانی را از شایع‌ترین دردهای خود گوش دانست و گفت: در نوع حاد این عفونت‌‎ها درد وجود دارد، اما درعفونت مزمن گوش، امکان دارد دردی در گوش احساس نشود.

این متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: این درد ممکن است به علت عوامل میکروبی یا ویروسی باشد و البته در گوش بیرونی ورود یک جسم خارجی یا حشره نیز می‌تواند موجب بروز گوش درد در افراد بزرگسال باشد، همچنین وجود جرم و تجمع آب در حجم گوش، علاوه بر ایجاد درد ناشی از عفونت می‌تواند موجب پارگی پرده گوش نیز شود.

رزم‌پا در پاسخ به این پرسش که آیا سوراخ شدن پرده گوش می‌تواند موجب بروز گوش درد شود، افزود: در صورتی که، ضربه عامل سوراخ شدن پرده گوش باشد ممکن است فرد درد گوش داشته باشد، اما پارگی پرده گوش به خودی خود دردی نخواهد داشت.  

به گفته وی، در افرادی که عفونت موجب پارگی پرده گوش شده باشد، چنان‌چه عفونت تخلیه شود درد گوش در آنان تسکین خواهد یافت که درمان عفونت با آنتی‌بیوتیک خواهد بود.

 رزم‌پا با توضیح این‌که اگر پارگی پرده گوش به علت ضربه باشد، در ۷۰ الی ۸۰ درصد خود به خود ترمیم می‌یابد، افزود: اما در مواردی که عفونت موجب پارگی شده باشد، اگرچه در اغلب موارد ترمیم امکان پذیر است، اما علاوه بر درمان با آنتی بیوتیک، باید از عفونت مجدد گوش جلوگیری شود، در غیر این صورت عفونت مانع ترمیم خواهد شد و در صورت مزمن شدن و مقاوم بودن به درمان در اغلب موارد نیاز به جراحی است.

این متخصص گوش و حلق و بینی در پاسخ به این‌که آیا خارش گوش می‌تواند به پرده گوش آسیب وارد کند یا خیر، توضیح داد: وجود عوامل قارچی ممکن است موجب بروز خارش گوش شود، اما به این دلیل که در کانال خارجی به وجود می‌آید، در پارگی پرده گوش تاثیر گذار نیست. ضمن این‌که لازم است به منظور برطرف کردن خارش از طریق ساکشن این ناحیه توسط پزشک پاکسازی شود، در غیر این صورت درمان دارویی تاثیری نخواهد داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین