هشدار؛ نفوذ پناهنده‌ها در جودوی ایران + عکس

گروه ورزشی الف،   3960904091 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

حضور مداوم تعدادی از جودوکاران سابق ایران که با پشت پا زدن به کشورشان پناهنده کشورهای اروپایی شدند، در سفرهای خارجی در کنار تیم ملی حضور پیدا کرده و با ملی‌پوشان و مسوولان تیم ایران نشست و برخاست می‌کنند

هشدار؛ نفوذ پناهنده‌ها در جودوی ایران + عکس

حضور مداوم تعدادی از جودوکاران سابق ایران که با پشت پا زدن به کشورشان پناهنده کشورهای اروپایی شدند، در سفرهای خارجی در کنار تیم ملی حضور پیدا کرده و با ملی‌پوشان و مسوولان تیم ایران نشست و برخاست می‌کنند که به نظر می رسد این اتفاقات نقش مهمی در فرار نخبه‌های ورزشی ایران به آن سوی مرزها دارد.

به گزارش ایسنا، بدون شک جودوی ایران بر خلاف ناکامی های چند سال اخیر در بحث فرار جودوکاران و پناهندگی آن ها به کشورهای دیگر رکورد منحصر بفردی از خود به جا گذاشته است تا جایی که طی سال‌های گذشته ۱۹ جودوکار ایران قید ادامه حضور در ایران را زده و عازم کشورهای دیگر شده‌اند. آخرین مورد چند روز پیش اتفاق افتاد، جایی که محمد رشنونژاد جودوکار جوان اندیمشکی و قهرمان جوانان آسیا و نایب قهرمان بزرگسالان آسیا به همراه تیم ملی عازم گرندپری هلند شد اما یک روز قبل از بازگشت تیم به ایران اقدام به ترک هتل کرد و به ایران نیامد!

اما به نظر می‌رسد حضور وحید سرلک و سام ستوده دو تن از پناهنده‌های جودوی ایران در کنار تیم ملی در هلند، همانند سایر مسابقات و همنشینی با مسوولان تیم ملی و جودوکاران بدون هیچ مانعی قطعا نقش مهمی در کشیده شدن جودوکاران تیم ملی به باتلاق پناهندگی در کشورهای اروپایی و پشت کردن به منافع ملی ایفا می کند.

وحید سرلک جودوکار سال های نه چندان دور تیم ملی که در رقابت های جهانی ۲۰۰۹ هلند با کسب عنوان پنجمی بهترین نتیجه را در میان جودوکاران ایران گرفت یکی از شاخص ترین پناهنده‌های جودوی ایران به کشور آلمان است که از  7 سال پیش به این کشور رفت و درخواست پناهندگی داد.

سرلک در جریان رقابت‌های جهانی ۲۰۰۵ در مرحله نیمه نهایی به قرعه حریفی از رژیم صهیونیستی خورد. در مرحله یک چهارم نهایی با دستور مسئولان فدراسیون مقابل حریف آذربایجانی باخت تا به مصاف حریف خود از رژیم صهیونیستی نرود.

سرلک زمانی که به آلمان پناهنده شد در مصاحبه با رسانه‌های خارجی بارها از سیاست‌های کلی نظام در اجازه ندادن به ورزشکاران ایران برای رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس انتقادات تندی را مطرح کرد تا جایی که عنوان کرد ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس را همانند ورزشکاران دیگر کشورها می‌داند و بسیار علاقه دارد تا با جودوکاران اسراییلی زیر پرچم آلمان مبارزه کند!

سرلک در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های مغرض با اشاره به این موضوع گفته بود: "من یک سال برای مسابقات جهانی ۲۰۰۵ مصر زحمت کشیده بودم؛ 8 کیلو وزن کم کرده بودم. من بعد از این که همه حریفانم را بردم، قبل از فینال مسابقات خوردم به حریف اسرائیلی. سیاست کشور من می‌گوید که شما نباید با اسرائیل مسابقه دهید و دلیلش را هنوز هم هیچ کسی نمی‌داند و خود من هم نمی‌دانم که چرا من نباید با یک فرد اسرائیلی مسابقه دهم. به همین دلیل فدراسیون و دولت به من فشار آوردند که شما باید ناچار به حریف آذربایجانی ببازید تا به حریف اسرائیلی برخورد نکنید. چون اگر من به حریف اسرائیل می‌خوردم، اصلاً نمی‌گذاشتند من مسابقه دهم و اگر روی تاتامی حاضر نمی‌شدم هم فدراسیون من را محروم می‌کرد. به همین خاطر من را وادار به باخت به حریف آذربایجانی کردند و از مدال جهانی دور شدم. خب من برای این مدال یک سال زحمت کشیده بودم. از جوانی و از همه خوشی‌های زندگیم زده بودم. 8 کیلو وزن کم کرده بودم. خیلی راحت با یک سیاست غلط این را گذاشتند کنار. یعنی یک مدال جهانی را به هیچی ترجیح دادند. من اسمش را می‌گذارم هیچی، چون هیچی‌ است".
 
او ادامه داده‌ است: "اولین آرزوی من این است که با ایران مسابقه دهم. دومین آرزویم هم این است که روزی با اسراییل مسابقه دهم و بدون هیچ استرسی پایم را ‌دور از هر گونه سیاست روی تشک بگذارم".

سرلک حتی پا را فراتر هم می گذارد و ادعاهای واهی را مطرح می‌کند و ادامه می دهد: " وقتی من ورزشکار را با زور برای راهپیمایی 22 بهمن می‌برند و می‌گویند اگر نیایید از تیم ملی تو را خط می‌زنیم و از سفر جا می‌مانید، یعنی چه؟ در کجای دنیا چنین چیزی برای کدام ورزشکار است؟ این جای سوال دارد. ببینید چقدر در این چهارده سال اذیت شدم که اکنون آرزو می‌کنم پرچم آلمان را در دنیا به دست بگیرم و در سکو بایستم."

به گزارش ایسنا، اینکه چرا چنین فردی که بی‌محابا بارها به ارزش‌های مملکتش توهین می‌کند برای چندمین مرتبه در سفرهای اروپایی تیم ملی جودو،بدون هیچ مانعی در کنار جودوکاران تیم ملی در هلند حضور پیدا می‌کند و با جودوکاران و مسوولان تیم خوشگذرانی می‌کند نشان از بی توجهی مسوولان فدراسیون به این امر دارد.

نکته جالب در این میان اینجاست که محمدرضا رودکی سرپرست تیم ملی که به عنوان مامور حراست وزارت ورزش مسوولیت حراست از جودوکاران جوان تیم ملی را در سفر به هلند را بر عهده داشته به همراه محمد منصوری سرمربی تیم ملی در ضیافت شام در کنار وحید سرلک و سام ستوده حضور دارد و نه تنها از حضور این دو شخص در کنار ملی پوشان جلوگیری نمی‌کند بلکه خود نیز به گرمی پذیرای آنها شده است!

رودکی، منصوری و ذکریا در حاشیه گردندپری هلند در ضیافت شام با پناهنده‌ها

ستوده نیز به عنوان پزشک بارها به جودوکاران تیم ملی در مسابقات مختلف نزدیک شده است. مثلا در جریان مسابقات آسیایی ازبکستان حتی به داخل اتاق‌های جودوکاران در هتل نیز رفت و آمد داشت تا جایی که این فرد با یکی از جودوکاران شاخص تیم ملی بیش از سایرین گفت‌وگو داشت و پس از مدتی این جودوکار به فکر نقل مکان به کشور آلمان میفتد که در نهایت با صحبت‌های اطرافیان از این تصمیم منصرف می‌شود.

قطعا حضور این افراد در کنار تیم ملی نقش بسیار مهمی در تصمیم محمد رشنونژاد جوان ۲۰ ساله و ساده دل شهرستانی در عدم بازگشت به ایران داشته است و محمدرضا رودکی به عنوان سرپرست تیم ملی و مامور حراست و محمد منصوری سرمربی تیم ملی بی توجه به مسوولیت خطیرشان نه تنها از نزدیک شدن این دو شخص به جودوکاران خودداری نکرده‌اند بلکه خود نیز به گرمی پذیرای‌شان شده‌اند!

نکته قابل تامل اینجاست که شنیده می‌شود محمد رشنو نژاد با وسیله نقلیه این دوشخص و به همراه آن ها بلافاصله راهی آلمان شده تا مقدمات پناهندگی خود را با کمک وحید سرلک و سام ستوده مهیا کند.

باید منتظر ماند و دید آیا مسوولان فدراسیون و تیم ملی و همچنین مسوولان حراست وزارت ورزش و جوانان سکوت خود را درباره بی‌مسولیتی‌های فدراسیون جودو و همراهان تیم ملی خواهند شکست یا با مسامحه همیشگی مدیران این بار نیز موضوع به فراموشی سپرده خواهد شد تا اینکه سرانجام روزی آسیب جدی‌تری از این مسیر به پیکره نظام و ورزش کشور وارد شود.

وحید سرلک در کنار مربی تیم ملی در هلند
سرلک در کنار جودوکاران تیم ملی در هلند
4 پناهنده جودو ( ستوده- زینلی- سرلک و غفار) در کنار چاه خندق، مربی تیم ملی در یک اعزام خارجی
وحید سرلک در کنار جودوکاران تیم ملی در یک اعزام خارجی
سرلک در کنار سعید مولایی بهترین جودوکار حال حاضر ایران در یک اردوی خارجی

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۸۶۶۱۳:۴۹:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۴
اصل کار رو بچسب چرا همه دارن از ایران فرار می کنند؟
ناشناس۱۵۱۱۸۲۲۰:۳۸:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۴
چرا جوانان عربستان پناهنده نمی شن ؟
حسام الدین زعفرانی۱۵۱۱۵۰۲۰:۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۴
نخستین بار است مطلبی درباره جودو در این وبگاه دیده می شود یا دست کم این بنده دیده و چه دردآور که در این مورد است. درآور تر این که چونان بیشتر مطالب و نقد و نظرهای سیاسی به آن پرداخته و راه بازگشتی هم قرار نداده اید. خوب است درد های جامعه را در بخش های مختلف واکاویدن، اما پسندیده تر است با بحث های کارشناسی راهکارهایی هم ارایه و از قضاوت و نتیجه گیری هم پرهیز شود.
ناشناس۱۵۱۲۸۰۲۲:۴۹:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۴
مامور حراست که حقوق،میلیونی میگیره سفر ها خارج هم میره به وظیفه اش هم عمل نمی کنه اخراج باید بشه
میم۱۵۱۳۵۲۰۰:۵۶:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۵
کاش به مشکلات مالی این ورزشکاران و علت اصلی خروجشون هم می پرداختین.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین